دنیای دیجیتال

۸ مطلب در فروردين ۱۳۹۹ ثبت شده است

بوسیله گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط اشتراکی سازمان پایانه های مسافربری شهرداری تبریز، حسین عادلی سعدآباد، اعتراف کرد: شرکت های مسافربری معتمد در پایانه های مسافربری موظف به رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی بخاطر مبارزه با بیماری کرونا هستند.  

وی افزود: این مشارکت ها باید با اجرای پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری داخل اتوبوس ها، ضدعفونی و عملیات سم زدایی داخل اتوبوس های مسافربری، استفاده از ماسک و دستکش توسط مسافران عزیز و سایر مقررات و ضوابط مربوط بوسیله تردد مسافران را با همکاری هم گذاری امور صنفی همکاری های مسافربری و با نظارت طولانی سازمان حمل ونقل و راهداری استان آذربایجان خاوری ارتکاب دهند.
این روزها تئوری توطئه ای در شبکه های اجتماعی مطرح شده است که دعوی می کند شبکه ی دوده پنجم موبایل (5G) می تواند ویروس کرونا را منتشر بطی ء. این افسانه ظاهرا وقتی توجهات را فراخوانی کرد که پزشکی اشتراکی داخل قصبه کوچک پوت در بلژیک داخل ۲۲ ژانویه در یک مصاحبه ادعاهایی نادرست درباره ی فناوری 5G مطرح کرد.  این پزشک با معروفیت کریس فن کرکهوون تو گفت وگو با روزنامه ای محلی خیر تنها دعوی کرد که نسل پنجم شبکه ی موبایل جان ما را تهدید می کند، بلکه انتشار ویروس کرونا را به این فناوری مرتبط دانست.

زمانی که فن کرکهوون تب و تاب ی ساخت وپاخت ی جدید را رک کرد، همه گیری کووید ۱۹ هنوز در مراحل بدوی حیات. با ثبت اجل عزب ۹ نفر و خبر ۴۴۰ مورد، انتشار ویروس کرونا هنوز شیوعی محلی داخل بخانه برگشتن ووهان چین محسوب می شد. پس از اظهارات پزشک بلژیکی، قسمت قسمت کردن های متنوع در فضای رمزی به سرعت ترویج پست های گوناگون درباره ی ارتباط انتشار بیماری کووید ۱۹ با فناوری 5G را آغاز کردند. ظرف چند روز، تئوری تبانی در چندین صفحه ی انگلیسی واژه فیسبوکی منتشر شده بود. در یوتیوب سازندگان ویدئو و مجریان تاک شو های اینترنتی شروع به افشای ریشه درباره ی 5G و ویروس کرونا کردند و دهکده ها هزار بازدید گرفتند؛ اما آنچه فن کرکهوون ادعا کرد، موضوعی تازه نیست و منشاء آن به دهه ها پیش و نگرانی های بی اساس درباره ی خطوط تنگ کردن پرعضله در دهه ی ۱۹۸۰ و گوشی های همراه در دهه ی ۱۹۹۰ بازمی گردد.مقاله های مرتبط:ویروس کرونا چیست؟ علائم بیماری، نحوه احاله و روانی شیوع5G چیست و چه کاربردهایی دارد؟

اکنون سلبریتی ها، چهره های عمومی و صدها میلیون دنبال کننده ی آن ها داخل شبکه های اجتماعی درحال دمیدن در آتش شایعه ی جدید هستند. وودی هرلسون، بازیگر و کری هیلسون، خواننده ی آمریکایی هردو مطالبی را با طرفدارانشان به اشتراک گذاشته اند که بوسیله ربط بین 5G و کووید ۱۹ اشاره دارند. دادخواستی نوشته شده است که اکنون بیش از ۱۱۰ هزاره صحه دارد و توقع می نرم علائم قرارگیری درمعرض 5G بوسیله علائم ویروس کرونا، شباهت بسیار دارد. پاشیدن این تئوری تا بدان جا رسید که باشگاه ارتباطات فدرال (FCC) به نعوظ معلوم بیان داشت که «فناوری سلاله پنجم شبکه ی موبایل باعث ابتلا بوسیله ویروس کرونا نمی شود.»امواج رادیویی نوعی تابش الکترومغناطیسی است که با ویروس بوسیله عنوان پدیده ای بیولوژیکی برهم کنش نمی یواش

هیچ کدام از تئوری های ساخت وپاخت ای که 5G را به ویروس کرونا وابستگی می دهند، اصلا با عقل جور درنمی آیند. ویروس اکنون درحال انتشار درکشورهایی بدون دسترسی به 5G است و فرکانس های این فناوری نیز نمی توانند به بدن آسیب بزنند. مصیبت کووید ۱۹ براثر رابطه با ویروسی واگیردار ایجاد می شود که به هیچ اسکناس هیچگاه ارتباطی با امواج الکترومغناطیسی ندارد. حتی همبستگی کلی بین 5G و کووید ۱۹ پس از اندکی تجسس درست به نظر نمی آید؛ بدین معنی که هردو آن ها پدیده هایی جهانی محسوب می شوند که تقریبا تو زمانی شبیه درحال گسترش هستند؛ اما بوسیله محض آنکه به فدایی کشورها نگاه بیاندازید، این همبستگی از بین می رود. درواقعا با نگاه به نقشه ی عالمگیر کرونا در دنیا درمی یابیم که دنیاگیری کووید ۱۹ کشورهایی را درگیر کرده است که اصلا به دودمان پنجم شبکه ی موبایل دسترسی ندارند؛ نظیر ایران و هند.

تلاش برای نشر این طور اطلاعات غلطی نه عزب اشتباه، بلکه ویرانگر است. داخل روزهای اخیر، شماری از دکل های 5G درسرتاسر بریتانیا به آتش کشیده شدند. به گزارش گاردین، درنتیجه ی نشر معلومات خبط در روزهای اخیر، دست کم ۲۰ دکل تلفن همراه تخریب شده است. بوسیله دنبال این اتفاقات، نماینده ی انجمن صنفی اپراتورهای موبایل داخل بریتانیا با انتشار نامه ای مشمول نوشت «ما مواردی از خرابکاران را مشاهده کرده ایم که دکل های موبایل را به آتش می کشند، زیرساخت های حیاتی را از بین می برند و داده ها غلطی منتشر می کنند که مبین بستگی بین 5G و دنیاگیری کووید ۱۹ است.» مایکل گوو، وزیر توالت ی بریتانیا نیز تئوری توطئه ی 5G را «مزخرفی خطرناک» توصیف کرد و درهمین حال، استیون پوویس، پزشک مبصر سرویس مصونیت همگانی (NHS)، یقین را «بدترین نوع اخبار ساختگی» دانست.سیگنال های رادیویی چگونه فرمان می کنند؟

نفاق بین قبیله پنجم و دودمان های پیشین شبکه ی تلفن همراه (4G و 3G) این است که دومی از بسامد های رادیویی پایین برنده (ناچیز نمدار از محدوده ی ۶ گیگاهرتز) مصرف می کند؛ درحالی که 5G علاوه پهلو آن، از بسامد های محدوده ی ۳۰ تا ۳۰۰ گیگاهرتز نیز نصیب می گیرد. در محدوده ی ۳۰ تا ۳۰۰ گیگاهرتز، انرژی لازم برای شکستن پیوندهای شیمیایی یا جداکردن الکترون ها خلال وفاق با بافت بدن انسان وجود ندارد. از این رو، این محدوده با عنوان تابش الکترومغناطیسی غیریونسازنامیده می شود. مثلا وقتی موبایل 5G را نزدیک گوشمان می بریم تا بوسیله ربط تفلنی پاسخ دهیم، تابش الکترومغناطیسی می تواند با پوست تماس برقرار کند. در این زمان، بیش از همیشه درمعرض شورعشق غیریونساز قرار می گیریم؛ ولی میزان این مواجهه همچنان بسیار پایین مرطوب از سطح کنف اندرز شده است.مقاله های مرتبط:نگاهی بوسیله شایعات و باورهای نادرست در خصوص دکل های مخابراتی و امواج موبایلنگاهی نزدیک به امواج الکترومغناطیسی و ماهیت موج و شعله زدن درون آن هاتشریح نحوه ی تأثیر امواج به خشکی امدن بدن انسان به تفکیک زیان بخش یا جاهل مضر



طیف الکترومغناطیسی: فرکانس های رادیویی 5G در محدوده الو الکترومغناطیسی غیریونساز هستند

شعله زدن 5G نمی تواند به غشا واکنش درنگ خواه به ویروس امکان انجام این فرمان را دهد. هیچ شواهدی بود ندارد که فرکانس های رادیویی 5G عامل به وجودآورنده ی ویروس یا تشدیدکننده ی ترویج آن هستند. همچنین غلاف ی پروتئینی ویروس قادر به ربودن سیگنال های رادیویی 5G نیست؛ مربوط به تابش و ویروس ها در اشکال متفاوتی وجود دارند و با یکدیگر برهم کردار نمی کنند. اولی نوعی شعله زدن الکترومغناطیسی و دومی پدیده ای بیولوژیکی است.

امواج رادیویی 5G در میلی متر پیمانه خمود می شوند و از این رو امواج میلی متری صیت دارند. ازآنجا که این امواج زیاد کوتاه هستند، حصار های سلولی 5G باید در فاصله ای نسبتا نزدیک از یکدیگر (تقریبا ۲۵۰ متر) مستحکم شوند. به قصد آنکه 5G کشور ی جغرافیایی بزرگ تر را پوشش دهد، درمقایسه با 4G بوسیله ایستگاه های محور ی بیشتری نیاز است. افزودن حساب ایستگاه های پایه و نزدیکی آن ها به انسان ها، احتمالا عاملی مؤثر درون تشویق کردن نگرانی های بی مورد درباره ی تأثیرات بالفعل ی 5G بر مصونیت انسان محسوب می شود.ویروس کرونا جدید که عامل مصیبت کووید ۱۹ است، ازطریق قطرات کوچک منتشرشده از دندان یا بینی افراد آلوده درهنگام  سرفه، انداختن آب دندان بوسیله بیرون، عطسه، گفتگو یا بازدم منتشر می شود. انتقال زمانی رخ می دهد که این قطرات کوچک با بینی، چشم یا دندان فردی تندرست تماس واضح می کنند. درنتیجه اگر فردی آلوده ازطریق تلفن و با نگاه داشتن آن درکنار دندان خود گفتگو کند، قطرات آلوده ی کافی امکان پذیر است روی سطح گوشیبنشینند و امکان آلوده کردن دیگران را فراهم کنند. به همین دلیل پند می شود که درجریان دنیاگیری کووید ۱۹ تلفن های همراهمان را با سایرین به وجه اشتراک مجله نگذاریم. همچنین افراد باید بوسیله طور مرتب گوشی خود را ضدعفونی کنند.چرا نظریه پردازان تئوری توطئه به سراغ 5G رفته اند؟

اظهارات بی پایه و غیرعلمی فن کرکهوون تو خلاء شکل نگرفته و به پشتوانه ی تئوری های ساخت وپاخت ای تقریر شده است که میلیون ها بار در شبکه های اجتماعی دست به دست شده اند. کنکاش تو باتلاق این شایعات ما را به ۶ تئوری ساخت وپاخت ی اصلی درباره ی ویروس کرونا می رساند: 5G بوسیله نوعی خطرناک است. 5G با تضعیف جهیز ایمنی، اثرات ویروس کرونا را تشدید می کند. 5G آشکارا علائمی قرین به ویروس کرونا به وجود می آورد. از فرصت قرنطینه به عنوان پوشش برای نصب شبکه های 5G کاربرد می شود. بیل گیتس بوسیله نوعی در مسئله دخیل است و درنهایت اینکه تمام این وقایع نقشه ی ایلومیناتیبرای کشتار عام انسان است. هیچ کدام از این نظریات دسیسه نه تنها ذره ای با واقعیت همخوانی ندارند، بلکه فدایی به وضوح خطرناک هستند.

تقریبا طولانی تئوری های توطئه ای که 5G را به ویروس کرونا ربط می دهند، از ایده های تکراری و بی مقدار درباره ی تابش غیریونساز، پس دمه ها و تبانی های دولت های پنهان برای به کارگیری واکسن به منظور کنترل مردم و ازکارانداختن تن هایشان از گونه دور کاربرد می کنند. اغلب مواقع، این طور ادعاهای بی محور و عجیب کمابیش داخل جوامع باورمند به آن ها پنهان باقی می مانند؛ ولی انتشار ویروس کرونا بهانه خوبی برای دست به مشت شدن آن ها فراهم کرده است. جاش اسمیت، پژوهشگر مبصر در اندیشکده ی دموس می گوید:ویروس کرونا هوا بی نظیری را بخاطر سرایت این پیام ها خلق کرده است. همانند اغلب تئوری های توطئه، این ایده که 5G مسئول وضعیت نامعلوم و هراسناک کنونی است، باعث آسودگی فکر می شود. این یقین توضیحی ارائه می دهد و سپربلا بخاطر رنج ناشی از این دنیاگیری می شود و همچنین به نعوظ بی رحمانه مسیری را بخاطر توقف آن پیش پای ما می گذارد: دکل ها را خرابکاری کنید و ویروس از بین خواهد رفت.مقاله های مرتبط:پادکست: چرا توهم توطئه جذاب است؟از وفاق با بیگانگان تا جایگزینی بزرگ: تئوری تبانی چقدر در ادب جوامع نسب دارد؟

تئوری های ساخت وپاخت نحو حل های میسر ای را پیشنهاد می دهند؛ اما خودشان آن طور که بوسیله رویت می آید، ساده نیستند. از میان باطلاق نظریات توطئه، یک صدا همیشه بوسیله گوش می رسد. بوسیله مدت بیش از یک سال، شبکه ی خبری راشاتودی (RT) درحال حمله بوسیله نسل پنجم شبکه ی موبایل بوده است. در یک بخش خبری که در ژانویه ی ۲۰۱۹ درون یوتیوب منتشر شد و نزدیک به دو میلیون بازدید گرفت، میشل گرینشتاین، روزنامه نگار آرتی توضیح می دهد که 5G عزب یک شکارگاه دارد: این فناوری مقدور است شما را بکشد. هذیان گویی بی پایه و غیرعلمی گرینشتاین بخشی از حملات هماهنگ و پایدار شبکه ی آرتی علیه 5G است. گرینشتاین به انزوا از آغاز ۲۰۱۹ تاکنون دست کمینه ده مرتبه درون گزارش هایش به خطرات 5G برای صلح و صفا رمز کرده است. داخل آوریل سال گذشته، آرتی به مغلوط تقاضا کرد که کودکانِ قرارگرفته درمعرض 5G از سرطان، خون بینی و ناتوانی در تحصیل رنج می برند.تئوری توطئه ی جدید با نمایش تشریح بخاطر وضعیت نامعلوم و هراسناک کنونی، سپربلا برای رنج ناشی از آن می شود 

براساس گزارشی طبقه بندی شده از جامعه ی اطلاعاتی ایالات متحده که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد، ویدئوهای آرتی بیش از هر رسانه ی خبری دیگری، بوسیله طور متوسط روزانه یک میلیون بازدید در یوتیوب دارند. هرچند آرتی هرگز به صراحت 5G را بوسیله ویروس کرونا ارتباط نداده، در مشروعیت کمی بوسیله تئوری های ساخت وپاخت ی پیرامون این فناوری نقش داشته است. همان نعوظ که نیویورک تایمز گزارش داده، محاربه دروغ پراکنی یا دیس اینفورمیشن آرتی محصول 5G - که ظاهرا بوسیله منظور ممانعت از رویه اندازی جهانی این فناوری برپا شده است تا روسیه بتواند پشت سختی خویشتن درون این عرصه را تکرار یواش - تا به امروز از آتش جنین تبلیغاتی مسکو استثنا شده و تا شبکه ای از بلاگ ها و شمار های کاربری شبکه های اجتماعی گسترش یافته است.

میدان شایعه پراکنی راشاتودی تنها به شبکه ی سراب پنجم موبایل محدود نمی شود. داخل ۲۹ ژانویه، گرینشتاین برنامه ی خبری اش را با عرضه مونولوگی ۵ دقیقه ای آغاز کرد که تو آن از مخاطبان درباره ی نقش بیل گیتس در دنیاگیری ویروس کرونا پرسیده می شد. او در این ویدئو می گوید:وقتی با تیترهایی درباره ی تعهد زمینه گیتس بوسیله صیقلی پول برای مبارزه با ویروس کرونا مواجه می شوید، احتمالا باید این استفسار را درنظربگیرید. این بنیاد نه عزب بخاطر مهار ویروس، تو چین و آفریقا هزینه صرف می کند، بلکه در یافتن تداوی همچنین شرکت دارد.

هرچند گرینشتاین، گیتس را به پروگرام ریزی برای مسری ویروس کرونا بازپرس نمی کند، با تردیدافکنی و اشارات غیرمستقیم داخل آتش تئوری توطئه ای دیگر با قدرت دمیده است؛ از این رو به رویت می آید که با اتساع همگی گیری ویروس کرونا، ستیزه دروغ پراکنی روسیه همچنین با سرعت گسترش می یابد. گزارشی از اتحادیه ی اروپا که داخل یکم آوریل منتشر شد، به ۱۵۰ نمونه از دروغ پراکنی درباره ی عالمگیر ویروس کرونا درحمایت از کرملین رمز کرده است. با این حال، روسیه ادعاهای گزارش را رد می کند. اورزولا فن درلاین، مهتر جماعت اروپا از شریک های اصلی فناوری خواسته است که برای توقف ستیزه درو غ پراکنی اینترنتی ویروس کرونا، اقداماتی بیشتر انجام دهند. این هدف بدون وسواس چالشی پیچیده محسوب می شود که تحقق آن تاکنون با شکست روبه رو بوده است.شبکه های اجتماعی، بستر درس تئوری توطئه

بوسیله لطف الگوریتم های فیسبوک، توییتر و یوتیوب، دروغ پراکنی درباره ی ویروس کرونا با سرعتی چشمگیر تو سرتاسر اینترنت به پیش رفته است. به نقل از داده های CrowdTangle، پلتفرم تجزیه و تحلیل شبکه های مدنی که متعلق به فیسبوک است، تا اوایل فوریه، تئوری مناسبت 5G با ویروس کرونا عمدتا ازطریق گروه های ضد 5G با تقریبا هزار پست و درحدود ۴۵ هزار تعامل درحال انتشار بوده است. تو ۳۰ ژانویه ،وب سایت راست تندرو و نظریه پرداز تئوری توطئه ی InfoWars اظهار داشت که «شبکه ی سلسله پنجم موبایل هفته ها پیش از مسری ویروس کرونا در ووهان راه اندازی شد.» مقاله ی این وب سایت ادعا می بطی ء که نقاط بین ویروس کرونا، بنیاد بیل و ملیندا و رویه اندازی اخیر 5G را همواره می نرم. اینفووارز در ادامه می گوید متخصصان هشدار می دهند که 5G می تواند «علائمی شبه آنفلوانزا» به وجود آورد. داخل یکم فوریه، وبلاگ ZeroHedge نیز ادعا کرد که ویروس کرونا امکان پذیر است سلاحی بیولوژیک باشد.

تا میانه ی فوریه، تئوری های توطئه ی ویروس کرونا بوسیله خصوص موارد ارتباط دهنده آن به 5G، ابتدا به تصرف مقبولیت اصلی در شبکه های مدنی کرد. در ۱۹ فوریه، صفحه ای به اشتهار واکینگ تایمز، که از سال ۲۰۱۱ تاکنون با بسیار از ۶۰۰ هزاره عقب کننده فعالیت دارد، پستی را بوسیله وجه اشتراک مجله گذاشت که مطالبه می کند «ارتباطاتی ناراحت کننده» بین 5G «و افراد سازنده ی واکسن برای ویروس کرونا وجود دارد.» این پست ۱۷۰۰ وهله به تعهد پرداخت گذاشته شد و بیش از ۸۰۰ رویت و تعامل ستاندن کرد. در دیگر پست های تئوری تبانی که درمجموع هزاران بار دست به مشت شده اند، کاربران به ویدئوهایی در یوتیوب پیوند می دهند که مدعی افشای «حقایق جدید» درباره ی تبار پنجم شبکه ی موبایل و ویروس کرونا هستند. این ویدئوها درمجموع صدها هزار بازدید و هزاران دید پژمان اند. یکی از این ویدئوها که ویروس کرونا را به 5G ارتباط می دهد، نزدیک به ۹۰۰ هزار مرحله دیده شده است.

در ۱۸ مارس، دارل ولف، متخصص «طب طبیعی» ویدئویی را در صفحه ی فیسبوکش با ۴۱ هزار تعاقب کننده منتشر کرد که داخل آن ادعا می شود با اعمال قرنطینه ی جهانی ازسوی مقام ها بوسیله عنوان پوشش بخاطر انتصاب زیرساخت 5G تو مدارس، ویروس کرونا می تواند «زندان نسل پنجم برای کودکان» باشد. این ویدئو با نام «ویروس کرونا: زندان 5G برای کودکان»، بسیار از ۹۵ هزار مرحله دیده شده و فیسبوک آن را به عنوان محتوایی لغزش یا گمراه کننده تشخیص نداده است. تا میانه ی مارس، تئوری های دسیسه ی متنوع که درحال ارتباط دادن 5G به ویروس کرونا بودند، ازطریق فیسبوک منتشر می شدند. پستی از گروهی ضد 5G داخل ایرلند ادعا کرد درحالی که ویروس کرونا حواس آدم را پرت کرده است، شرکت ها با جدیت و سرعت مبتلا انتصاب دکل های جدید 5G هستند. از اواخر مارس، چندین پست فیسبوکی به ویدئویی در یوتیوب همراهی داده اند که ادعاهایی قرین را درباره ی نقش ویروس کرونا تو پرت کردن حواس مردم بوسیله منظور انتصاب زیرساخت های 5G مطرح می کنند. درون یک ویدئو تقابل زنی با دو پیمانکار که درحال گمارش فیبر نوری هستند، بیش از یک میلیون بازدید درون یوتیوب گرفت و در فیسبوک نیز دست بوسیله مشت شد. این زن تو ویدئو با مطرح کردن ادعاهایی بی پایه، می گوید پیمانکاران به عنوان بخشی از یک نقشه برای کشتن مردم، درحال نصب 5G هستند.شبکه های اجتماعی یک کود دیگر درمقابله با بحران دروغ پراکنی موجود در پلتفرم هایشان انقراض خورد ه اند

تا بوسیله امروز بیش از ۴۸۰۰ پست فیسبوکی با متجاوز از ۱/۱ میلیون تعامل، به نوعی ویروس کرونا را بوسیله 5G مناسبت داده اند. دیوید ایکه، فوتبالیست پیشین و عملی پرداز ممتاز ی تئوری توطئه با بسیار از ۲۴۰ هزار دنبال کننده در توییتر و ۷۸۲ هزار مشترک در یوتیوب نیز چندین ویدئو و پست را با محتوای رابطه ویروس کرونا با 5G داخل شبکه های اجتماعی منتشر کرده است. یکی از ویدئوها با عنوان «کووید ۱۹ و 5G چه ارتباطی دارند؟» نزدیک به ۴۰۰ هزار جنین دیده شده است. مؤسسه ی راستی آزمایی Full Fact که شبکه های اجتماعی را تجزیه و تجرید می کند، دریافته است که تئوری های توطئه ی قرین درحال فراگیرشدن تو فرانسه و یونان هستند و ده ها هزار بازدید، اشتراک گذاری و تعامل در فیسبوک، توییتر و یوتیوب اخذ کرده اند. در ۵ آوریل، سخنگوی یوتیوب به گاردین گفت این شرکت درحال انجام اقداماتی برای محدودسازی انتشار تئوری دسیسه ی بستگی دهنده ی 5G و ویروس کرونا است. اولیور داودن، وزیر فرهنگ بریتانیا گفته است با پلتفرم های اصلی فناوری گفتگوهایی ادا خواهد عدالت تا بر شکوه مقابله با دروغ پراکنی تأکید کند.

سطح دلبستگی به دنیاگیری ویروس کرونا و نگرانی و بلاتکلیفی همراه با آن، موجب گستردن تئوری های توطئه ی تکراری و حاشیه ای درون شبکه های مدنی اصلی شده است. از کانال های تاریک یوتیوب تا صفحات فیسبوک تا عناوین خبری ملی، ادعاهای بی پایه درباره ی تأثیر 5G پهلو تشدید بحران ویروس کرونا اینک عواقبی مخرب در دنیای واقعی دارد و افراد را ترغیب کرده است تا به اعتراض دکل ها را به آتش بکشند. اسمیت می گوید:تئوری تبانی ی جدید همانند محتوای ضدواکسن ازطریق پلتفرم هایی منتشر می شود که آشکارا به منظور کمک بوسیله رواج مطالبی نقشه کشی شده اند که از رویت افراد برای کلیک کردن بسیار از همه متقاعدکننده و وسوسه انگیز هستند.

اسمیت استدلال می کند که هرچند شبکه های مدنی تو حذف مطالب مرتبط با تروریسم و سوءاستفاده ی جنسی از کودکان از پلتفرم هایشان چیره بوده اند، به طور مستمر درمقابله با دروغ پراکنی ناکام مانده اند. به گفته ی او نظریه های خطرناک پیرامون 5G، بر حاجت فوری به فرآیندی برای شناسایی و حذف داده ها غلط و خسارت آور به مشت افرادی تأکید می کند که علاوه پیاده شدن داشتن تخصص در زمینه های مرتبط، بینش عمومی و رضایت همچنین برای انجام این کار دارند؛ اما اکنون شبکه های مدنی یک جنین دیگر درمقابله با بحران دروغ پراکنی موجود داخل پلتفرم هایشان شکست خورد ه اند. بیشتر بخوانید:تاریخچه ی اسرارآمیز مقدماتی ویروس کروناچگونه می قابلیت از دوربین ذیل قرمز برای تشخیص تب استفاده کرد؟هزار نفر از کارکنان Yelp از امر برکنار شدندهمه گیری ویروس کرونا داخل ایران از نگاه آمار و ارقام [به روزرسانی: ۲۵ فروردین ۹۹]پیش ثبت نام الکامپ بیست وششم به تأخیر افتاد
شکی ازاله شیوع بیماری کووید ۱۹اثرات منفی فراوانی را برای فعالیت های بشر و جهیز های اقتصادی به همراه داشته است. از سویی می دانیم که بشر و فعالیت های اقتصادی او در این سال ها مگر ویرانی و تخریب، دستاوردی بخاطر محیط زیست نداشته است. حال استفسار این است که باتوجه به کاهش فعالیت های بشری کنار پی دنیاگیری حال حاضر، آیا می توان وقوع این شرایط را دستکم از دیدگاه زیست محیطی مثبت تلقی کرد؟

امروزه توقف چرخه ی تولید و حمل ونقل تو استان هوبئی چین باعث کاهش فاش سطح آلودگی هوا داخل سرتاسر چین شده است. گفته می شود میزان نشر آلاینده ها در این کشور به میزان ۲۵ درصد کاهش یافته است؛ بوسیله اسلوب ای که می توان اثرات کاهش غلظت دی اکسید نیتروژن و دی زنگ را تا اینکه از محیط نیز مشاهده کرد. مقدر شدن بزرگی از سیستم کارمایه این کشور موقوف به زغال سنگ است. زغال سنگ خیر تنها برای گرمایش خانه ها بلکه بخاطر فرایندهای حرارتی صنایع و نیز تولید برق تو نیروگاه های چین نیز به کار می رود و حال که داخل چند ماه اخیر میزان کم تازگی از این سوخت فسیلی سوزانده می شود؛ میزان آلاینده های جوی همچنین با افت قابل توجهی مواجه شده است.

مقاله های مرتبط:کاهش چشمگیر آلودگی هوا؛ پیامد اقلیمی دنیاگیری ویروس کروناکاهش انتشار گازهای گلخانه ای در پی همگی گیری ویروس کرونا

کارشناسان همه گیری شناسی ناراحت آن هستند که با پایان محدودیت های تردد و لغو مقررات قرنطینه سازی احتمالا باید مجدد شاهد بازگشت ویروس باشیم. داخل این میان، فدایی اقلیم شناسان نیز دغدغه ی آغاز مجدد ی فعالیت های صنعتی و تشدید سطح آلودگی جهانی را در روال دارند. برخی می گویند خیزش مجلل موج مربوط باینده آلودگی به آسانی می تواند آثار مثبت این وقفه ی بلافاصله را در خود ببلعد. این همان اتفاقی است که پیش تیز درون سال ۲۰۰۹ تو چین رخ داد؛ یعنی زمانی که بخت این کشور در واکنش بوسیله جنگ مالی سال ۲۰۰۸، مشوق های اقتصادی عظمت را باهدف حمایت از پروژه های عظیم زیرساختی در اجازه کار قرار قسط و درادامه، موجی اهمیت از انتشار آلاینده های رود را رقم زد.

کاهش سطح آلودگی های فعلی تنها منحصربه چین نیست. ایالات متحده ی آمریکا نیز کمابیش وضعیت مشابهی را امتحان می بطی ء. درست است که استاندارد تردد مردم آمریکا نیز با کاهش مواجه شده است؛ با این حال، اکنون بخشی از این انرژی صرف کردن گرمایش یا سرمایش منازلی می شود که افراد در آنجا مشغول فعالیت های دورکاری یا خرید آنلاین هستند. به شبیه شرایط سال ۲۰۰۹، این بار نیز سعی برای راه اندازی مکرر سیستم اقتصادی کشورها تقدم بالاتری نسبت به دغدغه های کارشناسان زیست محیطی خواهد داشت.در جهان پساکرونا، تکاپو بخاطر راه اندازی دوباره چرخ اقتصادی کشورها اولویت بالاتری نسبت به دغدغه های زیست محیطی خواهد داشت

همین اینک نیز آماج ها حاکی از آن است که وقوع همه گیری اخیر باعث شده مجلس خشم افکار عمومی از اقدامات انکارکنندگان تغییرات اقلیمی منحرف شود. این گروه در ۱۸ مارس سال جاری میلادی تصمیماتی برای امنیت از ابتیاع نفت و گاز تو خلیج مکزیک اتخاذ کرده اند. این روزها نصیب و قسمت ترامپ باقدرت سیاست های ابطال برنامه های زیست محیطی را پیش می برد؛ آن حزن در شرایطی که تنها مهلتی ۳۰ روزه گرفتن برای اظهارنظر عمومی درمورد این تصمیمات جدید تعیین شده است. بدیهی است که در شرایط بوسیله وجودآمده ناشی از شیوع کرونا، تقریبا هیچ کس این اخبار را نمی شنود و زمانی افکار عمومی مخبر اتفاقات اخیر می شود که دیگر فرمان از کار گذشته است. بدتر از همگی اینکه حتی دایره نگاهداری از محیط زیست نیز برخی از دادرسی های نظارتی را در اجرای استانداردهای پیشین موقتا به حالت تعلیق درآورده است. این ساده انگاری ها، خود فرصتی برای صاحبان صنایع مجهز آورده که عاری هیچ نحو تنگ کردن قانونی، آزادانه به نشر آلاینده های بسیار تر دنباله دهند.

تعطیلی کسب وکارها

سفرهای فلکی مسئول انتشار ۲/۵ درصد از انتشار کربن داخل کل دنیا هستند. باطل سازی گسترده ی پروازهای هوایی و کنفرانس های بین المللی ازجمله عوامل بیش تأثیرگذار در سیلان کاهش پراکندن کربن در بخش هواپیمایی بوده است. اگر بوسیله چند سال پیش رجوع کنید، به تامل خواهید آورد که ۱۹۲ کشور جهان درون اجلاس جهانی سازمان ملل داخل سال ۲۰۱۶ سازش کردند که روند افزایشی اشاعه کربن ناشی از خطوط هواپیمایی را تا سال ۲۰۲۰ متوقف کنند. بنابر توافق یادشده، چناچه قضیه تکثیر انتشار از سطح خویشتن تو سال ۲۰۲۰ اجحاف کند، شرکت های هواپیمایی موظف خواهند بود تو ازای مابه تفاوت شاگرد از خسارت واردشده داخل پروژه های سبز سرمایه گذاری کنند.

در حال حاضر، شیوع بیماری کووید ۱۹ دستور کار های سیر بسیاری از ساکنین سیاره را درهم کرده است. اگر مردم از تجربه ی فعلی خود تحصیل های لازم را بگیرند، ممکن است داخل ضرورت انجام این طور سفرهایی در عهد پساکرونا نیز تجدیدنظر کنند و سطح انتشار شاگرد از پاره هواپیمایی همچنان پایین بماند. البته در متن توافق حقیقی اشاراتی در ارتباط با «شرایط غیرعادی» استاندارد ترویج در سال ۲۰۲۰ به چشم می خورد و از این رو، معلوم نیست که الزامات یادشده دقیقا به چه نحوی ادا خواهند شد.

با تعطیلی خواه کاهش حجم فعالیت کسب وکارها، توقع بخاطر انرژی نیز با نزول شدیدی مواجه خواهد شد. این می تواند اطلاع خوبی باشد؛ چراکه می تواند منجربه کاهش تقاضا برای سوخت های فسیلی شود. اما روی دیگر مسکوک نیز آن است که تقاضا بخاطر منابع انرژی تجدیدپذیر همچنین با کمبود مواجه خواهد شد. با ازسرگیری دوباره ی کسب وکارها درون آینده، برخی احتمالا همچنان بوسیله تعهدهای پیشین خویشتن تو ربط با کاربرد از منابع تجدیدپذیر پایبند بمانند؛ درحالی که ممکن است بقیه چنین رویکردی را دیگر درون پیش نگیرند. صنعت انرژی خورشیدی نیز از عموم صنایعی است که با نزول مواجه خواهد شد؛ چراکه غصه اکنون با دو معضل کاهش تقاضای جهانی و نیز اختلال تو زنجیره ی تأمین خطوط تولید واقع در گره مواجه است.

اوضاع وقتی مرموز پر حرارت می شود که می بینیم این افت جدی ادعا بخاطر سوخت متین داخل میانه ی یک هیاهو نفتی در جریان است. اگر قیمت نفت همچنان پایین بماند و ویژگی های فعلی نقض شوند، دور از ذهن محو که انسان بوسیله ابتیاع خودروهای کم بازده تر روی آورند؛ موضوعی که خویشتن باعث افزایش دوباره سطح آلاینده ها خواهد شد.

مسائل فرا اقتصادی

شیوع مصیبت کووید ۱۹ علاوه پهلو تأثیر یمین بر محیط زیست، دربرگیرنده ی برخی از اثرات غیرمستقیم نیز می شود. بسیاری از پروژه هایتحقیقاتی درحوزه ی محیط زیستی بوسیله اندیشه قوانین قرنطینه سازی به حالت تعلیق درآمده اند. بسیاری از آزمایش های چندین ساله معیار گیری از هوا، خاک و حفاری در مناطق قطبی متوقف شده یا دستکم دچار اختلال شده اند. بدیهی است که تا زمان خاتمه وضعیت فعلی، بسیاری از داده های زیست محیطی از دسترس ما خارج خواهند وجود. پژوهشگران سراسیمه هستند که حتی با بازگشت به شرایط عادی نیز بودجه ی بسیاری از این گونه پژوهش ها معادل شود.

تو پایان، هنوز با این پرسش مواجه ایم که آیا باید آثار مسری کوید ۱۹ را برای هوا زیست، مثبت تخمین کرد یا منفی؟ گزارش کوتاه مدت سابق موسسه ی اطلاعات کارمایه ایالات متحده ی آمریکا (EIA) در ۱۸ مارس منتشر شد که نمی توان از آن مراد استخراج معلومات مفیدی درارتباط با وضعیت فعلی داشت. گزارش تازه همچنین داخل ۴ آوریل منتشر شد که اولین برآوردهای این اداره را درارتباط با اثرات دنیاگیری کووید ۱۹ روی انتشار کربن و قیمت نفت دربرگیرنده می شود. برخی از مهم ترین پیش دماغ های راه اندازی بدین تطویل است:میانگین مقدار نفت بی تجربه برنت در سال ۲۰۲۰ با کاهشی ۴۸ درصدی نسبت به سال قبل بوسیله ۳۳ دلار درازای هر بشکه خواهد رسید.مصرف جهانی نفت و فراورده های میعانی در سال ساری با کاهشی ۵ درصدی نسبت بوسیله سال گذشته به ۹۵/۵ میلیون بشکه درون هر روز خواهد رسید که مشعر از روبرو شدن ابعاد نو ای از تلاطم ناشی از ویروس کرونا درصنایع فسیلی گیتی است.درنتیجه ی تعطیلی بسیاری از کسب و کارها، پیش دماغ می شود قیمت خرده فروشی برق نیز در ایالات متحده با کاهشی ۴/۷ درصدی در سال ۲۰۲۰ مواجه شود.استاندارد تولید الکتریسیته در ایالات متحده خلال سال ۲۰۲۰ با افتی ۳ درصدی مواجه خواهد شد. با این حال، تولید انرژی های تجدیدپذیر درون این کشور رشدی ۱۱ درصدی را تجربه خواهد کرد. متجاوز ترین افت تولید انرژی در نیروگاه های مبتنی به خشکی امدن بنزین زغال سنگ رخ خواهد داد؛ تا آنجاکه پیش بینی می شود امسال تولید زغال سنگ در آمریکا تا ۲۰ درصد کاهش یابد. این داخل حالی است که استحراج مدفوع طبیعی می تواند تا یک درصد رشد را امتحان یواش.درنهایت، سرایت کربن درون بخش انرژی با افتی ۷/۵ درصدی درون سال ۲۰۲۰ مواجه خواهد شد؛ درحالی که این افت طی سال ۲۰۱۹ تنها ۲/۷ درصد بود.

با این همه، از آنجاکه ما هنوز در میانه ی شیوع این همه گیری صبر داریم، پیش دماغ دقیق ابعاد زیست محیطی بحران حال حاضر به مشابه سایر ابعاد اقتصادی و سیاسی آن امکان پذیر نیست. بدیهی است که قدم ی بسیاری از این اثرات تاحد زیادی به نوع واکنش سیاستمداران جهان در قبال این میهمان ناخوانده مناسبت خواهد داشت.

متشنج که زمان حال با آن دست وپنجه نرم می کنیم، به شکلی بی رحمانه ما را واردار به تامل در برخی از رفتارهای زیان بارمان در قبال دنیا اطرافمان کرده است. شاید این ایست به منزله ی فرصتی طلایی باشد تا جوامع دوباره بوسیله ارزیابی سازوکار سیستم باشکوهی بپردازند که سال ها تنها با موتور محرکه ی اقتصاد به پیش رانده شده است. بیشتر بخوانید:جهان پساکرونا از نگاه یووال نوح هراریآمازون آزمایشگاه اختصاصی بخاطر تشخیص ویروس کرونا تو میان کارمندان متد اندازی می کندهمه گیری ویروس کرونا در ایران از نگاه آمار و ارقام [به روزرسانی: ۲۳ فروردین ۹۹]گوگل دسترسی رایگان به فردی های پیشرفته سرویس دام کنفرانس خود را تسلسل کردطرح ترافیک فعلا داخل تهران ارتکاب نمی شود
ASGHاینستاگرامOOOON ماهانه بیش از یک میلیارد نفر کاربر دارد و تعداد افرادی که از ویدئو کاربرد می کنند، هرسال ۸۰ درصد افزایش می یابد. با اینکه تو اینستاگرام بوسیله قرار می قابلیت از صفحه عکس گرفت یا تصاویر را دانلود کرد، پس انداز کردن ویدئوها از آن نشدنی نیست؛ اما معمولا بخشی دشوارتر است. درون این مطلب زومیت، هشت سیاق متنوع برای دانلود و سازمان دهی تمامی ویدئوهای اینستاگرام را گردآوری کرده ایم و نحوه ی ذخیره ی ویدئوها برای بوسیله اشتراک گذاری دوباره خواه ضبط محتوا را آموزش داده ایم. اسباب InstantSave از وب سایت Gramblast



InstantSave ابزاری برای دانلود تصاویر و ویدئوهای اینستاگرام ازطریق مرورگر وب است. همان گونه که شما نیز انتظار دارید، سیلان دانلود ویدئو با ابزار یادشده بسیار ساده است. لینک مطلبی که درون اینستاگرام به رخ عمومی منتشر شده، کپی و در ادوات InstantSave جای گذاری کنید. سپس، روی گزینه ی Download Gram کلیک کنید. درادامه خواهید دید فایل ویدئو با فرمت MP4 به سرعت دانلود می شود. همچون سایر درخت سرو هایی که درون این یادداشت ذکر می شود، با ابزار InstantSave امکان دانلود محتوای رسانه ای از لینک های خصوصی (private) را نخواهید داشت؛ تا اینکه اگر دنبال کننده ی حساب کاربری مربوط به آن لینک باشید.IFTTT



ابزار IFTTT تمامی مراحل ذخیره و ضبط کردن ویدئوها را خودکار انجام می دهد. بااین حال، درابتدا لازم است هم در وب سایت IFTTT و غم در سرویس دراپ باکس حساب کاربری خلق کردن کنید. پس از ثبت شهرت داخل هر دو سرویس، گزینه ی Save your Instagram videos to a Dropbox folder را در وب سایت IFTTT انتخاب کنید. پس از این مرحله، وب سایت سابق الذکر برای دسترسی به احصائیه کاربری اینستاگرام و دراپ باکس شما درخواست مجوز خواهد کرد که باید قبول کنید.

با استعمال از اسباب IFTTT، می توانید هریک از ویدئوهایی را انتخاب کنید که قرار است روی حساب دراپ باکس مرتبط پس انداز شوند. درون پلتفرم مذکور، کاربران می توانند برای پس انداز ی ویدئوهای سلیقه یا ویدئوهای آپلودکرده داخل اینستاگرام، نشانه های خاصی ابداع کنند. نسخه ی پشتیبان ویدئوها در دراپ باکس با فرمت MP4 ذخیره می شوند.Savefromwebمقاله های مرتبط:چگونه از حریم خصوصی خویشتن تو اینستاگرام محافظت کنیم؟چگونه صیت کاربری اینستاگرام خود را تبدیل دهیم؟

Savefromweb نه تنها امکان دانلود ویدئوهای اینستاگرام را برایتان حاضر می کند؛ بلکه امکان می دهد تصاویر، آلبوم ها، تصاویر پروفایل و استوری ها را نیز پس انداز کنید. عزب چیزی که برای فرمان با Savefromweb نیاز دارید، لینک محتوای رسانه ای است. کافی است URL ویدئو را کپی و در قسمت مربوطه جای گذاری کنید و گزینه ی دانلود را ضیق دهید. درون این مرحله، به ورق ای تربیت خواهید شد که دو گزینه ی دانلود و بازگشت به بناء (return to home) داخل آن به چشم می خورد. با کلیکی مجدد روی گزینه ی دانلود، فایل اینستاگرام خودکار تو پوشه ی دانلودها داخل کامپیوتر پس انداز خواهد شد.Video Downloader for Instagram (اپلیکیشن اندروید)

این نرم ادوات اندرویدی به شما امکان می دهد تصاویر و ویدئوها را دانلود و تگ ها را از اینستاگرام کپی کنید. بخاطر کاربرد از این اپلیکیشن، URL ویدئو مدنظر تو اینستاگرام را کپی و در درنگ افزار Video Downloader جای گذاری کنید. در این مرحله، ویدئو دانلود می شود و می توانید آن را به اشتراک بگذارید یا دوباره در اینستاگرام منتشر کنید.InstaSave (اپلیکیشن اندروید و iOS)



InstaSave، گزینه ی بسیار کاربردی برای کاربران اندروید است. بخاطر مصرف از اپلیکیشن مذکور، هنگام مرور پست های اینستاگرامی، روی نشان سه عمه در گوشه ی بالا و سمت حق ویدئوها یی کلیک کنید که سرود دارید دانلودشان کنید. تو مرحله ی بعد، از منو بازشده گزینه ی Copy Share URL را بزنید و پس از دخول به اپلیکیشن InstaSave می بینید ویدئو در حصه مربوط به اطلاعاتتان سیاهه شده است. روی گزینه ای بوسیله شکل فلش روبه پایین درج شده زیر آخرین ویدئو کلیک کنید و کلید Save را بزنید. تمامی ویدئوها و تصاویر ذخیره شده درون بخش مفروضات نرم افزار InstaSave نمایش داده می شوند. همچنین، می توانید به سادگی ویدئوهای قدیمی را مستقیما از اپلیکیشن یادشده پاک کنید.Quickly Repost for Instagram (اپلیکیشن iOS)



این اپلیکیشن که پیش تر Insta Save نام داشت، مدت هاست دردسترس کاربران قرار دارد. همان نحو که از نام متاخر اپلیکیشن برمی آید، این نرم افزار امکان دانلود موقت ی عکس ها و فیلم ها و سرایت دوباره ی آن ها در اینستاگرام را مهیا می نرم. با واردکردن نام کاربری در اپلیکیشن یادشده، می توانید محتوای مدنظرتان را جست و نهر کنید.بیشتر بخوانید:ارسال اطلاعات بی عیب درباره کووید ۱۹ برای یک میلیارد نفر از کاربران فیسبوک و اینستاگراماینستاگرام محتوای مرتبط با کرونا را از مدخل پیشنهادها حذف می کنداینستاگرام افکت های AR AR مرتبط با کرونا را حذف می کندچگونه از حریم خصوصی خود تو اینستاگرام مراقبت کنیم؟فیسبوک موقتا تبلیغ ماسک پزشکی را ممنوع می
ویروس کرونا متاخر مصیبت تنفسی جدیدی است که تقریبا سه ماه پیش از چین منشاء گرفت و تاکنون در بسیار از ۱۵۰ سرزمین گیتی منتشر شده است. وزارت بهداشت ایران نخستین مورد ابتلا و اجل دراثر ویروس چینی را داخل واپسین روز ماه بهمن تو قم گزارش کرد. در این مدت بیش از یک ماهه، ویروس کرونا همچنان داخل حال گشادگی در کشور بوده و مقابل آمار رسمی، بیش از ۵۰ هزار نفر را مبتلا کرده است. در این صفحه، می توانید جدیدترین آمار کرونا محتوی نقشه ی استان های درگیر، تعداد افراد مبتلا، جان باخته و روند شیوع ویروس کرونا جدید در ایران را مشاهده کنید.آمار رسمی کرونا تو ایران

قضیه شیوع ویروس کرونا درون ایران (فاحش ناحیه ای و ستونی)

روند مسری ویروس کرونا تو ایران (فاحش خطی)

دنیاگیری ویروس کرونا جدید (کووید ۱۹)

راهنمای قرنطینه

اساسی ترین مقالات زومیت درباره ویروس کروناویروس کرونا چیست؟ علائم بیماری، نحوه انتقال و مسئله شیوعویروس کرونا جدید چگونه منتشر می شود؟شیوع ویروس کرونا با گرمای هوا راکد می شود؟ویروس کرونا دربرابر آنفولانزا؛ کدام یک واقعا خطرناک برنده است؟تفاوت سرماخوردگی، آنفولانزا و کرونا چیست؟ویروس کرونا داخل ایران؛ برای پیشگیری از ابتلا چه کنیم؟آموزش همگانی ویروس کرونا: پیشگیری و دانستنی های ضروریچگونه با اضطراب شاگرد از شیوع ویروس کرونا مقابله کنیم؟ویروس کرونا؛ مصرف مکمل ویتامینی می تواند از ابتلا پیشگیری کند؟ویروس کرونا؛ چگونه به طور صحیح از ماسک استفاده کنیم؟

نیز تو دنباله می توانید تمامی اعلام و مقالات زومیت در خصوص ویروس کرونا را مشاهده کنید.
ازSGHAROOOONSGHAROOOON مدت ها پیش شاهد پراکندن شایعاتی مبنی بر تمایل اپل به استفاده از پردازنده های آرم (ARM) به جای پردازنده های اینتل در لپ تاپ ها و رایانه های سری مک بوده ایم. پهلو اساس اطلاع دادن جدید، ظاهرا روند جایگزینی پردازنده های آرم با اینتل در مک های اپل قرار است زننده خیس از آنچه فکرش را می کردیم صورت پذیرد. در ضمن خواست داشتیم اپل بوسیله صورت آزمایشی عزب یکی از محصولاتش را به آرم مجهز کند، اما احتمالا اهالی کوپرتینو برنامه های گسترده لطافت برای آرم تدارک دیده اند.

بر شالوده مطلب جدید مینگ چی کو اپل نیت دارد در سال ۲۰۲۱ چندین لپ تاپ و رایانه ی سری مک را با پردازنده ی آرم تولید و روانه ی بازار بطی ء. این تحلیلگر شناخته شده می گوید استفاده از پردازنده های آرم باعث خواهد شد هزینه های مربوط بوسیله پردازنده هایی که اپل در محصولاتش استفاده می کند به میزان ۴۰ تا ۶۰ درصد کاهش یابد؛ دست یابی به این کمال مطلوب درحالی رخ می دهد که اپل انعطاف بیشتری برای استفاده از سخت افزار مختلف تو دستگاه هایش خواهد داشت. مینگ چی کو پیش تر داخل یادداشتی دیگر مدعی شده وجود که اپل بدوی لپ تاپ مبتنی بر آرم را در سه ماهه ی چهارم سال ۲۰۲۰ یا سه ماهه ی ابتدا سال ۲۰۲۱ نمایش خواهد کرد.مقاله های مرتبط:مسیر اپل به سمت تولید پردازنده های ARM و اشکال درون جایگزینی Xeonمعماری ARM چیست؟ چه تفاوتی با x86 اینتل دارد؟

پردازنده های مبتنی بر معماری آرم بیشتر در وسیله های موبایلی مورداستفاده قرار می گیرند، زیرا نسبت بوسیله پردازنده های دیگر انرژی بسیار کمتری از باتری ایجاب می کنند. این طور پردازنده ای باعث می شود محصولی نظیر آیپد عاری این که به سیستم خنک کننده ی همیشه کوشا حاجت پیدا کند، تا روزگار ها بدون شارژ مجدد ابدیت بیاورد. اپل طی سال های اخیر توانسته است پردازنده های موبایلی سری A A را متجاوز قدرتمند کند؛ با در نظر گرفتن این توضیحات، حساب دان است اگر اپل بخواهد سرانجام در لپ تاپ های سری مک بوک از پردازنده های قدرتمند A سری A. 

استفاده یواش ایده ی استفاده از پردازنده های آرم برای رایانه های دسکتاپ جذاب تر به نظر می رسد؛ به خصوص به این دلیل که تاکنون هیچ شرکتی به استراحت دادن پردازنده های آرم در رایانه های دسکتاپی که به دست استعمال کنندگان معمولی می رسند، روی. نیاورده است مصرف کمتر انرژی توسط پردازنده های آرم، وابستگی تنگاتنگی با قدرت پردازشی آن. ها دارد دستگاه های موبایلی مبتنی کنار آرم با غلبه پردازشی کمینه فعالیت می کنند، برای اینکه نیاز دارند باتری پایگاه را برای مدت زمانی طولانی نگه دارند و همچنین دمای داخلی پایگاه. پایین بماند فرض کنید پردازنده های نظیر تراش ی قدرتمند A12Z به کاررفته در آیپد پرو ۲۰۲۰ بوسیله درون فرم فاکتور iMac با سیستم خنک کننده ی قوی و لب انرژی یمین از طریق پریز برق،. منتقل شود درون این حالت چه اتفاقی می افتد؟ آیا می نبوغ در مک پرو متاخر که دستگاهی بیش پیشرفته و گران ارزش است و از پردازنده های سری Xeon اینتل استفاده می کند، به یکروز گیری از پردازنده های آرم

روی آورد؟ تو هر صورت به نظر می رسد که واگذاری از پردازنده های اینتل به پردازنده های مبتنی پهلو آرم، اطلاع مهم و بزرگ سال آینده ی میلادی برای رایانه های سری. مک باشد اپل به طور معمول چنین خبرهایی را در روند کنفرانس (ترقی) دهندگان WWDC اعلام. می بطی ء به دلیل شیوع ویروس کرونا، کنفرانس توسعه دهندگان جهانی اپل ۲۰۲۰ برای نخستین بار خلال ۳۳ سال اخیر به رخساره حضوری برگزار نخواهد شد و فرمتی کاملا آنلاین به خود. خواهد گرفت WWDC 2020 در تاریخ نامشخص در (ماه) ژوئن خرداد برگزار.

خواهد شد شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درون این زمینه دارید؟:بیشتر بخوانید اپل واچ سری 6 احتمالا به تاچ ID حاضر می شودآرم چگونه به فرمانروای پردازنده های موبایل تحول شد؟امکان مسدودسازی تمام کوکی های شخص سوم داخل به روزرسانی متاخر مرورگر سافاریاپل از راه اندازی وب سایتی جدید برای معارفه رسانی در مورد کرونا خبر داداپل از گمان تعویق چندماهه ی ارائه آیفون 12 بوسیله موجب مسری کرونا
به گزارش همشهری آنلاین و بوسیله نقل از دپورته کواترو، لیونل مسی فوق هنرمند آرژانتینی آویشن پیاده روی بارسلونااسپانیابه دلیل مسری ویروس کرونا و تعویق مسابقات فوتبالی مختلف در اروپا از جمله لیگ قهرمانان و لالیگا، دستمزد سالیانه خود را که بالغ بر ۵۰ میلیون یورو  وجود را به ۱۵ میلیون کاهش قسط.

لازم به ذکر است که پیش از این مسی مبلغ یک میلیون و پانصد هزار یورو هم بابت مبارزه با این بلای ناگهانی به بیمارستان ها معاون کرده است. عدم ارامش ستاره های بارسا و باشگاه؛ حقوق اندک نمی شود!
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ورزش ۳، روز گذشته بود که ابتلای مالدینی و پسرش به کرونا تایید شد و اکنون اسطوره باشگاه میلان با انتشار ویدئویی، آخرین وضعیتش را بوسیله اطلاع هواداران رساند.

وی گفت:" مایلم از ضابطه این ویدئو از همه کسانی که تو شبکه های مدنی و پیامک برای سلامتی من و پسرم ابراز نگرانی کردند، تشکر کنم.

ما خوب هستیم و تا یک هفته دیگر از شر این ویروس خلاص می شویم. متشکرم بوسیله تامل رفاقت تان؛ چیزی که هیچ گاه کاستی آن را احساس نکردم. همچنین مایلم از همه پزشکان، پرستاران، کادر درمان، نگهبان ها و پاسبان ها که داخل این شرایط اضطراری، با شجاعت و حرفه ای گری کامل حکم می کنند، سپاس کنم. بار دیگر، شما باعث موکد که ایتالیایی ها احساس نخوت کنند. متشکریم. " تست کرونای رونالدو فاحش شد