دنیای دیجیتال

۷ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

ویلهلم کونراد رونتگن (Wiljelm Conrad Rontgen)، مهندس مکانیک و فیزیک دان آلمانی قرن ۱۹ بود. او بدوی محدودیت بود که شعله زدن اشعه ی الکترومغناطیس را از طول موجی اختصاص کشف کرد؛ اشعه ای که بعدها به اشعه ی ایکس یا اشعه ی رونتگن مشهور شد. این اکتشاف باعث شد تا رونتگن به عنوان اولین نفر داخل تاریخ، کارمزد ی نوبل فیزیک را تو سال ۱۹۰۱ دریافت کند.مقاله های مرتبط:۱۷ آبان: کشف اشعه Xبیوگرافی روزالیند فرانکلین؛ شیمی دان تأثیرگذار در تاریخ زیست شناسی و صنعت

دانشمند آلمانی کاشف اشعه ی ایکس، درون سال های اولین فعالیت های علمی، بن های متعددی را مورد بررسی و وارسی فراغت می داد. او مرزوبوم هایی از گرمایش گازها و اثر فارادی در گازها تا اثرات مغناطیسی مواد دی الکتریک و انبوهی پذیری آب را بررسی می کرد. بسیرای از تاریخ نگاران او را علاوه به خشکی امدن دانشمندی توانا، انفراد با خصوصیات اخلاقی و انسانی والا شناساندن می کنند. 

اکتشاف و بدعت رونتگن یکی از نقاط عقب نشینی تاریخچه بشر محسوب می شود. بدون اختراع او، ما معلومات اضافی از در بدن خویشتن نداشتیم و بینش پزشکی بی آرامی دست خط امروزی را طی نمی کرد. به اظهار دیگر، دستاوردهای رونتگن نگاهی تازه به پدیده های گوناگون دنیا هستی ازجمله بدن آدم و جانواران نمایش کرد که در ترفیع های بنیانی بعدی، نقشی حیاتی داشت.



امضای ویلهلم رونتگنتولد و تحصیل

ویلهلم رونتگن در ۲۷ مارس سال ۱۸۴۵ در شهر کوچکی به شهرت لنپ متواد شد. لنپ بخشی از استبدادی پروس خاوری بود که امروزه سرزمین آلمان را شکل می دهد. پدر ویلهم، فریدریش کونراد، تاجر پارچه و مادرش، شارلوت فروین نیز از خانواده ای تاجر و دارا حیات. داخل زمان تولد ویلهلم، پروس درگیری های دیپلماتیک متعددی داشت و شرایط زندگی آن چنان کم ارزش نبود.

درون سال ۱۸۴۸ و زمانی که ویلهلم سه ساله بود، قوم اش بوسیله آپلدورن درون هلند رفتند تا نزد خانواده ی مادری زندگی کنند. این مهاجرت باعث شد تا حق شهروندی پروس از خانواده ی رونتگن گرفته شود و البته آن ها راست شهروندی هلند را به دست آوردند. ویلهلم به مکتب ای پانسیونی در همان شهر آپلدرون رفت و در آنجا فرصت زیادی برای مدال اعطا کردن استعدادهای بالای خود در مطالعه و تحقیق نداشت. او درعوض از نهاد زیبای هلند لذت می برد و نیازهای خویشتن به کشف جهان را با تفرج وگذار تو جنگل های آن منطقه برآورده می کرد.

ویلهلم از نوجوانی علاقه ی زیادی به ساختن مایه ها و تجهیزات داشت. این علاقه تا سال های پایانی و زمان مرگ با او همراه بود. کبیر آلمانی در ۱۷ سالگی به اوترخت رفت تا با عقب کردن علایق خود، تو دانشکده ی فنی این شهر مشغول به تدریس شود. دکتر گانینگ، استاد شیمی و هم مسکن ی رونتگن داخل آن سال ها وجود و به سرعت واقف استعداد و دلبستگی ی او بوسیله علوم گوناگون شد. او ابتدایی نفری حیات که رونتگن را به مطالعه و تحقیقات بیشتر علمی تشویق کرد.



محل متولد رونتگن

یک رخداد ناگهانی داخل دوران تحصیل اوترخت باعث شد تا روند تحقیقات و پیشرفت ویلهلم خدشه بخورد. او بازپرس به هتک حرمت بوسیله استاد و کشیدن کاریکاتور در کلاس شد، داخل صورتی که اشتباهی مرتکب نشده حیات. بوسیله هرحال این عارضه باعث شد تا رونتگن از دانشگاه طرد شود و به دنبال محل دیگری برای ادامه ی فراگیری باشد. مقصد بعدی، دانشگاه اوترخت حیات که رونتگن داخل آزمون ورودی شفاهی آن شرکت کرد. متأسفانه، استاد مصاحبه کننده ، همان استنباط وجود که کاریکاتورش منجر به اخراج رونتگن شد. درنهایت ویلهلم از ورود به دانشگاه هم باز ماند.دانشگاه زوریخ، محل شکوفایی استعدادهای جست وجوگری رونتگن بود

ویلهلم در ۲۰ سالگی اخباری از یک دانشگاه سوئیسی تو زوریخ دریافت کرد که بدون حاجت به دیپلم، اذن ی فراگیری به افراد علاقه مند می انصاف. او با چاره با والدین و به خشکی امدن جای پا تشویق آن ها تصمیم به رفتن بوسیله زوریخ گرفت. مقدر شدن فنی و گاراژ دانشگاه پلی تکنیک زوریخ، آماج جدید دانشجوی آلمانی بود. رونتگن از باهم اتحاد کردن در پرگیر های فنی کیف می برد و با بازگشتن به محیط آکادمیک، نیازهای خود را به مطالعه ی بیشتر رفع می کرد. او تا اینکه روزگار های اضافه تو دانشکده می ماند و بازدیدی بی آرامی از مقدر شدن های دیگر دانشگاه زوریخ داشت.



دانشکده ی متخصص اوترخت

زمان یادگیری و زندگی در زوریخ، علاوه کنار مطالعه و تحقیقات علمی به سوگ وگذار در کوه های اطراف نیز می گذشت. رونتگن دلبستگی ی شدیدی به ماجراجویی داشت و هیچ گاه از کشف ناشناخته ها ضعیف نمی شد. همان سفرهای اطراف شهر باعث آشنایی او با آنا برتا، دختر صاحب یک مهمان ساختمان شد که بعدها با او نکاح کرد. آشنایی با برتا، سبب ی تحصیل را در ویلهلم افزایش داده وجود و توانست بهترین نمرات را داخل دروس دانشگاهی کسب نرم. ویلهلم درنهایت در ۶ اوت سال ۱۸۶۸ مدرک مهندسی مکانیک خویشتن را از دانشگاه زوریخ قبض کرد.

رونتگن پس از فارغ التحصیلی باز بی آرامی داخل دانشگاه زوریخ ماند تا مطالعات خویشتن را گشادگی دهد. او در سال های بعدی با مردی آشنا شد که استعدادهای نهفته اش در علوم دیگر را کشف و شکوفا کرد. آگست کونت لله متاخر رونتگن بود که به عنوان محقق تجربی و نظریه پرداز فیزیک نامدار آن سال ها شناخته می شود. رونتگن در برخی از کلاس های کونت شریک شدن می کرد و اولین محور های عملی پردازی فیزیک را نزد او آموخت.



دانشگاه اوترخت

تدریس درکنار کونت، عموما با تمرکز روی مطالعات گازها امتداد یافت. رونتگن تحت مشورت های لله جدید، سرانجام نامه ای با موضع مطالعات گازها نوشت که در سال ۱۸۶۹ منجر به دریافت مدرک دکترای فلسفه از دانشگاه زوریخ شد. کونت که استعدادهای رونتگن را به انعام حساسیت کرده بود، پیشنهاد دستیاری داخل مطالعات فیزیک را بوسیله او داد. دانشمند کبیر آلمانی دعوت استادش را پذیرفت و مطالعات پیشرفته ای روی گازها ادا داد. همین تحقیقات او را به دانشمندی مشاهده گر در بنیاد ی فیزیک تبدیل کرد.بازگشت بوسیله آلمان و تدریس در دانشگاه

کونت در سال ۱۸۷۰ بوسیله کرسی استنباط فیزیک درون دانشگاه جولیوس ماکسیمیلیانس دانشگاه وورتسبورگ آلمان دعوت شد. او از دانشجوی بااستعدادش، یعنی رونتگن حزن فراخوانی کرد تا همراهش به آلمان برود. وفاق کونت و رونتگن تا آن زمان به کمی نزدیک حیات که کونت تنها داخل صورت فراخوانی از رونتگن حاضر بوسیله پرورش در دانشگاه شد.



دانشگاه زوریخ

رونتگن بوسیله همراه استاد و نامزدش به آلمان بازگشت و زندگی جدیدی را در آنجا مقدمه کرد. او ابتدا در آپلدورن با برتا وصلت کرد و برای ادامه ی زندگی و فراگیری به وورتسبورگ رفت. مقدماتی شغل ویلهلم داخل آلمان، پرورش داخل دانشکده ی فیزیک دانشگاه ماکسیمیلیانس بود.بازگشت بوسیله آلمان با فرصت های پرورش و استفهام جدید همراه بود

با وجود شرایط ارزان زندگی، دانشگاه متاخر آن نعوظ که باید و شاید برای رونتگن و استادش مناسب نبود. آن ها که در ابتدا از عروج به آلمان پشیمان شده بودند، در سال ۱۸۷۲ پیشنهادی بهتر و این بار در دانشگاه کایزر ویلهلم استراسبورگ دریافت کردند. کونت، ویلهلم و برتا با قبول پیشنهاد به آلزاس لورن رفتند و رونتگن در آنجا علاوه بر تدریس، مطالعات برای شهود مدرک استادی مخصوص را فاتحه کرد.

مدرک استادی خصوصی درون آن سال ها مسیری حیات که دارندگان مدرک دکترا باید بخاطر کسب کرسی های یادگیری با حقوق مناسب طی می کردند. آزمون نهایی رونتگن در ۱۳ مارس ۱۸۷۴ انجام شد و او با پاسخ هایی دقیق به هیئت مصاحبه کننده، توانست سند مورد نظر را دریافت یواش. این طور مدرکی بوسیله تنهایی برای تصرف درآمد او کافی نبود، اما به عنوان مجوزی محسوب می شد تا از شاگردان مخصوص هزینه دریافت کند خواه بوسیله عنوان استادیار با قبض حقوق مشغول بوسیله کار شود.



رونتگن در شباب

روشن کردن موقعیت پرورش تو آن زمان عموما سال ها زمان می برد، اما رونتگن خوش بخت بود و اولین پیشنهاد پس از یک سال به او عرضه شد. آکادمی کشاوری اشتوتگارت تو وورتمبرگ، اولین مرکز ممتاز بود که پیشنهاد کار را بوسیله رونتگن ارائه کرد. آن ها موقعیت استاد تمامی را در لفافه های فیزیک و ریاضی به رونتگن پیشنهاد دادند. او پیشنهاد را پذیرفت تا شغلی با درآمد مفت در شهری جدید داخل آلمان تجربه کند. البته قبول این پیشنهاد منجر بوسیله ترک دوستان و خانواده و همچنین استاد قدیمی، کونت هم شد.

درس درون دانشگاه جدید برای رونتگن به معنای کسب حق شهروندی آلمان بود؛ هرچند وضعیت زندگی و نگرش بدنه او و برتا در وورتمبرگ آن چنان مفت نبود. خانه ای یک خوابه با امکانات مقدماتی ی زندگی بوسیله او و همسرش داده شد که قطعا به خوبی محل زندگی قبلی نبود. این شرایط تنها یک سال ونیم ادامه داشت و بار دیگر کونت با پیشنهادی عالی با رونتگن بستگی گرفت. او کرسی تدریس فیزیک نظری را درون دانشگاه نگرش فعالیتش ایجاد کرده و ویلهلم را به نشانی لله پیشنهاد داده وجود. درنهایت رونتگن و همسرش تو یکم اکتبر سال ۱۸۷۶ به استراسبورگ بازگشتند.عهد طلایی تحقیقات

بازگشت بوسیله استراسبورگ و رهایی از شرایط نامناسب وورتمبرگ، فرصت های عالی یدکی برای رونتگن ایجاد کرد. او فرصت داشت تا علاوه کنار امتداد دادن تحقیقات نظری فیزیکی، تجربه ی تدریسش را همچنین تقویت کند. ویلهلم در آن دوران ۱۵ مقاله ی مهم چاپ کرد و به نشانی هنرپیشه ای در حال طلوع در مملکت ی تخصصی اش شناخته شد. داخل امتداد او موقعیت استاد تمامی را درون گیسن دریافت کرد که به پیشنهاد اساتید اهمیت همون هلمولتز، کِیرشوهف و کونت ارائه شده بود.



یکی از آزمایشگاه های رونتگن

ویلهلم در یکم آوریل سال ۱۸۷۹ برای تدریس به دانشگاه لیبیگ گیسن رفت. آزمایشگاه های بدوی ی او درون گیسن در خانه هایی کوچک بودند، ولی از رونتگن خواسته شد تا دپارتمانی جدید بخاطر خود مدل سازی کند. دپارتمانی که تا زمستان ۱۸۸۰ برای تحقیقاتش آماده شد.تحقیق روی اشعه های کاتدی، پایه گذار کشف اشغه ی ایکس بود

خصوصیات انواع مواد کریستالی زمینه ی بعدی تحقیقات رونتگن حیات که در گیسن بوسیله آن می پرداخت. با حیات اینکه تحقیقات و تجسس با جریان خوبی برای دانشمند آلمانی پیش می رفت، او تو زندگی انحصاری با چالش های روبه رو بود و شرایط مناسبی نداشت. ابتدا مادرش داخل سال ۱۸۸۰ و سپس پدر در سال ۱۸۸۴ از دنیا رفتند. او و همسرش فرزندی را نیز بوسیله دنیا نیاوردند و رونتگن درنهایت سرپرستی برادرزاده ی ۶ ساله ی برتا را پذیرفت.

رونتگن در زمان مطالعه و پرورش در دانشگاه گیسن، ۱۸ مقاله طبع کرد. همین دستاورد باعث شد که او به نشانی دانشمندی بزرگ در منطقه شناخته شود که بوسیله پیشنهاد استنباط فیزیک و مدیریت دانشکده ی فیزیک جدید دانشگاه وورسبورگ منجر شد. البته دانشگا ه های اوترخت و ینا هم پیشنهاداتی به رونتگن ارائه کردند که با پاسخ منفی روبه رو شدند.



پیشنهاد دانشگاه وورسبورگ باعث شد که ویلهلم و قوم در یکم اکتبر سال ۱۸۸۸ به آن دهات بازگردند. دانشکده ی جدید فیزیک، هواخواه استاد و مدیر صنف ای خود بود و سال ها بعد بوسیله افتخار او به دانشکده ی رونتگن تغییر شهرت داد. طراحی و بناء دانشکده بیش ارزان و مقابل نظر و انتظار رونتگن بود.

رونتگن در زمان یادگیری در دانشگاه وورسبورگ، ۱۷ مقاله ی جدید چاپ کرد که تعدادی از رادیکال ترین نمونه های عمرش اندوه درون میان آن ها بودند. فعالیت های علمی او باعث شد تا در ترفیع علمی شکوه در زندگی اش صورت بگیرد و پیشنهاد مدیریت دانشگاه ماکسیملیانس در ترم تحصیلی ۱۸۹۵-۱۸۹۴ به او ارائه شد.

در ماه های پایانی سال ۱۸۹۵، تحقیقات دانشمندان روی مختصات اشعه های کاتدی به اوج رسیده بود و نتایج متفاوت و پیچیده ای به همراه داشت. ویلهلم هم به تحقیقات پیرامون این اشعه های متاخر و پیچیده تعلق مند شد و قدری از زمان خویشتن را به آن ها اختصاص انصاف. پیش از او دانشمندانی همچون هیتورف، کروکس هرتز و لنارد، تحقیقاتی پیرامون اشعه ها اجرا داده بودند.



دلربایی تحقیقات پیرامون اشعه های ناشناخته بوسیله کمی برای ویلهلم پشته وجود که او روزها و شب ها را به مطالعه و تحقیق خاص می عدل. وهله ی شروع تحقیقات حرفه ای، حاضر کردن دستگاهی مناسب برای تحقیقات حوالی اشعه های کاتدی حیات. دستگاه ویلهلم متشکل از یک سیم پیج القایی بود که برای ابتدایی بار توسط دانشمند بزرگ رومکورف شناساندن شد. سیم پیچ بوسیله یک معادل کننده ی الکتریکی مدل سازی شده توسط مرسل دپرز متصل می شد که تخلیه ی انرژی با شدت بلندی را به همراه داشت.

ویلهلم تو دنباله ی تحقیقات برای ساخت دستگاه، لوله های آزمایشگاهی هیتورف کروکس و نیز لنارد را همچنین در پایداری های انواع تمهید کرد. مدل لنارد، یک لوله ی اشعه ی کاتدی بلور ای گرد بود که یک روزنه ی کوچک پوشیده شده از آلومینیم داشت. اشعه های کاتدی از همین روزنه تابیده می شدند. لوله های مدل هیتورف کروکس چنین روزنه ای نداشتند، اما یک منطقه ی هدف الماس ای برای آن ها در نظر گرفته شده حیات. ویلهلم یک پمپ خلأ غصه در برگ خویشتن داشت که برای دفع ی لوله ها پیش از عمل آزمایش و به ترانه افزایش بازدهی کاربرد می شد. او درنهایت با ترکیب همگی ی این قطعات و تجهیزات، آزمایش های خویشتن را به رخساره رسمی نخست کرد.کشف بزرگ

اتحاد مبصر در کتاب زندگی و تحقیقات رونتگن تو ۸ نوامبر سال ۱۸۹۵ رخ انصاف. رونتگن تو حال آزمایش برای تجسس یافته های پیشین لنارد وجود. او از یک لوله ی لنارد با خروجی کم کاربرد می کرد که داخل مقوا و ورقه های نازک قلعی صبر داشت. چنین پوششی برای جلوگیری از نفوذ کردن هرگونه نور مرئی استفاده شده بود. یک صفحه ی مقوایی کوچک با پوشش پلاتینوسیانید باریوم مصرف شد که تو معاشرت لوله استراحت گرفت. پس از بمباران با اشعه های کاتدی، این صفحه اثرات فلئورسنتی از خود علامت داد. 



طرحی از داستان کشف اشعه ی ایکس

حافظه تجربه گر رونتگن باعث شد که آزمایش را مجددا جبران یواش. او می خواست خراج ی بوسیله مشت آمده را با لوله های کاملا الماس ای هیتورف کروکس و با غلبه اعلی بررسی درنگ. او لوله های بزرگ تر را انتخاب و آن ها را پس از قرار دادن درون پوشش مقوایی به سیم پیچ رومکورف متصل کرد. سپس اتاق را تاریک کرد و مسئله مورد رویت را از لوله گذر داد. ویلهلم ابتدا از عدم گذر هرگونه تلالو مرئی مطمئن شد و اثر فلئورسنتی را داخل تجهیزات متاخر حزن مشاهده کرد.رونتگن تا مدت ها کشف خود را عقیده نمی کرد و آن را منطقی نمی دانست

کشف ارشد رونتگن در رخدادی تقریبا اتفاقی در روانی آزمایش ها قیافه گرفت. او پس از آزمایش دوم اراده داشت تا جریان لوله را قطع کند و برای بار ی بعدی آزمایش آماده شود. در همین وقت یک اشعه ی نور کم رنگ جزیی از میزی کمی دورتر از محل آزمایش مشاهده شد. این پرتو توجه ویلهلم را بوسیله خویشتن طلبیدن کرد و منجر شد تا او روند درون لوله را افزایش دهد.

رونتگن با افزودن انرژی لوله، ابری محو از نور سبز را مشاهده کرد که با نوسان تخلیه ی سیم پیچ، تبدیل می کرد. او کبریتی روشن کرد تا نسب نور را پیدا بطی ء و متوجه شد که نورها از یک صفحه ی پوشیده شده با پلاتیناسیانید باریوم براق می شوند. رونتگن ارسال جریان بوسیله لوله را ادامه رحم و در پی آن، نور فلئورسنتی را همچنین جابه جا کرد. او می دانست که اشعه های کاتدی هیچ گاه تا چنین مسافتی حرکت نمی کنند و مشاهده های جدید، جهت تعجب و حیرت اش شد.



اولین عکس های اشعه ی ایکس که توسط رونتگن ثبت شد. چپ (برتا) راست (کالیکر)

دانشمند آلمانی تحقیقات خویشتن را دنباله داد، برای اینکه یافته ها و نتایج آزمایش هایش با خصوصیات شناخته شده از اشعه های کاتدی هم خوانی نداشتند. او آزمایش را با مواد و قطعات گوناگون دربرابر لوله ی اشعه ی کاتدی ادامه انصاف تا اینکه به کشفی تاریخی رسید. استفاده از یک ماده ی خاص باعث شد که رونتگن سایه ای از استخوان های دستش مشاهده کند. او با حیرت فریاد زد: «غیرممکن است.» رونتگن بوسیله سختی می توانست آنچه که دیده است را باور کند. همین لحظه، زمانی بود که رونتگن متوجه کشفی مهم شد. تصاویری که دیده بود، پیاده شدن اثر اشعه های شناخته شده ی کاتدی نبودند و او صیت اشعه ی X را برای آن ها انتخاب کرد.

رونتگن داخل روزهای پس از آزمایش تاریخی، همه ی وقت خویشتن را به تجسس اشعه های جدید اختصاص عدالت. مواد و قطعات گوناگون همچون وزنه، گلوله ی تفنگ، قطب نما، سیم پیچ، انواع کوهمیز و کاغذ و لوزی و بسیاری مواد دیگر توسط او آزمایش شدند. آزمایش های تکمیلی تا هفته ها امتداد یافت و رونتگن باخبر شد که اشعه ها می توانند از موادی همچون مقوا، چوب، پارچه و حتی کتاب مسطح غصه عبور کنند. درمقابل، موادی همچون مس، آهن و دیگر فلزات دربرابر اشعه های ناشناخته ی رونتگن مقاومت می کردند. او نیز باخبر شد که اشعه ها از گوشت و غشا رد می شوند، اما عظم دربرابر آن ها پایداری می بطی ء.

حیرت از کشف جدید و جدیت برای درک ناشناخته های بیشتر، به اندکی ویلهلم را بوسیله خود مبتلا کرده وجود که او تا اینکه رویا مناسب اندوه نداشت. درواقع کاشف اشعه ی ایکس در همان آزمایشگاهش می خوابید و تا اینکه زمان کافی برای غذا خوردن نداشت. برتا از رفتارهای نادیده همسرش سراسیمه بود و دلیل این همه تمرکز روی کار را از او جویا شد. ویلهلم، برتا را به آزمایشگاه اتاق تاریک خود برد و جزئیات یافته های جدید را برایش شرح داد. به علاوه او عکس دست برتا را نیز با اشعه ی ایکس ثبت کرد و بدین ترتیب، اولیه نفر از کشف ارشد رونتگن مطلع شد.



طرحی از معرفی اشعه ی ایکس توسط رونتگن

کشف رونتگن به قدری عجیب بود که او حتی به سنگ و دانش خودش تردید کرد. با بود صحت آزمایش های متعدد، او هنوز بخاطر اشتراکی کردن یافته هایش آماده نبود. تا اینکه دستیاران آزمایشگاه نیز از یافته های متاخر خبر نداشتند. ویلهلم آزمایش های خود را بوسیله دفعات تکرار و داخل همگی ی آن ها نتایج تکراری و متشابه دریافت کرد. آزمایش ها به وضوح علامت می دادند که مایه و یافته های رونتگن بی عیب هستند.درون مراسم معرفی کشف جدید، اشعه بوسیله نام رونتگن نام گذاری شد

ویلهلم رونتگن درنهایت در ۲۸ دسامبر سال ۱۸۹۵ نتایج آزمایش هایش را تأیید و مقاله ی اسمی «جنس جدیدی از اشعه ها» را به هیئت قانونگذاری پزشکی و فیزیک وورسبورگ ارائه کرد. داخل مقاله ی مذکور به ۱۷ مشخصه اشاره شده بود که خصوصیات اشعه های متاخر را شرح می دادند. وارسی نهایی مقاله بوسیله ماه ژانویه موکول شد. در این مدت رونتگن سرود داشت پیش از ارائه ی عمومی مقاله ، نظرات دوستان و آشنایان دانشمند خود را جویا شود تا هیچ اسلوب اشتباهی در آن قیافه نداده باشد. نامه های متعددی محتوی مقاله ی مذکور به دوستان دانشمند رونتگن ارسال شدند و درنهایت، تأیید آن ها نشان دهنده ی توفیق دانشمند آلمانی وجود که به انتشار عمومی خبر و مقاله انجامید. 

داخل ۲۳ ژانویه ی سال ۱۸۹۶، رونتگن سخنرانی عمومی را با موضوع کشف اشعه های جدید تو وورسبورگ اجرا داد. اخبار یافته های او، موجی جدید در سرتاسر جهان ایجاد کرده بود. همه از اینکه ویلهلم استخوان هایش را از پشت غشا مشاهده کرده بود، متعجب بودند. همه ی حضار منتظر رونمایی رونتگن از اشعه های جدید بودند. اساتید، مقامات بلندپایه، نیروهای ارتش، دانشجوها و پزشکان بی شماری در آن میتینگ بودند و همگی بوسیله تمجید یافته های رونتگن پرداختند.



طرحی از تصویربرداری اشعه ی ایکس توسط رونتگن

وقتی رونتگن درباره ی اشعه های جدید صحبت می کرد، حرف هایش بیشتر متشابه بوسیله سحر حیات. هیچ کس داخل ابتدا باور نمی کرد که او چنین دستاوردی داشته باشد. البته دانشمند آلمانی با ثبت تصویری از یکی از حضار، طبیب فون کالیکر، همه ی شبهات را درباره ی کشف جدیدش از بین سرما. افراد حاضر در نشست متعجب بودند و درون همان رویداد، کالیکر مشهور، اشعه ها را بوسیله شهرت خود رونتگن معروفیت گذاری کرد. او می گفت که درون دوران ۴۸ ساله ی عضویت در انجمن، چنین پدیده ای ندیده است و این تحسین، زیاد برای رونتگن باارزش بود.

رونتگن داخل ژانویه ی ۱۸۹۶ به قلعه کایزر ویلهلم فراخوانی شد تا یافته ی جدیدش را بخاطر او به عرضه بگذارد. او علامت و مدال افتخار را در همان کنفرانس از سلطان پروس گرفتن کرد. پس از آن جوایز و افتخارات متعدد از مؤسسه های علمی سرتاسر دنیا به وورسبورگ و برای اهدا بوسیله رونتگن، ارسال شدند. جوایز او درنهایت به اولیه نوبل فیزیک در سال ۱۹۰۱ ختم شد. نکته ی جالب توجه اینکه رونتگن در جریان ستاندن جایزه ی نوبل، خطبه ایفا نداد. او شخصیتی ویژه داشت و هیچ گاه از استراحت گرفتن در مرکز توجه استقبال نمی کرد.

دانشمند آلمانی کاشف اشعه ی ایکس قدیم از اجتماع کناره گیری می کرد، اما روزنامه های بسی مراد داشتند تا با او درباره ی اشعه های جدید مصاحبه کنند؛ اشعه هایی که از نظر آن ها «نفوذکننده به همه چیز» شهرت گذاری شده بودند. در آن سال ها، جنگ بوئر دوم، صفحه ی اول همگی ی نامه ها را به خود ویژه می داد، اما کشف رونتگن هم چنان اهمیتی داشت که بخشی از درگیری ذهنی مجله نگاران بود.

رونتگن داخل جریان یکی از مصاحبه ها پاسخ های جالبی قسط که باز بی قراری علامت دهنده ی شخصیت فروتن و خاص این دانشمند بود. او ابتدا گفته حیات که اشعه ها نور نیستند، چون نبوغ بازتاب خواه شکستن ندارند. از طرفی، الکتریسیته بی آرامی نیستند. وقتی روزنامه نگار از رونتگن پرسید: «پس اشعه ها چه هستند؟»، او با تواضع پاسخ قسط: «نمی دانم».



اولیه عکس برداری های اشعه ی ایکس (بدون پاس موارد ایمنی امروزی)

هر دستاورد و انقلاب بزرگ علمی تو تاریخ، با انتقادهایی حزن روبه رو می شود و این روانی برای اشعه های کشف شده توسط رونتگن نیز رخ داد. صدها مقاله در ژورنال های تخصصی سرتاسر دنیا طبع شدند و فرایند تصویربرداری با اشعه های رونتگن را تطویل دادند. باوجوداین، هنوز عموم آدم تعلق ای به ثبت عکس از در بدن خود نداشتند و رسانه ها هم بعضا با این روند همراه می شدند.رونتگن عاری توجه به اخبار و حواشی، عزب بوسیله کاربردهای کشفش فکر می کرد

ویلهلم رونتگن هیچگاه واکنش خاصی به انتقادها یا حتی ستایش ها درباره ی اختراع خویشتن نداشت. به دیدن می رسید که او هیچ یک از توجهات را نمی پسندد. او عزب بوسیله دستاوردش تفکر می کرد که می توانست معاون زیادی به بشر بکند. او درون کامل طول زندگی همین روحیه ی تواضع را حفظ کرده بود و تا اینکه هیچ گاه به تعاقب ثبت ضایع اختراع برای دستگاهش نرفت. درنهایت رونتگن مسیرش را همچنین به ممارست از اشعه ی ایکس تحول داد و بوسیله بررسی درون بخش های دیگر دانش صیقل.سال های پایانی و مرگ

توفیق های معلول درپی رونتگن باعث شد که شانس باواریا کرسی تدریس فیزیک را درکنار مدیریت مؤسسه ی علوم فیزیکی دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیانس مونیخ به او پیشنهاد دهد. ویلهلم به پیشنهاد افتخارآمیز طالع پاسخ مثبت قسط و در سال ۱۹۰۰ بوسیله مونیخ رفت. او درون آن سال ها بوسیله استادی نامی تبدیل شده وجود و درکنار نظارت بر عملکرد دپارتمان فیزیک، آموزش را هم در برنامه های خویشتن داشت. تحصیل در دانشگاه تا سال ۱۹۱۹ و مرگ برتا امتداد داشت.



رونتگن پس از اجل همسرش، خود را از فعالیت درون دانشگاه مونیخ بازنشسته کرد. دوران پس از جنگ جهانی فاتحه اندوه برای او و هم دیگر آلمانی ها محظور های بسیاری داشت، اما فیزیک دان بزرگ تصمیم گرفت تا خود را با تجسس و فعالیت های علمی مبتلا کند. او زمان اضافی را همچنین بوسیله تفریح و شکارگاه با دوستان اختصاص می عدل و درگیری های علمی اش بسیار کمتر شده بود.

کاشف اشعه ی ایکس در سال های پایانی زندگی به سرطان دهانه ی روده مبتلا شد و وضعیت اقتصادی آن سال های آلمان نیز او را تا سرحد ورشکستگی پیش سرما. ویلهلم رونتگن داخل ۱۰ فوریه ی سال ۱۹۲۳ در ۷۸ سالگی از دنیا رفت. جسد او درون گورستان خانوادگی داخل گیسن و درکنار شوهر و والدینش دفن شد.



محل دفن ویلهلم رونتگن

رونتگن یک سخنرانی نامی در سنت ریاست دانشگاه دارد که گنجایش های پا بر جا شخصیت او را نشان می دهد. او داخل این سخنرانی گفته حیات:دانشمند باید حدس نزدیک به واقعیت بدهد که کارها و دستاوردهایش به سرعت توسط دیگران جایگزین خواه بهینه سازی شوند. این احتمال بود دارد که نتایج جدید دقیق تر باشند و زمانی یادگار زندگی و کارهای او به طور تمام از بین بروند.



مدال رامفورد اهداشده به رونتگن

کشف و عملی های رونتگن پس از مرگش بوسیله رخ جهانی توسعه یافتند و اساتید و دانشمندان بی اندازه از آن ها درون هدف تحقیقات بیشتر کاربرد کردند. پزشکان از اشعه ی ایکس برای اطلاع عظم های شکسته استفاده کردند. تو میان آن ها، تنها ارتوپدها از تصویربرداری ایکس کاربرد نمی کردند، بلکه دندانپزشکان هم تصویربرداری دندانی با کاربرد از فناوری جدید را عملیاتی کردند. به علاوه، در مملکت های دیگر همچون ابزارهای امنیتی همچنین از دستاوردهای این دانشمند بزرگ استفاده شد.

همان طور که گفته شد، رونتگن تو مسیر فعالیت، جوایز و افتخارات متعددی بوسیله خاطر کشف بزرگش قبض کرد. از میان آن ها، جایزه ی نوبل بزرگی بالایی داشت که در سال ۱۹۰۱ به او اهدا شد. از نشان های دیگر می توان به رامفورد از انجمن سلطنتی علوم بریتانیا، الیوت کرسن از مؤسسه ی علمی فرانکلین، پاداش ی بوگمارتر از آکادمی وین، مدال بارنارد از دانشگاه کلمبیا و مدال هلمهولتز اشاره کرد. در سال ۱۸۹۶، مدرک دکترای افتخاری پزشکی از دانشگاه وورسبورگ به رونتگن اهدا شد. 

در سال ۲۰۰۴، عنصر ۱۱۱ مسیل تناوبی به افتخار این دانشمند بزرگ، رونتگنیم معروفیت نهاده شد. واحد رونتگن برای اندازه گیری شعله زدن اشعه ی ایکس و گاما، دیگر شهرت گذاری است که به افتخار دانشمند بزرگ آلمانی اجرا شد.بیشتر بخوانید:بیوگرافی لیزه مایتنر؛ دانشمند گمنام شکافت هسته ایبیوگرافی سرگی کرولف؛ معمار ارشد برنامه فضایی شورویناسا درصدد آزمایش کاربرد از پرتو ایکس بخاطر ارتباطات فضایی استبیوگرافی ایزاک نیوتن؛ بزرگ ترین نظری پرداز تاریخ علمبیوگرافی خوارزمی؛ ریاضی دان بزرگ عصر زرین و پدر دانش جبر
بخاطر بسیاری از خانم ها و خانواده هایی که منتظر به دنیا آمدن فرزندشان هستند، دوران بارداری عهد خاص و متفاوتی است. بارداری احساسات مختلفی را به همراه دارد. هرچند که فرد از ابستنی خودش خوشحال است، بااین حال هیبت و بیم به طور غیرمنتظره ای درهرزمانی اتفاق می افتد. این موضوع معمولا به پندار تغییرات هورمونی است که در عهد ابستنی روی بدن شما معلول می گذارد. عصبانیت در ابستنی نه تنها سلامتی و حال خوب شما را تحت تأثیر قرار می دهد، بلکه روی روابط شما با خانواده، دوستان و سایر افراد هم تأثیرگذار است. با ما همراه باشید تا با تیمار مرور کنیم جهت عصبانیت در بارداری چیست و چگونه می قابلیت آن را کنترل کرد. حتما بخوانید:درمان جوش رخ تو بارداری با ۶ راه طبیعیعوارض اضافه وزن در بارداری؛ بایدها و نبایدهای افزودن کمیت تو بارداریعلائم ملالت عهد ابستنی و روش های درمان آن جهت عصبانیت در ابستنی ۱. تغییرات هورمونی

تغییرات هورمونی دوران ابستنی سبب می شود تا خانم ها بیشتر مستعد احساساتی مانند غضب یا عصبانیت شوند. این تغییرات جهت می شود تا مسائلی که گاهی اوقات شما را سراسیمه می کرد، حالا شما را اوقات تلخ کند. درواقع تغییرات بدن تان این احساسات را سخت گیری می کند.

در این شرایط بهترین راه این است که عوامل تحریک کننده را بوسیله خوبی اطلاع کنید و قبل از اینکه باعث عصبانیت شما شود، به دنبال اسلوب حل مناسب برای برطرف کردن آن باشید. همچنین قبل از اینکه عکس العملی به شرایط سراسیمه کننده علامت دهید، نفس عمیق بکشید. ۲. عاطفه نابرابری



بوسیله عقیده یکی از جامعه شناسان به معروفیت پروفسور باربارا کتز روتمن (Barbara Katz Rothman) نسوان تو عهد بارداری با نوعی نابرابری و تبعیض مواجه می شوند. بسیاری از خانم های شاغل به سختی می توانند مرخصی زایمان بگیرند. تو بعضی موارد همسر آنها علاقه ای بوسیله داشتن فرزند ندارد یا در کارهای روزمرهٔ خانه دستیار نمی نرم.

درنتیجه خانم باردار باید کارهای روزمرهٔ خانه و محیط کار کننده را عمل دهد و دچار هیجان می شود. این اتفاقات درنهایت می تواند بی مانند را اوقات تلخ درنگ.

درون کتاب «انتظارات شما در دوران بارداری» (What to expect when you’re expecting) تالیف ی هری مورکوف (Heidi Murkoff) آمده است که بیشتر زوج ها در عهد بارداری به دلایلی که گفته شد با قاعده مشاجره می کنند. نیکوترین سر برای حل عصبانیت و هیجان این است که تبعیض ها داخل هوا کاری برطرف شود و در خانه درون مورد انتظاراتی که دارید با همسرتان گپ کنید. ۳. سختی های دوران ابستنی

مشکلاتی مشابه حالت تهوع، خستگی و درد عضلانی در دوران بارداری کاملا طبیعی است. تمام این موضوعات، به خصوص زمانی که احساس می کنید بیشتر نیازهای شما برآورده نشده است، می تواند میل به عصبانی شدن را افزایش دهد.

لازم است تا داخل این وضعیت با ارتکاب اقدامات پیشگیرانه فضای صبر بخاطر خودتان ساختن کنید. بوسیله نشانی مثال با گزینش تخت خوابی کم ارزش تقلا کنید تا رویا اسایش داشته باشید و از غذاهایی استفاده کنید تا حالت تهوع تان را کاهش دهد. همچنین با کاربرد از دوش یا وان آب گرم خواه انجام حرکات آرامش حصه فشارها و استرس های فیزیکی خود را کاهش دهید. ۴. ترس

در بعضی مواقع عصبانیت به عنوان سپری برای قدرت پهلو ترس استفاده می شود. بارداری با انواعی از نگرانی ها مانند هیجان زایمان تا نقص تولد، بیماری یا ناراحتی از والد شدن و محافظت از پسر همراه است. آیا عصبانیت روی کود اثر می گذارد؟

یکی از پزشکان فنی زنان تأیید می کند که جنین خیر عزب تحریکات محیطی را درک و تجربه می کند، بلکه احساسات پاپا درون دوران بارداری مواد شیمیایی خاصی را تو خون او افسون شده می کند که این مواد در حیثیت چند ثانیه از طریق جفت و بند ناف به جنین نقل مکان می شود و می تواند روی جنین پی داشته باشد.

عصبانیت درازمدت درون دوران بارداری می تواند درنهایت روی بچگی که هنوز تولد نشده است جای پا بگذارد و علت زایمان زودرس و متولد نوزاد نارس ( متولد والا ۳۷ هفته)، مشکلات تنفسی یا پیمانه پایین صغیر شود.

مطالعات نشان می دهد حالتی که روی رحم فشار ساختن می کند، روی وضعیت بار تأثیر می گذارد. کودکانی که مادران شان درون دوران بارداری، به خصوص در ماه های ابتدایی، فشار زیادی را تحمل کردند علائم کَج خلقی و ملالت را مدال می دهند. همچنین هیجانات اوج در دوران بارداری گمان متولد کودکان بیش کوشا را دوبرابر می بطی ء.

اگر قلق شما را تسلط کرده، بهتر است به یک متخصص سلامت فصیح که درون تک موضوعات این چنینی در خانم های باردار تجربه کافی دارد، رجوع کنید. همچنین با پزشک متخصص زنان و زایمان در مورد روش های کاهش ترس رایزنی کنید و بوسیله خودتان یادآوری کنید که حراست های عهد بارداری در تولد نوزادی سالم و شاد مؤثر است. چطور با عصبانیت درون بارداری برخورد کنیم؟

روش های بیش میسر ای برای کنترل خشم و عصبانیت وجود دارد. ۱. مصرف از تکنیک های آرامش بخشی

تکنیک های سادهٔ آرامش قدری قرین تنفس ژرف یا تماشای تصاویر آرام بخش بسیار کاری است. این روش ها داخل کلاس های آموزش زایمان هم یادگیری می شوند. برای این کار می توانید: از دیافراگم خود نفس عمیق بکشید. توجه کنید که این ثانیه خیر فقط از قفسهٔ سینه بلکه از اعماق وجودتان بیاید. زمانی که نفس ژرف می کشید بوسیله خودتان یادآوری کنید که «خونسرد» یا «ساکت» باشید. تمرینات یوگای ساکت و ملایم عضلات تان را خاموش می بطی ء و درنهایت احساس بهتری خواهید داشت. برای اینکه نتیجهٔ بهتری بگیرید، هرروز صبح بوسیله مدت ۱۰ دقیقه این تمرینات را ادا دهید. این تمرینات روی حالت روحی شما بی قراری اثر مثبتی دارد. ۲. تغییر شیوهٔ تفکرتان

زمانی که اوقات تلخ هستید، تمایل دارید که در تک موضوعاتی که چندان ضروری زدودن صحبت کنید. شما می توانید ناامیدی های خفتهٔ خود را که به وضعیت شما ارتباطی ندارد، پهلو بگذارید. طولانی این موارد می تواند روی ارتباط شما با دیگران جای پا بگذارد و آن را متروک یواش. به همین دلیل منطقی باشید و صدایتان را پایین بیاورید. ۳. بهبود روابط

در زمان عصبانیت مسبوق مذاکره های نادرست می شویم. این بحث ها فقط در روابط مان اختلال ابداع می نرم و اصلا داخل عهد بارداری مناسب نیست. سعی کنید تا قدیم آرام باشید و قبل از اینکه چیزی بگویید فکر کنید. ۴. تحول سنت

تقلا کنید شرایطی را که موجب عصبانیت تان می شود، بررسی کنید و سیاق های اصابت با آن را پیدا کنید. چنانچه نمی توانید وضعیت را دگرگونی دهید، درنهایت نوع تاثیر خود را به شرایطی ویژه یا یک فرد خاص تغییر دهید. ۵. نگران نباشید

نگرانی یکی از بزرگ ترین مواردی است که جهت عصبانیت در بارداری می شود. هرچقدر بیشتر نگران باشید بیشتر عاطفه آشفتگی می کنید. این تک تأثیر مهمی پیاده شدن تاثیر احساسی شما نسبت به اطرافیان دارد.

نگرانی هایتان را کنار بگذارید. تمام این نگرانی ها در برابر لذتی که در زندگی تجربه می کنید، مواردی کوچک و بی بزرگی هستند. ۶. رؤیاپردازی



شاید رؤیاپردازی رمانتیک به نظر بیاید، اما تخیلات و رؤیاهایی که از آیندهٔ صغیر و نقش امی خودتان دارید، کمک می کند تا احساسات تان متعادل شود. رؤیاپردازی در دوران ابستنی موضوع ناراحت کننده ای حلق.

فقط روی آن ثانیه ها و صحنه هایی که دوست دارید، سپس از پدر و پاپا شدن با کودک و همسرتان بگذرانید تمرکز کنید. تصویرسازی بذر سلامت و شادی را در ناخودآگاه شما می کارد و شرایط را برای تبدیل شدن بوسیله یک بی تا شاد فراهم می یواش. ۷. رجوع به سندیکا های حمایتی

چنانچه نمی توانید عصبانیت خود را کنترل کنید نگران نشوید. به انجمن های پناه از مادران باردار بپیوندید. زمانی که احساسات تان را با افرادی که شرایطی مانند به شما دارند، به اشتراک می گذارید، می توانید بوسیله یکدیگر دستیار کنید تا به اضطراب و ناخوشی ها غلبه کنید. ابتکارات و فعالیت های گروهی بوسیله مدیریت خشم و عصبانیت کمک می یواش. ۸. دستور کار ریزی روزانه

برنامه ریزی روزانه خیر تنها بوسیله شما زیبایی می دهد بلکه با چشم پوشی زمان ذهن شما را انتظام می کند.ِ به طور آگاهانه از جملات مثبتی استفاده کنید تا حال بهتری داشته باشید بوسیله نشانی مثال بگویید: «درون کشش روز بشاش هستم» یا «اجازه نمی دهم که تغیرات احساسی روی من تأثیر منفی داشته باشد» یا از جمله هایی مانند این استعمال کنید. این کارها به شما دستیار می یواش تا روی برنامه ریزی یومیه خود مصمم باشید. زمانی که کاملا خویشتن را مشغول می کنید، روز بهتری خواهید داشت. ۹. انتخاب سبک زندگی تندرست

از رژیم های مناسب بارداری پیروی کنید. بیشتر از کربوهیدرات و پروتئین استفاده کنید و موادی شبیه سبزیجات با برگ های سبز، مغزها و نان های غنی شده را از یاد نبرید. نیز در بین جنین های غذایی خود از محصول های تازه و سالاد استفاده کنید.

علاوه براین سعی کنید تا خواب کافی داشته باشید و از کاربرد سیگار و مشروبات الکلی خودداری کنید.

ورزش کنید. این کار می تواند بوسیله مدیریت خشم معاون درنگ. شما با رهایی اندورفین تغییر احساسی مثبت را امتحان می کنید. نیز سطح انرژی تان افزایش می یابد که به ساکت شرایطی مانند نفس تنگی، دریا و کمردرد کمک می کند.

از این رویه ها برای غلبه بر عصبانیت ناشی از استرس استفاده کنید. چنانچه مدیریت غضب برایتان شاداب حیات باید با درمانگر صحبت کنید.

شما می توانید تجربیات و نظرات خود را دربارهٔ این موضوع با ما بوسیله پول اعانه بگذارید. در دنباله بخوانید: آیا رنگ کردن مو در بارداری خطرناک است؟

مقالات صوتی مجموعه صوتی فراگیری و هدایت فرزندان تربیت کودک را باید بیست سال پیش از تولدش آغاز کرد

7000تومان مشاهده محصول
نمایندگان پارلمان اتریشروز چهارشنبه ۱۵ مه عرفی را به پذیرش رساندند که به جهت آن مصرف از حجاب در دبستان های این قلمرو ممنوع خواهد شد.

این طرح توسط حزب راستگرای حاکم به پارلمان عرضه شده بود. اگرچه در متن قانون مصوب، نامدار از اسلام نیامده است و تنها اعلام شده که این ممنوعیت شامل «لباس ایدئولوژیک یا مذهبی» است که با پوشاندن ضابطه مرتبط باشد، ولی نمایندگان متعلق بوسیله هر دو حزب هیکل پیوستگی حاکم تصریح کرده اند که این قانون روسری اسلامی را مرام محزون است.

