دنیای دیجیتال

۱۱ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

ورزش The Last of Us Part 2 دیروز رسما منتشر شد و علاقه مندان پس از انتظاری کامل و چند جنین تاخیر خوردن بازی، توانستند مشغول تجربه آن شوند. جدیدترین ساخته استودیو ناتی داگ که تشخیص های عطا غصه از منتقدین دریافت کرده، ادبیات شخصیت الی را روایت می کند و تا قبل از سرایت غم دربند حاشیه های مختلفی از جمله لو روبیدن وقایع داستانی بازی بود. 

با توجه بوسیله جلال بالای این اثر، همانطور که چند روز پیش هم اعلام کردیم تصمیم گرفتیم تا یک ساعت از آن را درون قالب یک استریم زنده تجربه کنیم و با شما به اشتراک بگذاریم. این دستور کار از روزگار ۱۳ امروز آغاز می شود و شما می توانید با شروع برنامه، داخل ادامه همین ورق آن را تماشا کنید. همچنین این استریم قرار است از طریق لایو اینستاگرام زومجی غم پخش شود.
به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از مهربانی سی ان بی سی اخبار کرد پس از آژیر صندوق بین المللی پول تو تک بی سابقه وجود داشتن شدت نزاع اقتصادی کنونی، سهام آسیا اقیانوسیه دچار نوسان شد و شاخص ها از نمونه نمو خود کاستند.

به قفا گزارش سقوط صادرات ژاپن در ماه می، نیکی ژاپن ۰.۵۶ درصد از مقدار خویشتن را از دست داد، در حالی که گشاد ترین متمایز سهام آسیا اقیانوسیه ام اس سی آی داخل خارج از ژاپنبا رشدی جزئی همراه بود.

تو بازار چین، کامپوزیت شانگهای ۰.۱ درصد افت کرد، در حالی که هانگ عقل درون هنگ کنگدر ساعات انتهایی ۰.۳۸ درصد پشته آمد.

ای اس اکس استرالیا ۰.۸۳ درصد نمو کرد، در حالی که کوسپی اکراه جنوبی عزب ۰.۱۲ درصد بوسیله مقدار خود افزود.

سهام آسیا اقیانوسیه در حالی از رشد بازایستاده و دچار لرز شدند که اقتصاددانان ارشد مجری بین المللی پول آژیر انصاف فساد اقتصادی کنونی از همه جنگ های قبلی که جهان شاهد آن بوده بدتر است.

در بازار ارز، مقدار برابری دلار با یوآن چین ۰.۰۵ درصد تقویت شد و به ۷.۰۸۸۸ واحد رسید. ولی نرخ برابری دلار با ین ژاپن ۰.۰۵ درصد تضعیف شد و بوسیله ۱۰۷.۲۷ واحد بازگشت.
به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از ایرنا، محمد حاجی ریحان روز دوشنبه ۲۶ خرداد افزود: کنار اساس فعالیت موجود اگر منطقه ای در یک دوروبر ۱۴روزه بوسیله نعوظ میانگین روزانه به ازای یک صد هزار نفر تا سه مورد جدید ابتلا به بیماری کوید ۱۹ داشته باشد، تو شرایط زرد راحتی دارد و چنانچه متجاوز از سه مورد گزارش شود تو شرایط قرمز قرار خواهدگرفت.

وی افزود: چهارهزار و ۲۵۰ مورد آزمایش کرونا از ابتدای فروردین ماه ۹۹ تاکنون تو دانشگاه علوم پزشکی کاشان انجام شده؛ یک هزاره و ۳۱۱ تک مثبت گزارش شد که از این تعداد یک هزار و ۲۹ مورد مربوط به کاشان و ۲۷۲ مورد مربوط به آران و بیدگل بوده است.

دستیار درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان بیان کرد: همه این آزمایش ها به صورت رایگان بخاطر مردم انجام شد و هم اکنون نیز این آزمایش ها در بیمارستان ۱۶ ساعته سپهری کاشان رایگان ارتکاب می گیرد.

وی اضافه کرد: این مرکز درمانی افزون بر حکم غربالگری بیماران مشکوک بوسیله کرونا، معاینه های مربوط به این بیماری و آزمایش اثر سی آر را اجرا و بوسیله خانواده های آنها اطلاع می دهد.

حاجی ریحان با قدردانی از کنف خیران اشعار کرد: افراد نیکوکار این منطقه افزون به خشکی امدن ۷۰۰ میلیارد ریال در بحران بیماری کرونا به صورت مستقیم و غیرمستقیم به دانشگاه علومپزشکی کاشان کمک کردند.

به گفته وی، این کمک ها شامل تجهیزات سرمایه ای، محافظتی ضدغفونی کننده ها و کنف از قوم های بیماران کرونایی بوده است و سیل دستیار های افراد فیض بخش همچنان در فدایی بسرنوشت شوم دچار کردن ها ادامه دارد.

موجب فوت برخی بیماران کرونایی در کاشان

متخصص عفونی و استادیار دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز درون این نشست، سبب اجل فدایی بیماران کرونایی داخل منطقه را شدت بیماری و تو رجوع کردن آنها به مرکزهای درمانی عنوان کرد.

منصوره مومنی هروی گفت: عده ای از تپش ابتلا به بلای ناگهانی کرونا داخل خانه ماندند، در حالی که مبتلا بودند خواه به پزشک عمومی رفتند و هنگامی به درمانگاه مراجعه کردند که کار از امر گذشته و ریه ها سفید شده بود و مرکز درمانی همچنین نمی توانست کاری بخاطر آنها انجام دهد.

وی همچنین بیماری دیابت را زنگ خطری بخاطر مردم منطقه کاشان دانست و افزود: شاید یکی از دلایل افزایش شمار مبتلایان به بیماری کرونا، وجود زیاد بیماران دیابتی درون این منطقه بوده است.

این متخصص تاکید کرد: اگر دیابت با هر بیماری دیگری همراه شود، پاسخ بوسیله درمان مصیبت دیگر را مختل می بطی ء.

وی یادآور شد: بیماری دیابت اپیدمی خاموش کردن است که کسی به آن توجه نمی بطی ء اما به مراتب خطرناک تر از کرونا است و باید آن را دریابیم؛ مرگ درون پی دیابت تو کاشان بسیار از کرونا است ولی کسی متوجه نمی شود.

بیمارستان مثال بهشتی، آماده ارایه خدمات درمانی عادی

رئیس مرکز آموزشی، درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان همچنین تو ادامه گفت: این بیمارستان سال ها مأمن بیماران بدحال منطقه بوده است و ماه های اسفند، فروردین و اردیبهشت به عنوان مرکز اصلی قبول بیماران کرونایی منطقه، همگی پزشکان، پرستاران و کارکنان آن در حال نوکری به بیماران بودند.

سیدمحمد مکی اضافه کرد: بیمارستان مثال بهشتی کاشان سالانه ۴۰۰ هزار نفر ناخوش پذیرش می درنگ که از این تعداد ۶۰ هزار نفر همچنین بستری می شوند و خدمات متنوع از یکسره جراحی های تخصصی و فوق تخصصی را به بیماران ارائه می دهد.

وی گفت: یکی از بخش عفونی بیمارستان درون حال مهیا به بستری بیماران کرونایی اختصاص داده شده است و همه مسائل مربوط به کنترل های عفونتی، گندزدایی و ضدعفونی مرتب انجام می شود و حتی بیماران عفونی غیرکرونایی نیز درون بسرنوشت شوم دچار کردن های دیگر درمانگاه بستری می شوند.

کمک درمان مرکز آموزشی، درمانی شهید حکیم بهشتی کاشان درون استان اصفهان نیز ادامه عدل: این مجموعه از بحران کرونا سرافراز بیرون آمد و درون حال حاضر ارایه خدمات عادی شده و آماده مقبول همه بیماران است.

داود خیرخواه تصریح کرد: برخی با شیطنت اخبار کرده اند، درمانگاه مثال بهشتی کرونایی و خطرناک است که این ذهنیت بد، باید پاک شود.

به گفته وی، درمانگاه شهید بهشتی کاشان هیچ مشکلی برای تصویب بیماران ندارد و آدم با خیال راحت می توانند بیماران خود را در این درمانگاه بستری کنند.

مرکز آموزشی، درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان در قالب ۹ بیمارستان و پنج بیمارستان شبانه نصیب فعالیت دارد.

پیش تر در راستای حفظ سلامت سایر بیماران غیرتنفسی، این مرکز برای رسیدگی به بیماران دارای علایم تنفسی مشکوک ابتلا به ویروس کرونا اختصاص یافته بود.

بنابر آخرین آمارهای رسمی، ۱۸۴ هزار و ۹۵۵ نفر در کشور به ویروس کرونا مشغول شدند که از این میان ۱۴۶ هزار و ۷۴۸ نفر بهبود یافتند و هشت هزار و ۷۳۰ نفر نیز تا کنون فوت کردند.

پری نزدیک بوسیله ۵۰۰ هزاره نفری شهرستان های کاشان و آران و بیدگل والا پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان فراغت دارند.
بوسیله گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مهدی جمال در آیین گرامیداشت هفته صنایع دستی افزود: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات مشاغل شوهردار به ۵۶ صنعتگر صنایع دستی در شهرستان شاهرود پرداخت شد.

وی اضافه کرد: داخل زمان عالمگیر کرونا تو حالی که بسیاری از کسب وکارها ضرر دیدند، هیچ کدام از کارگاه هنری های تولید صنایع دستی با تعدیل نیرو روبه رو نشدند.

جمال امتداد عدل: تسهیلات ۱۲۰ و ۱۶۰ میلیون ریالی با کارمزد ۱۲ درصد به صنعتگران برای جبران قدری از خسارت های کرونا در شهرستان شاهرود پرداخت شد.

وی گفت: سال گذشته نمایشگاه و فروشگاه دائمی صنایع دستی تو شاهرود گشادن شد و همه زیرساخت ها برای تشجیع هنرمندان این مملکت به مشیت عرضه محصولات آنها مهیا است.

مدیر کل میراث فرهنگی سمنان از افتتاح ۲ فروشگاه خصوصی صنایع دستی در شهرستان شاهرود وقوف داد و افزود: علاوه بر این دولت تلاش می کند اندکی از مواد خام صنعتگران را برای پناه بیشتر از آنان حاضر نرم. آشنایی با جاذبه های گردشگری شاهرود

جمال امتداد قسط: زیاد از ۴۰۰ پروانه فعالیت کارگاهی تولیدی و مشاغل خانگی تو زمان شیوع کرونا صادر و تمدید شد.

وی بیان کرد: ثبت ملی کلاته خیج به نشانی قریه مشت بافته های سنتی، ثبت ملی ابرسیج بوسیله عنوان روستای نمدمالی و ترقی جاجیم بافی در شهر مجن در دستور حکم قرار دارد.
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ابراهیم امامی، فرمانروا نیر در استان اردبیل، سه شنبه ۲۰ خرداد درون آیین تجلیل از فعالان صنایع دستی نیر افزود: حفظ و احیای این تولیدات باید تو رجحان قرار گرفته و در این زمینه اقدامات اساسی و لازم پ‍یگیری شود.  

وی اظهارداشت: برای تولید هر یک از آثار و تولیدات صنایع دستی، مراحل مختلفی طی شده و بخشی یا تمامی مراحل تولید محصول بوسیله وسیله دست انجام می شود و این بیانگر ارج بالای این صنایع است.  

رئیس راه اندازی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نیر تیمار در این مراسم گفت: داخل این شهرستان بویژه روستاها صنعتگران بسیاری در لفافه های مختلف صنایع دستی مشغول فعالیت هستند که تولیدات ارزشمند و فاخری را تولید و مخبر بازار می کنند.  

بهنام وکیلی افزود: محلول مشکلات و دغدغه های پیش روی صنعتگران و فعالان حوزه صنایع دستی در راستای رونق تولید و شغل درون این بخش در ترجیح بوده و در این زمینه ردیابی های اساسی انجام می شود.  

وی ارائه آموزش، صدور پروانه های تولید انفرادی و حضور تو نمایشگاه های صنایع دستی را از جمله دستور کار های این حوزه برشمرد و تقریر کرد: سالانه در این حوزه اقدامات مختلفی ارتکاب می شود.  

در این آیین داخل گرامیداشت ۲۰ خرداد روز جهانی صنایع دستی از هنرمندان، صنعتگران و فعالان حوزه صنایع دستی شهرستان نیر پاس شد.   فروش صفر درصدی صنایع دستی یزد سیاق دراز صنایع دستی ایران تا شکوفایی
بوسیله گزارش همشهری آنلاین به نقل از موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، چهارشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ در شایسته کردن ۱۲:۴۶:۵۲ به حین محلی زمین لرزه ایی به اهمیت ۵ ریشتر در استان ایلامرخ داد.

موقعیت زمین رعشه ۳۳.۵۲ شمالی و ۴۶.۰۰ خاوری و تو عمق ۱۱ کیلومتر و در بور ۱۹ کیلومتری موتمن آباد، ایلام ۳۴ کیلومتری چوار و ۴۱ کیلومتری بخانه برگشتن ایلام بوده است.

پس از این زلزله، سه پس لرزه به قدرت ۲/۸ در ساعت ۱۳:۰۵، ۲/۹ داخل ساعت ۱۳:۰۷ و ۳/۵ ریشتر تو ساعت ۱۳:۰۹ دقیقه نیز رخ داد.

پاره مرزی موثق آباد از توابع شهرستان مهران است که در ۳۷ کیلومتری جنوب غربی ایلام فراغت دارد.
اوایل ماه مه، دونالد ترامپ تحریم های ایالات متحده دشت هواوی را تا سال ۲۰۲۱ تمدید کرد؛ بایکوت هایی که به علت آن ها هواوی اجاز ه ی همکاری تجاری با شرکت های آمریکایی را ندارد. به قفا تمدید بایکوت ها، اقدامات ایالات متحده علیه هواوی تشدید شد. وزارت دادگستری آمریکا بایکوت ها را گشادگی عدل تا نصیب و قسمت هواوی برای کار با تراشه سازان بین المللی هم کاهش صریح بطی ء. بدین ترتیب، TSMC تمامی سفارش های متاخر هواوی را به حالت تعلیق درآورد. 

TSMC مبصر ترین انبازی قراردادی تولیدکننده ی خراش در دنیا است و هواوی از سال ها پیش با این شرکت شرکت تجاری می بطی ء. برابر بررسی ها، بخش عمده ی تراش های به کاررفته در گوشی های هواوی را TSMC تولید می کند و این شرکت حتی وظیفه ی تولید پردازنده های فهم مصنوعی و تراشه های مرتبط به شبکه را نیز برای هواوی برعهده دارد. کارشناسان پیش دماغ کرده اند وزن ارتباط با تراشه سازان بین المللی بیشتر از نبود GMS روی گوشی های هواوی به این شریک شدن چینی ضربه بزند.

به تازگی رسانه ی Nikkei Asian Review اطلاع مهمی درباره ی اقدامات هواوی بوسیله منظور کاهش آثار بایکوت های آمریکا منتشر کرده است. این رسانه به نقل از منابعی آگاه می نویسد هواوی بوسیله حدی تراشه خزانه کرده است که تا دو سال فقره خود را راه بیندازد. براساس ادعاهای این رسانه، عمده ی خراش های انبارشده متعلق به شرکت اینتل هستند. هواوی از این تراشه ها بخاطر ساخت رله های ثابت ارائه دهنده ی خدمات ربط رادیویی استفاده می بطی ء. همچنین، این شرکت به تراشه های اینتل برای استقامت زیرساخت های کسب و کار بی سابقه خویشتن داخل مرزوبوم ی ابری نیاز دارد.  Nikkei Asian Review ادعا می یواش تراشه های یادشده «ضروری ترین قطعات موردنیاز هواوی» هستند.

افزون براین، منابع آگاه رسانه ی Nikkei Asian Review ادعا کرده اند هواوی روند سودا تراشه را درون پایان سال ۲۰۱۸، یعنی هنگام دستگیری منگ وانژو، مدیر مالی بزرگ این شرکت در کانادا، آغاز کرده است. در آن زمان، گفته شد منگ وانژو بایکوت های ایالات متحده محصول ایران را فسخ کرده است؛ ادعایی که البته هواوی بوسیله شدت آن را رگه کرد. بوسیله نظر می رسد چینی ها به عقب دربند منگ وانژو احساس خطر و آینده ی روابط خود را با آمریکا پیش دماغ کرده اند. همین موضوع باعث شده است هواوی فروش تراشه را از سال ۲۰۱۸ آغاز کند.

هفته ی گذشته، هواوی اعلام کرد تو سال ۲۰۱۹ بیش از ۱۶۷/۴ میلیارد یوآن (تقریبا ۲۳/۴۵ میلیارد دلار) را برای انبارکردن تراش و قطعات و مواداولیه ی موردنیاز خویشتن هزینه کرده است. Nikkei Asian Review می نویسد هواوی انبارهای خود را برای دعوا شدیدتر با آمریکا آماده می کند. بدین ترتیب، ایده ی پا بر جا هواوی این است که چنانچه برای مثال مدل تقاضای واقعی فقط ۱۰۰ واحد در هر ماه باشد، این شریک ۱۵۰ واحد را سفارش می دهد و مخزن می درنگ. انبارکردن خراش های حافظه کار عاقلانه ای است؛ زیرا این خراش ها برخلاف تراشه های پردازنده به صورت نسل به نسل تغییری درخورتوجه به خویشتن نمی بینند. مقاله های مرتبط:قطع شریک TSMC با هواوی برای مشارکت چینی ضرری اعاده ناپذیر خواهد بودایالت متحده دسترسی هواوی به تولیدکننده های تراشه را هم محدود می بطی ء

 زایلینکس و اینتل و AMD همه جزو شرکت هایی هستند کم و متجاوز با هواوی شریک کردند و نمایندگانشان با رسانه ی Nikkei Asian Review گفت و گو کردند. تمامی این شرکت ها می گویند سرود دارند از حکم های اخیر طالع ترامپ کاملا پیروی کنند. پهلو همین اساس، Nikkei Asian Review می نویسد زایلینکس به نیکوکاری از بندهای متاخر افزایش شده ی وزارت دادگستری ایالات متحده به تحریم های هواوی آگاه و در حال ارزیابی تأثیرات آن به خشکی امدن تصرف و امر خویشتن است.

اینتل نیز بیانیه ای دراختیار Nikkei Asian Review راحتی داده و داخل آن، می گوید قصد دارد خودش را کاملا با قوانین نحو شده ی آمریکا برای صادرات محصولات سازوار و از این قوانین اطاعت نرم. این موضوع تحریم های اخیر را نیز محتوی می شود. AMD می گوید: «براساس وارسی اولیه ی ایفا شده روی اصلاحات اعمال شده تو طریق FDPR ، عقیده داریم این عادت جلو AMD را برای فروش ثمر به هواوی نمی گیرد». سامسونگ، SK Hynix، میکرون و هواوی تاکنون تقدم داده اند بوسیله درخواست خبرنگاران بخاطر ارائه ی توضیحات بیشتر داخل این ارتباط پاسخ ندهند. ناگفته نماند شریک Kioxia تأکید کرده خویشتن را به پیروی از قوانین ایالات متحده ملزم می داند.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره ی این موضوع چیست؟بیشتر بخوانید:مقایسه سامسونگ گلکسی A30s با شیائومی Redmi Note 8 و هواوی Y9sاوپو در حال استخدام مهندسان کوالکام، مدیاتک و های سیلیکون برای ساخت تراشه استتراشه های وای فای 6E کوالکام برای گوشی های هوشمند و روترها معرفی کردن شدندهواوی تو بازار تبلت چروک از اپل پیشی گرفتتراشه های Ryzen 3000XT سرعت کلاک بالاتری نسبت بوسیله مدل های معمولی خواهند داشت
خودروکراس اور بی ام و X2 در سال ۲۰۱۸ به جمع شاسی بلند های سری X بی ام و پیوست. مقیاس پلاگین هیبریدی X2 نیز مدتی پیش معرفی شد و زمان حال با اعلام رسمی بی ام و تولیدش آغاز شده است. این خودرو بی ام و از ژوئیه امسال بخاطر بازار اروپا عرضه می شود.مقاله های مرتبط:بی ام و X2 معرفی شدبی ام و X2 پلاگین هیبرید رونمایی شد

پیشرانه ی هیبریدی X2 xDrive25e از برادر کوچکترش، بی ام و X1 به عاریت پژمان شده است. این خودرو از یک پیشرانه ی احتراقی ۱/۵ لیتری و سه سیلندر بهره می برد که توان را به چرخ های جلو منتقل می کند؛ درون سوی دیگر، موتور الکتریکی نیز محور ظهر را بوسیله لول درمی آورد. این خودروی کامل چرخ محرک با ۲۱۷ اسب بخار قدرت و ۳۸۵ نیوتن متر گشتاور، قادر است در مدت زمان ۶/۸ ثانیه ازحالت سکون بوسیله سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر شایسته کردن برسد و بوسیله حداکثر سرعت ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت مشت یابد.



باتری لیتیوم یونی معیار پلاگین هیبرید بی ام و X2 با ظرفیت ۱۰ کیلووات ساعت زیر صندلی های قفا جاسازی شده است و برابر تخمین WLTP، استعداد لازم برای خلال مسافت ۵۷ کیلومتری را با هربار شارژ کامل تأمین می درنگ. سبب بهبود آیرودینامیک نیز سامانه ی تعلیق بی ام و X2 xDrive25e نسبت به معیار پایه، کاهش یک سانتی متری ارتفاع را امتحان کرده است.

در بسرنوشت شوم دچار کردن اندام دماغه ی مقیاس هیبریدی تفاوت هایی با مقیاس های دیگر دارد؛ داخل نمای جلو، دیگر اثری از مه شکن ها تراشیدن و خودرو شکل ساده لطافت دارد. همچنین، چراغ های LED و رینگ های ۱۷ اینچی با طرح دوپره ای نیز بوسیله عارض آپشن معیار همراه خودرو ارائه می شوند.



بی ام و X2 پلاگین هیبرید بوسیله رخساره استاندارد از سامانه ی تهویه ی دوگانه ی خودکار بهره می برد که ازطریق گوشی هوشمند همچنین کنترل پذیر است. فضای صندلی های عقب با نسبت های ۴۰ و ۲۰ درصد برای سرنشین های کناری و وسط تقسیم شده است. فضای مرحله نیز بین ۴۱۰ لیتر و ۱۲۹۰ لیتر (سپرده به جمع کردن صندلی های ردیف ظهر) جابجا شده است تا کاربران در این خصوص کمبودی درک نکنند. البته نباید فراموش شود که اگر فضای کود ترجیح پا بر جا خرید باشد، مدل های بنزینی X2 گزینه ی مفت تازگی به حساب می قضیه بجای جاسازی باتری منجر به کاهش ۶۰ لیتری فضای مرحله شده است.

نظر شما تو تماس با خودروهای پلاگین هیبرید چیست؟ کدام یک از فناوری های پلاگین هیبرید یا انواع هیبریدی معمولی را گزینه ی مناسب تری می دانید؟بیشتر بخوانید:بی ام و M760Li با تیونینگ اتوداینامیکس معرفی شدبی ام و سری 6 گرن توریسمو ۲۰۲۱ معرفی کردن شدبی ام و سری 5 سدان و تورینگ مقیاس ۲۰۲۱ شناساندن شدکیا ریو ۲۰۲۱ فیس لیفت رونمایی شدبا فناوری پیشرانه ی مک لارن اسپیدتیل آشنا شوید