دنیای دیجیتال

به گزارش همشهری آنلاین، ۱۹مردادماه امسال ۱۱۴نماینده باشگاه در روزنامه ای به روسای قوای سه گانه قلمرو به قیافه برملا مخالفت خویشتن را با امتداد وزارت بیژن زنگنه بر وزارت نفت اعلام کردند و اقدام این نمایندگان درون شرایطی که به رویت می رسد مسیر استیضاح برای آنها جواب نمی دهد، فشارهای داخلی را همزمان با فشار حداکثری شاگرد از تحریم ها بر زنگنه بیشتر کرد. آنها مدعی شده اند صدارت زنگنه بر وزارت نفت حداقل در ۷سال اخیر مردم ایران را متحمل صدها میلیارد دلار ضرر و عدم النفع کرده است.

آنها توقع کرده بودند که زنگنه بوسیله سرمایه گذاری داخلی تو صنعت نفت ناچیز توجه است و دنبال خام فروشی است و مخالف احداث پالایشگاه ها و پتروپالایشگاه ها. این نمایندگان که برخی موجودی دارای سابقه چندماهه نمایندگی کمیسیون هستند، دوباره قرارداد با توتال فرانسه بر عادت فاز۱۱ پارس جنوبی، قرارداد گازی با امارات خواه همان کرسنت، مخالفت زنگنه با کارت سوخت و تشدید قاچاق سوخت، عدم اجرای قرارداد گازی با پاکستان، اختلافات ایران با ترکیه در تک واگذاری مدفوع به آن کشور و محکومیت ایران به اعطای ۱.۵سال گاز رایگان به ترکیه و راهبرد غلط تو مدیریت پیمان نامه گازی با ترکمنستان را مطرح کرده و مدعی شده اند که ادامه طاقت او به هیچ وجه به صلاح کشور ازاله. ۲روز سپس زنگنه به رئیس جمهور نامه می نویسد و از او می خواهد تا جریان درون دستور کار سران قوا قرار گیرد تا ادعاها و پاسخ های دو طرف شنیده شود و روسای ۳قوه قضاوت کنند. اگر خموشی می کنم برای مصلحت کشور است | اگر حرف نمی زنم این نیست که تعبیر ندارم لایه های زنگنه؛ پس ازآن از عمری خدمت به ما تهمت خیانت می زنند | زبان دارم ولی... مدیریت خسارت بار یا شیار ابتدا مبارزه با تحریم | چرا ۱۴۴ نماینده برای برکناری زنگنه نامه نوشتند؟

دیروز ولی خموشی زنگنه شکست؛ هرچند گفت بوسیله فکر مصلحت سرزمین خموشی می کند. او توضیح داد: بنیاد تصفیه خانه ستاره خلیج فارس در زمان من گذاشته شده و اسنادش حزن موجود است، افزودن ظرفیت پالایش پالایشگاه های داخلی را نیز شاهد هستید، چه فردی پالایشگاه بندرعباس را به ظرفیت بازپسین رسانده است!؟ وی افزود: اگر این نصیب و قسمت نبود حتی یک واحد پالایشگاه ستاره خلیج فارس حزن عملیاتی نمی شد و این صعود ها و کارها با مدیریت جلو رفت، خون دل خوردیم تا این پالایشگاه به نتیجه رسید. وزیر نفت تصریح کرد: اگر ما به پالایشگاه سازی اعتقاد نداشتیم چطور ۳۶۰هزار بشکه میعانات گازی برای تصفیه خانه های سیراف خاص دادیم؟ اگر اعتقادی بوسیله زنجیره خوراک نداشتیم چگونه در تامین بنزین تک نیاز کشور خودکفا شدیم.

وی با پیش روی اینکه عده ای به متعاقب تخریب هستند و اینگونه القا می کنند که همه قباحت ها مال ماست، تصریح کرد: البته هر کجا که لازم باشد جواب می دهیم و زبانمان وزن نشده است، اما اگر سکوت می کنیم بوسیله برهان مصلحت ناحیه است، چون نان ما برخلاف عده ای در دعوا بوسیله دست نمی آید و محدودیت که می خواهد خدمت کند به آرامش نیاز دارد.

وزیر نفت با تأکید به خشکی امدن اینکه ما به تصفیه خانه سازی اعتقاد داریم و بیش از یک میلیون بشکه برای ساخت پالایشگاه مجوز دادیم، اما کسی بوسیله فکر توسعه پالایشگاه نیست، بوسیله پروژه پیدایش تصفیه خانه جاسک اشاره کرد و گفت: مجوز ۳۰۰هزار بشکه ای ساخت پالایشگاه جاسک را یک شرکت دولتی خمود و بسیار از ۷سال هم مجوز دارد؛ چرا ایفا نمی کند؟ پالایشگاه آناهیتا چرا ادا نمی شود؟ آنهایی که ترقی این پالایشگاه ها بوسیله آنها سپرده شد پاسخ دهند. طرح های پتروشیمی جنوب فارس چرا ایفا نمی شود؟ غلام مانع آن شدم!؟

او نیز گفت: اگر چهار برابر شدن صادرات فرآورده، جلوگیری از خام فروشی زدودن پس چیست؟ صادرات فرآورده های نفتی در سال۹۸ نسبت بوسیله سال۹۱ چهار طبق شده که ناشی از توسعه پالایشگاه ها و جایگزینی مصرف داخل با گاز است. این اگر افتخار نیست پس چیست؟ وزیر نفت تصریح کرد: آیا تخصیص خوراک به پتروشیمی ها خام فروشی است خواه نیست؟ اگر درآمد پتروشیمی از ۱۱میلیارد دلار درون سال۹۲ به ۲۵میلیارد دلار تا سال۱۴۰۰ می رسد جلوگیری از خام فروشی نیست؟ سندتان کجاست؟

وی درباره قاچاق سوخت بی قراری با بیان اینکه شماره ای می گویند روزانه ۴۰میلیون لیتر بنزین سوخت قاچاق می شود که این مغز غیرقابل باور است، تصریح کرد: شماره ای می گویند کارت هوشمند بنزین را حذف کردید شهر ها میلیارد تومان ضرر زدید. مدرک این ادعا کجاست؟ چگونه شمارش کردید؟ سندتان و شمارش تان را ارائه دهید. زنگنه ادامه داد: کجا من کارت هوشمند بنزین را حذف کردم؟ کارت هوشمند بنزین همیشه بوده، اکنون نیز هست. آنجا که کارت هوشمند بنزین بوده و هست گازوئیل بوده که بیشترین قاچاق سوخت را دارد. مسئول مبارزه با قاچاق سوخت که من نیستم!
  • ۹۹/۰۶/۰۵

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی