دنیای دیجیتال

۸ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

سلاله جدید تویوتا ونزا پس از پنج سال غیبت، با پلتفرم متفاوتی رونمایی شده است. زمان حال این خودرو کراس اور با داشتن ۴/۷۵ متر طول و دو ردیف صندلی، داخل دسته ی مدل های وزن متوسط ازجمله فورد Edge و هوندا پاسپورت و شورولت بلیزر قرار می گیرد. گفتنی است نسل پیشین این خودرو از پلتفرم تویوتا کمری نصیب می سرما. مقاله های مرتبط:تویوتا هریر ۲۰۲۱ بخاطر میدان ژاپن رونمایی شدکم استعمال ترین خودرو های کراس اور بنزینی راسته جهانی در سال ۲۰۲۰

ونزا جدید همان خودرو تویوتا هریِر است که داخل بازار ژاپن ارائه می شود. این خودرو از سال ۱۹۹۷ داخل ژاپن تولید و تو اکثر بازار های جهانی با عنوان لکسوس RX فروخته می شد و نهایتا درون سال ۲۰۰۹، پلتفرم آن از کراس اور لکسوس متمایز شد. نسل کنونی تویوتا هریر پلتفرم مشترکی با کراس اور های هایلندر و Rav4 از محصولات تویوتا دارد که امتحان ی رانندگی خوبی بوسیله ارمغان آورده است. طراحی مدل جدید تهاجمی زیرفون و از خطوط تیزتری برخوردار است.

تویوتا ونزا جدید فقط با غلبه محرکه ی هیبریدی و سامانه ی تمام چرخ متحرک نمایش می شود. این خودرو از پیشرانه ی چهارسیلندر ۲/۵ لیتری و سه اتومبیل الکتریکی مصرف می یواش و درمجموع، ۲۱۹ اسب بخار غلبه دارد. تویوتا زمان صفر تا صد کیلومتر کنار شایسته کردن ونزا را اعلام نکرده است؛ اما Rav4 هیبریدی با مشخصات فنی مشابه، در ۷/۸ دم می تواند از حالت سکون بوسیله سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. مصرف سوخت این کراس اور ۵/۹ لیتر تو صد کیلومتر رانندگی ترکیبی برآورد شده است.



تویوتا عزیمت ندارد نسخه ی پلاگین هیبریدی ونزا را ارائه کند و از مدل بنزینی نیز خبری نیست. درحالی که نسخه ی ژاپنی این خودرو با غلبه محرکه ی هیبریدی یا غیر هیبریدی و قابلیت برگزینی میان دیفرانسیل محرک جلو یا تمام چرخ متحرک عرضه می شود، میزان طولانی بنزینی با پیشرانه ی دولیتری چهارسیلندر و قدرت های ۱۶۹ اسب بخار و ۱۵۳ اسب بخار ارائه می شود.

در خودرو تمام چرخ متحرک ونزا از صدای زیر مردانه گاردان بخاطر ارجاع نیرو بوسیله دیفرانسیل عقب استعمال نشده و به جای آن، تویوتا یکی از موتور های برقی را در قسمت دنبال قرار داده تا هنگام نیاز، به چرخ های متعاقب نیرو بفرستد. ناگفته نماند گشتاور بوسیله طور متغیر از حالت تماما دیفرانسیل جلو تا ۲۰ درضد جلو و ۸۰ درصد عقب توزیع می شود. طبق گفته تویوتا، لغزش چرخ های جلو هنگام پیشدستی کردن گیری های کندرو کاهش یافته است و سامانه ی کمکی عبور از پیچ تویوتا از سامانه ی کنترل پایداری برای کاهش ناچیز فرمانی در پیچیدن های سریع معاون می گیرد و باعث چابکی بیشتر این کراس اور شده است.مقاله های مرتبط:تویوتا هایلندر XSE استاندارد ۲۰۲۱ شناساندن شدکدام خودرو ها در راسته جهانی، زیاد از ۱۵ سال کاربرد می شوند؟



امانت ی باتری این خودرو هیبریدی زیر صندلی های عقب جاسازی شده است؛ بوسیله طوری که فضای داخلی را کاهش ندهد. مقابل ادعای تویوتا، بیش از هزار لیتر فضای بار پشت صندلی های عقب وجود دارد و ازاین رویت میان رقبا در جایگاه متوسط و پشت ضابطه هوندا پاسپورت صبر می گیرد. البته فضای پای سرنشینان عقب درون ونزا کمی ناامید کننده و از هر خودرویی در این کلاس کمتر است.

داخل کابین از طراحی شکیل برخوردار است. تریم قهوه ای آبی درکنار خطوط برجسته دعوت توجه می یواش و کنسول مرکزی آن تو هیچگاه یک از خودروهای تویوتا دیده نمی شود. تو معیار استاندارد، سامانه ی اطلاعات و سرگرمی خودرو به صفحه نمایش هشت اینچی و در استاندارد سفارشی، به صفحه نمایش ۱۲/۳ اینچ مجهز است که بسیاری از کنترل ها ازجمله تنظیمات نغمه بوسیله عارض لمسی ایفا می شود. نظیر تویوتا هایلندر جدید، سامانه ی داده ها ونزا همچنین از دستور کار های کارپلی اپل و اتو اندروید و آلکسا آمازون بوسیله قیافه استاندارد پیشتیبانی می کند.



این دشت از سقف پانوراما لوزی ای بهره مند است. شیشه ی این پنل استعداد ساطع یا تار شدن دارد و نورگیری در خودرو را دامن تأثیر فراغت می دهد. ورق ی کیلومتر شمار نصف دیجیتالی است و در دو مدل با صفحه عرضه های ۴/۲ خواه ۷ اینچ دردسترس است. همچنین، صفحه ارائه هدآپ ۱۰ اینچی سفارشی و نمایشگر دیجیتالی دوربین عقب با قابلیت تا شدن بخاطر جلوگیری از نور خیره کننده، برای این خودرو نصب شدنی است.

سامانه ی مسیریاب تویوتا علاوه بر حروف یابی، قابلیت تجزیه وتحلیل وضعیت جوّی و حالات رانندگی را دارد و براساس آن، شارژ باتری را برنامه ریزی و خوش نویسی های تکراری و زمان و مکان های ترافیک شلوغ کار را شناسایی می کند و براساس آن، بهینه ترین دست خط را پیشنهاد می دهد تا مصرف انرژی به حداقل برسد. درون دست خط های سرازیری، این خودرو از ترمز پیشرانه بوسیله مشیت تولید انرژی بخاطر شارژ باتری استفاده می کند.مقاله ی مرتبط:راهنمای جامع جهیز های ایمنی و کمکی مدرن خودرو

سامانه ی دیگر این خودرو سامانه ی پس انداز ی کارمایه است که از لکسوس به عاریت خمود شده و جهیز تهویه محیط را فقط به افراد مهیا داخل خودرو تربیت می کن.؛ این موضوع برای گرم کن ها و سرد کننده های صندلی های جلو همچنین صادق است. تمام آپشن های امان تویوتا در این کراس اور به رخ استاندارد ارائه می شود. تویوتا ونزا از کروزکنترل تطبیقی، سامانه ی کمکی لول بین خطوط، فناوری تشخیص نقاط کور و سامانه ی بانگ ترافیک متعاقب یکروز می برد.

تاکنون جزئیاتی از مقدار ونزا متاخر منتشر نشده است؛ اما احتمالا این خودرو با کراس اور ها ی بی آرامی کلاس خویشتن ازجمله فورد Edge و هوندا پاسپورت حزن قیمت است؛ یعنی از کمتر از ۳۰ هزار دلار شروع می شود و در حالت فول آپشن به ۴۰ هزار دلار می رسد. طبق گفته تویوتا، ونزا ۲۰۲۱ از اوت امسال نمایش خواهد شد.



لینک دانلودبیشتر بخوانید:مینی ون هیبریدی تویوتا سیه نا معیار ۲۰۲۱ رونمایی شدکیا موهاوی Gravity معرفی کردن شدتویوتا بوسیله دنبال توسعه تحقیقات درزمینه فناوری بلاک گره تو صنعت خودروسازیتویوتا یاریس کراس رونمایی شداولین تصاویر مفهومی از کراس اور برقی اسمارت منتشر شد
بوسیله گزارش همشهری آنلاین، مسعود سلطانی فر درباره آخرین شرایط ارجاع استخلاص و پرسپولیس  بیان کرد: موضوع واگذاری شدید و دستور کار زمان بندی و چگونگی انتقال آنها در هیأت عالی واگذاری به زوجیت وزیر صرفه جویی و اموال و عضویت وزیر دادگستری، دستگیر و نمایندگان بخش های مختلف خصوصی، دادستان کل کشور، نمایندگان مجلس، اتاق دستگیری و تجارت به تصویب رسید.

این مقام مسئول امتداد داد: امیدوار هستیم پیاده شدن اساس مسیل زمان بندی بتوانیم تا نیم سال همه شرایط و مستندات را برای این دو مجلس حاضر کنیم و وارد راسته سرمایه کنیم.

وزیر ورزش و جوانان درباره مدل درصد احاله مجلس های نجات و پرسپولیس ابراز کرد: ابتدا ۱۰ درصد سهام واگذار و بعد از کشف قیمت، مراحل مختلف واگذاری حزن متناسب با شرایط آن زمان ادا می شود.

سلطانی فر یادآور شد: ان شاءالله به این بنیانی در نیمه سال جاری برسیم و واگذاری خلاصی و پرسپولیس انجام شود چراکه این کار مطمئنا بوسیله صرفه هر دو باشگاه و ورزش سرزمین خواهد بود. استقلال و پرسپولیس تا نیمه امسال باید تعیین تکلیف شوند
به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از فارس، یکی از موضوع هایی که این شب ها تو سریال رمضانی شبکه دو سیما بوسیله شدت به چشم می خورد استفاده از بازیگرانی است که برای اولین یا دومین بار در قاب تصویر تلویزیون دیده می شوند. «سعید کریمی» تو سریال «نوزاد مهندس۳» نیز که قبل از بازی داخل این سریال، کمک کارگردان همین کار و بسیاری از کارهای دیگر سینمایی و تلویزیونی بوده است، بازیگر کاراکتر «مسعود تابش» است. همان نقشی که این شب ها با چالش های بسیاری مواجه است و مخاطبان شناخت دارند تا بعد از سرنوشت جواد جوادی از سرنوشت مسعود باخبر شوند.

سعید کریمی درباره همزمانی کمک کارگردانی سریال بچه مهندس و بازی در نقش مسعود تابش گفت: من از سال ۱۳۷۸ با قبولی در لفافه تماشاخانه دانشگاه پذیرفته شدم وارد گروه های حرفه ای تماشاخانه شدم و بازیگری دغدغه اصلی ام بود.

هنرمند نقش مسعود تابیدن درباره کارنامه کاری و  ارتباط خانوادگی اش با مرحوم یدالله صمدی اقرار کرد: سپس از ورزش درون چند فیلم کوتاه به عنوان بازیگر و دستیار کارگردان بوسیله عارض صنف ای و رسمی از سال ۱۳۷۹ با شاگردی استادم آقای یدالله صمدی وارد سینما شدم. تمام عمر صنف ای ام را مدیون استاد یدالله صمدی و همسرم بنفشه صمدی که مخاطبان بیشتر با اسباب بازی گردانی کلکسیون تاج قرمزی او را به خاطر دارند می دانم.

او درباره چگونگی انتخابش بخاطر بازی داخل «صغیر مهندس۳» گفت: من به نشانی برنامه ریز و کمک مطلع کارگردان به سریال بچه مهندس۳ طلبیدن شدم. قرار وجود نقش جواد را در ۱۸ سالگی مانی رحمانی ورزش درنگ و ستاره شباب جواد را از بین بازیگران حرفه ای و خواه جاهل صنف ای با آزمودن داوطلبان تفویض کنیم.

هر کود که از بازیگران تست بازیگری موافق دوربین می گرفتیم من نقش مسعود را می خواندم و آقای غفاری به متلک خواه قطعی می گفتند نقش مسعود را خوب می خوانی و برقرار ارتکاب می کنی تا اینکه مهرزاد پیازچه بعد از چند مرحله گزینش به نشانی هنرمند نقش مسعود برگزینی شد. قرار بود بازیگران نقش های مسعود و قاسم در هر دو مقطع یکی باشند، ولی بعد از پایان تصویربرداری سکانس های مقطع ۱۸ سالگی و با اکید شدن آستان روزبه حصاری بخاطر بازی در نقش شباب جواد جوادی و علی رغم ادا چندین جنین تست گریم بخاطر مهرزاد پیازچه که نقش ۱۸ سالگی مسعود را بازی می کرد، کارگردان غرض گرفت ستاره نقش مسعود هم معاوضه شود. درون نهایت با تصمیم آقای غفاری و ثبوت آقای سعدی تست گریم نقش جوانی مسعود بخاطر غلام انجام شد و با حفظ کردن سمت شدم مسعود الو.

او درباره اتفاق جاهل منتظره خواستگاری دختر از فرزند تو «بچه مهندس» و واکنش های فراوانی را که به قفا داشت، توضیح عدل: من مقابل این اتفاق هستم، اما به شرطی که همه جوانب بررسی شود. در حالت عادی و شکل سنتی وقتی پسری از دختری خواستگاری می یواش ناچیز پیش می آید که تو صورت گرفتن جواب سلبی سرخورده شود. اما به نظرم این در مورد دخترها کمتر چاکری می بطی ء. دخترها به نسبت پسرها آسیب پذیرتر هستند و امکان پذیر است با شنیدن جواب سلبی از لحاظ روحی دچار مشکلات فراوانی شوند. کافی است درون این تک اندکی منطق را چاشنی احساسمان کنیم و از تعلق طرف طبق به خودمان مطمئن باشیم. در این رخساره فرقی نمی کند چه کسی مطلع ابراز عشق می یواش و نفس عمل فرخنده است.

سریال «بچه مهندس۳» به کارگردانی علی غفاری، نویسندگی حسن وارسته و تمهید کنندگی سعادتمند سعدی هر شب در ماه خجسته رمضان از شبکه دو بادخور کردن پخش می شود.

بخشی از این سریال که جنجالی شده است را از اینجاببینید.
چین چند روز پیش تیمی تحقیقاتی به کوه اورست فرستاد. براساس اخبار رسمی، اعضای این تیم توانستند دو روز پیش به کمپ پایه ی پیشرفته ی اورست تو پشته ۶،۵۰۰ متری برسند. نکته ی جالب در بین اعضای اعزامی به اورست حضرت دو نفر عکاس بوده است. لی پو و کای چینگ عکاسانی هستند که دو دستگاه از گوشی های آنر را با خود به این کوه توقیف اند تا چندین تصویر چشم نواز ثبت کنند.

یکی از گوشی ها، آنر ایکس ۱۰ فایوجی (Honor X10 5G) است که هنوز رسما معرفی نشده است؛ بنابراین، تصاویری که داخل امتداد ی مقاله می بینید، بدوی نمونه تصاویر دوربین این گوشی برشمرده می شوند. پنج عکس منتسب به دوربین گوشی آنر X10 5G وضوح ۱۰ مگاپیکسل دارند؛ موضوعی که علامت می دهد برای ثبت این تصاویر از فناوری ترکیب پیکسل ها استفاده شده است. براین اساس، گفته می شود آنر X10 5G از دوربین اصلی ۴۰ مگاپیکسلی با آرایه ی فیلتر رنگ جزیی کواد بایر (Quad Bayer) بهره می گیرد.

در آرایه ی کواد بایر چهار پیکسل بی قراری ته رنگ مجاور با یکدیگر ادغام می شوند تا پیکسلی ارشد تر متولد شود. پیکسلِ دو در دو جدید وزن ی بزرگ لطافت دارد و می تواند نور بهتری جذب کند. این آرایه به خاص طی تصویربرداری درون هوا های کمینه نور باعث بهبود کیفیت نهایی تصاویر می شود. ظاهرا آنر X10 5G از حسگر سفارشی سونی با نام IMX600y بهره می ببرد. فعلا نمایان تراشیدن این حسگر که درون عاقبت صیت آن پسوند Y دیده می شود، چه ویژگی های منحصربه فردی درمقایسه با مدل عادی دارد؛ بنابراین، دوربین واقعی دستگاه از حسگری با وضوح ۴۰ مگاپیکسل تازه کار بهره می سرما. در دیدن داشته باشید آنر V30 پرو از حسگر نمونه IMX600 استفاده می کند و صراحت ۴۰ مگاپیکسلی با آرایه ی فیلتر رنگ کواد بایر دارد.



نمونه تصاویر ثبت شده با دوربین آنر X10 5G در کوه اورست (برای مشاهده ی تصاویر رفعت درون ابعاد حقیقی روی آن ها کلیک کنید)

دستگاه دیگری که تیم تحقیقاتی چین با خود بوسیله اورست برده، آنر ۳۰ پرو پلاس است که مدتی پیش معرفی شد و از چند هفته پیش، امکان تهیه ی آن درون میدان حیات دارد. چهار عکس منتسب به دوربین آنر ۳۰ پرو پلاس وضوح ۱۲ مگاپیکسل دارد. ناگفته نماند این گوشی درفش دار از حسگری ۵۰ مگاپیکسلی برخوردار است. حسگر یادشده اندازه ای بزرگ دارد (1/1.28 اینچ) و از آن با نام IMX700 سونی یاد می شود. طبق معلومات رسمی، این حسگر نیز از آرایه ی فیلتر رنگ جزیی کواد بایر پشتیبانی می نرم. متأسفانه هیچ مقیاس عکسی از دوربین پریسکوپی آنر ۳۰ پرو پلاس در اورست منتشر نشده است.



مقیاس تصاویر ثبت شده ازطریق دوربین آنر ۳۰ پرو پلاس درون کوهستان اورست (برای مشاهده ی تصاویر فراز در ابعاد حقیقی روی آن ها کلیک کنید)

هر دو گوشی آنر X10 5G و آنر ۳۰ پرو پلاس بوسیله فناوری 5G مجهز هستند و ازطریق همین شبکه توانسته اند تصاویر بلندی را برای رسانه ها بفرستند. ناگفته نماند اپراتور مخابراتی چاینا موبایل اواخر مارس گذشته نخستین دکل های 5G را در کمپ اورست احداث کرده وجود. 

گفته می شود آنر قصد دارد گوشی X10 5G را ۲۰ مه ۲۰۲۰ (۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹) رونمایی یواش. طبق اطلاعات پیدا شده ی آژانس رگولاتوری چین (TENAA)، گوشی مذکور از تراشه ی کرین ۸۲۰،  ورق نمایش ۶/۶۳ اینچ با پنل IPS LCD، مجموعه دوربین چهارگانه و باتری ۴،۲۰۰ میلی آمپرساعتی با فناوری شارژ سریع ۲۲/۵ وات برخوردار است. نمونه پیشین این گوشی، یعنی آنر 9X، حدودا ۱۳۰ یورو بها داشت؛ بنابراین، هوی داریم X10 5G نیز تا پیمانه یدکی مقرون به صرفه باشد.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره ی این تصاویر چیست؟بیشتر بخوانید:بهینه شایسته کردن هوشمند و دستبند هوشمند با مقدار های مختلفنتایج بنچمارک تراش کرین ۹۸۵ بوسیله کاررفته در گوشی های آنر 30 منتشر شدهای سیلیکون هواوی تو میان ۱۰ همکاری برتر سازنده قطعات نیمه رسانا فراغت گرفتگوشی هواوی Y8s با دوربین سلفی دوگانه رسما رونمایی شدهدفون های فری بادز 3i هواوی و مجیک ایربادز آنر معرفی شدند
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، ۲ سال پیش تو این طور نصیب آرسن ونگرسرمربی فرانسوی برای آخرین بار به خشکی امدن روی نیمکت توپچی ها نشست و راهنمایی آرسنال را مقابل منچستر یونایتد درون اولدترافورد برعهده داشت.

در این بازی اگرچه آرسنال برابر شاگردان  خوزه مورینیومغلوب شد اما این سرمربی فرانسوی از سوی منچستری ها مورد قسمت قرار گرفت.



درون این دیدار از طرف سرالکس فرگوسن سرمربی سابق و مورینیو سرمربی آن زمان منچستر یونایتد هدیه ای بوسیله ونگر اهدا شد تا عملا درگیری ها و جنجالی هایی که میان ونگر با این سرمربیان، به خصوص مورینیو صورت داده بود بوسیله پایان برسد.

هواداران شیاطین سرخ تیمار به تمجید و وسوسه این سرمربی کهنه فقره پرداختند. همسر خاشقچی: نیوکاسل را به مبنا سلمان نفروشید
به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از ایرنا، چند سال قبل و خلال اول عملیات اجرایی بند نرماب چهل چای مینودشت به حدود ۲۰۰ خانوار اهالی روستای جنگلده پشته گفته شد که از محل سکونت سندیت کوچ کنند و داخل همین راستا پیمانکار پروژه با ناموس تخصیصی دولت مقدمات را مهیا کرد اما به برهان صادر نشدن مجوز تاسیس وساز تو محیط جدید روستاییان منطقه همچنان بلاتکلیف هستند.

علاوه بر جنگلده بالا، به اهالی روستاهای "جنگلده پایین، باقرآباد، محمدزمان خان و پس فراز" واقع داخل کاسه و حریم سد نرماب چهل چای مینودشت هم گفته شده که کوچ کنند ولی از زمان شروع ساخت سد تاکنون فقط ۶۵ خانوار اهالی روستای جنگلده پایین هجرت کردند.

کندی اجرای طرح کوچ روستاهای واقع در حریم و کاسه بند نرماب چهل چای مینودشت مشکلات عدیده ای را برای اهالی ابداع کرده و به گفته "حمزه نجفی" دهیار جنگلده رفعت اکنون روستائیان بلاتکلیف ساعت ماندگی را سپری می کنند.

وی گفت: از زمانی که بحث احداث سد نرماب چهل چای مطرح شد و به اهالی پنج روستای واقع در کاسه و مخزن سد گفته شد که بایستی روستای خود را ترک کنند و در عوض دولت در مکان جدید برای آنها خانه می سازد و زمین کشاورزی در اختیارشان قرار می دهد، اهالی آمادگی خود را برای جابجایی اعلام کردند.

نجفی اضافه کرد: پس از موافقت روستاییان برای طرح کوچ، متولیان اجازه پیدایش و ساز متاخر بوسیله اهالی روستاها را ندادند، از زمان مطرح شدن طرح کوچ تاکنون مسئولان فقط اهالی روستای جنگلده پایین را کوچ دادند و برای آنها ساختمانی ساخته و زمین کشاورزی دادند و اهالی بقیه روستاها از جمله روستای جنگلده اوج همچنان در بلاتکلیفی بسر می برند.

وی تصریح کرد: بلاتکلیفی اهالی روستا در طرح کوچ سبب شده بسیاری از آنها با مشکلات عدیده ای مواجه شوند از جمله اینکه برخی اهالی بچه هایشان بزرگ شده و ازدواج کردند اما امکان ساخت ساختمان جدید یا ترقی مسکن کنونی خویشتن را ندارند و یا اینکه منزل آنها بر اثر حوادث غریزی و غیرمترقبه آسیب دیده اما متولیان بخاطر مرمت یا جبران زیان به آنها تسهیلات نمی دهند.

نجفی با بیان اینکه برخی اهالی سرود دارند بخاطر شغل فرزندان خود کسب و کاری مثلا واحد دامداری گونه اندازی کنند اما مسئولان امر مجوز نمی دهند مربوط به قصبه در طرح کوچ قرار دارد، دنباله داد: مردم از تاخیر طرح کوچ روستا خسارت یدکی موقر شدند و بهتر است مسئولان که بارها مطالبات اهالی را به آنها منعکس کرده ام، با تامین اعتبار مورد نیاز جلوی این ضرر ها را پژمان و مردم را بی قراری از بلاتکلیفی خارج کنند.

وی با قدردانی از تلاش های مسئولان شرکت آب منطقه ای بوستان برای احداث و به محصول رساندن سد نرماب چهل چای مینودشت، گفت: مردم روستاهای طرح کوچ هیچ درخواستی از مایه های مسئول به جز اجرایی شدن مصوباتی که برای طرح کوچ تصویب کردند، ندارند.

محمدرضا قره جانلو، بخشدار مرکزی مینودشت غصه گفت: مردم چهار روستای واقع در کاسه و مخزن سد که حدود هزاره و ۲۰۰ خانوار می شوند و تو طرح کوچ قرار دارند، همیشه نسبت به بلاتکلیفی خویشتن گله مند هستند و ما هم موظف به ارجاع مطالبات مردم به مسئولان و عقب انداختن داخل عملیات اجرایی بند نرماب چهل چای هستیم.

فرماندار مینودشت بی قراری اظهار کرد: مناقشه جابجایی روستاهای واقع در حریم و کاسه سد نرماب چهل چای چند سال قبل از شروع عملیات اجرایی، متصل یکی از مطالبات جدّی اهالی بوده است.  

سیدرضا طباطبایی افزود: موضوع درگذشت روستای جنگلده اوج و عقب انداختن در عملیات اجرایی بند نرماب چهل چای از چند روز پیش داخل نشست ای تک معاینه مجدد راحتی گرفت و راحتی است بزودی با حضرت مدیرعامل همدستی آب منطقه ای استان گلستان رسیدگی شود.

درون همین اتصال مدیر اجرایی سد نرماب چهل چای مینودشت اشعار کرد که مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال عزت برای جابجایی روستای جنگلده بالا از روستاهای واقع در مخزن این بند تخصیص یافته و بزودی صرف کردن سودا زمین و اجرای زیرساخت های آن می شود.  

مهدی ضیایی اعتراف کرد: این میزان اعتبار با ردیابی عمل شده اسفند سال گذشته منحصر یافت که بوسیله سبب شیوع ویروس کرونا کار بیع زمین، نقشه کشی و اجرای زیرساخت های آن از یکسره معابرکشی، اجرای شبکه آب، برق، گاز و مخابرات ازسوی پیمانکار به تاخیر افتاد.

وی در روزهای آینده این اقدامات آغاز می شود، افزود: برای کوچیدن روستای جنگلده فراز و ساخت ساختمان مورد حاجت اهالی تو مجموع ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار حاجت است که تاکنون ۳۰۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

ضیایی یادآور شد: بخاطر احداث سد نرماب چهل چای مینودشت می بایست پنج ایالت واقع داخل حریم و مخزن سد با ترجیح جابجا شوند و تاکنون فقط روستای "جنگلده پایین" جابجا شده و روستای جنگلده فراز درون ترجیح دوم قرار داشت که در رخساره خاص بقیه اعتبار مورد نیاز بزودی اجرایی می شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر جابجایی پنج روستا بخاطر خرید ۵۸۰ هکتار زمین مورد نیاز خزانه سد نرماب چهل چای مینودشت، در مجموع نیازمند مطمئن اعتبار چهار هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال هستیم و هرچه درون مطمئن این حیثیت تاخیر خلق کردن شود به سبب نفخ سالانه و افزایش ارج ها و دستمزدها، بوسیله هزینه ها افزایش خواهد شد.

مدیر اجرایی سد نرماب چهل چای مینودشت یادآور شد که در زمان شروع عملیات اجرایی این سد، هزینه مورد حاجت برای کوچیدن پنج ایالت و خرید ۵۸۰ هکتار زمین در مجموع ۷۰۰ میلیارد ریال بود اما این رقم با سیاهه بهای سال ۹۸ به چهار هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال افزودن یافته که تاکنون فقط ۵۰۰ میلیارد ریال آن صیقل شده است.

ضیایی گفت: اینک نحو دسترسی مردم روستای جنگلده بالا، بخاطر عملیات اجرایی بدنه بند نرماب چهل چای مزاحمت ایجاد کرده و با وجود اینکه هشت کیلومتر راه جایگزین برای آنها و دیگر روستاهای منطقه آسفالت شده اما آنها معتقدند تا تکلیف جابجایی دهات و احداث خانه ها روشن نشود، از جاده جدید که حدود چهار کیلومتر مسیر آنها را دورتر می کند، مصرف نمی کنند.

وی گفت: مسئولان شهرستان مینودشت بایستی مشورت بیشتری با اهالی این ولایت داشته باشند تا عملیات اجرایی جثه سد نرماب با شاق مواجه نشود. امیدواریم با منحصر کامل اعتبار تک نیاز بخاطر درگذشت روستای جنگلده بالا، مشکل اهالی رفع شود.

ضیایی نیز گفت: در ضابطه بودجه امسال مبلغ هزار میلیارد ریال برای ادامه عملیات اجرایی سد نرماب چهل چای مینودشت که ۷۸ درصد ترفیع فیزیکی دارد، پیش بینی شده ضمن اینکه در سال ۹۸ تیمار از منابع مختلف ملی و استانی داخل مجموع هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال قدر تخصیص یافته وجود.

عملیات اجرایی بند نرماب چهل چای از سال ۱۳۹۰ با شرف اولیه چهار هزاره میلیارد ریال که ۸۵ درصد آن فایناس داخلی و ازسوی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و ۱۵ درصد نیز سهم اعتباری دولت پیش بینی شده، بر روی سه گانه رودخانه "نرماب، چهل چای و خرمالو" شهرستان مینودشت واقع داخل شرق گلستان آغاز شد.

این سد بزرگ از نوع خاکی همگن به ارتفاع ۶۰ متر، شرف کلاه بند ۱۰متر و کشش کلاه آن ۸۰۷ متر و نیز حجم بی مو مخزن ۱۲۵ میلیون متر مکعب ازسوی وزارت نیرو و پیمانکاری قرارگاه انگشتر الانبیا با کمال مطلوب مطمئن آب شرب چهار شهرستان و ۱۳۰ روستای واقع در شرق گلستان با انباشتگی تقریبی ۵۵۵ هزار نفر و نیز آب مورد احتیاج ۲۴ هزار هکتار اراضی زراعی حصه کشاورزی منطقه در حال ساخت است.

کنترل و ذخیره سیلاب های فصلی، توسعه و گشایش کشت تو اراضی والا پوشش، استعمال صحیح از منابع آب زیرزمینی و تلفیق آن با آب سطحی و همچنین توسعه صنعت گردشگری از دیگر اهداف احداث سد نرماب چهل چای شهرستان مینودشت است که حجم آب قابل انتظام آن حدود ۱۹۲ میلیون متر مکعب می باشد.

شهرستان مینودشت با افزون بر ۸۰ هزار نفر پری در شرق استان بوستان واقع است.

اقتصاد گلستان روستامحور و بر پایه کشاورزی است ضمن اینکه بر خلاف بیشتر استان های ایران، نیمی از پری ۱.۹ میلون نفری استان هنوز تو روستاها عمر می کنند که شکوه روستا و روستانشینی را در این خطه شمالی می رساند.
داخل صورتی که نیت دانلود دستور کار اکسید هشدار را دارید، گوگل پلی می تواند بهترین ریشه برای نبض وجوی شما باشد. شاید پیدا کردن بهینه دستور کار زنگ هشدار برای فداکار از افراد، فرمان سختی باشد و ما بوسیله همین علت تصمیم گرفتیم، چندی از بهینه پروگرام های آلارم بیداری را برای دانلود به شما معرفی کنیم.1: Early Rise Alarm Clock





چنانچه هنگام بیدار شدن از خواب، فرع ای به شنیدن هشدارهای بیم انگیز ندارید و از آن ها متنفر هستید، می توانید پروگرام Early Rise Alarm Clock را دانلود و نصب کنید. در گوهر این برنامه به جای استفاده از هشدارهای بلند، صداهای طبیعی را به کارگیری می نرم تا بتواند شروع خوبی را طی خبردار شدن درون صبح برای شما نما بزند.

البته تفویض آلارم هایی که باعث آرامش شوند خواه استرس زا باشند، کاملا پیاده شدن عهده شما خواهد وجود. این ویژگی ها باعث شده اند که پروگرام Early Rise Alarm Clock را بتوانیم به عنوان یکی از نیکوترین پروگرام های زنگ بانگ معرفی کنیم. بدبختانه بسیاری از فردی ها به برهان رایگان نبودن آن، درون دسترس صبر ندارند. داخل نسخه مجانی Early Rise Alarm Clock، انتخاب های قدری خواهید داشت، اما باید بدانید که بخاطر خرید نسخه طولانی برنامه، نیازمند صیقلی خرج های بالا نخواهید بود.

لینک دانلود: Early Rise Alarm Clock2: Go Clock





در صورتی که از سیستم عامل اندروید برای سال های متمادی مصرف کرده باشید، قطعا برنامه هایی را مشاهده کرده اید که توسط تیم توسعه دهنده Go باریک شده اند. بیشتر برنامه های این تیم، برجسته هستند و پروگرام روزگار Go Clock هم یکی از آن ها بوسیله شمار می آید. این برنامه زنگ بانگ دارای رابط کاربری لطیف و کاربردی بوده که پر از انفراد های جذاب است. شما داخل این برنامه با ویژگی هایی همانند تقویم داخلی و یادآوری مسائل اساسی شخصی، همراه خواهید حیات.

لینک دانلود: Go Clock3: Alarm Clock Xtreme





برنامه Alarm Clock Xtreme را می قابلیت یکی از بهینه دستور کار های زنگ هشدار اندروید بوسیله احصائیه آورد که سفارشی سازی آن غم بسیار مرده انجام خواهد شد. کریه محو بدانید امکان خاموش کردن اکسید هشدار هم قابل انتظام است؛ شما می توانید خاموش کردن زنگ آژیر را به نحو ای تنظیم کنید که با یک بار لمس دستگاه، زنگ بانگ خاموش شود.

پروگرام Alarm Clock Xtreme دارای نبوغ هایی بوده که می توانید با کاربرد از آن ها، برنامه ریزی های بهتری برای کارهای یومیه خود داشته باشید. شما می توانید برنامه های خویشتن را با تخمین همگام سازی کنید تا رویدادهای آینده را ببینید و یادآوری هایی را بخاطر کارهای مهم، تنظیم کنید. توجه داشته باشید که امکان تغییر صدای هشدار تیمار وجود دارد.

لینک دانلود: Alarm Clock Xtreme4: Glimmer





دستور کار Glimmer از نحو های بیش خوبی برای مسبوق کردن شما کاربرد خواهد کرد. یکی از نبوغ های بیش خوب Glimmer را می نبوغ مخبر کردن شما با استعمال از پرتو نمایشگر دانست؛ افراد اضافی این سیاق را برای وارد شدن هنگام بامداد برگزینی می کنند و انگیزه آن هم شبیه سازی تابیدن نور خورشید است و بدین ترتیب، بدن شما را وادار به مسبوق شدن در حالت طبیعی خواهد کرد.

البته این وضع بخاطر بیدار کردن شما، محدود بوسیله پرتو نمایشگر نخواهد شد. زمانی که اکسید بانگ گوشیفعال شود، ابتدا نمایشگر به آرامی پیدا خواهد شد و نور آن هم افزودن پیدا می یواش. در دنباله و داخل صورتی که بیدار نشوید، زنگ هشدار به صدا تو خواهد آمد تا بتواند شما را از رویا بیدار درنگ. توجه داشته باشید که امکان تغییر این توان ها تیمار به صبر حیات دارد.

لینک دانلود: Glimmer5: Sleep Cycle





Sleep Cycle را می توان یکی از معدود پروگرام های رنگ اعلام خطر در گوگل پلی معرفی کردن کرد که استعداد بیدار کردن باکیفیت شما را از خواب، دارد. تنها مفید که باید انجام دهید، خوابیدن و فراغت دادن گوشی در فاصله نزدیک است. بد حلق بدانید این برنامه با استفاده از میکروفون، می تواند رفتار رویا شما را ردیابی کند تا هرگونه حرکتی را تشخیص دهد.

برنامه Sleep Cycle می تواند با این قابلیت، استیل ترین دوچرخه خواب شما را امتیاز دهد و از این دانش برای باخبر کردن شما استفاده یواش. این اپلیکیشن اندروید دارای ویژگی های دیگری هم بوده که می نبوغ بوسیله یادداشت برداری از وضعیت رویا کاربران رمز کرد که در نهایت، می تواند تأثیر زیادی در تجزیه و تحلیل وضعیت خواب شما داشته باشد. به عنوان مثال، اگر یک قهوه داخل اواخر شب خواست کنید و آن را پیغام کنید، می توانید تأثیر کافئین در کیفیت رویا را با مشاهده آنالیز و سوابق انجام این کار، متوجه شوید.

لینک دانلود: Sleep Cycle6: AMdroid





برنامه AMdroid را می قابلیت انتخاب بسیار نیکوکاری دانست. این اپلیکیشن اندروید دارای محدودیت های انحصار به فردی بوده که در تمام برنامه های اکسید هشدار، یافت نمی شود. به عنوان مثال، شما می توانید چالش های بیداری، پروفایل های آژیر سفارشی سازی شده و غیرفعال کردن خودکار زنگ هشدار داخل تعطیلات سراسری را مشاهده کنید. یکی از هوشمندترین ویژگی های پروگرام AMdroid را می قابلیت آگاهی محسوس کردن از موقعیت مکانی دانست. در صورتی که خلال تنظیم زنگ بانگ در جا مشخصی جناب ندارید، این برنامه انجام نخواهد کرد.

لینک دانلود: AMdroid7: Timely





چنانچه بوسیله دنبال امکانات متجاوز نیستید و هیچگاه تمایلی تیمار بوسیله پرداخت ضایع پول اعانه ندارید، می توانید دستور کار رایگان Timely را دانلود کنید. این برنامه دارای استعداد همگام سازی شمار بوده تا هشدارهای شما را با تمام مایه ها، هماهنگ کند. پس از تنظیم برنامه، می توانید از طولانی امکانات آن استعمال کنید. توجه داشته باشید که امکان استفاده از برنامه Timely به نشانی ساعت، تنظیم آژیر و کرنومتر، وجود دارد.

لینک دانلود: Timely8: AlarmMon





با اینکه برنامه AlarmMon درون کره جنوبی طرفداران اضافی دارد، اما نتوانسته در سایر نقاط جهان، کاربران زیادی را جذب کند. این واقعا ناراحت کننده است؛ چرا که این برنامه دارای قابلیت های متجاوز برجسته است. این اپلیکیشن اندروید دارای طیف وسیعی از شخصیت ها بوده که امکان گزینش آن ها به عنوان زنگ هشدار، وجود دارد. در صورتی که خواب شما ریختگی است، می توانید از یک شخصیت ساکت و یک بازی سرگرم کننده برای بااطلاع شدن از خواب، استفاده کنید.

درون صورتی که رویا شما سنگین است، می توانید شخصیت هایی را مورد کاربرد فراغت دهید که تا زمان دنج کردن آن، انیمیشن هایی را با صدای بلند، پخش خواهند کرد. البته صداهای اکسید آژیر شامل صداهای مختلفی همانند حیوانات بی قراری می شود. یکی دیگر از محدودیت های این برنامه زنگ هشدار را می توان تاریخچه آن نشانی کرد؛ در حقیقت این دستور کار می تواند جزئیاتی همانند زنگ آژیر و مدت زمانی که تا آرام شدن آن طول کشیده است را نمایش دهد. این مفروضات به شما کمک می یواش تا بتوانید براساس نوع خواب خود، صدای زنگ مناسبی را انتخاب کنید.

لینک دانلود: AlarmMon9: Early Bird Alarm Clock





درون صورتی که برای شما انتخاب یک اکسید هشدار، باطراوت است، چرا همه آن ها را با تیمار تفویض نمی کنید؟ دستور کار Early Bird Alarm Clock به شما اجازه می دهد بیشتر از یک صدا را به نشانی زنگ هشدار تفویض کنید. سپس هنگامی که بخواهد شما را بیدار کند، یک زنگ را بوسیله صورت تصادفی انتخاب خواهد کرد. برنامه Early Bird Alarm Clock دارای امکانات دیگری همانند نمایش وضعیت آب و هوایی منطقه عمر شما است. نیز جزئیاتی همانند مدت زمانی که طول کشیده است تا زنگ هشدار را خاموش کنید را هم نمایش خواهد داد.

لینک دانلود: Early Bird Alarm Clock10: Sleep as Android







این برنامه عملکرد متجاوز خوبی دارد و در صورتی که متجاوز از وزن بیدار باشید، هشدارهایی را مبنی پهلو لزوم خوابیدن شما ارائه خواهد کرد. هنگامی که تصمیم بوسیله مقاربت گرفتید، پروگرام Sleep as Android کار خود را آغاز می کند و با کاربرد از میکروفون گوشی، وضعیت خواب را بررسی کرده و آن را با چرخه صحیح خواب، مقایسه خواهد کرد. این برنامه از یک دوره زمانی هوشمند برای فعالی کردن هشدار استفاده خواهد کرد. هنگامی که دستور کار را نصب می کنید، دو هفته می توانید از نبوغ های آن به عارض مجانی مصرف کنید. پس از عاقبت این دوره، می توانید همگی ویژگی های آن را با یک بار پرداخت هزینه در جوانمردی داشته باشید.

لینک دانلود: Sleep as Androidجمع بندی

بود زنگ هشدار برای باخبر شدن خلال صبح یا یادآوری کارهای رادیکال روزمره، ضروری است. خوشبختانه بسیاری از برنامه های زنگ آژیر باکیفیت تو گوگل پلی برای دانلود وجود دارند. ۱۰ مورد از برنامه هایی که معرفی کردیم غصه عملکرد بسیار قابل قبولی خواهند داشت که می توانید همین حالا از گوگل پلی دریافت کنید.بیشتر بخوانید:AMD در رقابت با انویدیا، سرعت های کلاک Radeon RX 5600 XT را اضافه دادمشاجره ی توییتری مدیرعامل Gearbox و مدیر حصه Xbox مایکروسافت درباره قانون مورچگونه می توان سازه ای ساخت که ۱۰ هزاره سال دوام بیاورد؟گامی نزدیک تر بوسیله ساخت ساعتی که می تواند جایگزین سامانه های ناوبری شودمغز برای پیش دماغ آینده از دو زمان سنج داخلی روزی می برد
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، طبیب ایرج حریرچی دستیار کچل وزیر بهداشت عصر امروز دوشنبه ابتدا اردیبهشت در حاشیه نشست با رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: در مازندران به طور شفاف بانگ می دهم، با وجود کاهش مبتلایان نسبت به اسفند ماه، ولی آمار ابتلا طی روزهای اخیر نسبت بوسیله هفته پیش افزودن قلیل دارد. 

حریرچی افزود: با رمز به اینکه این اضافه ابتلا درون مازندران نگران کننده است، اظهار کرد: آدم جهانگردی های پیش از ماه رمضان و داخل این ماه را بوسیله حداقل برسانند.

وی تصریح کرد: از امروز ممنوعیت تردد بین استان ها برداشته شد و این بازگشایی ترددها با هدف اقتصادی و برای تصرف وکارها حیات و مردم لایق همچنان باید به مرام در خانه بمانیم کاملا وفادار بمانیم. تا اطلاع ثانوی و کشف دوا و واکسن در مقیاس ماه و سال باید به زندگی با کرونا عادت کنیم

معاون وزارت بهداشتخاطرنشان کرد: تا اطلاع ثانوی در بی مو دنیا، حتی کشورهایی که به رویت می رسد پاک هستند، سفیر دوم، ثالث و چندم کاملا محتمل است.

حکیم حریرچی ادامه قسط: اینطور محو که چنانچه تو قم و گیلان شیوع شدید داشتیم و الان سقوط کرده، ضبط این مصیبت بسته شد.

وی گفت: استان مازندران که در یک برهه زمانی، رسول بیماری داشت، الان بیماری کنترل شده است اما این به معنای این نیست که خیالمان راحت شده است.

معاون کل وزارت بهداشت بیان کرد: ما به طور تلخیص به زندگی با کرونا، احتیاطات مربوط به کرونا، رعایت بهداشت فردی، رعایت فاصله گذاری اجتماعی تا حد مقدور، کماکان تا شناسایی ثانوی در مقیاس ماه و سال تا کشف دوا و واکسن که علنی نیست قابل دسترسی همه کشورها باشد، باید عادت کنیم. عامل واقعی پاشیدن بیماری در سطح جامعه، اشخاص کمینه نشان و بی علامت هستند

دکتر حریرچی افزود: درون حال حاضر وزارت بهداشت کود دوم غربالگری را ادا می دهد؛ درون مرحله اول غربالگری با تمامی افراد تماس گرفتیم و داخل اکثر استان ها با بالای ۹۹ درصد افراد وفاق گرفته شد.

وی با اعتراف اینکه داخل جنین دوم غربالگری، با متجاوز از ۸۰ درصد افراد وابستگی اندوهناک شد، اعتراف کرد: یکی از اقدامات بزرگی که درون حال ایفا است، غربالگری با تست مولکولی نمونه از حلق و بینی برای اشخاص کم علامت و بی نشان است و یا کسانی که تماس نزدیک با مبتلایان داشتند.

دستیار طاس وزارت بهداشت عامل اصلی پاشیدن بیماری درون سطح جامعه، اشخاص ناچیز علامت و بی علامت دانست و گفت: کسانی که مدال دارند، ایزوله و بستری می شوند؛ این موضوع در ۲۱ استان درون حال انجام است و به مرور بوسیله سایر استان ها تعمیم داده می شود.

طبیب حریرچی امتداد رحم: اقدام بزرگ دیگری که با دانشگاه صنعتی شریف ادا شده، این است که با درنگ اسباب تلفن همراه افرادی که مبتلا ویا بوسیله جاهایی رفتند که افراد مبتلا وجود داشتند، را اطلاع ومحدودیت هایی را ایجاد می کنیم و نیز مردم می توانند از طریق بطی ء افزاری مناطق پیشگاه افراد مبتلا را خبر کنند.

وی یادآور شد: همانطور که این ویروس هوشمندانه عمل می کند، ما نیز باید هوشمندانه ایفا کنیم و تاکتیک ها را بروز کنیم و آرایش دفاعی را به میزان لازم معاوضه کنیم تا بتوانیم بر این بیماری پیروز شویم.

معاون وزارت بهداشت با اشاره به اینکه ما به غیر از تعدادی از ورزشکاران، از سلبریتی ها و افراد مشهور خودمان کار اساسی و قابل توجهی ندیدیم، تصریح کرد: این ویروس تو سطح جهان بیشتر فقرا را درگیر می بطی ء و فقرایی که درگیر می شوند، عوارض بیشتری دارند.

دکتر حریرچی افزود: در کشور انگلیس، سیاه پوستان و آسیایی ها ۱۴ درصد جمعیت را تشکیل می دهند ولی کسانی که فرم شدید بیماری را دارند و داخل آی سی یو بستری هستند، ۲۸ درصد می باشند.

وی با تقریر اینکه داخل آمریکا میزان مرگ سیاه پوستان و فقرا دو موافق سفید پوستان و ثروتمندان است، گفت: عوارض اقتصادی مصیبت بیشتر متمرکز کنار فقرا، افراد روزمزد و شاغلین جزء خصوصی است.

کمک وزارت بهداشت با اشاره به اینکه الان وقت این است که بوسیله بی آرامی کمک کنیم، امتداد رحم: الان تو کشورها افراد سلبریتی و افراد مشهور و محبوب نقش بسیار جلال درون آموزش مسایل کرونا، دستیار مالی مستقیم و جمع آوری کمک های انسانیت را دارند. بور گذاری اجتماعی باید بوسیله خوبی توسط مردم رعایت شود 

دکتر سید فرزاد جلالی مهتر دانشگاه علوم پزشکی بابل تو امتداد این نشست گفت: ما از اواخر بهمن ماه درگیر کرونا شدیم و در یک هفته الی ۱۰ روز اخیر خوشبختانه آمار بی نهایت کم و یا خیلی زیاد نشده است.

وی اظهار کرد: با توجه بوسیله اینکه بازگشایی اصناف را داشتیم، هواخواه آمارها تو هفته پیش رو هستیم.

مهتر دانشگاه علوم پزشکی بابل خاطرنشان کرد: اگر تو یک هفته تا ۱۰ روز آینده آمارهای ما کاهشی باشد، می توانیم خیالمان اسایش باشد از فرستاده ابتدا اما پاس ها و معیارهای فاصله گذاری هوشمند بوسیله خوبی باید توسط مردم کسی را عزیز خطاب کردن مراعات شود.