دنیای دیجیتال

۹ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

داخل نقطه ای دوردست از دیوار محافظتی خورشید خواه لبه ی منظومه ی شمسی، فضایی تاریک، خالی و سرد آغاز می شود. تا مدت ها تصور می شد فضای بین منظومه ی شمسی و نزدیک ترین ستاره، ناحق و خالی است. تا اینکه دو فضاپیمای ساخت مشت آدم که در دهه ی ۱۹۷۰ میلادی پرتاب شده بودند، بالاخره پرده از اولین تیر های فضای عجیب میان هنرپیشه ای برداشتند. فضای میان ستاره ای فضایی انباشته از پرتوهای پرقدرت و خطرناک است.

دانشمندان تو قرن گذشته، به لطف تلسکوپ های رادیویی و اشعه ی ایکس، تصویری از فضای میان ستاره ای را ترسیم کردند. طبق یافته ها، فضای میان ستاره ای ترکیبی از اتم های پراکنده و یونیزه ی هیدروژن، غبار و پرتوهای کیهانی است که داخل ابرهای مولکولی انبوه پراکنده شده اند.

اما ماهیت دقیق فضای میان بازیگر ای خارج از منظومه ی شمسی به شکل یک راز باقی الباقی است؛ زیرا خورشید، هشت سیاره ی منظومه ی شمسی و حتی کمربند دوردست ذرات نامی به کمربند کویپر همه داخل حبابی مجلل و محافظتی به نام هلیوسفر استراحت دارند که بر اثر بادهای خورشیدی شکل محزون است. این حباب از منظومه ی شمسی در برابر پرتوهای زیان بخش فضای میان ستاره ای نگهداری می کند؛ اما ویژگی های استخلاص بخش این حباب مانع از بررسی فضای خارج از آن می شوند. تا اینکه اندازه گیری اندازه و شکل حباب اندوه از در آن کار دشواری است.

کاوشگر وویجر ۱ در سال ۲۰۱۲ و کاوشگر وویجر ۲ در سال ۲۰۱۸ وارد فضای میان هنرپیشه ای شدند. این دو کاوشگر درحال حاضر به تزیین ۲۱ میلیارد و ۲۷ میلیارد کیلومتر از زمین بور دارند و داخل آینده داده های بیشتری را از فضای میان بازیگر ای ارسال خواهند کرد. این دو کاوشگر می توانند بوسیله سرنخ هایی متاخر درباره ی چگونگی شکل گیری منظومه ی شمسی و چگونگی آغاز حیات داخل زمین برسند.

در سال ۲۰۱۴، فعالیت خور اضافه یافت و بسرنوشت شوم دچار کردن زیادی از تندباد های خورشیدی را به محیط روانه کرد. این طوفان با سرعت نزدیک به ۸۰۰ کیلومتر کنار وقت از عطارد و زهره اغماض. پس از دو روز و طی مسافت ۱۵۰ میلیون کیلومتر به زمین رسید. خوشبختانه میدان مغناطیسی زمین محافظ خوبی در برابر پرتوهای انقلابی و قدرتمند این طوفان حیات.

یک روز بعد، طوفان گازی از مریخ گذر کرد و بوسیله حرکت خویشتن در کمربند سیارکی و غول های گازی مشتری، زحل و اورانوس ادامه داد. ته پس از دو ماه بوسیله نپتون رسید که داخل فاصله ی ۴/۵ میلیارد کیلومتری از مدار خور قرار دارد. این تندباد پس از بخشیدن ۶ ماه به بور ی ۱۳ میلیارد کیلومتری از خورشید یا نقطه ای بوسیله نام شوک پایانی رسید. در این نقطه راسته مغناطیسی خورشید به حد ی کافی ناتوان بود. ته سرعت طوفان خورشیدی پس از عبور از خاربن پایانی به نصف کاهش پدیدار کرد. وویجر ۲ با فناوری ۴۰ سال پیش این مدفوع پلاسمایی را رصد کرد. داده های دریافتی با حیات حرکت با سرعت نور پس از ۱۸ زمانه به زمین رسیدند. این تندباد خورشیدی در حالی به وویجر ۲ رسید که این کاوشگر هنوز داخل منظومه ی شمسی بود؛ ولی تقریبا یک سال بعد، آخرین آثار تورم خورشیدی تو حال اجل بوسیله وویجر ۱ رسیدند.

هلیوسفر بزرگ خیس از حد تخیل است. هلیوسفر را می استعداد بوسیله قایقی در فضای میان ستاره ای تشبیه کرد که خور آن را بخاطر محافظت از منظومه ی شمسی بوسیله بود آورده است. هر دو کاوشگر وویجر از دماغه ی هلیوسفر خارج شدند؛ اما هیچ اطلاعاتی درباره ی نفس یا تقدیر عقب هلیوسفر وجود ندارد. به گفته ی النا پرورنیکوا، پژوهشگر فوق دکترای آزمایشگاه فیزیک کاربردی دانشگاه جانز هاپکینز:طبق تخمین های دو کاوشگر وویجر، ضخامت هلیوپاس (سرحد هلیوسفر) تقریبا یک واحد احکامی یا ۱۵۰ میلیون کیلومتر است. در این منطقه فرآیندهای پیچیده ای رخساره می دهد که ما از آن ها بی خبریم.

حتی شدت بادهای خورشیدی غم تأثیر چندانی بر اندازه و لباس هلیوسفر نمی گذارند. بوسیله طور کلی اتفاقات خارج از هلیوسفر نسبت به رویدادهای تو آن از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. کاهش یا افزایش شدت بادهای خورشیدی تأثیر چشم گیری بر وزن ی حباب هلیوسفر نخواهد گذاشت اما چنانچه این حباب به منطقه ای از کهکشان با بادهای میان هنرپیشه ای متراکم یا کم تراکم وارد شود، ابعاد آن تبدیل خواهد کرد.

به گفته ی پروورنیکوا، با درک هلیوسفر می توان گفت آیا در این دنیا تنها هستیم یا خیر؛ زیرا هلیوسفر از ما داخل برابر بمباران پرتوها و ذرات پرانرژی کشنده ی میان ستاره ای بوسیله ویژه پرتوهای کیهانی اعماق فضا محافظت می نرم. پرتوهای کیهانی، هسته های اتم و پروتون هایی هستند که با سرعتی نزدیک بوسیله سرعت تلالو لول می کنند. این پرتوها از انفجار ستاره ها یا فروپاشی کهکشان ها به سیاهچاله ها یا دیگر رویدادهای کیهانی سرچشمه می گیرند. منطقه ی خارج از منظومه ی شمسی با بارانی برقرار از این ذرات زیراتمی پرسرعت تسلط شده است. به گفته ی جیمی رانکین، پژوهشگر هلیوفیزیک دانشگاه پرینستون:موافق داده های وویجر، خورشید ۹۰ درصد از ذرات مضر کیهانی را فیلتر می کند. اگر بادهای خورشیدی حیات نداشتند احتمالا اثری از حیات اندوه روی زمین بود نداشت.

بوسیله زودی سه گانه کاوشگر دیگر ناسا بوسیله کاوشگرهای وویجر در فضای میان هنرپیشه ای ملحق خواهند شد. گرچه انرژی دو عدد از کاوشگرها به پایان رسیده است و داده هایی را ارسال نمی کنند. ماهواره ی Ibex ناسا، ماهواره ی کوچکی است که از سال ۲۰۰۸ در مدار زمین فراغت گرفت. این کاوشگر ذراتی موسوم به اتم های پرانرژی خنثی را کشف کرد که از مرز میان ستاره ای گذر کردند. ایبکس، نقشه هایی چندبعدی از رویدادها و فایده های سرحد هلیوسفر را تهیه می بطی ء.مقاله های مرتبط:کاوشگر وویجر 2 تا سال ۲۰۲۱ درون فضای میان ستاره ای عاری کنترل وارسته خواهد شدکاوشگر جدید بین بازیگر ای؛ شعار متاخر ناسا پس از مأموریت های تاریخی وویجر

برابر داده های ایبکس، مرز هلیوسفر می تواند متغیر باشد؛ اما داستان وویجر قدری متفاوت است. با اینکه این دو کاوشگر از هلیوسفر خارج شده اند هنوز تحت دیگر آثار خورشیدی صبر دارند. بخاطر مثال پرتو خور را می قابلیت با چشم غیرمسلح از هنرمند های دیگر مشاهده کرد. یا جاذبه ی خورشید تا آن سوی هلیوسفر توسعه یافته و باعث جذب جبر ای دوردست از غبار و یخ های پراکنده به معروفیت ابر اورت شده است.

با اینکه اجرام سحاب اورت در فضای میان ستاره ای قرار دارند، به دور خورشید می چرخند. این اجرام از آغاز منظومه ی شمسی دچار تغییرات اندکی شده اند بنابراین می توانند به استفسار های کلیدی مثل شکل گیری سیار ه ها خواه چگونگی نمود وجود در جهان پاسخ دهند. البته با دستیابی به داده های جدید، رازهای زیادی برملا خواهد شد.بیشتر بخوانید:شناسایی فسفین درون زهره؛ هرآنچه باید درباره کشف مقصد احتمالی وجود در سیاره همسایه بدانیدماهواره های مرموز تیز استارلینک نیز همچنان بیش از حد برای ستاره شناسان درخشان هستندجستجوی دانشمندان برای کشف کردن حیات فرازمینی هوشمند بی مولود ماندگفتگو با انوشه انصاری، نخستین فضانورد ایرانی؛ چرا همه باید زمین را از فضا ببینند؟ستاره شناسان چگونه دیدگاه ما را درباره کیهان تغییر دادند؟
جلسه هفتگی هم افزایی فعالان فضای رمزی با محوریت دوگانه «پلتفرم- محتوا» امروز توسط جمعیت توسعه گران فضای رمزی پاک (فمپ) و با حضرت معاون وزیر ارتباطات، یک عضو واقعی شورای برجسته فضای مجازی و کارشناسان مرزوبوم ی فضای مجازی برگزار شد.

در نشست مطالعه محوریت دوگانه پلتفرم - محتوا در فضای مجازی، نظر متفاوت وزارت ارتباطات و حاکمیت کنار ضرورت داشتن پلتفرم و سکوسازی بخاطر اعمال حکمرانی فضای مجازی به مناظره گذاشته شد.نظر وزارت ارتباطات

امیر ناظمی، کمک وزیر ارتباطات می گوید دو رویکرد درمورد ساخت پلتفرم در کشور حیات دارد که هر یک، نقاط انقراض و قوتی دارند. بوسیله بیان ناظمی، در زمانی که نگرانی از تأثیر یک موضوع (مثل پلتفرم یا شبکه های اجتماعی) در قلمرو ابداع می شود، تمایل به سمت پلتفرم سازی (یا سکوسازی) می جوی تا بدین صورت سلطه گفتمانی را از آن خویشتن کنیم. بوسیله گفته ی ناظمی، «بوسیله همین دلیل است که طرفداران گفتمان پلتفرمی رجحان می دهند که پلتفرم بزرگ ایرانی داشته باشند.» بااین حال داشتن پلتفرم بزرگ تویی نیاز به تحقق دو فاکتور «مطلوبیت» و «امکان پذیر وجود داشتن» است.

ناظمی دیدگاه پلتفرم سازی را دارای چهار نقطه ی شکست می داند که براساس آن، تولید محتوا پهلو خلق سکو برتری دارد؛ بااین حال ایران در مرزوبوم ی صنایع خلاق درون منطقه دارای مزیت است و می تواند عملکرد موفق تری داشته باشد.ناظمی: اگر پلتفرمی تولید می کنیم، باید هم وزن ی پلتفرم های جهانی باشد و قدرت ایران را علامت دهد

کمک وزیر ارتباطات اعتقاد دارد که با تمرکز به خشکی امدن تولید پلتفرم، غلبه ی گفتمانی از دست خواهد رفت و به نوعی ایران این بازار را خالی می یواش. ناظمی داشتن دیدگاه پلتفرم سازی را تو حالتی مطلوب توصیف می کند که امکان مسدودسازی پلتفرم های رقیب بود نداشته باشد؛ چرا که این موضوع باعث بدگمانی عمومی می شود. ناظمی می گوید: «ملاحظات فرهنگی در تمام کشورها دغدغه ی جدی است. از دید من، تولید محتوا نمره بالاتری نسبت بوسیله ابداع پلتفرم دارد و ما در کشور، حد مساوی درون منابع مان بخاطر این دو طیف ایجاد نکرده ایم. این درحالی است که برای رسیدن به نتایج مطلوب باید نگاه متعادل به هر دو موضوع داشته باشیم و درکنار پلتفرم به محتوا غم بپردازیم.

معاون وزیر ارتباطات اعتقاد دارد که منابع در کشور ما تنها به پلتفرم ها اختصاص یافته و به محتوا بی توجهی شده است؛ حال آنکه تنها چند کشور محدود داخل دنیا روی تاسیس پلتفرم سرمایه گذاری کرده اند و باقی کشورها از پلتفرم های موجود جهانی استفاده می کنند و درعوض توجه بیشتری را معطوف به تولید محتوای مدنظر خود می کنند. بر همین اساس، ناظمی تمرکز به خشکی امدن پلتفرم سازی را همراه با پیامدهایی می داند و در این مورد به اشتباه در تولید اپلیکیشن اختصاصی آموزش مجازی آموزش و پرورش با شهرت مسرور اشاره می کند که می توانست تمرکز خویشتن را روی محتوا بگذارد و عملکرد موفق تری را به عرضه بگذارد.چنانچه می خواهیم یک کشور توانمند با رفتارهای توسعه مدار و پیشرفته باشیم، باید توانمندی ملی خلق کنیم و با استراتژی های اشتباه این موضوع را القا نکنیم که محصولمان نمی تواند هم چشمی پذیر با محصولات اجنبی باشد. این سیاست خسران آور است.

ناظمی با مقایسه ی عملکرد پیدایش پیام رسان و مسیریاب اهل بوسیله تباین به کارگیری دو دادرسی استراتژیک رمز می کند. به گفته ی او، پهلو اساس بررسی ها، از دی ۹۷ تا بهمن ۹۸ نصب دو مسیریاب مردمان بلد و مدال درون مقایسه با مسیریاب خارجی ویز دو مقابل بود. به عبارت دیگر، بسیار از ۸ میلیون کاربر، مسیریاب های بومی را نصب کرده و تنها ۴ میلیون نفر ویز را انتصاب کردند. موضوعی که ناظمی در این تک دارای تأثیر می داند، پیدایش پلتفرم توسط شرکت های مخصوص به جای همکاری های وابسته به حاکمیت حیات. بوسیله علاوه شریک شدن های سازنده ی سرویس های نقشه و مسیریاب دارای سوابق مشابه بودند درحالی که شرکت سازنده ی پیام رسان ها هیچ متد فعالیتی پیش از آن نداشته اند.ناظمی: دادن مشوق غیرمالی به سرویس های نقشه و مسیریاب عملکرد بهتر آن ها را نسبت بوسیله پیام رسان های اهل علامت قسط

فیلتر یا مسدودسازی پیام رسان ها موضوع دیگری است که از دیدگاه ناظمی باعث نگاه منفی به پیام رسان های مردمان شد؛ این درحالی است که درمورد خدمات نقشه و مسیریاب، مزیت رقابتی وجود داشت. ناظمی همچنین اشاره می کند که ارائه ی داده های دولتی به فعالان حوزه ی اطلس باعث شد تا مشوق آن ها متفاوت از مشوق ارائه شده به پیام رسان ها باشد. کمک وزیر ارتباطات می گوید، محتوا فقط صدا و تمثال نیست و خدماتی مانند داده های دولتی حزن باید دراختیار پلتفرم ها قرار بگیرد چرا که محتوا می تواند محل هم چشمی باشد.

ناظمی عقیده قسط که با فیلترینگ خارج از عادت و کنار گذاشتن پلتفرم های اجنبی نمی توان نجات به دست آورد و وزارت ارتباطات با این موضوع مخالف است. او می گوید: «به جای اینکه دیگران را محدود کنیم، باید میزان مناسبت به خودمان را افزایش دهیم و این فاکتور رهایی است.»دیدن حاکمیت

تو حصه دیگر نشست دوگانه پلتفرم - محتوا، محمدمهدی حبیبی، فعال فضای مجازی نظر مخالف خود را با اظهارات امیر ناظمی اعلام کرد. حبیبی عقیده دارد که «ساختار پلتفرم ها رفتارهای مدنی را تولید می کنند» و نمی توان بدون توجه به پلتفرم سازی، محتوا تولید کرد.

حبیبی می گوید باید در تعریف مفاهیم نکته سنج تیز باشیم و متاع را با سکو و بستر پلتفرمی مقایسه نکنیم. او می گوید: «تو حوزه ی تولید پلتفرم درون سرزمین ضرورت وجودی داریم اما در مملکت ی تولید محتوا مزیت رقابتی خواهیم داشت.» حبیبی اعتقاد دارد که نباید خویشتن را درخصوص استعمال از پلتفرم های خارجی با کشورهای دیگر  مقایسه کنیم، چون کشورهای دیگر استعداد تعامل و همکاری با پلتفرم های خارجی را دارند اما مقابل شواهد، ما غلبه برخورد نداریم. حبیبی درون همین زمینه، به رایزنی وزیر ارتباطات با مدیران تلگرام رمز کرد که موفق به بستن کانال های برانداز نظم نشد.

حبیبی می گوید ایران توانسته پلتفرم های موفقی تولید کند که این مدال دهنده ی توانایی ما است. او نیز می گوید: «اگر سکو و پلتفرم داخلی نداشته باشیم، محتوا و داده ی تولیدشده در ناحیه باید دراختیار هر پلتفرم خاله ای استراحت گیرد و این خبط است.» حبیبی در همین زمینه، به استقبال متجاوز از ۳۰ میلیون ایرانی از تلگرام طلایی اشاره می کند که ناقض موضوع عدم تکیه کاربران به سکوهای بومی است. او می گوید تعارض مسئولان دلیل عدم توکل آدم به پلتفرم های بومی است.

محمد حبیبی با تأکید کنار وظیفه ی وزارت ارتباطات داخل تولید پلتفرم که دست خط ترفیع فناوری ملک را ایجاد می کند، می گوید «حاکمیت بر فضای مجازی در پلتفرم های بومی رخ می دهد» و در زمینه ی محتوا نیز مسئولان وزارت ارشاد و صدا وسیما باید فعالیت داشته باشند.در غیر این صورت، همان نعوظ که تلگرام ما را مستمند کرده و اقتصاد و سیاست ما را درگیر خود کرده است، در صورت ابداع اینترنت ماهواره ای هم تماشاچی بروز مشکلات متعددی خواهیم بود.مقاله های مرتبط:وزیر ارتباطات: شبکه ملی اطلاعات، اینترنت ملی نیستطرح متاخر مجلس برای تغییر روال فیلترینگ پلتفر م های خارجیدبیر شورای عالی فضای مجازی: پیام رسان های تبعه کاملا امن هستند

حبیب مهاجر، ممیز فضای مجازی، با تأیید سخنان حبیبی در این مجمع گفت: «در ماده ۶۷ قاعده دستور کار ی ششم توسعه بوسیله وزارت ارتباطات دستور داده شده است که شرکت ارتباطات زیرساخت را تغییر کاربری داده و شبکه ملی مفروضات متد اندازی کند. از سوی دیگر از نصیب و قسمت خواسته شده که ظرفیت تولید محتوا را در این فضا ۱۰ برابر نرم. حوزه ی سکوها حوزه ی مأموریتی وزارت ارتباطات است که به آن توجه نمی شود.»

مهاجر همچنین، مقایسه ی موفقیت پیام رسان ها و مسیریاب های بومی را شاگرد از شعور نادرست از خدمات فضای رمزی می داند. او تشریح می دهد: «ظرفیت ترافیک و ذخیره سازی اطلاعات یک مسیریاب در کشش یک ماه، شاید داخل حد یک روز یک پیام رسان غم نباشد؛ همچنین خدمات مربوط به مسیریاب ها، بوسیله نوعی قیمت افزوده محسوب می شود و به معنای محتوایی محو که در پیام رسان ها می بینیم.» مهاجر اضافه کرد:در صورتی که وزارت ارتباطات و سایر دستگاه های دولتی، خدمات را در زمان مفت دراختیار پیام رسان های بومی صبر می دادند، دوگانه ای به وجود نمی آمد و این پروژه انقراض نخورده بود.

رسول جلیلی، عضو حقیقی شورای عالی فضای رمزی نیز با تأکید کنار لزوم داشتن پلتفرم برای استقلال کشور گفت: «کشورهایی متشابه چین، کره جنوبی و روسیه تکیه گاه به پلتفرم های خودشان جلو می روند، توانسته اند حکومت داخل فضای مجازی داشته باشند. ما دشمنی آمریکا را پیش رو داریم و آمریکا همان طور که هم چشمی با گره را می خواهد، خواستار نابودی ما است.»

جلیلی اضافه کرد که پلتفرم ها خود محتواساز هستند و اعمال حکمرانی عاری پلتفرم میسر نیست. تن شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد که «اختلاط خدمت و محتوا و پلتفرم تمجید درستی است که باید بخاطر آن توازن ابداع کرد. همچنین در دوگانه ی پلتفرم و محتوا، نظر روی فراموشی پلتفرم نیست.» به همین برهان وی تأکید می نرم که باید بین این دو موازنه به بود بیاید.بیشتر بخوانید:ایران رتبه ۱۰ گیتی را داخل شاخص های نوآوری و تشکیل سرمایه به دست آوردنوزدهمین پیرامون مسابقات جهانی تسلط 2021 گره با همدستی ایران برگزار می شودقیمت گوشی ، تبلت و لپ تاپ با آغاز به حکم مدارس بین ۱۰ تا ۱۵ درصد گرانبها شدطرح دوفوریتی حلقه بخاطر تهیه گوشی هوشمند موردنیاز دانش آموزانمدرسه فیلیمو، ابتکاری ترین محصول صباایده، آماده ورود به بازار شد
این فتوکلیپ از سوی فرهنگسرای «خرد» منطقه ۲۱ تو حدود ۵ دقیقه تولید و منتشر شده است. حسن روح الامین، متولد ۱۳۶۴، از نقاشانی است که صحنه های «عاشورا» را به تصویر کشیده و یکی از نامزدهای عنوان چهره سال «هنر قیام» به شمار می آید.

آثار او تو کشورهای مختلفی از جمله «آلمان» و «عراق» به عرضه درآمده است تو شب «تاسوعا» بی آرامی تابلو نقاشی او با نوشته «تعاقب به پشت و ردیف شکن کیست هماورد هیکل به اندام» بردیوار نگاره راسته «ولی عصر(عج)» نقش مسدود. او می گوید: «کار سفارشی ایفا نمی دهم.

درباره موضوع هایی مانند شهدای حرم و دیگر شهدا به گونه ایی کار می کنم که قابل ابتیاع و ابتیاع نباشد و اطلاع دادن می کنم، چون اگر مبلغی بوسیله میان بیاید، از ارج فرهنگی و قشری کارم کم می کند. بخاطر من نقاشی یعنی تجسم ذهنیات. آنچه را که فکر می کنم به تصویر می کشم تا دیگران غصه ببینند.
شرکت تیونینگ خودرو آلمانی MTM پکیج ارتقای وعده ۴ را برای آئودی RS6 آوانت، RS7 اسپرت بک و RS Q8 معرفی کردن کرده است که قدرت خروجی و گشتاور را به طور درخورتوجهی افزودن می دهد.  



به گفته ی مسئولان نمایندگی این تیونر در آمریکای شمالی، پیشرانه ۴ لیتری توئین توربو خورجینی هشت سیلندر که در زیر کاپوت هر سه مدل جای دارد، در حالت کارخانه ای ۵۹۱ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می درنگ. به لطف توربوشارژرهای مصالحه شده، ریمپ ECU و سایر به روزرسانی ها قدرت این پیشرانه می تواند به ۱۰۰۱ اسب بخار و گشتاور آن به ۱،۲۴۹ نیوتن متر اضافه یابد.

هنوز هیچگاه ارقامی از زمان سرعت گیری و عملکرد این خودروها توسط MTM منتشر نشده است؛ اما آئودی RS6 تیون نشده عزب به ۳/۶ لحظه زمان نیاز دارد تا از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد و بیشینه سرعت آن می تواند ۳۰۵ کیلومتربرساعت باشد. آئودی RS7 حدود ۰/۱ ثانیه تو زمان سرعت گیری صفر تا ۱۰۰ کندتر است، درحالی که RS Q8 سرعت گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت را در زمان ۳/۸ ثانیه انجام می دهد. هر سه مدل بیشینه سرعت انطباق دارند.مقاله های مرتبط:آئودی R8 با تیونینگ هنسی و قدرت ۹۱۲ اسب بخار معرفی شدآئودی RS Q8 با تیونینگ هزار اسب گرمخانه شناساندن شد

قدرتمند کردن خودروهای آئودی RS به اندازه بوگاتی ویرون اصلی، حدود ۴۳،۵۹۹ دلار بخاطر RS6 و RS7 و ۴۳،۹۹۹ دلار برای آئودی RS Q8 هزینه دارد. چنین مبالغی به انزوا بخاطر خریدن آئودی S3 سدان متاخر با مقدار ۴۳،۰۰۰ دلار، A5 اسپرت بک با قیمت ۴۲،۹۰۰ دلار یا A4 Allroad با نرخ ۴۴،۶۰۰ دلار بس می کند.

مراحل ۳، ۲ و ۱ پکیج ارتقای MTM همچنین برای هر سه مدل آئودی موجود است که بوسیله ترتیب غلبه ۹۶۲ و ۸۱۲ و ۷۸۷ اسب بخار را دراختیار استراحت می دهد و ۲۹،۹۹۹ دلار، ۱۵،۷۹۹ دلار (۱۵،۹۹۹ دلار برای RS Q8) و ۱۰،۹۹۹ دلار قیمت دارد. تا اینکه می توان پول بیشتری را در MTM برای آئودی RS6 ،RS7 و RS Q8 خرج کرد، زیرا این تیونر دارای بوسیله روزرسانی های دیگری از یکسره سیستم اگزوز Milltek یا Akrapovic، سوپاپ های خروجی کنترل از طرز دور، فاصله گذار چرخ ، دیفیوزر متعاقب فیبر کربن (برای RS Q8 موجود نیست) و انواع لوگوها و برچسب های مختلف است.بیشتر بخوانید:تویوتا GR یاریس ۲۰۲۱ معرفی شداولین تصاویر رسمی از سراب جدید ساندرو و ساندرو استپ وی ۲۰۲۱وانت هنسی ماموت 6x6 با غلبه ۱۲۰۰ اسب بخار ساخته می شودنسخه جاده ای برابهام BT62R معرفی شدفراری 250GT با ارج یک میلیون دلار، بازتولید شد
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، فرنوش نوبخت، مدیرعامل شریک شدن روزی برداری مترو تهران در پاسخ به سوالی درباره گزارش باشگاه سانحه در خصوص خروج قطار از ریل خط دو مترو تهران، گفت: این مساله بخاطر ما متجاوز مهم است و بررسی های کارشناسی درباره آن اجرا گرفته است. مترو سیلان معمولی خود را در پیش خمود است؛ داخل این زمینه از سازنده خارجی سوالاتی پرسیده شده و شرکت های واجد صلاحیت همچنین تست های مربوطه را انجام می دهند و مساله فنی آن بررسی و محلول و خلع می شود. 

او با بیان اینکه قطعات شکسته تست و بررسی می شود تا مشخص شود اتحاد مربوط به پروسه ساخت است و یا فرسودگی و خستگی، افزود: همه این موارد مطالعه و اصلاحات روی قطارها ایفا شده است تا دیگر این پیوستگی نیفتد. البته یک پروسه چندمرحله ای هنگام شده است که دیگر این اتفاق رخ ندهد. 

نوبخت گفت: سانحه ای که در شیار دو مترو قیافه داد بوسیله سقوط قطعات ارتباطی ندارد. یک اتفاق فنی بود و اقدامات پیشگیرانه جدی برای آن ادا دادیم. 

مدیرعامل مشارکت روزی برداری مترو تهران با پیش روی اینکه مشکل در تامین قطعات چند بخش مختلف را شامل می شود، گفت: قطعات برق ها، کلیدها، جهیز های ترمز، رانش، قطعات تجهیزات کنترلی، پست های تنگ کردن پرعضله برق و تجهیزات وافر و مختلفی داریم که هرکدام بوسیله برندهای متنوع کشورهای مختلف باز می گردد و می توانند به رخ مجزا با مشکلاتی در هبوط قطعات روبرو باشند. 

او با اقرار اینکه مطمئن قطعات مترو بوسیله سختی در حال انجام است، گفت: اتفاقی که عارض عدالت مربوط به کمبود قطعات نیست، اصلاحات تک نظر انجام شده است و با سازنده اجنبی مکاتبات درباره موجب یابی عارضه انجام شده است و با کارشناسان داخلی نیز وارسی های لازم عارض خمود است. 

نوبخت در پاسخ به این پرسیدن که چه ضمانت اجرایی برای عدم تکرار این واقعه بود دارد؟ گفت: تمام جدیت خویشتن را می کنیم محموله ونقل را ایمن حفظ کردن کنیم. 

او با تاکید بر اینکه این موضوعات بخاطر ما بیش مهم است و ردیابی های لازم را عمل می دهیم، افزود: موضوع وارسی کامل می شود، اما اینک زیادترین مشکل ما کاستی قطعات و همچنین نبود پول است. 

مدیرعامل شرکت یکروز برداری متروی تهران با اشاره به اینکه مترو از نظر مالی بسیار دامن ضیق است، ادامه داد: کرونا منابع درآمدی ما را کاهش داد، از طرفی هم نتوانستیم از کمک های مالی که برای کرونا تخصیص داده شده است، روزی مند شویم. اخیرا اطلاع دادن شد به شرکت های محموله و نقل برون شهری از سمت نصیب و قسمت کمکی انجام شده است، ما نیز یک شرکت محموله و نقل برون شهری هستیم که از تهران تا هشتگرد مسافر جابجا می کنیم و می خواهیم به ما نیز از این کمک ها اعطا شود.

نوبخت افزود: بوسیله ما نیز بوسیله عنوان همدستی بهره برداری مترو، از منابع دستیار های کرونا هیچگاه یارانه ای پرداخت نشده است و امیدواریم درون این باره بیشتر به ما کمک کنند.

او امتداد قسط: کرونا باعث شده است زمانه راندمان جمعی مترو اندک شود که این باعث می شود همگی خرج های ما در جهیز بلندی رود، از طرفی کارکرد پیمانکاری، نظافت، شست و شو و ضدعفونی نیز هزینه های ما را متجاوز پشته برده است و از نوبت و سازمان دستور کار و بودجه می خواهیم به ما کمک کنند.
به گزارش همشهری آنلاین یحیی تراب محمدی سرمربی پرسپولیس بعد از انتقاداتی که به برهان باخت تو دربی از او رخساره محزون وجود تمام پست هایش در اینستاگرام را پاک کرد. ولی یحیی با گذاشتن پستی جدید هواداران پرسپولیس را به آرامش دعوت کرد و خبر از جذب ۶ ورزشکار جدید انصاف.

«هنوز هم همه ما از اتفاقات شیشه گرفتن حذفی ناراحت و غمگین هستیم در مقابل معتقدم می توانستیم در ۹۰ دقیقه پیروز میدان باشیم ولی داخل هر صورت تو لحظه های اضافه تراب خوردیم واگه می تونستیم مدیریت بهتری در ثانیه های تلف شده داشته باشیم بدون وسواس بازی رو میب ردیم و از همین جا از همگی هوادارای عزیزمون عذرخواهی می کنم هر چند مکرر اعاده می کنم ما این بازی را فوتبالی نباختیم بلکه ...☝️ بگذریم انشاالله در بازی های بعد بتوانیم جبران کنیم یه خواهشی از شما دارم تعدادی ها واحد فشار هوا و فضای رسانه ای و مجازی را بهینه کمینگاه برای ضربه زدن و تخریب انتخاب کردند مواظب این نامردان باشید.
امروز انشاالله با سه بازیکن قرارداد امضا خواهد شد و سه بازیکن هم در روزهای آینده ، و برای توفیق داخل لیگ قهرمانان آسیا بوسیله گرایش و توجه خدا، به دعا و کارمایه مثبت شما ،به مجاهدت مضاعف بازیکنانو به همراهیمدیریت بشدت احتیاج داریم تا شرمنده روی شما نشویم میریم برای جنگیدن ، جنگیدن و جنگیدن.»

اپلیکیشن Arts

گوگل چندین سال برای توسعه ی مدل های سه گانه بعدی زمان صرف کرد. این مدل ها اکنون با کمک گوشی های هوشمند مبتنی بر شعور مصنوعی و ویژگی واقعیت افزوده قابل نمایش هستند. ازجمله نمونه های سه بعد اینده که با کمک این اپلیکیشن و واقعیت افزوده می نبوغ ایجاد کرد، ببر، ولاسیرپتر (گونه ای از دایناسورها)، مرد آهنی (اشتهار فیلم) و حتی فدایی چهره های مشهور هستند.

جدید ترین نسخه ی اپلیکیشن آرتس اند کالچر گوگل (Google Arts
به گزارش همشهری آنلاین، ۱۹مردادماه امسال ۱۱۴نماینده باشگاه در روزنامه ای به روسای قوای سه گانه قلمرو به قیافه برملا مخالفت خویشتن را با امتداد وزارت بیژن زنگنه بر وزارت نفت اعلام کردند و اقدام این نمایندگان درون شرایطی که به رویت می رسد مسیر استیضاح برای آنها جواب نمی دهد، فشارهای داخلی را همزمان با فشار حداکثری شاگرد از تحریم ها بر زنگنه بیشتر کرد. آنها مدعی شده اند صدارت زنگنه بر وزارت نفت حداقل در ۷سال اخیر مردم ایران را متحمل صدها میلیارد دلار ضرر و عدم النفع کرده است.

آنها توقع کرده بودند که زنگنه بوسیله سرمایه گذاری داخلی تو صنعت نفت ناچیز توجه است و دنبال خام فروشی است و مخالف احداث پالایشگاه ها و پتروپالایشگاه ها. این نمایندگان که برخی موجودی دارای سابقه چندماهه نمایندگی کمیسیون هستند، دوباره قرارداد با توتال فرانسه بر عادت فاز۱۱ پارس جنوبی، قرارداد گازی با امارات خواه همان کرسنت، مخالفت زنگنه با کارت سوخت و تشدید قاچاق سوخت، عدم اجرای قرارداد گازی با پاکستان، اختلافات ایران با ترکیه در تک واگذاری مدفوع به آن کشور و محکومیت ایران به اعطای ۱.۵سال گاز رایگان به ترکیه و راهبرد غلط تو مدیریت پیمان نامه گازی با ترکمنستان را مطرح کرده و مدعی شده اند که ادامه طاقت او به هیچ وجه به صلاح کشور ازاله. ۲روز سپس زنگنه به رئیس جمهور نامه می نویسد و از او می خواهد تا جریان درون دستور کار سران قوا قرار گیرد تا ادعاها و پاسخ های دو طرف شنیده شود و روسای ۳قوه قضاوت کنند. اگر خموشی می کنم برای مصلحت کشور است | اگر حرف نمی زنم این نیست که تعبیر ندارم لایه های زنگنه؛ پس ازآن از عمری خدمت به ما تهمت خیانت می زنند | زبان دارم ولی... مدیریت خسارت بار یا شیار ابتدا مبارزه با تحریم | چرا ۱۴۴ نماینده برای برکناری زنگنه نامه نوشتند؟

دیروز ولی خموشی زنگنه شکست؛ هرچند گفت بوسیله فکر مصلحت سرزمین خموشی می کند. او توضیح داد: بنیاد تصفیه خانه ستاره خلیج فارس در زمان من گذاشته شده و اسنادش حزن موجود است، افزودن ظرفیت پالایش پالایشگاه های داخلی را نیز شاهد هستید، چه فردی پالایشگاه بندرعباس را به ظرفیت بازپسین رسانده است!؟ وی افزود: اگر این نصیب و قسمت نبود حتی یک واحد پالایشگاه ستاره خلیج فارس حزن عملیاتی نمی شد و این صعود ها و کارها با مدیریت جلو رفت، خون دل خوردیم تا این پالایشگاه به نتیجه رسید. وزیر نفت تصریح کرد: اگر ما به پالایشگاه سازی اعتقاد نداشتیم چطور ۳۶۰هزار بشکه میعانات گازی برای تصفیه خانه های سیراف خاص دادیم؟ اگر اعتقادی بوسیله زنجیره خوراک نداشتیم چگونه در تامین بنزین تک نیاز کشور خودکفا شدیم.

وی با پیش روی اینکه عده ای به متعاقب تخریب هستند و اینگونه القا می کنند که همه قباحت ها مال ماست، تصریح کرد: البته هر کجا که لازم باشد جواب می دهیم و زبانمان وزن نشده است، اما اگر سکوت می کنیم بوسیله برهان مصلحت ناحیه است، چون نان ما برخلاف عده ای در دعوا بوسیله دست نمی آید و محدودیت که می خواهد خدمت کند به آرامش نیاز دارد.

وزیر نفت با تأکید به خشکی امدن اینکه ما به تصفیه خانه سازی اعتقاد داریم و بیش از یک میلیون بشکه برای ساخت پالایشگاه مجوز دادیم، اما کسی بوسیله فکر توسعه پالایشگاه نیست، بوسیله پروژه پیدایش تصفیه خانه جاسک اشاره کرد و گفت: مجوز ۳۰۰هزار بشکه ای ساخت پالایشگاه جاسک را یک شرکت دولتی خمود و بسیار از ۷سال هم مجوز دارد؛ چرا ایفا نمی کند؟ پالایشگاه آناهیتا چرا ادا نمی شود؟ آنهایی که ترقی این پالایشگاه ها بوسیله آنها سپرده شد پاسخ دهند. طرح های پتروشیمی جنوب فارس چرا ایفا نمی شود؟ غلام مانع آن شدم!؟

او نیز گفت: اگر چهار برابر شدن صادرات فرآورده، جلوگیری از خام فروشی زدودن پس چیست؟ صادرات فرآورده های نفتی در سال۹۸ نسبت بوسیله سال۹۱ چهار طبق شده که ناشی از توسعه پالایشگاه ها و جایگزینی مصرف داخل با گاز است. این اگر افتخار نیست پس چیست؟ وزیر نفت تصریح کرد: آیا تخصیص خوراک به پتروشیمی ها خام فروشی است خواه نیست؟ اگر درآمد پتروشیمی از ۱۱میلیارد دلار درون سال۹۲ به ۲۵میلیارد دلار تا سال۱۴۰۰ می رسد جلوگیری از خام فروشی نیست؟ سندتان کجاست؟

وی درباره قاچاق سوخت بی قراری با بیان اینکه شماره ای می گویند روزانه ۴۰میلیون لیتر بنزین سوخت قاچاق می شود که این مغز غیرقابل باور است، تصریح کرد: شماره ای می گویند کارت هوشمند بنزین را حذف کردید شهر ها میلیارد تومان ضرر زدید. مدرک این ادعا کجاست؟ چگونه شمارش کردید؟ سندتان و شمارش تان را ارائه دهید. زنگنه ادامه داد: کجا من کارت هوشمند بنزین را حذف کردم؟ کارت هوشمند بنزین همیشه بوده، اکنون نیز هست. آنجا که کارت هوشمند بنزین بوده و هست گازوئیل بوده که بیشترین قاچاق سوخت را دارد. مسئول مبارزه با قاچاق سوخت که من نیستم!
شاید انسان های مقدماتی تشک های مجللی نداشته اند؛ ولی می توانستند جایی معقول و معقول را برای رویا بسازند. بقایای بوسیله مشت آمده از بستر انسان های کهن، هوشمندی آن ها را ثابت می کنند. باستان شناسان در غار بوردر آفریقای جنوبی، شواهدی از بسترهای علفی و اسودگی انسان های کهن را کشف کردند که قدمت آن ها به ۲۰۰ هزار سال پیش بازمی گردند. این در حالی است که اکتشافات قبلی بسترسازی گیاهی بوسیله صدهزار سال پیش بازمی گردند. این بسترها روی لایه هایی از خاکستر باریک می شدند تا از مزاحمت جانوران موذی مانع شوند.

لین والدلی، باستان شناس دانشگاه ویتواترسرند آفریقای جنوبی می گوید: «قراردادن بستر علفی روی لایه ای از خاکستر، سیاق عمدی بوده است. انسان های اولیه با این امر نه تنها عایقی کم ارزش برای بستر خویشتن می ساختند؛ بلکه از ورود جانداران حیله گر هم جلوگیری می کردند.»

واضح است اطلاع مواد اولیه ی بسترها پس از ۲۰۰ هزاره سال حکم دشواری است. مواد زیستی بوسیله مرور زمان از بین می روند؛ به همین دلیل، سوابق به دست آمده از طرز های بسترسازی آدم های بدوی پراکنده هستند. با این حال، باستان شناسان موفق شدند تو اعماق رسوبات غار بوردر بقایای تشک های علفی را تو محیط عمر انسان های اولیه محسوس کنند.

بقایا از سرنوشت متعاقب غار، یعنی گرم ترین و امن ترین نقطه، به دست آمدند. به باور ی باستان شناسان، فدایی بسترها احتمالا به برهان خشک شدن دچار آتش سوزی شده اند؛ ولی این پیوستگی بوسیله ندرت صورت داده است. پژوهشگران با مصرف از طیف سنجی FTIR و اسکن میکروسکوپی الکترونی (SEM) و تحلیل گیاه سنگ ها مواد گیاهان بسترها را کنجکاو بررسی کردند. برابر تحلیل های علف هرزه سنگی، علوفه های به امر رفته داخل بسترها از زیرخانواده ی Panicoideae بودند.

بااین همه علف، تنها کشف پژوهشگران نبود و آنان مظفر شدند لایه ا ی خاکستری نیز بیابند که به صورت حشره کشی طبیعی عمل می کرد. این لایه ی خاکستری وضع تنفسی حشرات را بست می کرد و اسکلت خارجی آن ها را می خراشید و درنهایت آن ها را خشک می کرد. علاوه پهلو این، کافوری که امروزه در آفریقای جنوبی بخاطر تخلیه حشرات بوسیله حکم می رود، درون این بسترها پیدا شد. والدلی اعتقاد دارد:گاهی اوقات لایه ی خاکستری بستر ترکیبی از بقایای کاه های قدیمی تر است که بخاطر پاک سازی غار و از بین بردن آفت ها سوزانده شده اند. تو برخی نقاط دیگر، از خاکستر کوهمیز به عنوان سطحی تمیز برای لایه ی بستر استفاده شده است.

یافته های مذکور با قدیمی ترین بسترهای شناخته شده در پناهگاه سنگی سیدوبوی آفریقای جنوبی منطبق هستند که قدمت آن ها به ۷۷ هزاره سال پیش بازمی گردد. مردم های اولین از گیاهان خوشبو با خاصیت حشره کش نیز کاربرد کردند و بسترها پر از خراش های سنگی بودند. به اعتقاد ی پژوهشگران، احتمالا ساکنان غار از بسترهای خود بوسیله عنوان فضای کار هم استعمال می کردند.

شواهد دیگر ذره های کوچکی بوسیله اثر جزیی نارنجی و سرخ بودند. اگرچه این ذرات از دیواره های غار سقوط می کنند، معمولا زاویه دار هستند. باوجوداین، ذرات بسترها گرد شده بودند و این علامت می دهد اشیاء را برای آماده سازی بستر خود تبدیل می دادند.مقاله های مرتبط:۱۰ راز حل نشده در مورد مردم های اولیهبر آخرین نئاندرتال ها چه گذشت؟

طبق بسترهای فسیلی می توان حاصل گرفت که مردم های اولیه از رنگ زرد اخرایی (اکر) برای تزیین مصرف می کردند، خانه های خود را پرگیر آتشدان می ساختند، با نیکوترین نقاط خواب آشنا بودند و گاهی نیز از بسترهای خود بوسیله نشانی میز فرمان استفاده می کردند. یافته های ذکرشده خیر تنها اطلاعاتی از روال ی عمر پیشینیان را می دهند؛ بلکه پیچیدگی اجتماعی و رفتاری آن ها را حزن مدلل می کنند. والدلی درپایان می گوید:طبق پژوهش های مربوط بوسیله ۲۰۰ هزار سال گذشته، انسان می توانستند آتش تولید کنند و از آتش و خاکستر و گیاهان طبی همچنین برای ایجاد پناهگاهی تمیز و بدون آفت استعمال می کردند. این روش ها مزایای صلح و صفا را برای این تمدن ها بوسیله قفا داشت و دلیل بقای آن ها بودند.

 بیشتر بخوانید:۱۰ راز نامکشوف مبصر علم فیزیکباتری های عاری کبالت برای زمین مفید هستندکشف آثاری از جدی ناشناخته داخل ژنوم برخی از انسان های امروزیاستفاده موفقیت آمیز از نحو ویرایش ژن کریسپر در ماهی مرکبانسان چه زمانی نحوه استفاده از آتش را کشف کرد؟