دنیای دیجیتال

خواب یکی از اصلی ترین ارکان سلامت جسم و رسیده است. خواب، مقوله ای است که اهمیت آن تا بوسیله امروز، همچنان بخاطر بسیاری از ما سرشار از پرسش و ابهام است، بطوریکه بخش قابل توجهی از زندگی خود را در خواب می گذرانیم. خواب نفوذ کردن متجاوز یدکی نیز پیاده شدن آن حصه از زندگی که تو بیداری می گذرد، دارد. تمام این موارد، جزو دلایلی است که به ما می گوید چرا لازم است بیشتر درباره ی خواب بدانیم.

آیا آخرین باری را که عاری زنگ ساعت خواه موبایل از خواب بیدار شدید و برای متوجه شدن بوسیله قهوه یا چای نیاز نداشتید، بوسیله خیال می آورید؟ بها خواب کافی و پند شده، هشت زمانه است و دو سوم افراد بالغ در کشورهای ترقی یافته، به این اندازه نمی خوابند. سیلان ای که چندان بی سابقه نیست و شاید شما نیز جزو همین قسمت قسمت کردن از افراد بالغ باشید؛ با این حال، عواقب این جریان زیاد عجیب است. گوناگون و اقسام اختلالات معنی و جسمی، کاهش توانایی های ذهنی، ریسک بالای انواع بیماری های ذهنی و جسمی مثل آلزایمر یا سرطان، تا تکثیر شدید خرج های درمانی و زیان های جانی و مالی بوسیله دلیل نزول عملکرد در آموزش و درمان، از عوارض مادی و معنوی بی خوابی و کم خوابی است.مقاله های مرتبط:معرفی تاریخ سیلی لیست؛ چطور کارها را مقاوم انجام بدهیممعرفی تاریخ «بازی برنده ها؛ تیز ها برد می خواهند و بازنده ها نباختن»

خواب یکی از رادیکال ترین و موثرترین جنبه های زندگی، سلامت و طول عمر ما است. تا همین اواخر، معرفت هیچ پاسخی بوسیله پرسش هایی از قبیل «چرا می خوابیم، خوابیدن چه فوایدی برای ما دارد و چرا طی افت خواب دچار عوارض ناخوشایندی می شویم»، نداشت. شاید سوالی در این میان مطرح شود که مگر خواب چه کاری می کند و به نشانی یک موجود زنده، به چه دلیلی باید بخوابیم؟ شاید شما نیز متوجه شده اید که وقتی فرسوده اید، مقصود بیشتری به خوردنی نوشانیدن دارید. این گرایش تصادفی نیست. خوابِ بسی کمینه موجب افزایش هورمون گرسنگی و کاهش هورمون سیری می شود. با بود اینکه معده تان انباشته شده، هنوز هم می خواهید بیشتر خوردنی بخورید. افزایش اندازه در بزرگ سالان و کودکانی که دستخوش کمبود خواب هستند، اثبات شده است. بدتر از آن، اگر بخواهید رژیم بگیرید اما غصه زمان خواب کافی نداشته باشید، رژیمتان ناحق است، برای اینکه بیشترِ وزنی که از دست خواهید داد متعلق به توده ی عضلانی بدن است، نه چربی.

کتاب چرا می خوابیم؛ «غلبه خواب و خواب»، که توسط متخصصی عالی به نام پروفسور متیو واکر، که مدیر آزمایشگاه خواب و عصب شناسی دانشگاه برکلی است، منتشر شده است، نشان می دهد که دلیل جماع کردن چیست و چگونه می توانیم با استفاده از غلبه خواب تغییری بزرگ تو عمر خویشتن ایجاد کنیم. این کتاب با زبانی ساده و روان که بخاطر عموم مردم به صبر قابل فهم است، درکی بدیع از بزرگی مهیب خواب و رویا در عمر ارائه می دهد. کتاب «چرا می خوابیم» از زمان چاپ، بسیار پرطرفدار بود و تا مدت ها پرفروش ترین تاریخچه در نیویورک تایمز و سایت آمازون به شمار می رفت.معرفی کردن کتاب «چرا می خوابیم؟»

در کتاب «چرا می خوابیم؟»، پروفسور متیو واکر، مدیر مرکز علوم خواب آدم UC برکلی، براساس تحقیقاتی که انجام داده است، تشریح می دهد که چگونه بی توجهی بوسیله خواب، روی خلاقیت، حل مسئله، غرض گیری، یادگیری، حافظه، مصونیت قلب، سلامت مغز، سلامت روان، سلامتی عاطفی، سیستم امن و دیگر ابعاد مردم تاثیر می گذارد.

دکتر توماس روت، از درمانگاه هنری فورد درون دیترویت، تو پاسخ به این سوال که آیا واقعا تمام افراد به هفت الی هشت ساعت خواب داخل شبانه روز احتیاج دارند با قاطعیت می گوید: «تعداد افراد عادی که می توانند بدون فاش کردن مشکل، ۵ شایسته کردن یا کمتر در روز بخوابند، نزدیک به صفر است و این موضوع هیچگاه ربطی بوسیله اینکه چقدر و چطور خودشان را قانع کرده اند که این مقدار رویا برایشان کافی است، ندارد». داخل این کتاب به کسانی که به خواب نیم روز عادت دارند، وعظ شده است که از یک خواب کوتاه شقه بهره حوالی ساعت سه بعدازظهر لذت ببرند؛ زیرا بخاطر سلامتی ذهن و بدن کارگر است. حضور نور آبی چراغ های led و دمای کمی خنک حدود ۱۸-۲۰ منصب نیز، برای داشتن چونی خواب بهتر وعظ شده است .

خواب دوش های خشمناک شیمیایی تیره ای ابداع می کند که به نحو های مختلفی، مغز ما را گشایش می بخشند. رویا سلاحی است که سیستم امان بدن ما را مجددا بازسازی می کند و به جلوگیری از عفونت و جلوگیری از هرگونه بیماری، معاون می بطی ء. به عبارت دیگر، خواب به طریقی که نمی توانیم ببینیم، تناسب کالبد تکامل ما را بسیار استحکام می کند.

به نعوظ معمول، خواب شب هنگام ی کمینه از شش خواه هفت ساعت، به سیستم امن بدن شما آسیب می زند و خطر ابتلا بوسیله سرطان را زیاد از دو برابر می کند. خواب ناکافی یکی از عوامل مهم درون سبک زندگی است و تعیین می درنگ که آیا شما به بلای ناگهانی آلزایمر مشغول خواهید شد یا خیر. خواب ناکافی، و حتی کاهش کمتر آن فقط بوسیله مدت یک هفته، سطح قند خون را بوسیله شدت مختل می کند؛ تا جایی که در زمره ی پیش دیابتی ها طبقه بندی می شوید. رویا کوتاه گمان انسداد و تنگ شدن عصب های دل را تکثیر می دهد و شما را تو معرض بیماری های قلبی عروقی، سکته و نارسایی قلبی صبر می دهد.

با درنظرگرفتن مجموع پیامدهای مربوط به سلامتی که مطرح شد، پذیرفتن این بستگی ی ثبوت شده آسان تر می شود: هرچه رویا شما کوتاه تر باشد، کشش عمرتان هم کوتاه تر خواهد بود. رویا یکی از آخرین رازهای بزرگ بیولوژی، پاینده مانده است. افرادی که نکته سنج ترین حافظه ها را داشته اند، از جمله فرانسیس کریک، نمدار ی جایزه ی نوبل، که به ساختار پیچ خورده و نردبانی DNA پی توقیف بود، کویتی لیان، استاد نامدار و سخندان رومی، و حتی زیگموند فروید، همگی توانایی خود را در گشودن راز مبهم رویا امتحان کردند، اما هیچ کدام بوسیله خراج ای نرسیدند.



کتاب «چرا می خوابیم؛ غلبه خواب و رویا» آشکار می یواش که رویا بی نهایت مبهم تر و عمیقا جالب نم از چیزی است که تصورش می کنیم. بوسیله نظر نمی رسد یک عضو اصلی در بدن خواه فرایندی در مغز وجود داشته باشد که به میانجی ی خواب بهترین نشود و اگر به اندازه ی کافی نخوابیم، دستخوش اختلال نشود. اینکه هر شب چنین وفوری از فواید مربوط به صلح و صفا را دریافت می کنیم، نباید جای تعجب داشته باشد. از شیوه رشد کندرو اکتشافات در طی بیست سال گذشته متوجه شده ایم که خواب، بیشتر از آن چه تصور کنیم، برای زیستن لازم است. خواب درون رابطه با سلامتی مزایای بسیاری دارد، مزایایی که خودتان باید داخل هر بیست و چهار ساعت آن ها را به دست آورید.خرید با کد تخفیف zoomit

هنگام خوابیدن، مغز عملکردهای متنوع از عموم یادگیری، حفظ کردن، تصمیم گیری و انتخاب منطقی را تقویت می یواش. خواب، با نوکری خیرخواهانه بوسیله اشتی روان، مدارهای هیجانی مغز ما را مجددا انتظام می یواش و به ما این امکان را می دهد که چالش های اجتماعی و جریان روز بعد را با خویشتن داری و خونسردی هدایت کنیم. ما حتی در مراحل آغازین خواب، در حال حس غیرقابل نفوذ ترین و جنجالی ترین تجربه ی آگاهانه هستیم: رویا. رویا رویت شامل مجموعه ای از مزایای منحصربه فرد برای  انسان هاست که به معادل ی کافی دلگشا شانس هستند که آن را تجربه کنند. رویا شکلی از فعالیت تخیلی محسوب می شود که عموم انسان و تمام گروه های اهل سنت را دربر می گیرد. بحث رویا داخل روانشناسی، تحت تاثیر روانشناس معروف فروید است که عقیده داشت رویا راه واقعی جهت دستیابی به ناخودآگاه انسان است. از نظر فروید، انسان می تواند از طریق تحلیل و تفسیر رویا، اطلاعاتی درباره ی آرزوهای ناخودآگاه و امیال سرکوب شده ی خود به دست آورد.

همچنین پایین تر از مغز، رویا در بدن و قامت نیز باعث تجدید قوای سیستم پناه می شود و به مبارزه با غده های بدخیم می پردازد و در جلوگیری از عفونت و دفاع داخل طبق هرگونه بیماری نقش دارد. خواب، با تنظیم دقیق تعادل انسولین و گردش گلوکز، روش متابولیک بدن را اصلاح می کند. خواب اشتهای ما را نیز انتظام می یواش و از طریق انتخاب مواد غذایی سالم، و نه تحرکات عجولانه، بوسیله کنترل وزن بدن کمک می یواش. رویا فراوان، از میکروارگانیسم های رشد کننده تو روده، که می دانیم بیشتر سلامت غذایی ما از آنجا مقدمه می شود، مراقبت می درنگ. همچنین به اندازه خوابیدن، با سلامتی سیستم قلبی و عروقی ما وحدت نزدیک دارد. ضمن اینکه خوابیدن قلبمان را در وضع انعام استراحت می دهد و فشارخون را هم پایین می آورد.

خواب تنها فرمان اثربخشی است که می توانیم هر روز بخاطر بازگرداندن سلامتی مغز و بدنمان ایفا دهیم و بهترین تکاپو والده سرشت دشت مرگ است. متاسفانه، شواهد اصلی که کلیه ی خطرات ناشی از نزول خواب تو افراد و جوامع را صریح می کند، به طور واضح درون معرض دیدن عموم قرار نگرفته است. این چشم گیرترین جهالت در مذاکره های معاصر در مرزوبوم ی سلامت است. درون واکنش به این غفلت، این کتاب قصد دارد به عنوان یک نوآوری علمی دقیق درون جهت رفع این نیاز خدمت بطی ء و هدف نویسنده این است که درک ما از رویا را تجسس و غفلت ما را اصلاح بطی ء.

اگر هنگام قرائت کردن این کتاب، احساس خواب آلودگی داشته باشید و بخوابید، ادیب برخلاف بیشتر نویسندگان دلسرد نخواهد شد. تو واقع، براساس موضوع و محتوای کتاب چرا میخوابیم، بوسیله نعوظ جدی نویسنده قصد دارد این نوع اقدام را در شما ترغیب بطی ء. با دانستن آنچه نویسنده در مورد ربط ی رویا و حافظه می داند، عالی ترین ستایش و تمجید از وی این است که بداند شما، خواننده ی این کتاب، نمی توانید در مقابل این ابرام به تقویت شدن پایداری کنید و بنابراین با خوابیدن، آنچه را که بوسیله شما می گوید، به یاد می سپارید.خواب تنها امر اثربخشی است که می توانیم هر روز برای بازگرداندن سلامتی عدد و بدنمان ادا دهیم و بهترین تلاش مادر طبیعت علیه مرگ استبخش هایی از کتاب

مقدر شدن اول این کتاب از خواب رمزگشایی می یواش و چیستی خواب را وارسی می یواش. نویسنده می گوید که چه کسانی می خوابند، چقدر می خوابند، انسان چگونه باید بخوابد و اینکه چگونه چونی خواب در طول زندگی شما خواه فرزندتان تغییر می یواش و به سمت بهتر شدن یا بدتر شدن می جوی.

بخش دوم، جزئیات خوبی ها، قباحت ها و مرگ ومیر ناشی از خواب و کمبود خواب را مطرح می کند. ما تو این فصل، تمام مزایای حیرت انگیز رویا برای مغز و بدن را معاینه می کنیم و می بینیم که ابزار همه کاره ی خواب بخاطر صلح و صفا و تندرستی درواقع چیست. سپس این گسستگی به این موضوع می پردازد که چگونه و بوسیله چه دلیل هبوط رویا بوسیله سیاه اب ناخوشایندی از مرض های مزاجی، بلای ناگهانی و مرگ زودهنگام منجر می شود. این فصل به عبارتی هشداری درمورد رویا است.

بخش سومین از منظر علمی مطالبی را در مورد گذرگاهی ایمن از خواب بوسیله دنیای خیالی رویاها اظهار می بطی ء. درون این فصل، از مواردی مانند نگاه کردن به مغز افرادی که در حال خواب دیدن هستند، ایده هایی که جهان را دگرگون می کنند، امکان پذیر بودن کنترل رویاها و اینکه چگونه خواب ها وحی بخش ایده های برنده ی جایزه نوبل می شوند، گفتگو می شود.

بخش چهارم  کتاب، ابتدا ما را درون به خشکی امدن تختخواب قرار می دهد و اختلالات بی شماری را درمورد خواب، از جمله بی خوابی تشریح می دهد. این فصل دلایل بدیهی و نه چندان بدیهی درباره ی خواب اقرار می کند. برای مثال، اینکه چرا برای بسیاری از ما داشتن یک خواب خوب در شب مشکل است. داخل ادامه، بر بنیان داده های علمی و بالینی و نه براساس هذیان یا پیام های برند های تجاری، بحثی نمودار تو مورد قائم های خواب مطرح می شود. سپس بوسیله جزئیات روش های درمانی جدید و بدون دارو می پردازد که بخاطر داشتن خوابی بهتر، مصون نمدار و مؤثرتر هستند. در نهایت نیز با گذر از رختخواب به سطح خواب داخل جامعه می پردازد و متعاقبا از تأثیر تأمل برانگیز خواب ناکافی درون آموزش، پزشکی و مراقبت های بهداشتی و کسب وکار، گپ می نرم.سودا با کد تقلیل zoomit

باید خاطرنشان کرد که نیازی نیست شما کتاب «چرا می خوابیم» را در این چرخه ی روایی چهار بخشی بخوانید. در بیشتر بخش ها، هر گسستگی می تواند به رخ جداگانه و خارج از نظم خوانده شود، بدون اینکه مفهوم اضافی از آن از بین برود. بنابراین، می توان این کتاب را به طورکامل خواه جزئی خواند. اینکه آن را به سبک سلف سرویسی بخوانید یا به ترتیب، به دلخواه ی انحصاری شما بستگی دارد.

درباره ی نویسنده و ناشر کتاب

متیو واکر دبیر ی کتاب «چرا می خوابیم» دانشمند علوم اعصاب است. واکر در انگلستان بوسیله دنیا آمد و تو رشته ی فیزیولوژی عدد و اعصاب، از دانشگاه نیوکاسل دکترا گرفت. در ژوئن ۲۰۰۴، واکر لله روانپزشکی در دانشکده پزشکی هاروارد شد. او سه گانه سال با همین سمت داخل هاروارد ماند و استیناف هایی در ماخذ ی خواب انجام انصاف. پس ازآن در ژوئیه ی ۲۰۰۷ به عنوان استاد علوم اعصاب و روانشناسی درون دانشگاه کالیفرنیا تدریس کرد. تاریخچه چرا می خوابیم اولین تاریخ متیو واکر است.

تحقیقات او بر تاثیر رویا بر مصونیت انسان و بیماری تاکید دارد. وی نیز اساس گذار و مدیر مرکز علوم رویا انسان است. وی جوایز مالی از ماخذ ملی علوم و مؤسسات ملی بهداشت دریافت کرده است. واکر تاکنون بسیار از ۱۰۰ تحقیق پژوهشی علمی منتشر کرده است. انتشارات نوین در سال ۱۳۹۶، این کتاب را در دسته بندی پزشکی، خواب و زمان، روانشناسی و ریختگی زندگی در ۵۱۴ ورقه با برگردان ی محمدهادی آقاجانی منتشر کرد.بیشتر بخوانید:معرفی تاریخچه چک لیست؛ چطور کارها را درست ارتکاب بدهیممعرفی کتاب «بازی پر حرارت ها؛ برنده ها برد می خواهند و مغلوب ها نباختن»معرفی کردن کتاب «ده گونه نوآوری؛ شفاهی ساده بخاطر ساختن تحول داخل محصولات»معرفی کتابی که به کالبد شکافی توییتر، اینستاگرام و لینکدین می پردازدمعرفی تاریخچه «از نو»؛ ادبیات مردی که مایکروسافت را نجات داد
  • ۹۹/۰۹/۰۶

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی