دنیای دیجیتال

۱۰ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

ادیب شورایاری محله گلشن دراین باره گفت: «بعد از یک وقفه کامل در اجرای طرح تاسیس این بنا، اواسط سال گذشته فعالیت های عمرانی از ضابطه خمود و بیش از ۷۰ درصد آن انجام شده است. » «حسین ممی پور» افزود: «اکنون فقط جنین نازک کاری و اجرای رقم باقی مانده و بوسیله نظر می رسد ساختمان تا ته سال قابل بهره برداری است. » به گفته او ساختمان فعلی سرای محله گلشن مشکلاتی از جمله کمبود فضا و فرسودگی دارد که حدود ۵ سال پیش کلنگ تاسیس سرای محله جدید روبه روی سرای خیابان کوچک فعلی داخل خیابان شهید زهدی، خیابان ۲۲ بهمن، نبش خیابان کمیل بوسیله زمین خورده شده است.
به نعوظ خلاصه، یک برنامه نویس عهده داری دار فرایند کدنویسی، اشکال زدایی و مطابقت با نتایج مورد انتظار، و نگه داری از کد حقیقت است. رله امروز برنامه نویسی حاصل دامنه های متعددی در طول تاریخچه است. گرچه به معین پروگرام نویسی ابداعی متاخر به حساب می رود، ولی رویدادهای بسیاری از گوشه های مختلف دنیا روانی توسعه ی کامپیوتر و پروگرام نویسی را پیش برده اند.

 قدیمی ترین نمونه ی عملی از پروگرام نویسی به سال ۱۸۰۱ درون ملک فرانسه برمی گردد. در این سال، شخصی بوسیله شهرت ژاکارد یک دستگاه بافندگی طراحی کرده بود که قادر بود تعدادی از فرآیندهای نساجی را ازطریق کارت های پانچ شده به رخساره خودکار و به ترتیب انجام دهد. فناوری متاخر علاوه کنار کمک به تولید پارچه های باکیفیت برنده و پیچیده تر موجب شد که به جای تعداد زیادی کارگر، کل فرایند تنها توسط یک اپراتور مدیریت شود. این روند در خلال انقلاب صنعتی و در دیگر کشورهای اروپایی ادامه یافت که بوسیله دنبال آن و درون نتیجه ی کاهش نیاز به نیروی انسانی جستن های ضدفناوری بسان لودیت ها شکل گرفتند که برای حفظ کردن جایگاه شغلی گیرایی مبارزه می کردند.



یکی دیگر از ابتدایی ترین ایده های مدل سازی یک ماشین برازنده برنامه ریزی که توانایی انجام یک سری دستورها ویژه را داشت، بوسیله بسیار از یک قرن پیش برمی گردد. چارلز بابج درون سال ۱۸۳۴ پیشنهاد پیدایش ماشین بخاری را عدل که قادر بود برخلاف سیستم های تک کاره ی هم عصر خود کلکسیون ای از کارها را به صورت مکانیکی انجام دهد. وسیله محاسباتی آقای بابج که مادون نشانی سواری تحلیل گر شناخته می شد، اقتدار ارتکاب چندین کار هم زمان را داشت. خلال این دوره ماشین های جدید دیگری همچنین ساخته شدند که ساختار تازه تری نسبت به قبل داشتند. در سال ۱۸۴۷ جرج بول، ریاضی دان انگلیسی، ارتباط میان دانش ریاضیات و منطق را با عرضه ی زور حساب دان تایید کرد.بدوی کامپیوتر الکترونیکی به نام ENIAC تو دهه ی ۱۹۴۰ توسط سپاه ایالات متحده مصنوع شد

یافته های او پس از حدود یک قرن داخل محاسبات کامپیوتری بوسیله فقره گرفته شد و به این ترتیب، نخستین کامپیوتر الکترونیکی به نام ENIAC داخل دهه ی ۱۹۴۰ توسط ارتش ایالات متحده مخلوق شد. این کامپیوترهای جدید متجاوز حجیم و دارای حافظه متجاوز ناچیزی بودند و رخصت دادن به آن ها مستلزم جابجایی و انتظام هزاران کابل و کلید توسط پروگرام نویسانی وجود که در آن سال ها عمدتا از میان نسوان بودند. آن ها ازطریق این درگذشت ها به کامپیوتر می گفتند چه موثر را ( What)، به چه قیافه (How) و در چه زمانی (When) ایفا دهد. برنامه نویسی به شکل امروزی آن، نتیجه تفکر و اقدامات این اشخاص است. 

چطور یک برنامه نویس منحوس: راهنمای گام‎ بوسیله گام

برنامه نویسی را نه با نگاه درآمدزایی بلکه باید با دل وجان و از سر فرع شروع کنید. در این مسیر، با سوالات بسیاری روبه رو خواهید شد؛ از عموم آنکه بهترین واژه برنامه نویسی چیست؟ چقدر طول می کشد تا یه برنامه نویس خوب بشویم؟ و چقدر از این حرفه درآمد خواهیم داشت؟

تدریس برنامه نویسی حکم چندان آسانی نیست؛ این نخستین حقیقتی است که باید با آن رو به رو شوید. بااین حال، هنگامی که برنامه نویسی را با دیگر مهارت ها و مسیرهای شغلی مقایسه می کنید، این حرفه به دلیل مزایای فراوان خود می تواند انتخاب مناسبی بخاطر تان باشد:برنامه نویس ها داخل مملکت ای زیاد تپش انگیز کار می کنند که هر روزه چالش های تازه و دانش جدید را به ارمغان می آورد.پروگرام نویس ها فرصت دارند تا درون هر ساعت از شب هنگام روز و در هر کجا که مایلند کار کنند.آموختن پروگرام نویسی در مقایسه با دیگر تسلط هایی که مقدور است درس سندیت تو دانشگاه سه یا چند سال به کشش بینجامد، آسان زیرفون است. مطمئنا، می توانید چند سالی از عمر تان را وقف تدریس دستور کار نویسی درون دانشگاه کنید، اما وقتی که امکان یادگیری این حرفه به صورت آنلاین و آن اندوه ظرف چند ماه حیات داشته باشد، چنین کاری منطقی به نظر نمی رسد. آموزش برنامه نویسی ودیعه به نوع زبان و نبوغ شما می تواند بین ۳ تا ۶ ماه به طول بینجامد، هرچند که مسیر یادگیری در دستور کار نویسی هرگز متوقف نمی شود و یک پروگرام نویس فیروز متصل در حال فراگیری و مطالعه ی مباحث متاخر است.

مقاله مرتبط:با برنامه نویسی، تصرف وکار رؤیاهای خویشتن را بسازید

پروگرام نویسی رشته ای خوش آتیه است. براساس آمار سرویس ایران سلری، متخصصان گروه «تحقیق و ترقی محصول»، «پروگرام ریزی استراتژیک» و «توسعه کند وسایل و وب» به نظام زیادترین دریافتی را داخل رده سازمانی «کارشناس» در سال ۹۷ داشته اند. تقاضا، معیاری برای تشخیص لفافه های دلگشا آتیه است. به دیدن می رسد لفافه «مهندسی کامپیوتر گرایش نرم ادوات و طراحی وب» یکی از معدود نقاط اشتراک فهرست مشاغل پرتقاضا و مشاغل پردرآمد باشد که این امر، خویشی روندی جهانی است.مهندسی نرم ابزار دومین شغل پرتقاضا و همچنین تو رده سومین پردرآمدترین قسمت قسمت کردن های شغلی قرار دارد

مهندسی کند افزار دومین شغل پرتقاضا تو ۵ سال گذشته بوده و نیز در رده ی سومین پردرآمدترین قسمت قسمت کردن های شغلی سال ۹۷ فراغت دارد و بوسیله نظر می رسد با توسعه زیرساخت های اینترنتی، استارتاپ ها و کسب وکارهای دیجیتال، دسته شغلی پروگرام نویس تقاضای بالایی رک کرده است. در ایران نیز طی سال های گذشته، میزان استخدام برنامه نویسان کامپیوتر، مخصوصا آن گروهی که بوسیله کلمه های برنامه نویسی ذیل وب مهارت بیشتری داشته اند، با قیمت قابل قبولی داخل حال افزایش بوده است و به دلیل توسعه ی صنعتی نرم وسایل داخل داخل ملک پیش بینی می شود این قضیه همچنان ادامه یابد.



همان نعوظ که می بینید، دلایل زیادی بخاطر یادگیری برنامه نویسی بود دارد. در این مقاله  به شما نشان می دهیم که چطور می توانید این حرفه را در هفت مرحله ی به نسبت ساده بیاموزید.  شلنگ ۱: به این فکر کنید که چرا می خواهید بااطلاع این صنف شوید

اولین و قطعا یکی از بنیادی ترین مراحل برای تحول شدن به یک برنامه نویس ماهر، شناسایی دلایلی است که منظور دارید بیدار این حرفه شوید. کمی با خود خاموش کنید و درون تک سوالات پایین تر حسابی فکر کنید، چرا که پاسخ اصولی به این پرسش ها بوسیله شما دستیار خواهد کرد که برگزینی درستی داشته باشید:چرا می خواهید دستور کار نویسی یاد بگیرید؟

پیش از هر اقدامی باید این سؤال را از خودتان بپرسید که آیا هدف تان از یادگیری دستور کار نویسی این است که صرفا از جانبش پول درآورید؟ آیا ایده خواه مفهومی در گوشه ی ذهن تان دارید که قصد دارید خودتان آن را به واقعیت تبدیل کنید؟ یا شاید تیمار فقط می خواهید در این مبنا مطالبی یاد بگیرید، زیرا به رویت می رسد رشته ای است که این روزها روی بورس است؟ صادقانه به این سوالات پاسخ دهید، زیرا آینده ی شغلی تان به پاسخ شما به این سؤال ها وابستگی دارد.

می خواهید که با معرفت جدید خود چه کارهایی ادا دهید؟

باید دقیقا بدانید که می خواهید با آموخته های نو ی خود در مبنا ی برنامه نویسی بوسیله کجا برسید و چه اقداماتی صورت دهید. به نشانی مثال، اطراف های آموزشی و تعبیر های دستور کار نویسی تک نیاز برای توسعه دهندگان یواش افزار یا مهندسان جهیز کاملا متفاوت از مهارت های یک معماری کردن شبکه است.آیا در مورد تدریس برنامه نویسی اکید هستید؟

پاسخ به این سؤال نیز اهمیت زیادی دارد. آیا واقعا قلب تان می خواهد که دستور کار نویس قابلی شوید و در این رشته کار کنید؟ چنانچه در تصمیم تان قطعی هستید، همین حالا دست بوسیله فرمان شوید و یادگیری برنامه نویسی را آغاز کنید.

قدم ۲: در مورد تخصص خود تصمیم گیری کنید

پروگرام نویسی محتوی تخصص ها و انواع مختلفی است. پس از آنکه در مورد فراگیری برنامه نویسی مصمم شدید، باید بوسیله مداقه درباره ی تخصص مورد نظرتان تو مبنا ی پروگرام نویسی تصمیم گیری کنید. فدایی از محبوب ترین تخصص های برنامه نویسی عبارت اند از:ترقی دهندگان وب

داخل دنیای طراحی وب، واژه هایی قرین Front End خواه Back End ممکن است متجاوز به گوش شما بخورد. توسعه دهندگان وب را می توان در این دو دسته بندی آورد. برنامه نویسان فرانت مسئول نوشتن کدهایی هستند که شکل و تصویر یک وب سایت و روال ی نمایش محتوای آن را برملا می نرم. بک اندها نیز عهده دار ایجاد اسکلت و زیربنای یک وب سایت و مدل سازی هسته ی دیتا و منطق سرور هستند. درواقع فرانت کارها در فقره بازیگران چیز پهن نمایش بوده و بک اندها نیز شبیه به عوامل پشت صحنه ای هستند که به صورت مستقیم روی صحنه نمی آیند، ولی تاثیر کارشان در اجرای ارائه مؤثر است.فرانت کارها در کار بازیگران صحنه عرضه و بک اندها نیز قرین به عوامل پشت عریضی هستند

دستور کار نویسان نرم ادوات

برنامه نویسان یواش وسایل (همان طور که احتمالا می توانید خودتان حدس بزنید) مسئول ایجاد و ترقی ی درنگ اسباب هستند. آن ها معمولا طرح خواه مفهومی را که ایده ی آن توسط خویشتن یا شخص دیگری ارائه شده است، درون قالب کد درمی آورند و آن را به محصولی عملیاتی تبدیل می کنند.دانشمندان داده

دانشمندان داده عموما نقش های متفاوتی ارتکاب می کنند. دانشمندان داده فرع یدکی به حل مسئله با رویکرد داده محور داشته و مقرری ی پیش دماغ فرآیندها، متن کاوی، تفریق سری زمانی، و تحلیل شبکه های اجتماعی را برعهده دارند. آن ها مهارت خود داخل تحلیل آماری و نمونه سازی یادگیری ماشینی را داخل جهت پیش بینی و پاسخ بوسیله سوالات مهم بنگاه های اقتصادی به کار می برند. دانشمندان می توانند در مراکز تحقیقاتی یا دانشگاه ها حکم کنند. آن ها درون بنیاد ی تحقیقات احاطه دارند و برای ساده سازی کارشان از کدنویسی یکروز می گیرند.

مدیر گیرایی داده

مدیران شان داده همچنین وظایف متفاوتی را بر گرمابه دارند. آن ها عمدتا مسئول گردآوری مقادیر یدکی اطلاعات و تأمین، سازماندهی و تحلیل آن هستند. چنانچه به آمار و تجزیه و تحلیل داده علاقمند هستید، می توانید داخل این شغل خوش بدرخشید. یک متخصص دیتابیس وظایف دیگری همچنین بر عهده دارد؛ از عموم سازماندهی و نگه داری داده هایی مثل مفروضات مالی، اطلاعات مشتریان، مفروضات مخزن و کلیه ی اطلاعاتی که ارزش حفظ و اشکوب بندی را دارند. این متخصصان دارای تخصص و علم بالایی داخل کار با نرم افزارهای تاسیس و توسعه ی بانک های اطلاعاتی مثل اوراکل، SQL و اکسس هستند.توسعه دهنده ی پروگرام های موبایل

با افزودن روزافزون کاربران گوشی های هوشمند، مطالبه برای پروگرام های متاخر و تپش انگیز موبایل نیز بلندی رفته است. ترقی ی برنامه های موبایل به سرعت تحول به یکی از پرطرفدارترین بنیاد های برنامه نویسی می شود. برنامه نویسان تلفن همراه فرصت های بسیار زیادی همچنین در بنیاد فریلنسینگ دارند.

سایر تخصص ها

آنچه در بالا خواندید، عزب اشاره ای گذرا به برخی از متداول ترین مشاغل پروگرام نویسی بود. اگر هیچ کدام از این مرزوبوم ها مورد نوبت تان نبود، تحقیقات بیشتری ایفا دهید و تخصص های دیگر در شالوده ی برنامه نویسی را نیز بررسی کنید. ترفیع فزاینده ی فناوری موجب شده تا هر روزه گرفتن عناوین و نقش های جدید شغلی بوسیله وجود بیایند، بنابراین لازم است که آخرین اخبار و روندهای صنعت را عقب کنید و با شبکه ای از برنامه نویسان باهم اتحاد کردن کنید تا از فرصت های ابتکاری بی خبر نشوید.گام ۳: حداقل درون یک اصطلاح برنامه نویسی متخصص شوید و قبل از آن، زبان انگلیسی تان را استقامت کنید

هنگامی که زمینه ی تخصصی خود در پروگرام نویسی را انتخاب کردید، باید بوسیله کلمه هایی که مربوط به آن ماخذ هستند تسلط پیدا کنید. به عنوان مثال، یک مدیر پایگاه داده باید بوسیله SQL اشراف داشته باشد، فرانت کارها همچنین باید درون بنیان ی CSS و جاوا اسکریپت فنی باشند و اگر نیت دارید که بخاطر گوشی های هوشمند پروگرام بسازید، باید بوسیله واژه Java خواه Swift مسلط باشید.مقاله مرتبط:نیکوترین زبان های برنامه نویسی برای یادگیری درسال ۲۰۱۸

روی غصه رفته، باتوجه به عدم سنخیت مبانی تعبیر های برنامه نویسی، بهتر است که یک زبان را یاد بگیرید و وقتی که بوسیله جایگاه درستی درون آن رسیدید، باخبر برنامه نویسی به تعبیر دیگری شوید. تدریس زبان پروگرام نویسی پیش نیازهایی هم دارد و توفیق در آن در رهن آشنایی با ساختمان داده ها، الگوریتم ها، واژه انگلیسی، و امر کردن با نرم افزارهای مرتبط است.

مقاله های مرتبط:آموزش زبان برنامه نویسی PHPجاوا اسکریپت بوسیله واژه سادهآموزش HTML

داخل ادامه، برخی از محبوب ترین کلمه های برنامه نویسی و کاربردهای آن ها را مشاهده می کنید. یکی از مهم ترین دغدغه های کسانی که اراده ورود به حوزه ی پروگرام نویسی را دارند، این است که بدانند بهترین زبان برای یادگیری کدام است. ولی پاسخ به این سؤال موقوف به عوامل بسیاری بوده و به این سادگی ها نیست. نکته ی متناسب توجه این است که باتوجه به سرعت چشمگیر پیشرفت فناوری و ظهور و تکامل انواع زبان های دستور کار نویسی، پیشرفت در این حوزه در رهن روزآمدی و پرورش بی وقفه مباحث تازه است. بنابراین انتخاب زبان دستور کار نویسی کم ارزش موقوف به بررسی اطلاعات به روز و تجسس قابلیت ها، کاربردها و فردی های هر زبان است. پس از شناخت کاربرد هر زبان، می توانید خود را آماده ی یک ماجراجویی مهیج تو دنیای پرهیجان برنامه نویسی کنید. نکته ی دیگری که باید مدنظر داشته باشید، این است که پردرآمدترین واژه برنامه نویسی در ایران، شفاهی است که دستور کار نویس به آن کاملا مسلط بوده و حرف های یدکی برای گفتن داشته باشد.پردرآمدترین زبان برنامه نویسی داخل ایران، زبانی است که برنامه نویس به آن کاملا مسلط باشدپایتون

پایتون یکی از واژه های پروگرام نویسی متنوع و وسیع در دنیای هیجان انگیز پروگرام نویسی است. پایتون یک گزینش برجسته بخاطر افرادی است که مایل به کار درون علوم داده، ترقی نرم افزار یا تقریبا هر ماخذ ی دیگر از برنامه نویسی هستند. پایتون در تعدادی از فناوری های نوظهور مانند پرورش ماشینی و هوش مصنوعی نیز کاربرد دارد. پایتون بستری بسیار امان بوده و به همین سبب مورد مصرف ی سایت ها و درخت سرو هایی نظیر یوتیوب و دراپ باکس قرار اندوهناک است. سادگی و آسانی یادگیری این اصطلاح و قیمت بالای آموز آن، پایتون را به یک کلمه برنامه نویسی محبوب تبدیل کرده است.

 CSS / HTML

چنانچه سرود دارید که بوسیله عنوان یک فرانت اند فرمان کنید، در این عارض تدریس HTML و CSS ضروری خواهد بود. اگرچه آن ها دو زبان جداگانه هستند، ولی عموما برای ایجاد صفحات وب دوست داشتنی و هوشمندانه از هر دوی این زبان ها درکنار یک دیگر کاربرد می شود. داخل یک جمله ی ساده می توانیم بگوییم که CSS آمده تا دنیای وب و صفحات وب را برای ما زیباتر کند. و این فقره را با معاون و یاری HTML انجام می دهد. JavaScript

جاوا اسکریپت یک زبان دستور کار نویسی چند منظوره است که کاربردهای متعددی دارد. جاوااسکریپت شفاهی قانونمند و با ساختاری استاندارد است که به شمارش کارایی و استفاده از پرامتیازترین زبان های برنامه نویسی در سراسر جهان است. این زبان قیمت یادگیری بسیار بالایی داشته و نقطه ی ابتدا احسان برای ورود بوسیله دنیای برنامه نویسی است. این زبان تو طراحی وب سایت های تعاملی، طراحی فرانت، مدل سازی اپلیکیشن های موبایل، توسعه ی بازی و حتی در علم رباتیک استفاده می شود!

جاوا

جاوا بوسیله عنوان یکی از متنوع ترین زبان های برنامه نویسی در گیتی شناخته می شود. جاوا ارج یادگیری بسیار فوقانی دارد، هرچند که فراگیری آن دشوارهای خویشتن را دارد. نصیب مندی این زبان از ماشین مجازی جهت می شود تا جاوا با هر پلتفرمی سازگار باشد و انتخابی مطمئن برای توسعه دهنده های بک اند، برنامه نویسان اپلکیشن های اندرویدی و مدیران داده باشد.PHP

پی اچ معلول یکی از کلمه های محبوب پروگرام نویسی است که با هدف طراحی صفحات پویای وب ترقی داده شده است. متن باز و مجانی وجود داشتن این زبان، پشتیبانی خوب و فریمورک های قدرتمندی مثل لاراول، جهت محبوبیت فراوان این کلمه شده است. عمده سایت های ایرانی محبوب از تعبیر برنامه نویسی معلول اچ معلول استفاده می کنند و لذا فراگیری و احاطه بر این زبان می تواند آینده ی شغلی منت را برای تان رقم بزند.

Swift

سوئیفت یکی دیگر از  اصطلاح های برنامه نویسی است که توسط اپل و به اراده توسعه ی پروگرام های متکی بر جهیز عامل شخصی باهم اتحاد کردن اپل نظیر IOS و MacOS نمایش شده است. این زبان با هدف تسهیل برنامه نویسی و افزایش سطح ایمنی آن و جلوگیری از خطاهای برنامه نویسی، توسط اپل توسعه داده شده است و دستور می دهد تا مبتدیان حزن بتوانند با استفاده از آن اقدام به طراحی اپلیکیشن های iOS کنند.solidity

سالیدیتی احتمالا ناشناخته ترین زبان برنامه نویسی درون این سیاهه است. سالیدیتی یک واژه برنامه نویسی سطح بالا است که برای کار با فناوری متاخر بلاک و توسعه ی قراردادهای هوشمند روی بلاک چین اتریوم نقشه کشی شده است. ظهور ارزهای رمزنگاری شده و فناوری بلاک چین باعث افزودن ادعا برای جذب ترقی دهندگان سالیدیتی شده است.روبی

آخرین زبان درون فهرست ما، روبی است. ابتدایی وهله مهندسان ژاپنی این کلمه را برای ساخت بازی ها توسعه دادند. این تعبیر که از جمله کارآمدترین زبان ها برای ترقی ی وب اپلیکیشن ها و وب سرویس ها و بازی ها شناخته می شود، به آسانی قابل پرورش است؛ هرچند که در مقایسه با سایر زبان های برنامه نویسی در مملکت ی توسعه ی وب چندان وسیع نیست و فرصت های شغلی کمتری هم دارد. ماهیت روبی شبیه پایتون است و برای مدل سازی شبکه های اجتماعی و بسترهای تجارت الکترونیک همچنین کارایی دارد.

شلنگ ۴: تمرین، تمرین و باز تمرین

حالا که قصد دارید به یک برنامه نویس تبدیل شوید، کافی است این راز را به حافظه تان بسپارید:

شما باید تمرین کنید! شما باید متجاوز تمرین کنید‍!مقاله مرتبط:چگونه مهارت های برنامه نویسی خود را ارتقاء دهیم

تمرین و مرور کلید موفقیت تو حرفه ی برنامه نویسی است. دست بوسیله کار شوید، کد بنویسید و به دستیار یک ویرایشگر در مرورگرتان به توافق اشتباهات خود بپردازید. آن ها را به تعهد پرداخت بگذارید و نقد و دید دیگران را جویا شوید. هر روز موضوع جدیدی یاد بگیرید و تا زمان اشراف پیاده شدن جنه های متنوع آن به محک امتداد دهید. می توانید محک خود را در سایت هایی نظیر codingame.com ایفا دهید که شامل مسائل و سوالات قسمت قسمت کردن بندی شده ای است که می توانید باتوجه به سطح تسلط خویشتن منصب ی ماندگی آن را پیدا کنید.  

گام ۵: نمونه فرمان داشته باشید

امروزه بسیاری از همکاری ها بدون توجه به مدرک تحصیلی تان، نمونه کارهایی از شما توقع می کنند تا میزان تسلط تان را رک کنند. هر چند داشتن مدرک تا حدودی موجب حرمت بیشتر بخاطر تان می شود، اما درون مشت داشتن نمونه کارهای عالی و سزاوار سرزنش اجابت کلید استخدام شما توسط کارفرمایان خواهد بود. در حال حاضر وب سایت های آموزشی متعددی در زمینه ی دستور کار نویسی حیات دارد که w3schools.com و bloc.ioc ساده ترین و تمام ترین آن است. به علاوه تاریخچه های خودآموز متعددی حزن وجود دارد که در صورت به روز بودن و آموزش کارگاهی می تواند کمک فراوانی به ترفیع تان درنگ. ولی شاید یکی از بهترین روش های یادگیری اصولی برنامه نویسی، کارآموزی درون شرکت ها و تدریس مبانی برنامه نویسی از زبان حرفه ای های این لفافه است. مقاله های مرتبط:کارآموزی و نکاتی که باید در این دوران تکریم کنید۴ نکته بخاطر موفقیت داخل پرگیر کارآموزی

کارآموزی درکنار مزایای بسیار می تواند به استحکام پورتفولیوی مفید تان همچنین کمک نرم. به علاوه می توانید داخل برنامه های توسعه داده شده توسط دیگران همچنین همکاری کنید. به طور مثال، «گیت هاب» یکی از وب سایت های بسیار مشهور داخل این زمینه است که برنامه نویسان صنف ای در آن به انتشار کدهای خود می پردازند و شما می توانید با ضربان وجو در آن به پروژه های ادا شده توسط سایر برنامه نویسان دسترسی نمایان کنید. ضمن آنکه می توانید مشکلات خود داخل دست خط یادگیری را داخل انجمن های آنلاین برنامه نویسی مطرح کنید و نظر سایرین را درون خصوص آن بدانید.

دامنه ۶: مخبر بازار کار شوید

حالا شما شناخت مناسبی از لفافه ی خود دارید. تخصص تان درون بنیان ی برنامه نویسی را انتخاب کرده اید، مهارت ها و زبان های برنامه نویسی مرتبط با آن مرزوبوم را تصرف کرده اید و نخست به تمرین کدنویسی کرده اید. حالا کافی است مجموعه ای از مقیاس کارهایتان را بخاطر کارفرمایان ارسال کنید و عاشق پاسخ شان بمانید. البته یکی از مزایای بزرگ دستور کار نویسی این است که اگر حتی به استخدام جایی هم درنیایید، می توانید شخصا از آن پول در بیاورید و بوسیله عارض فریلنسری کار کنید.گام ۷: هیچ گاه دست از تدریس نکشید!

علنی است که برنامه نویسی زمینه ای به سرعت تو حال توسعه است. شاید امروز احاطه های زیادی در این صنف داشته باشید، اما مهارت های امروزتان پاسخگوی نیازهای فردا نخواهد بود. بنابراین باید مهارت ها و زبان های جدید را یاد بگیرید. اولین برنامه ای که بیشتر دستور کار نویسان به نوشتن اش پرداختند، برنامه ی «سلام جهان» (Hello world) بوده است که تنها یک پیغام کوتاه روی نمایشگر نمایش می دهد. آن ها با محک و یادگیری مستمر توانسته اند پایه گذار برنامه های پیچیده و پرکاربرد کنونی شوند.

تیپ شخصیتی خود را بشناسید

به کمک آزمون تیپ نمای شخصیت مایرزـ بریگز (MBTI)، می قابلیت سنخ و فراوانی تیپ شخصیتی خبرنگاران را مورد کنکاش صبر داد. تیپ های شخصیتی MBTI توسط ایزابل مایرز و کاترین بریگز برای دسته بندی افراد براساس نحوه ی رفتار و فکر کردن کردن آن ها مخلوق شد، که به ۱۶ قسمت قسمت کردن تقسیم می شوند. هر تیپ شخصیتی توسط ۴ دست افزار (شبیه INTJ و ESTJ ) کدگذاری می شود که هر حرف نشان دهنده ی بُعدی خاص از شخصیت است.



براساس تحقیقات جهانی از برنامه نویسان، در بررسی محدودیت های شخصیتی کدنویس ها براساس تیپ نمای مایرز ـ بریگز، ۴ پایه ویژگی شخصیتی برون گرایی- درون گرایی، حسی- شهودی، تفکری- احساسی و شعور کننده- قضاوت کننده سنجیده می شود.

در آیتم برون گرایی- درون گرایی (اینکه افراد انرژی شان را از کجا می گیرند و آن را بوسیله کجا هدایت می کنند؛ دنیای بیرونی یا درونی؟)، پروگرام نویسان عمدتا و درمجموع، درون گرا هستند. در آیتم حسی- شهودی (به این معنا که ما معمولا چه نوع اطّلاعاتی را متوجه می ‏شویم) همچنین دستور کار نویسان بیشتر شهودی هستند و کسب داده ها آنان ازطریق شم آنان و نه حواس پنجگانه صورت می گیرد. در بعد تفکری- احساسی، برنامه نویس ها بیشتر تفکری هستند؛ یعنی براساس خاطر تصمیم می گیرند. به علاوه بیشتر برنامه نویس ها قضاوت کننده هستند؛ یعنی معمولا سازماندهی شده، ساختارمند و منظم هستند.پروگرام نویس ها چقدر درآمد دارند؟

میزان درآمد برنامه نویس ها به عوامل متعددی از جمله سابقه ی کار، تجربه، پست سازمانی پیشین، مدل تخصص و مهارت بر زبان برنامه نویسی و همچنین محل فرمان برنامه نویس بستگی دارد. روی هم رفته توسعه دهندگان وب و دستور کار نویسان کامیپوتر درون میان پردرآمدترین مشاغل جهان بوسیله شمار می روند. متوسط درآمد سالانه ی برنامه نویسان داخل سال ۲۰۱۸ و مطابق داده های سامانه حقوق و عطیه PAyScale وزن ۶۱.۸۳۳ دلار است:



متوسطی صیقلی سالانه ی انبازی های اسمی به برنامه نویسان نیز بوسیله قرار زیر است:



بازار کار دستور کار نویسی این روزها درون ایران نیز حسابی داغ است و سازمان های داخلی تکاپو می کنند تا دستور کار نویس های برتر را به خود جذب کنند. در این بین تعداد زیادی از برنامه نویسانی که قصد تبدیل شغل دارند، تخمین درستی از حقوق منصفانه خویشتن در این بازار ندارند و نمی دانند باید چه عددی را به عنوان حقوق درخواستی خود ذکر کنند. پیاده شدن همین اساس جاب ویژن تصمیم گرفت تا یک نظرسنجی سراسری و ارشد را برای لحاظ ی میانگین دستمزدها تو این حوزه برگزار بطی ء و براساس داده های واقعی، گزارش تحلیلی و جامعی از سطح حقوق و مزایای برنامه نویسان منتشر نرم.

درون این نظر سنجی، ۱۳۰۷ نفر شرکت داشته اند که نتایج آن درون عرشه قابل مشاهده است.







آیا برنامه نویسی نیاز بوسیله مدرک تحصیلی دارد؟

آموزش برنامه نویسی در سطوح مختلفی از کلاسهای آموزشی آنلاین گرفته تا تحصیلات دانشگاهی ایفا می شود. با این وجود، کارفرمایان بیشتر بوسیله نمونه دانش و تجربه ی فرد تو زبان های دستور کار نویسی توجه دارند تا مدارک تحصیلی. هرچند که قدیمی ترها متصل مدرک دانشگاهی را به عنوان بهترین مسیر دستیابی به شغلی پردرآمد و آینده دار در نظر می گرفتند. اما بسیاری از توسعه دهندگان نام آور هرگز مدرکی از دانشگاه نگرفته اند خواه حتی در مقطعی ترک پرورش کرده اند. مقابل گزارشی که داخل سال ۲۰۱۶ منتشر شده است، بیش از نیمی از برنامه نویسان فعال مدرکی درون حوزه ی علوم رایانه ای ندارند. کسانی که به دستور کار نویسی به عنوان حرفه ی آینده ی خود نگاه می کنند، می کوشند تا به صورت خودآموز به یادگیری تازه ترین مباحث روز دنیای برنامه نویسی بپردازند. بااین حال، مبحث برنامه نویسی در سطوح مختلفی درون مراکز آموزشی دولتی، مخصوص و مجازی نمایش می شود. در مجموع فارغ التحصیلان رشته های علوم کامپیوتر، مهندسی نرم افزار، مهندسی فناوری داده ها یا کارشناسی ارشد در یکی از خواهش های مبصر مهندسی کامپیوتر و گرایش های ارشد مهندسی فناوری اطلاعات، به رک آمادگی بیشتری برای ورود به این شغل دارند.



بااین حال، طبق آمار نظرسنجی مراکزی از طرف StackOverflow (معتبرترین وب سایت پرسش و پاسخ دستور کار نویسان) نیز بیشترین درصد برنامه نویسان دارای مدرک لیسانس بودند و ۱۲ درصد هم محصل یا دانشجو بودند. جالب است بدانید که نیمی از برنامه نویسان شرکت کننده تو  این نظرسنجی، مدرک دانشگاهی مرتبط با رشته کامپیوتر نداشتند.مقطع هنرستان

در سال های گذشته علاقمندان به تدریس در اساس علوم کامپیوتر در لفافه ای با عنوان کامپیوتر در هنرستان ها مشغول به تحصیل می شدند که با تغییر نظام آموزشی از سال ۹۵، این رشته با نشانی جدید شبکه و نرم وسایل رایانه بوسیله هنرجویان عرضه شد. به طور کلی رشته های هنرستان درون ایران تو چهار زمینه ی پا بر جا صنعت، کشاورزی، هنر وخدمات ارائه می شود که لفافه ی شبکه و یواش ادوات رایانه در دسته ی صنعت راحتی می گیرد. اساسی ترین درس برای این رشته در سه گانه ساله اول متوسطه، یادگیری کار و فناوری است. هنرجویان طی این اطراف مباحث متعددی از جمله ریاضیات، تعبیر انگلیسی، نصب و راه اندازی جهیز های رایانه ای، تولید محتوای الکترونیک، دانش فنی پایه، توسعه برنامه سازی و پایگاه داده، پیاده سازی جهیز های اطلاعاتی و طراحی وب، تجارت الکترونیک و حمایت شبکه را فرا می گیرند.

کاردانی کامپیوتر

دانش آموختگان هنرستان، کاردانش و فنی حرفه ای که پیش دانشگاهی را نگذرانده اند، برای ورود به دانشگاه ابتدا وارد مقطع کاردانی می شوند و بعد در صورت تمایل تحصیلات شان را داخل مقاطع بالاتر ادامه می دهند. بااین حیات دانش آموزانی که مقطع پیش دانشگاهی را گذرانده باشند نیز می توانند کاردانی کامپیوتر را تفویض کنند. هدف این دوره، هدایت برنامه نویسانی است که در شالوده های مختلف دستور کار نویسی جهت وضع اندازی و استفاده سیستم های سخت افزاری جدید یا موجود فعالیت کنند. دانش آموختگان این دوره می توانند به صورت ویژگی یا در قالب گروهی نسبت بوسیله پروگرام نویسی و تولید کند افزارهای مختلف برای همکاری های خصوصی، موسسه های دولتی و سایر کارفرمایان رفتار کنند. کاردانی کامپیوتر درون تمام دانشگاه های شبانه و روزانه، آزاد، غیرانتفاعی، علمی کاربردی و متخصص حرفه ای پذیرش دانشجو دارد. درصورتی که شما نیز داوطلب کاردانی کامپیوتر هستید، می توانید در زمان ثبت معروفیت دانشگاه دفترچه راهنما را از سایت موسسه سنجش خواه سایت دانشگاه آزاد (برای ثبت معروفیت بدون کنکور آزاد) دریافت و نسبت به ثبت نام رفتار کنید. مدت مجاز تحصیل در مقطع کاردانی تا دو سال ونیم است، اما معمولاً دانشجویان می توانند طی دو سال آن را به پایان برسانند.

دانشجویان کاردانی کامپیوتر باید بین ۶۸ تا ۷۳ واحد درسی را بگذرانند.مبانی رایانهمهارت هایی که در قالب این دوره ی آموزشی تصرف می کنیدهنرجویان در این مبحث آموزشی به صورت اجمالی با سیستم های مختلف رایانه از نرم وسایل و سخت افزار تا جهیز های عامل آشنا می شوند.دوست پیشینه ی روش های محاسباتی و رایانش

مصرف از بطی ء ابزار برای امور متنی و دیتابیس

توانایی به کارگیری رایانه در محیط های آموزشی و تجاری

مبانی برنامه نویسیمهارت هایی که تو قالب این حوالی ی آموزشی کسب می کنیدهنرجویان در قالب این پرگیر ی آموزشی به یادگیری منطق برنامه نویسی می پردازند که پایه ای برای یادگیری عمیق تعبیر های دستور کار نویسی تو آینده خواهد بود.استفاده از دستورها بوسیله منظور مدیریت فایل های سیستم عاملی

طراحی و اجرای الگوریتم های پایه با استفاده از زبان برنامه نویسی

جاوا/ساختاربندی دیتامهارت هایی که داخل قالب این دوروبر ی آموزشی کسب می کنیددر این مبحث آموزشی با زبان دستور کار نویسی شی گرای جاوا به عنوان یکی از روش های پرکاربرد و گسترده ی ساختاربندی یواش افزار آشنا می شوید.تاسیس برنامه های مبتنی بر جاوا

تست و دیباگ برنامه های مبتنی پیاده شدن جاوا به منظور اطمینان از صحت عملکرد

واژه برنامه نویسی c مهارت هایی که در قالب این دوره ی آموزشی تصرف می کنیدهنرجویان طی این پیرامون با مفاهیم واژه برنامه نویسی سی پلاس پلاس آشنا می شوند.مبانی طراحی برنامه با استعمال از C  مقطع کارشناسی

میل های رشته ی کامپیوتر در مقطع کارشناسی دارای دو گرایش پر اب افزار و نرم افزار است که دانشجو می تواند باتوجه بوسیله دلبستگی نسبت به انتخاب هر کدام اقدام کند. دانشجو تو طول مدت تحصیل لفافه کارشناسی درنگ وسایل با انواع دستور کار ها و نحوه ی کار کردن با آن ها آشنا می شود و علاوه به خشکی امدن آن اصول برنامه نویسی که یکی از مهم ترین مباحث رشته ی کامپیوتر محسوب می شود را آموزش می بینید.الگوریتم هامهارت هایی که در قالب این گرداگرد ی آموزشی تصرف می کنیدهنرجویان طی این مبحث با چگونگی نقشه کشی و تفریق بهینه ی الگوریتم ها آشنا می شوندمبانی طراحی الگوریتم های جست و جوگر در گیرایی داده براساس پارامترهای اختصاص

کاربرد از الگوریتم ها تو علت واشکافی مسائل

خلق گراف ازطریق الگوریتم

ساختاردهی کارآمد داده

ریاضیات گسستهمهارت هایی که داخل قالب این دوره ی آموزشی کسب می کنیدمفاهیم و نشانه های ریاضیات گسسته برای بررسی ی «الگوریتم های رایانه» و «زبان های پروگرام نویسی» مورد استفاده استراحت می گیردبه کارگیری ریاضیات و محاجه استقرایی در سبب محلول مسائل

گلچین میزان مفاهیم و اشیاء پیچیده ازطریق محاسبات پیشرفته ریاضیاتی

کاربرد از الگوریتم ها در حل مسائل

 معماری رایانهمهارت هایی که تو قالب این حوالی ی آموزشی تصرف می کنیدکسب دانش طراحی و شناخت اجزای کامپیوتر و نحوه ی تعامل آن ها و چگونگی عملکرد سخت ابزار و یواش ابزار کامپیوتر در مناسبت با یکدیگریادگیری منطق دیجیتال

شناخت ساختار درونی و ساز و کار عملکرد کامپیوتر

 

شبکه های کامپیوتریمهارت هایی که داخل قالب این حوالی ی آموزشی کسب می کنیدهنرجویان هنگام این پیرامون با مباحث ارتباطات اینترنت  آشنا می شوند و عادت ی محلول مسایل مرتبط با شبکه و امن و دسترسی بوسیله آن را فرامی گیرند.مبانی نقشه کشی پروتکل های شبکه

نقشه کشی و تأمین حمایت ارتباطات شبکهمقطع کارشناسی مبصر و دکتری

هوی های رشته کامپیوتر درون مقطع کارشناسی ارشد دارای چهار گرایش درنگ افزار، معماری کامپیوتر، هوش قلابی و الگوریتم و محاسبات است.دوره های آنلاین تحصیل پروگرام نویسی

در دنیای مجازی، وب سایت هایی حیات دارد که به شما دستیار می کند از صفر بتوانید دستور کار نویسی را یاد بگیرید. استعمال ی صحیح از این وب سایت ها مستلزم تسلط نسبی به واژه انگلیسی (بخاطر سایت های خارجی)، بردباری و دلبستگی فراوان، ویژه زمان کافی و دستور کار ریزی دقیق است. 



در ادامه، تعدادی از منابع فارسی و انگلیسی آنلاین برای یادگیری برنامه نویسی را  مشاهده می کنید:وب سایت انگلیسی coursera w3schools.com (بهترین و کامل ترین و میسر ترین سایت آموزش پروگرام نویسی با امکان مانور و تست)bloc.io (وب سایتی برای آموزش آنلاین پروگرام نویسی)continuinged.uml.edu (وب سایتی برای آموزش آنلاین برنامه نویسی با ارائه مدرک)codeavengers.com (بستر آنلاین و رایگان بخاطر ابتدا آموزش برنامه نویسی)html.ir (وب سایتی بخاطر اموزش سهل و قدم بوسیله قدم html از صفر)lynda.com  وب سایت انگلیسی Code Academyوب سایت انگلیسی udemyوب سایت انگلیسی tutorialspointوب سایت w3schoolsوب سایت انگلیسی udacity

و وب سایت های فارسی: زومیت فرانشفرادرسمکتب خونهکد فرندسکان آکادمبیشتر بخوانید:فورک درون پروگرام نویسی به چه معنا است و گیت هاب چگونه مفهوم آن را تغییر داد؟آینده صراحت که درانتظار سبک زندگی فریلنسری استچه مهارت هایی در دنیای اتوماتیک آینده کاربرد خواهند داشت؟همه چیز درباره خبرنگار شدن: شیرهدار و شیرین دنیای اخباراولین ترانزیستورهای چهار حالته؛ زمان خداحافظی با منطق صفر و یک فرا فصیح است؟
هرچند هنوز به طور اکید نمایان نیست چطور، ولی بنابر استیناف های تازه، حل کردن معما به تقویت ذهن و صلح و صفا مغز معاون می کند و جلوی ضعیف شدن تسلط های شناختی را می گیرد. یافته های پژوهشی که تعدادی پیش درون مجلهٔ جهانی رسا شناسی سالمندی منتشر شد، نشان می دهد هر چه افرادِ بالای ۵۰ سال بیشتر به بازی هایی مشابه سودوکو و واحد فشار هوا کلمات متقاطع بپردازند، عملکرد مغزشان بهتر است. درون این مقاله به پژوهشی دربارهٔ تأثیر محلول کردن نهر و سودوکو بر صلح و صفا می پردازیم. حتما بخوانید:۱۴ تمرین عجیب بخاطر مغز که شما را باهوش‎تر می‎کندچگونه همیشه حافظه آماده داشته باشیم؟آیا استعمال ۱۰۰ درصد از مغز امکان پذیر است؟

در پژوهشی با حضور ۱۹ هزاره و ۱۰۰ همکاری کننده، به افرادی که قاعده به حل لغز دارند، انواع آزمون ها نمایش و از آنها خواسته شد آزمون ها را محلول کنند. این آزمون ها را به طور آنلاین به شرکت کنندگان ارائه کردند و از آنها خواستند نتایج و تغییرات را اخبار کنند. بنابر یافته ها، بی پرده شد هرچه آدم ها بیشتر مردمان محلول کردن انواع لغز مانند سودوکو باشند، بهتر از عهدهٔ انواع آزمون ها برمی آیند. بر مبنای این پژوهش، عملکرد مغزِ افرادی که روال بوسیله محلول معما دارند معادل عملکرد عدد افرادی است که دست کم ۱۰ سال از آنها جوان ترند. در لفظ دیگر، در آزمون های مربوط بوسیله حافظهٔ کوتاه مدت، عملکرد مغز معمادوستان پیمانه عملکرد عدد افرادی بود که ۸ سال از آنها کوچک ترند.

بنابر گفتهٔ طبیب «آن کربت» (Ann Corbett)، سرپرست پژوهشگران و لله دانشگاه پزشکی اِکستر، ترفیع روشنی دیده می شود در سرعت و مداقه عملکردِ شرکت کنندگانی که به حل معما دلبستگی دارند. درون فداکار موارد این پیشرفت چشمگیر است.

هرچند نمی توانیم مطالبه کنیم که محلول این طور معماهایی احتمال ابتلا بهزوال حجر را کاهش می دهد، اما این پژوهش نتایج استیناف های پیشین را، مبنی بر تأثیر مثبت محلول کردن جدول و لغز پهلو عملکرد بهتر مغز برای سال های طولانی تر، تأیید می کند.

پژوهشگران مایل اند تحقیقاتشان را با همین باهم اتحاد کردن کنندگان و درون گذر زمان ادامه دهند. نیز می خواهند رابطۀ میان سختی لغز ها و مقیاس زمان حل لغز را بررسی کنند. تخمین نتایج پژوهش

طبیب «جری ادواردز» (Jerri D. Edwards)، استاد دانشگاه فلوریدای جنوبی که در زمینهٔ ورزش های معنی و اقتدار های شناختی مطالعه می کند، پارسا است چون روش رسیدگی این پژوهش، همبستگی و نه تصادفی بوده است، نمی توان نتیجه گرفت بازی های ذهنی موجب عملکرد شناختی بهتر می شوند. بوسیله عقیدهٔ او، «این گمان بود دارد که افرادی که توانایی شناختی بهتری دارند، علاقهٔ بیشتری به این بازی ها علامت می دهند».

به گفتهٔ او، «البته افراد با توانایی شناختی ضعیف تر بی آرامی به این بازی ها می پردازند ولی هنگامی که با انقراض شناختی روبه رو می شوند، احتمالا به برهان سرخوردگی دست از بازی می کشند».

ادواردز تأکید می بطی ء که بر مبنای استیناف های بالینیِ گسترده که بوسیله راه ناگهانی اجرا شده اند، تمرین های شناختی کامپیوتری با شعار تکثیر سرعت پردازش، در گذر زمان، تأثیر بهتری در جلوگیری از کاهش اقتدار شناختی در سنین والاتر دارند.

آن طور که ادواردز می گوید، «برخی توانایی ها شبیه مهارت های گفتاری با اضافه سن تقویت می شوند. بنابراین، با افزایش طبیعی سن مغز، عملکرد ما داخل بازی های واژه محور بهتر می شود. به عبارت دیگر، برخی احاطه های شناختی با افزایش سن ضعیف می شوند، از عموم چابکی ذهنی، توجه تیمار زمان بوسیله چند مورد، بی توجهی بوسیله حواس پرتی و ارجاع توجه از موردی به تک دیگر. بنابراین به چالش کشیدن مغز با چنین وظایفی، داخل گذر زمان، اهمیتی ویژه دارد».

ادواردز پیاده شدن نقش ورزش ها در تهییج توانایی شناختی تأیید می کند اما از وجود شواهدی برآمده از آزمایش های تصادفیِ کنترل شده، مبنی بر تأثیر آنها در بهبود عملکرد شناختی یا کاهش احتمال فنا عقل و توانایی های شناختی، بیان بی اطلاعی می نرم.

بنابر گفتهٔ حکیم «جسیکا لنگبام» (Jessica Langbaum)، پژوهشگر آلزایمر و یکی از مدیران بنیاد جلوگیری از آلزایمر، شواهدی وجود دارند که نشان می دهند انجام فعالیت های محرک اقتدار شناختی، مانند محلول جدول، به تحکیم قابلیت هایی مانند فکر، توجه و استدلال کردن کمک می کند. آنچه نمی دانیم این است که آیا این تأثیر نتیجهٔ مستقیم اجرا این فعالیت هاست یا خیر. همچنین برای ما روشن حلق که آیا انجام چنین فعالیت هایی شروع ناتوانی های شناختی ازجمله فنا حجر یا زوال عقل ناشی از آلزایمر را به تأخیر می اندازد یا نه.

به عقیدهٔ او نتایج این پژوهش متناسب توجه است اما نباید فراموش کرد که داده ها را خود شریک کنندگان نمایش کرده اند و بنابراین ممکن است بوسیله تمامی متناسب تکیه نباشند. تأثیر حل جدول کنار ابداع تعادل مغزی



به گفتهٔ حکیم «گایاتری دِوی» (Gayatri Devi)، ورید شناس متخصص در اختلالات حافظه، نکتهٔ کلیدی داخل مورد عدد در وضعیت غریزی خواه زوال (از جمله ویرانی ناشی از آلزایمر) این است که عملکرد عدد آدم ناشی از توازن بین شرایط آسیب شناسی و قدرت شناختی مغز است. بوسیله عبارتی، وقتی وضعیت آسیب شناسی مغز شاق است (مانند محدودیت که دچار زوال سنگ شدید و پیش رونده است)، توانایی شناختی هرقدر هم که پشته باشد، نمی تواند از شدت ترفیع بیماری بکاهد.

خوشبختانه بیشتر انواع فنا عقل و همچنین آلزایمر، به کندی پیشرفت می کنند. بنابراین ما فرصت داریم تا با تقویت قدرت مغز و اقتدار شناختی، مبدا نشانه ها را به تأخیر بیندازیم یا به تمامی از آن جلوگیری کنیم!

حل کردن واحد فشار هوا و دیگر فعالیت های ذهنی یکی از شیوه های استحکام مغز و افزایش قدرت آن است، همچنان که ورزش جسمانی نیز باعث این تقویت می شود. آن طور که دکتر «دوی» می گوید «نکتهٔ عمده این است که در عبور زمان و با افزایش سن، همچنان به کارکشیدن از مغز و به چالش کشیدن آن ادامه دهیم». لزوما نباید خورهٔ جدول یا سودوکو باشید؛ می توانید شفاهی جدید یاد بگیرید یا فراگیری مهارتی نو را شروع کنید.

دوی می گوید: «فارغ از اینکه چه فعالیتی انجام می دهید، وقتی که مسئله تان به اندازهٔ کافی چالش برانگیز باشد، همهٔ بخش های مغز بازداشت یافتن راه حل می شوند. درنتیجه شبکه های مغزی و توانایی شناختی تقویت می شوند. حاصل گیری

بر مبنای پژوهش اخیر، افراد بالای ۵۰ سال که بیشتر به فعالیت هایی مانند محلول کردن کرهء هوا و سودوکو می پردازند، عملکرد مغزی بهتری دارند. البته کارشناسان گوشزد می کنند که به دلیل اینکه این پژوهش، به راه همبستگی و نه تصادفی ادا شده است، نمی توان با قطعیت ادعا کرد که فعالیت های مجرد بوسیله عملکرد بهتر مغز کمک می کنند.

بااین حال، متخصصان معتقدند به چالش کشیدن مغز با فعالیت هایی مانند حل لغز یا سیاق های دیگری قرین یادگیری زبان، به چابکی ذهنی و شناختی معاون می بطی ء. بنابراین از ایفا فعالیت های مجرد غافل نشوید؛ از تپش محلول معما خواه لذت یاد گرفتن زبانی بدیع که بگذریم، این فعالیت ها کمک می کنند مغزمان تروفرزتر و حافظه مان ناقلا زیرفون بماند. در امتداد بخوانید: ۶ قدم برای کنترل ذهن و رسیدن بوسیله توفیق

مقالات صوتی کلکسیون صوتی یادگیری، هوش و تقویت حافظه مجموعه بهترین مقالات «چطور» برای داشتن حافظه ای قدرتمند و تحکیم فهمیدن و قدرت پرورش

مشاهده دشت
دنیا درس های یدکی از فاجعه ی چرنوبیل اندوهناک است؛ فاجعه ای مرگ بار که به لطف سریال جدید شبکه ی تلویزیونی HBO، مجدد بر ضابطه زبان ها افتاده است. اگرچه بسیاری از دلایل و عناصر فاجعه هنوز درون هاله ای از تاریکی قرار دارند، چند نکته درباره ی این فاجعه قطعی است. در ۲۶آوریل۱۹۸۶، هسته ی رآکتور هسته ای نزدیک به شهر پریپیات بازمی شود و خاکستر مواد رادیواکتیو در محیط پخش می شود؛ شهری که زمانی کمی از پیوستگی جماهیر شوروی بود. با گذشت سه ماه از انفجار، بیش از ۳۰ نفر بوسیله دلیل بیماری ناشی از تشعشعات شدید، جان خود را از دست می دهند و براساس تقویم دانشمندان، این کبود شدگی کنار بخانه برگشتن ها و حتی صدهاهزار نفر تأثیر گذاشته است.



چیز پهن ای از سریال چرنوبیل ساخت شبکه ی HBO که این صدمه را بوسیله شمایل کشیده است

براساس مجموعه ی تلویزیونی HBO، مرام از بازسازی ضغطه ی چرنوبیل، پیشگیری از تصادم مجدد فاجعه ای شبیه آن بود؛ اما فاصله ی حرف تا ایفا بسیار زیاد است. هیئت قانونگذاری جهانی هسته ای ۱۰ رآکتور کوشا از نوع کانالی قابلیت پشته (RBMK) را در روسیه فهرست کرده است (یکی از رآکتورها در سن پترزبورگ در سال ۲۰۱۸ از رده بیرون شد). روسیه ، تنها کشوری است که از این رآکتورهایی استفاده می کند که دراصل، اتفاق جماهیر شوروی آن ها طراحی کرده و مخلوق اند.مقاله های مرتبط:زندگی در ده پریپیات؛ قبل و صبح پس ازآن از فاجعه چرنوبیلداستان چرنوبیل؛ تقدیر اول: چرا راکتور نیروگاه اتمی منفجر شد؟

چهار رآکتور RBMK داخل کورسک، شهری در باختر روسیه و سه رآکتور در سن پترزبورگ، شهری با بسیار از پنج میلیون نفر جمعیت و سه رآکتور دیگر در شهر اسمولنسک، شهری در فاصله ی چهارساعتی از مسکو، شناسایی شده اند. یکی از رآکتورهای RBMK اسمولنسک مجوز عملیات تا سال ۲۰۵۰ را دارد؛ ولی مجوز سایر رآکتورها بین سال های ۲۰۲۱ تا ۲۰۳۱ منقضی خواهد شد.

اگرچه تغییراتی در میله های کنترلی رآکتورها و سوخت اورانیومی بوسیله وجود آمده است، به اعتقاد ی دانشمندان، طراحی آن ها هنوز نگران کننده است. ادوین لایمن، مدیر پروژه ی امان هسته ای در هیئت قانونگذاری ی دانشمندان دست اندرکار (UCS) می گوید:صرف کردن نظر از اصلاحات روسیه در رآکتورها، ابعاد مهم و مهم طراحی اصلاح ناپذیر هستند. آن ها نمی توانند امنیت RBMK را به معیار موردانتظار رآکتورهای آب سبک غربی برسانند.

برخلاف رآکتور آب سبک، RBMK از بلوک های گرافیتی برای کُندکردن نوترون ها و تولید صاعقه استفاده می بطی ء. این فرایند خویشی ضریب خلأ مثبت است که رآکتور را تو سطوح پایین استعداد ناپایدار می سازد. حداکثر مدت فعالیت مشروع رآکتورهای RBMK سی سال است؛ ولی مقام های رسمی کشش عمر رآکتورها را تسلسل کرده اند. درون سال ۲۰۱۵، نیمی از توان هسته ای روسیه از رآکتورهای تمدیدشده تأمین می شد. به نقل از انجمن جهانی هسته ای، چند رآکتور قدیمی خیس در کورسک و سن پترزبورگ وجود دارند که از دهه ی ۱۹۷۰ فرمان می کنند و نگرانی های زیادی برای غرب به بود آورده اند.

روسیه مدعی است رآکتورهای ارتقایافته کاملا با استانداردهای امنیتی بین المللی سازوار هستند. تقریبا ۱۰ درصد از برق روسیه از نیروی هسته ایتأمین می شود و این کشور قصد دارد با مرام توسعه ی برنامه ی هسته ای، این مقدار را تا سرانجام قرن به ۸۰ درصد برساند. سازمان بین المللی انرژی اتمی صادرات محصولات و خدمات هسته ای را یکی از مهم ترین فعالیت های اقتصادی روسیه عنوان کرده است.بیشتر بخوانید:ادبیات چرنوبیل؛ سرنوشت دوم: مدیریت بحران و درس های تاریخیداستان چرنوبیل؛ سرنوشت اول: چرا راکتور نیروگاه اتمی منفجر شد؟بیوگرافی انریکو فرمی، فیزیک دان ایتالیایی ملقب بوسیله معمار عصر هسته ایانرژی هسته ای؛ گزینه ای حیاتی برای محلول بغرنج تغییرات اقلیمیزندگی در قصبه پریپیات؛ قبل و بامداد بعد از فاجعه چرنوبیل
تصور کنید قاعده امتحان نشسته اید و نمی توانید پاسخی را به تامل آورید که می دانید در جایی از مغز شما حیات دارد. مطالعه ای جدید نشان می دهد تحریک سریع منطقه ای در قشر پیش پیشانی مغز مقدور است بتواند به شما دستیار نرم خاطره ی ازدست رفته را فاحش کنید.

در این مرحله، شاید استفاده از این اسلوب درون انجام بیشتر مانند داستانی علمی تخیلی به نظر برسد؛ اما استیناف جدید به دانشمندان علوم اعصاب دستیار کرده روی منطقه ای از مغز دست بگذارند که خاطرات خود را از آن بازیابی می کنیم. این استیناف با راهنمایی پژوهشگرانی از دانشگاه کالیفرنیا ایفا شد که به طورخاص روی کشور ای از مغز به معروفیت RLPFC در جانب چپ عادت تمرکز کردند. مقابل تئوری های پیشین، این منطقه از مغز با تفکر رده بالا محتوی نظارت بر معلومات جمع آوری شده از دیگر مناطق مغز ارتباط دارد. جسی ریسمن، یکی از پژوهشگران این مطالعه می گوید:مطالعات تصویربرداری عصبی گذشته ی ما مدال داده اند RLPFC در سیلان بازیابی حافظه به شدت فعالیت می کندد. حالا این واقعیت که تحریک الکتریکی این حصه از مغز موجب می شود افراد تو آزمون ذهن عملکرد بهتری داشته باشند، شاهدی است که مدال می دهد این قسمت از عدد درون بازیابی حافظه مؤثر است.مقاله ی مرتبط:دانشمندان به چگونگی بهسازی خاطرات نزدیک تر شده اند

پژوهشگران ۷۲ شرکت کننده را به سه گانه گروه تقسیم کردند و درون دو روز متوالی، آزمون هایی روی آن ها ارتکاب دادند و سه عملکرد حافظه و استدلال و درایت را در آن ها سنجیدند. در روز نخست، به شرکت کنندگان ۸۰ تعبیر ی مختلف مدال دادند و تکنیک هایی نیز بخاطر یادآوری به آن ها عرضه کردند. در روز دوم، برای اندازه گیری حافظه و استدلال و ادراک، این شرکت کنندگان را براساس ۸۰ واژه ی مذکور آزمودند. آنچه در میان این سه گروه تفاوت داشت، تحریک مغزی بود. گروهی تحریکی غیرمؤثر و گروه دوم تحریکی به منظور افزایش برانگیختگی نورون های RLPFC و گروه دیگر تحریکی بوسیله ترانه کاهش برانگیختگی این حصه از مغز را دریافت کردند.



برای تحریک مغز از تکنیک تحریک الکتریکی از روی جمجمه استعمال شد که به گفته ی پژوهشگران، مثل حس سوزن سوزن شدن همراه با گرما است. پژوهشگران هوشیار شدند در گروهی که زیر تکثیر تحریک پذیری راحتی خمود بود، استدلال و درایت دچار تغییری نشد؛ اما حافظه ی آن ها به طورچشمگیری بهتر و سطح نمراتشان ۱۵.۴ درصد بیشتر شد. ریسمن می گوید:مقصود نداشتیم تحریک الکتریکی ضعیف مغز بتواند موجب محکمی حافظه شود؛ ولی این لب که عملکرد شریک شدن کنندگان بهبود پیدا کرد، شگفت انگیز و مقصد ی دلگرم کننده ای است که علامت می دهد شاید بتوان از این سیاق برای استقامت حافظه ی افراد مصرف کرد. همچنین، پیش بینی کردیم شهریه ی استدلال مقدور است با افزایش تحریک پذیری بهتر شود؛ ولی این پیوستگی نیفتاد. تصور نمی کردیم این منطقه از مغز ازنظر وظیفه ی شعور عظمت داشته باشد.

البته، پژوهشگران تشریح می دهند فقط منطقه ی مغز نیست که خاطرات را بازیابی می کند و مغز ما بی نهایت مبهم است و در حال حاضر، عزب توانسته ایم به سطح ابهام های آن نفوذ کنیم. ریسمن گفت:زمانی که تحریک پذیری این بخش از مغز را تکثیر می دادیم، اضافه درخورتوجهی را در عملکرد حافظه شاهد بودیم. فکر می کنیم این بخش از مغز، به ویژه تو دسترسی بوسیله دانشی که در گذشته شکل گرفته و غرض گیری درباره ی آن مهم باشد.

بااین حال، ریسمن بانگ می دهد این کار هنوز تو مراحل مقدماتی است و کسی نباید بکوشد آن را آزمایش درنگ. نتایج این استیناف داخل مجله ی Journal of Cognitive Neuroscience منتشر شده است.بیشتر بخوانید:ایمپلنت مغزی گوگل، فراگیری را آسان می کندیافته جدید: تایید ربط بین روده و مغز در بیماری اوتیسمرشد سلول های مغز در تمام عمر امتداد دارددانشمندان بوسیله چگونگی بهسازی خاطرات نزدیک خیس شده اندخاطرات حین رویا از سر امواج مغزی استقامت می شوند
او که آن زمان پس ۱۰ سال محضر در مجله "جمهوری اسلامی" به روزنامه "کیهان" رفته و تو سرویس گزارش این روزنامه مبتلا شده بود، ۱۳ خرداد ماه بخاطر تمهید گزارش به جماران رفت تا حال و هوای مردم را در فقدان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران روایت کند.

مسعود در گفت وگویی با ایسنا خاطره آن روز را اینگونه روایت می کند: ساعت ۷ صبح ۱۳ خردادماه سال ۶۸ وقتی وارد "کیهان" شدم، بلندگو تلاوت قرآن پخش می کرد؛ معمولاً وقتی یکی از همکاران متورم می شد این امر صورت می گرفت. به همین اندیشه از حافظ پرسیدم کدام همکار فوت کرده است که با حیرت گفت جز نمی دانی؟ دیشب امامرحلت کردند و بسیاری از صغیر های تحریریه شب آمدند و اختصاص نامه ای غصه منتشر کردند.

آن زمان ما در جایی سکونت داشتیم که تلفن نداشت و به همین دلیل هم مسئولان وقت مجله "کیهان" نتوانستند من را احضار کنند. طبیب فرقانی آن زمان تن شورای تیتر و نویسنده درخت سرو گزارش "کیهان" بود و مرحله گزارش های ارتحال امام را نیز به خشکی امدن دوش داشت. او همان روز بلافاصله غلام را بوسیله همراه یک عکاس به جماران فرستاد و تاکید کرد که تا ساعت ۱۱ صبح باید گزارشی از عزاداری و حال و هوای مردم در آن منطقه تهیه کنم. درون واقع می استعداد گفت ابتدایی کار رسمی من تو روزنامه "کیهان" از همان روز و با تهیه این گزارش نخست شد. من از ۱۱ اردیبهشت ماه سال ۶۸ به "کیهان" آمده بودم، ولی به صورت موقت با سرویس گزارش شریک می کردم و ۱۳ خرداد ماه آغاز کار رسمی من در این مجله وجود.

تکلیف ناحیه چه می شود؟

درون جماران مردم چنان در فراق امام زاری و زاری می کردند و بر قاعده و عارض می زدند که شاید در متورم عزیزان نزدیک شان هم اینگونه نمی کردند. عاطفه آدم بیشتر ناشی از فقدان رهبری حیات که به دور از طمطراق و همانند انسان عادی جامعه عمر کرده وجود و مردم این موضوع را کاملاً حس کرده بودند. فداکار از مردان علاوه به خشکی امدن درد و رنج فقدان امام نگران آینده قیام و ناحیه همچنین بودند و از همدیگر می پرسیدند که بلوغ کشور چه می شود؟ با حیات این که شعله جنگ صدام علیه ایران تسکین شده بود، اما این نگرانی در کمی از مردم بود داشت که ممکن است درون فقدان امام مکرر صدام بوسیله کشور حمله درنگ. بحث جانشینی امام نیز دغدغه قدری از مردم به خاص گروه های فکری، سیاسی و جناحی بود که می خواستند بدانند چه کسی پرچم امام را بر دوش خواهد گرفت.

آدم از شهرهای مختلف در مراسم ارتحال امام شریک کرده بودند. بسیاری از مردان از نقاط مختلف کشور خودشان را به تهران رساندند تا در مراسم تشییع هیکل مطهر امام که قرار حیات روز ۱۴ خرداد برگزار شود، شرکت کنند. شاید کتاب بوسیله خود چنین این طور مراسمی را که به راست برای آن تیتر ارشد ترین تشییع تاریخ انتخاب شده بود، ندیده حیات و نخواهد بی قراری دید. از مصلای تهران تا ارم زهرا تا چشم فرمان می کرد انباشتگی عزادار حیات که موج می زد؛ جمعیتی آمده بود تا معصوم خود را با اشک و آه و ناله تشییع کند.

مگر می شد مردم را از نزد امام راحل دور کرد؟

قسمتی از بهشت زهرا برای مرقد امام اختصاص واضح کرده بود و ساخت و ساز مرقد نیز تقریباً یک روز سپس از انجام مراسم، آغاز شد. بلدوزرها و کامیون ها چنان گرد و غباری به پا کرده بودند که چشم چشم را نمی دیدن. با این بود تو شرایطی که کمترین امکانات رفاهی تیمار بود نداشت، انسانیت که چیره به شرکت تو عادات ارتحال امام شده بودند با هر مایه ای خودشان را به محل مرقد می رساندند تا با امام خود خداحافظی و راز و حاجت کنند. متراکم انباشتگی سوگوار خویشتن مانعی بخاطر تاسیس و ساز مرقد بود، ولی مگر می شد مردم را از نزد امام راحل دور کرد. انسانیت که بسان پروانه به دور امام در میان گرد و غبار می چرخیدند.

خبرنگاران خارجی که پس از حدود یک هفته از ارتحال امام همچنان داخل تهران بودند نیز در گزارش هایشان از خاطرخواهی و ارادت مردم به معصوم گفته بودند. گزارش های "کیهان" نیز که توسط محبوس و سایر همکارانم به نگارش در آمده بود تا اربعین امام همچنان ادامه داشت.
AبدونGHAROOOON درنظرگرفتن ابرخودروی AMG One، مرسدس AMG GT63S با غلبه ۶۳۰ اسب بخاری خود تو حال حاضر پرعضله ترین خودرویی است که مرسدس بنز تولید می کند. برابوس، یکی از قوی ترین تیونرهای آلمانی، تصمیم پژمرده است تا دستی بوسیله سروروی موتور V8 تویین توربوی ۴ لیتری این خودرو بکشد و قدرت آن را افزودن دهد. خراج ی کار، سدان اسپرتی از آب درآمده است که ۷۸۹ اسب تبخیر قدرت دارد؛ یعنی ۱۵۹ اسب بخار بیشتر از میزان استاندارد این خودرو.



برابوس درکنار تکثیر قدرت، سواری گشتاور آن را نیز بوسیله ۱۰۰۰ نیوتون متر رسانده است. پس از اعمال این تغییرات، سرعت گیری صفر تا صد کیلومتر خودرو به ۲.۹ ثانیه کاهش پیدا کرده است. حداکثر سرعت آن نیز به رخ الکترونیکی روی ۳۱۵ کیلومتر پیاده شدن ساعت محدود شده است که از این نظر با میزان استاندارد برابری می درنگ. اگر برایتان سؤال پیش آمده که برابوس چگونه بوسیله این قدرت مشت پیدا کرده است؛ باید اشاره کنیم تیونر رفتار به نصب توربوشارژرهای ارشد زیرفون کرده، در وهله ی بعد هم تنظیمات ECU دگرگونی کرده است.

مقاله های مرتبط:برابوس 800 Widestar و 850 4x4² Final Edition رونمایی شدندمرسدس بنز A250 با تیونینگ برابوس معرفی کردن شد

برای اینکه خودرو قشری متفاوت با نسخه ی استاندارد داشته باشد، برابوس تغییرات معنوی نیز تو بدنه ی خودرو اعمال کرده است. بسیاری از بسرنوشت شوم دچار کردن های کالبد ی این خودرو از جنس فیبرکربن ساخته شده اند و برابوس آن ها را در تونل پیله تک آزمایش صبر داده است. حصه های جدیدی که به AMG GT63 S S اضافه شده اند، شامل اسپویلر جلو، ورودی های هوای جدید روی سپر، دیفیوزر عقب و خروجی های چهارگانه ی اگزوز از سنخ تیتانیوم.



هستند تو نمای جانبی اندوه رینگ های برابوس ۲۱ اینچی در جلو و ۲۲ اینچی در عقب نصب شده. اند این رینگ های ۱۰ پره کاملا متاخر هستند و پیش از این روی هیچگاه یک از محصولات برابوس گمارش نشده. اند برابوس تو وعده ی پس ازآن بوسیله سراغ سیستم تعلیق رفته و بالا خودرو را ۲۵ میلی متر کاهش داده.



است درون کابین، استفاده ی گسترده از چرم و آلکانترا به چشم می. خورد برابوس رنگ تودوزی این خودرو را در هر رنگی که مشتری سفارش دهد، اجرا می. درنگ مشتریانی که بخواهند پول بیشتری خرج کنند، می توانند درخواست کنند بوسیله جای تزیینات طرح چوب، در خودروی آن ها از تزیینات فیبرکربنی کاربرد. شود در پایین درها نیز سیستم نورپردازی کار گذاشته شده است که در هنگام باز کردن در، لوگوی برابوس را روبرو می. کنند رنگ این نورپردازی با نورپردازی درون کابین همخوانی. دارد رکاب و پدال های آلومینیومی هم در آخر، تکمیل کننده ی جذابیت های ظاهری علیه برابوس.

هستند برابوس تو حال مهیا پیش معامله مقیاس یادشده را آغاز کرده است ولی قیمت آن فعلا مشخص.

 نیست بیشتر:بخوانید نمونه های سفارشی فولکس واگن گلف برای همایش Wörthersee 2019 معرفی شدندفراری 812 با تیونینگ نویتک رونمایی شددوج چلنجر با تیونینگ آلمانی و ۸۹۰ اسب بخار قدرتچرا خودروسازان آلمانی در مسابقات فرمول E شریک شدن می کنند؟سئات لئون کوپرا با تیونینگ ABT معرفی
خواب خوب بر توانایی ذهنی در بیداری تأثیرگذار است. انسان های بسیاری از بی خوابی رنج می برند، فراوان ها غم چندان خوب نمی خوابند. چنانچه شما هم چنین مشکلی دارید و خلال بیداری، احساس خستگی می کنید، پیش از اینکه در نیمه های شب تلویزیون را روشن کنید، خوب است مدیتیشن را تجربه کنید. مدیتیشن برای رویا مایه تسلی و داشتن روزی وری کافی تو طول روز بسیار مؤثر است. در ادامه بیشتر درباره تأثیر مدیتیشن بر خواب می خوانید. حتما بخوانید:آموزش مدیتیشن بخاطر بدیع کارها با ۲۰ نکته عملیانواع مدیتیشن برای تکثیر آگاهی ذهن و آموزش ایفا آنهامدیتیشن صبحگاهی چه تأثیری بر اشتی پیکر و روح شما دارد؟

برای اینکه بیشترین نصیب وری را در طول روز داشته باشید، باید بدانید به چه نمونه خواب شب هنگام نیاز دارید. بنابر پژوهش ها، افراد جوان ۱۸ تا ۶۵ ساله بوسیله ۷ تا ۹ ساعت خواب شب هنگام حاجت دارند. بی تردید خیلی از شما این را می دانید، ولی با این حال شب ها این اندازه نمی خوابید!

بی نهایت دم ها پس از رهایی از مشغله ٔ بیش روز، پس از اینکه تا آخر شب به دیگر کارهای ضروری تحقیق می کنید، درحالی که تقلا می کنید بخواید، ذهن تان توقیف افکار متنوع است. انگار به جای جماع کردن باید به کارهای مهم لطافت برسید؛ ولی این درست نیست! اگر به متعاقب یکروز وری بیشتر در طول روز هستید، مدیتیشن هدایت شده برای داشتن خوابی راحت، به شما معاون می کند. اثرگذاری مدیتیشن هدایت شده چگونه است؟

داخل مدیتیشن هدایت شده بوسیله دستیار پیشگام گام بوسیله دامنه پیش می روید تا به اهداف اختصاص تان برسید. در نخستین قدم باید ذهن و جسم تان تسکین و رها باشد.

گاهی راهنمای مدیتیشن شما از موسیقی آرامش بخش برای کمک به تمرکز بهتر بهره می گیرد. این موسیقی معمولا شامل نوای پرندگان یا امواج دریاست. چنانچه موسیقی باعثآرامش شما نمی شود، بدون موسیقی به کارتان امتداد دهید. اینکه چه چیزی مایه آرامش شماست، به خودتان بستگی دارد. آرامش احساسی انحصاری و خفیه است!

تو کشش مسیر، کشیدن لمحه عمیق به حفظ کردن تمرکز و آرامش کمک می بطی ء. تنفس

تنفس باید مدیریت شده باشد و بوسیله تمرکز بهتر دستیار کند. با تمرکز پهلو تنفس، هرگاه فکری به ذهن تان خطور کرد، می توانید تصور کنید آن را داخل صندوقی می گذارید و درش را قفل می کنید! تنها با تمرکز بر تنفس می توانید افکارتان را بکاوید. افکار

اگر پهلو افکارتان تمرکز کنید، می توانید هر فکری را ریز نظر بگیرید. پس از اینکه کاوش افکار تمام شد، می توانید آنها را تو قفسه های حافظه تان راحتی دهید. این قفسه را قرین قفسه های کتابخانه فرض کنید. هر فکر، معادل یک تاریخچه است. کتابخانه ها را به ترتیب حروف الفبا با قاعده کنید؛ این نحو با آسودگی بیشتری افکارتان را مختار می کنید و برای خواب آماده می شوید.

کاوش افکار را ادامه دهید تا جایی که همهٔ آنها طبقه بندی شده و درون هیئت دولت های ذهن تان فراغت بگیرند. تمرکز

گزینه ٔ دیگر این است که هنگام مدیتیشن بر شیء خاصی تمرکز کنید. این شیء باید بوسیله کمی کوچک باشد که نگاه کردن به آن نیازمند تمرکز باشد. مرام این است که جلوی پرسه زنی چشمان تان را در سراسر اتاق بگیرید. پس شیئی مشابه صندلی، کمکی نمی بطی ء. باید به سراغ چیزی بوسیله کوچکی نوک مداد یا دماغ عروسک بروید.

باید چیزی پیدا کنید که توجه بوسیله آن برایتان مشکل نباشد و بعد روی خردترین پاره آن تمرکز کنید. رابطهٔ مدیتیشن با خواب چیست؟



عدد ما بها معینی الکتریسیته دارد که بوسیله آن امواج مغزی می گویند. ۴ موج مغزی را آلفا، بتا، دلتا و تتا نامیده اند.

موج آلفا بخشی ست که احساسات و توانایی آرامش و تمرکز درون آن قرار دارند. موج بتا رله توانایی تمرکز و نیز اضطراب و واکنش های هجومی است. موج دلتا نشانگر خواب عمیق و بدون رویاست. پایان موج تتا بیانگر رویاهای شماست. با افزایش آرامش ذهنی، شما از امواج مغزی مختلف گذر می کنید. برداشت های نادرست دربارهٔ مدیتیشن

پیش از اینکه پیش تر برویم باید به فداکار برداشت های نادرست دربارهٔ مدیتیشن تربیت شده بپردازیم.

نخست اینکه بخاطر شروع نیازی نیست، حتما ذهن تان را از هر گونه فکروخیال خالی کنید. تو ریشه مقدور است ذهن تان بی حد هم شلوغ و پرهیاهو باشد.

باور غلط دیگر این است که باید در وضعیت خاصی و برای مدت معینی مدیتیشن کنید که هیچ یک استوار تراشیدن. شما می توانید تعاقب میزتان، روی مبل یا در حالت لوتوس، برای ۵، ۱۵ یا ۶۰ دقیقه مدیتیشن کنید. این کاملا به خودتان بستگی دارد.

غلبه مدیتیشن شاگرد از تکرار آن است. بوسیله عبارتی می توانید چند بار در روز بخاطر ۱۵ دقیقه یا ۱ بار و برای ۱ ساعت مدیتیشن کنید. بنیانی این است مدیتیشن تغییر به روال شود. مزیت های مدیتیشن

۱. کاهش اضطراب

بی خوابی قدیم باعث اضطراب نمی شود، اما افرادی که پیوسته با اضطراب دست وپنجه نرم می کنند، مقدور است دستخوش بی خوابی شوند. اگر بتوانید تشویش تان را مدیریت کنید، می توانید بغرنج بی خوابی را هم سامان دهید.

با عمیق خیس شدن آرامش تان، فعالیت امواج مغزی کاهش می یابد. پیاده شدن مبنای استیناف ها، مدیتیشن تا ۳۱ درصد درون کاهش و رفع نشانه های اضطراب، تنش های احساسی و افسردگی مؤثر است.

مدیتیشن کمک می کند از احساسات تان آگاه شوید و سپس آنها را بر بگذارید. با وزن یکدلی تان از احساسات، ذهن تان را رها می کنید. این کار کمک می کند، اسودگی تر بوسیله خواب بروید. این کار نیز باعث می شود دریابید که شما پیاده شدن پایهٔ احساسات تان تعریف نمی شوید، و احساسات شما را هدایت نمی کنند. فرض کنید وقتی عاری بیم و سرزنده از خواب ملتفت می شوید، چه حسی دارید! حتما بخوانید: غلبه کنار اضطراب با ۲۳ جمله انگیزشی و آرامش بخش از بزرگان ۲. تجریبات بدیع

مدیتیشن فرایند مشت یابی به حافظه ناخودآگاه است. وقتی به این خال رسیدید، می توانید افکار، اهداف و اراده تان را بوسیله تصورات و تجربیات دگرگونی کنید. ذهن نمی تواند رخدادهای واقعی را از خیال پردازی امتیاز دهد، بنابراین تجربیاتی که تصور می کنید، بخاطر حافظه واقعی به دید می رسند! شما می توانید فرض کنید کارها و وظایف تان را اجرا داده اید.

با تخیل فرجام هر یک از وظایف، ذهن آرامش بیشتری پیدا می کند. هرچه دغدغه های ذهنی کمینه می شود، آرامش شما بیشتر می شود.

این تمرین نیز باعث می شود احساس کنید که می دانید روز بعد دقیقا باید چه کنید. اگر پیش از آغاز حکم ،چندین وهله عمل موفقیت آمیز آن را تصور کنید، بهره وری و اثربخشی تمرینات شما بیشتر می شود.

این فرایند مانند با قاعده کردن پازل و سپس جدا کردن قطعه های آن است. هر بار که می بینید قطعات را بوسیله درستی کنار اندوه چیده اید، تکرار آن برایتان ساده تر می شود. ۳. افزودن روزی وری

بی وسواس برایتان پیش آمده که چنان سخت کار کنید که انگار نزدیک است از پا درون بیایید! این جور حین ها از خستگی و تنگ کردن به جایی می رسید که درمی یابید دیگر تا اینکه از عهدهٔ حل مسئله ای پیش پاافتاده هم برنمی آیید. بوسیله کارهای پیش رویتان می نگرید و باخبر می شوید ذهن تان توانایی درک هیچ چیزی را ندارد. در آخر روز با این فکر که ایفا آن کارها ممکن نیست، ناامیدانه به تخت خواب می روید.

اما روز بعد وقتی از خواب بیدار می شوید، گویا پاسخ را پیدا کرده اید. سرزده می دانید دقیقا چه باید کرد و می توانید کارها را به انجام برسانید. خُب چه اتفاقی افتاده است؟!

نداشتن خواب کافی کنار بهره وری تان تأثیر سلبی تأثیر می گذارد. کمینه خوابی توانایی تمرکز را کاهش می دهد؛ غلبه تمرکز منبعی تراشیدن که به سادگی جایگزین شود. بنابراین هرچه بیشتر برای تمرکز کردن تقلا کنید، تو ادامهٔ روز کمتر می توانید تمرکز کنید.

با رویا کافی قدرت تمرکز تان بازیابی می شود و هر روز با نیرویی دوباره، آمادگیِ استقبال از روز جدید را دارید.

اندک خوابی ممکن است با تضعیف حافظه، دیرواکنشی و ناکارامدی همراه باشد. ۴. تقویت سلامتی بدن

مدیتیشن علاوه بر کاهش اضطراب و استحکام سیستم ایمنی، تأثیر مثبتی بر سلامتی بدن دارد، زیرا سطح تستوسترون را افزایش می دهد. همراه با کاهش قلق در نتیجهٔ مدیتیشن، سطح تستسترون افزایش می یابد. سطح اعلی تستسترون توانایی بدن را داخل ماهیچه سازی استحکام می درنگ.

مزیت دیگر، بهبود کیفیت خواب است که داخل نتیجهٔ آن توانایی شما برای بازیابی نیرویتان پس از یک روز مشکل بیشتر می شود. ۵. تغییر قاب ذهنی

مدیتیشن مدل مادهٔ خاکستری را در مغز افزایش می دهد. مادهٔ خاکستری تو کنترل ماهیچه ها و ادراک حسی ازجمله دیدن، شنیدن، یادآوری، صحبت کردن، تصمیم گیری و خودکنترلی مؤثر است.

پژوهش ها نشان می دهند مدیتیشن نه تنها عملکرد شناختی بلکه فعالیت عدد را بهبود می بخشد.

مغز درون هنگام خواب کوشا تر از زمان بیداری است. داخل هنگام خواب مغز به سازمان دهی و نیکو سازی داده هایی می پردازد که در کشش روز جذب کرده است. به همین دلیل اغلب دربارهٔ آخرین چیزی که می خوانید خواه به آن تفکر می کنید، رویا می بینید.

با مدیتیشن راحت تر به رویا می روید و کمک می کنید مغز پیش از از دست دادن مال اندیشی اش بوسیله سازمان دهی افکار بپردازد. خلاصهٔ گفتار

انواع گوناگون مدیتیشن در قالب فایل های صوتی و ویدئویی بخاطر اهداف مختلف بود دارند. نباید تنها بعد از تست یک مورد، حکم بی پی وجود داشتن به آن بدهید. باید میزان ای را که برایتان مناسب است پیدا کنید تا از مزیت های آن یکروز مند شوید. صداها، اهداف و مدت های مختلف را امتحان کنید تا نمونهٔ مناسب خودتان را محسوس کنید. در ادامه بخوانید: ریلکسیشن؛ تکنیک ها و روش هایی بخاطر آرامش روح و هیکل
درست در همان وقت ای که اولین جرعه از نوشیدنی الکلی استعمال می شود، تأثیرش به خشکی امدن بدن شروع می شود. استعمال گاه بوسیله گاه و اندک این نوشیدنی ها در بر بعضی کود های غذایی در بسیاری از نقاط دنیا جزء سنن آدم است و برای سلامتی هم چندان زیان بخش زدودن. اما همانند هر طریق دیگری، کسانی هستند که تو آن زیاده روی می کنند و این مسئله، در اهتزاز مدت می تواند خطراتی جدی به ظهر داشته باشد. درون این مقاله خطرات و مالیات مصرف الکل را بررسی کرده ایم. این عوارض به تفکیک پیکر ها و وسیله های متنوع بدن تشریح داده خواهد شد تا دریافتن بهتر و جزئی تری از این نکته روبرو کنید که استفاده زیاد از حد الکل چطور می تواند بخش های متنوع بدن را زیر تأثیر قرار بدهد.

حتما بخوانید:قهوه گانودرما؛ با خواص و مالیات جانبی آن آشنا شویدمضرات سیگار؛ ۶ نفوذ کردن سلبی سیگار بر اعضای بدنمضرات آبمیوه؛ ۵ برهان که نباید آبمیوه را جایگزین دشت کنید آشنایی با مالیات کاربرد الکل بخاطر سلامتی ۱. غدد درون ریز و گوارشی

فعالیت غیرعادی و بسیار از معادل آنزیم های گوارشی تولیدشده تو لوزالمعده یکی از عوارض کاربرد الکل است. ازدحام این آنزیم ها می تواند التهاب لوزالمعده یا پانکراتیت را درون معلول داشته باشد. پانکراتیت از اختلالات بلندمدت است و می تواند تا مدت ها موجب قلق بشود. به علاوه، می تواند بن ساز ابراز اختلالات اکید دیگر هم بشود. ۲. تأثیر خوردن الکل به خشکی امدن سست شدن شش



کبد ترکیبات مضر برای بدن را تجزیه و دفع می نرم. الکل یکی از این ترکیبات است. یکی دیگر از عوارض استفاده الکل درون بلندمدت بی نظم شدن این فرایند است. کاربرد بیش از قطع الکل می تواند کار بزرگ ملتهب شدن کبد، و بروز نارسایی های کبدی را اضافه بدهد. هیجان کبد، باعث پیاده شدن جای ماندن اثر زخم التیام نیافته ای به خشکی امدن روی آن می شود. از این اختلال با اصطلاح سیروز کبدی یاد می شود. جاویدان ماندن پی زخم پهلو روی کبد بوسیله مرور زمان آن را از بین می برد. هرچه آسیب واردشده به کبد بیشتر و بیشتر بشود، دفع کردن ترکیبات زیان بخش و زهردار از بدن دشوارتر خواهد شد. این مسئله می تواند زمینه ساز بروز اختلالات دیگر بشود.

نارسایی کبد باعث ازدحام ترکیبات سمی و تلفات در بدن می شود و به همین خاطر، تهدیدی بسیار جدی برای صلح و صفا است و تا اینکه می تواند منجر به مرگ بشود. نارسایی کبد ناشی از استعمال الکل درون زنان شایع خیس است. جذب الکل تو بدن زنان، در مقایسه با مردان بیشتر است. به علاوه، فرایند تجزیه و تهی سازی الکل از بدن نسوان زمان برتر است. به همین تفکر کبد زنان سریع تیز دستخوش آسیب دیدگی و هیجان می شود. ۳. مالیات مصرف الکل تو نامتعادل کردن سطح قند خون



غدهٔ لوزالمعده به انتظام استفادهٔ انسولین بدن و مقیاس گلوکز موجود معاون می کند. مختل شدن کارکرد متعارف لوزالمعده و شش از جمله عوارض استفاده الکل است. این اختلال خطر هبوط قند خون را بیشتر می یواش. افت قند خون درون بدن با اصطلاح هیپوگلیسمی شناخته می شود. درهم شدن کارکرد معمول لوزالمعده نیز می تواند باعث تولید نشدن انسولین کافی بشود. در این رخساره قند موجود درون بدن به طور مؤثر به کار خمود نخواهد شد. این مسئله غم می تواند منجر به ابراز هیپوگلیسمی بشود؛ خواه از آن سو، موجب افزایش بسیار از حد قند خون بشود.

زمانی که بدن توانایی متعادل کردن و کنترل استاندارد سطح قند خون را از دست بدهد، امکان ابراز اختلالات متنوع و مالیات جانبی ناشی از دیابت بیشتر می شود. با این تفاسیر، عوارض کاربرد الکل برای کسانی که از هیپوگلیسمی یا دیابت رنج می برند، به مراتب قطعی پر حرارت خواهد بود. این افراد باید از کاربرد بیش از اندازهٔ الکل خودداری کنند. ۴. عوارض استفاده الکل تو مایه عصبی مرکزی



یکی از ساده ترین متد ها برای معلول بردن به مالیات استعمال الکل و تأثیر آن بر بدن، شناخت بهتر اثری است که بر مایه عصبی مرکزی می گذارد. کلام نامفهوم (اقرار نامتعادل و تسکین خواه سریع جملات و کلمات، با لکنت صحبت کردن و …) یکی از اولیه آماج های استفاده بیش از کمیت الکل است. مصرف الکل می تواند ارتباط معمول میان مغز و بدن را متلاطم بطی ء. در این رخساره حفظ هماهنگی در بدن دشوارتر می شود و به قفا آن، حفظ کردن اعتدال هم سخت می شود. بوسیله همین تفکر است که رانندگی بعد از مصرف الکل ممنوع است.

هرچه عوارض استفاده الکل درون مایه تندخو مرکزی بیشتر می شود (بوسیله واسطهٔ مصرف بیش از وزن الکل در بلندمدت)، نشانه های بیشتری ابراز برملا می کنند: یکی از آن ها بی حسی یا مورمور شدن دست ها و پاها است.

داخل کنار این مسائل، حافظهٔ بلندمدت هم مادون تأثیر مصرف زیاد از وزن الکل فراغت می گیرد. به بیان بهتر ارجاع اطلاعات به حافظهٔ بلندمدت دشوارتر می شود. از مشت اعطا کردن توانایی داخل تمرکز و ناتوانی در دریافت تصمیم های منطقی یکی دیگر از عوارض کاربرد الکل درون سیستم عصبی مرکزی است. داخل بلندمدت، لوب وصله یا قدامی ممکن است ذیل تأثیر استفاده الکل آسیب ببیند. کارکرد مسائلی چون کنترل هیجانات و احساسات، حافظهٔ کوتاه مدت، قضاوت و … مرتبط با این تقدیر از عدد است.

سوءمصرف الکل می تواند مبنا ساز بروز آسیب های دائمی عدد بشود. به دنبال این آسیب های دائمی خطر ابتلا به اختلالات قطعی لطافت زیرا سندرم ورنیکه-کورساکوف بیشتر می شود؛ این سندرم در بر مشکلات دیگری که به بود می آورد، حافظه را زیر تأثیر قرار می دهد. ۵. وابستگی به الکل



چندی از کسانی که بیش الکل مصرف می کنند، ممکن است به مرور زمان هم از لحاظ جسمانی و حزن از لحاظ فکری روانی بوسیله آن وابستگی جلوه گر کنند. این وابستگی یکی دیگر از عوارض مصرف الکل است. در نتیجهٔ آن، معادل استفاده الکل بسیار بغرنج و بعضا بخاطر سلامتی به شدت تهدیدکننده می شود. داخل بیشتر موارد، برای ترک الکل به کمک و مشاورهٔ متخصص حاجت خواهد حیات. به همین خاطر بسیاری از اشخاص الکلی از سم زدایی کمک می گیرند. سم زدایی مصون ترین گونه برای رهایی از وابستگی جسمانی بوسیله الکل است. بسته به خطر ناشی از نشانه های سم زدایی و صلاحدید متخصص، طی کردن جریان آن مقدور است حاجت به علیل شدن داشته باشد یا آنکه بوسیله رخساره سرپایی اجرا بگیرد.

از یکسره نشانه های قطع مصرف الکل می نبوغ بوسیله موارد تحت اشاره کرد: نگرانی و اضطراب؛ عصبانیت؛ حالت تهوع؛ رعشه؛ فشار خون بالا؛ ضربان نامنظم قلب؛ شیره کردن شدید.

درون بعضی موارد که وابستگی شدیدتر است، امکان پذیر است مقصد هایی مشابه تشنج، توهم و روان آشفتگی (شایعات گفتن و مسائل چنینی؛ معمولا بوسیله همراه تب) بروز پیدا کنند. حتما بخوانید: اگر افسردگی یا ناراحتی دارید این خوراکی ها را نخورید ۶. عوارض مصرف الکل در مایه گوارش



بخشی زمان می برد تا عوارض کاربرد الکل تو وسیله گوارش خود را علامت بدهند. به اعتراف بهتر، مصرف الکل بوسیله مرور زمان به دستگاه گوارش آسیب می رساند و هرچه استعمال بیشتر باشد، آسیب واردشده به مایه گوارش جدی تر خواهد شد.

در ابتدای امر بافت های دستگاه گوارش دچار آسیب دیدگی می شوند. به متعاقب این مسئله، روده ها دیگر قادر به هضم مواد غذایی و جذب مواد مقوی و ویتامین های لازم برای سلامت بدن نخواهند بود. داخل نهایت حزن سربزرگی ابتلا به سوءتغذیه بیشتر می شود.

عوارض استعمال الکل در وسیله گوارش می تواند بوسیله اختلالات و ناراحتی های زیر منجر بشود: افزودن گاز معده؛ نفخ؛ عاطفه سیری کاذب؛ اسهال خواه مدفوع دردناک.

سربزرگی ابتلا به ضرب معده و هموروئید خواه بواسیر در کسانی که بیش از معادل الکل مصرف می کنند افزودن هویدا می کند (بوسیله خاطر کمتر آب شدن بدن و دریا). این اختلالات می توانند خون ریزی های خطرناک تویی را به دنبال داشته باشند. به علاوه اگر زخم معده در همان مراحل اولیه امتیاز داده نشود و برای تداوی آن رفتار نشود، می تواند منجر بوسیله اجل بشود.

یکی دیگر از مالیات مصرف الکل افزایش خطر ابتلا به سرطان درون تنه های دستگاه گوارش است. مخاطره ابتلا به سرطان دهان، عطارد گلو، سرطان مری، سرطان کولون خواه رودهٔ بزرگ یا سرطان کبد، داخل کسانی که بوسیله طور مکرر الکل کاربرد می کنند افزایش مشخص می کند. اگر همراه با نوشانیدن الکل دخانیات بی آرامی استعمال بشود، این خطر به مراتب جدی خیس خواهد شد. ۷. مالیات مصرف الکل در دستگاه گردش خون



دل و ریه ها دیگر اندام هایی هستند که ممکن است مافوق تأثیر عوارض مصرف الکل صبر بگیرند. کار بزرگ ابتلا به نارسایی های قلبی در کسانی که به طور مکرر الکل می نوشند، تو مقایسه با افراد عادی بیشتر است. زنان الکلی بیشتر از مردان در معرض مخاطره ابتلا بوسیله این نارسایی ها قرار می گیرند.

از عموم عوارض مصرف الکل در دستگاه عزاداری خون می توان به موارد دامن اشاره کرد: فشار خون بالا؛ خیز نامنظم قلب؛ دشوار شدن پمپاژ خون به قسمت های مختلف بدن؛ سکته مغزی؛ حمله قلبی؛ بلای ناگهانی قلبی؛ نارسایی قلبی.

پیش تر عنوان شد که جذب ویتامین ها و مواد مغذی بوسیله واسطهٔ استفاده الکل تحت تأثیر قرار می گیرد. به دنبال این قضیه سربزرگی ابتلا به ناچیز خونی بیشتر می شود. کم خونی زمانی موافقت می افتد که تعداد گلبول های قزل خون کاهش واضح می کنند. از مد ترین تیر های کم خونی می قابلیت بوسیله خستگی اشاره کرد. ۸. عوارض مصرف الکل برای سلامت جنسی و باروری



بعضی فکر کردن می کنند با نوشیدن الکل و رهایی از احساسات بازدارنده و ناشی از خجالت، کیف بیشتری در رابطهٔ جنسی امتحان خواهند کرد. اما حقیقت خلاف این تصور است. مردانی که بوسیله طور مکرر الکل می نوشند، ممکن است دستخوش اختلال نعوظ بشوند. به علاوه مصرف بیش از وزن الکل باعث کمتر شدن هورمون های جنسی نشت شده می شود و به دنبال آن، امید جنسی کاهش پیدا می یواش.

ممکن است قاعدگی زنانی که الکل مصرف می کنند متوقف بشود. به قفا این مسئله مخاطره نازایی برای شان به مراتب بیشتر می شود.

اسقاء کردن الکل دردوران ابستنی خطراتی بمنظور زایمان زودرس، سقط شدن جنین، یا تولد طفل مرده را به قفا خواهد داشت. اگر هم بچه به گیتی بیاید، مخاطره ابتلا بوسیله برخی اختلالات آیندهٔ او را تهدید خواهد کرد. جدی ترینِ این اختلالات شاید سندرم ناهنجاری های جنینی ناشی از الکل (در انگلیسی به تلخیص FASD) باشد. این سندرم نشانه هایی در مدت معلوم غیرطبیعی نوزاد، کوتاهی قد، وزن کم و … دارد. برخی دیگر از اختلالاتی که این نوزادان را تهدید می کند عبارت اند از: مشکلات مربوط به یادگیری؛ بلای ناگهانی ها و اختلالات طولانی مدت؛ مشکلات عاطفی؛ رشد غیرطبیعی جسمانی. ۹. عوارض استعمال الکل در مایه عضلانی اسکلتی



یکی دیگر از عوارض کاربرد الکل درون بلندمدت ناتوان شدن عظم ها است. ضخامت عظم ها ناچیز می شود، ضعیف تر می شوند و مخاطره شکستن شان بوسیله طی زمین خوردن یا ضربه خوردن بیشتر می شود. در صورت بروز شکستگی هم بوسیله مدت زمان بیشتری برای بهبودی موجودی نیاز خواهد بود.

مصرف زیاد از حد الکل ضعف و گرفتگی (فشردگی دردناک) عضلانی را هم می تواند به دنبال داشته باشد. این ضعف و گرفتگی در نهایت به آتروفی تغییر خواهد شد. آتروفی اختلالی است که طی آن غشا خواه عضلات قسمتی از بدن به تفکر دریافت نکردن خون کافی به مرور انتزاع می جریان. ۱۰. عوارض نوشیدن الکل برای مایه ایمنی



تو اختتام این مقاله بوسیله ارائهٔ توضیحاتی دربارهٔ عوارض مصرف الکل و تأثیر آن پیاده شدن دستگاه ایمنی می رسیم. استفاده بسیار از حد الکل باعث ضعف مایه امنیت و محظور دفاع در موافق میکروب ها و ویروس های بیماری زا می شود. مصرف الکل در بلندمدت سربزرگی ابتلا بوسیله ریشه الریه (یا سینه پهلو؛ ناراحتی جگر ها) خواه سل را بیشتر می کند؛ بوسیله علاوه مخاطره ابتلا به سرطان دهان، عطارد سینه و رودهٔ ارشد را که می توانند خطرساز و مهلک باشند. در ادامه بخوانید: شرب خمر چه جرمی است و چه مجازاتی دارد؟
به گزارش ایسنا، وزارت محیط زیست مالزی اعلام کرد: این کشور به مقصدی بخاطر خاشاک های پلاستیکی در جهان تغییر شده است ولی به زودی زباله های پلاستیکی غیرقابل بازیافت به کشورهای توسعه یافته بازگردانده خواهد شد.

سال گذشته و پس از آن که گره ممنوعیت واردات خاشاک های پلاستیکی را اعمال کرد مالزی بوسیله عنوان آماج جایگزین تفویض شد. چندین کارخانه بازیافت داخل مالزی بدون مجوز فعالیت دارند و ساکنان مناطق اطراف آن ها از خسارت های محیط زیستی این مراکز شکایت داشتند.

بسیاری از پسماندهای پلاستیکی که بوسیله مالزی صادر می شود آلوده و از پلاستیک های بی کیفیت غیرقابل بازیافت هستند. اکنون مقامات مالزی داخل نظر دارند این زباله ها را به کشورهای توسعه یافته مبدا بازگردانند.