نصیب و قسمت گفته است پوشش قانون قسمت قسمت کردن های مذهبی سیک ها و یهودیان از این سر استثنا شده اند، چون قانون به اشیایی اشاره دارد که «طولانی شیوه خواه بسرنوشت شوم دچار کردن عمده ای از آن را می پوشانند.»

اجتماع مسلمانان اتریش قانون جدید را «بی شرمانه» و «تاکتیکی تفرقه افکنانه» خوانده است، با این حال اعلام کرده که این قانون عزب حساب معدودی از دختران را پایین تر تاثیر قرار می دهد.

نمایندگان مخالف این طرح داخل پارلمان می گویند که عزم دولت بیش از اینکه صلاح کودکان باشد، ارائه چهره ای مثبت از خود در سرخط خبرهاست.

دو حزب ائتلاف راستگرای حاکم، حزب آزادی اتریش و حزب خلق اتریش، در سال ۲۰۱۷ میلادی با وعدۀ اجرایی کردن سیاست های ضدمهاجرتی به غلبه رسیدند.
چند روز پیش، اخباری داخل مورد پرچم دار بعدی شیائومی ردمی ازجمله استفاده ی آن از پردازنده ی اسنپدراگون ۸۵۵ منتشر شده بود. دیروز، لو ویبینگ، از مدیران شیائومی، در وب سایت ویبو از طرفداران این برند خواست در نام گذاری پرچم دار بعد اینده این شریک به آن ها کمک کنند. در این پست چهار اسم بود داشت که پس از بررسی تعداد ۷۶۵۵ نظر کاربران، امروز بوسیله طور رسمی اعلام شد پرچم دار آینده ی چینی ها K20 اشتهار خواهد گرفت.

براساس گفته های ویبینگ، دست افزار K درون پرچمدارهای ردمی به عبارت «Killer First» اشاره دارد. نیز باتوجه به گپ های مدیر شیائومی به رویت نمی رسد انتخاب عدد ۲۰ به جز رقابت با هواوی دلیل نمایان دیگری داشته باشد؛ چرا که ازنظر او «شیائومی باید چیزهای زیادی از رویکرد هواوی در بازاریابی یاد بگیرد».

شیائومی برای اولین مرحله از اسنپدراگون ۸۵۵ در گوشی های سری ردمی استفاده خواهد کرد

براساس گزارش منابع مطلع، پرچم دار جدید شیائومی مجهز به صفحه نمایش ۶.۳ اینچی امولد با کیفیت Full HD پلاس و حسگر پی انگشت تعبیه شده در زیر نمایشگر خواهد بود. وظیفه ی محافظت از این صفحه عرضه راگوریلا گلس ۶ برعهده خواهد داشت. دوربین سلفی این گوشی هم با مکانیزم بالاجهنده (پاپ آپ) نقشه کشی شده و فراهم به یک حسگر ۲۰ مگاپیکسلی است. رادیکال ترین سرنوشت این گزارش، استفاده ی شیائومی از پردازنده ی اسنپدراگون۸۵۵ برای مقدماتی وهله در گوشی های سری ردمی است.

درون ادامه ی این گزارش آمده است که K20 تو تقدیر پشتی بوسیله دوربین سه گانه با حسگر اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، حسگر زبر گشاد ۸ مگاپیکسلی و حسگر دام فوتوی ۲۰ مگاپیکسلی فراهم خواهد بود. تو انتها، باتری گوشی جدید شیائومی ۴۰۰۰ میلی آمپرساعتی و با پشتیبانی از شارژ سریع ۲۷ واتی گزارش شده است.



براساس فداکار شایعات و گمانه زنی ها، احتمال دارد شیائومی این گوشی هوشمند را در بعضی مناطق با شهرت POCO F2 معرفی کند. درفش دار جدید شیائومی درون ته رنگ های آبی یخچالی ( Glacier Blue)، سیاه کربنی (Carbon Black) و سرخ آتشی (Flame Red) عرضه می شود.بیشتر بخوانید:وان پلاس 7 پرو درون برابر رقبامقایسه پیکسل 3a و 3a ایکس ال با رقباشیائومی می A3 و می A3 لایت با خراش اسنپدراگون سری 700 معرفی می شوندپرچمدار ردمی با دوربین سلفی بالاجهنده تایید شدشیائومی Mi A3 با تراشه اسنپدراگون 730 در میدان هند عرضه می شود
توییچ یک پلتفرم استریم ویدئوهای مرتبط با بازی است که درون سال ۲۰۱۱ و به‌عنوان یک اسپین‌آف (دشت مشتق شده) از پلتفرم استریم Justin.tv معرفی کردن شد تا به‌طور تخصصی درون زمینه‌ی ورزش فعالیت کند. این استارتاپ ویدئوهایی از مسابقات eSport و همچنین ویدئوهای مختلفی از شیوه‌ی بازی کردن کاربران منتشر می‌کند.

افراد علاقه‌مند به دنیای بازی‌های کامپیوتری، پلی‌استیشن و... می‌توانند با ادخال به وب‌سایت توییچ، ویدئوهای مربوط‌به بازی تک علاقه‌ی خویشتن را به‌صورت پخش زنده خواه ویدئوهای ضبط‌شده مشاهده کنند و با طرز بازی رقبای خود، فضای ورزش موردنظر یا ترفندهای مختلف ورزش آشنا شوند. مقاله‌ی مرتبط:وبگرد: توییچ؛ بزرگ‌ترین شبکه اشتراک‌گذاری ویدیوی بازی ها

جاستین کان (Justin Kan) و اِمِت شیر (Emmett Shear) استارتاپ Justin.tv را در سال ۲۰۰۷ درون آمریکا معرفی کردن کردند که داخل زمینه‌های مختلفی محتوا تولید می‌کرد. تا اینکه بخش مربوط‌به بازی، محبوبیت زیادی پیدا کرد و شریک غرض گرفت در سال ۲۰۱۱، اسپین‌آفی از محتوای بازی سایت به‌نام Twitch.tv معرفی یواش و از آن زمان تابه‌حال، توییچ هر ماه بسیار از ۳۵ میلیون کاربر متاخر دارد.

البته این استارتاپ جزء عظیمی از موفقیت خود را مدیون مشارکت با مرکز شتاب‌دهی وای‌کامبیناتور (Y Combinator) و سرمایه‌گذاری آن‌ها است.



استارتاپ توییچ درون سال ۲۰۱۳ حدود ۴۵ میلیون کاربر فعال ماهانه داشته است و درون سال ۲۰۱۴ به‌عنوان چهارمین جوهر بزرگ ترافیک اینترنت تو آمریکا معرفی شد. سپس از موفقیت چشمگیر توییچ، شرکت والد آن یعنی Justin.tv، فعالیت‌های خویشتن را تعطیل کرد و نام خود را به توییچ تغییر عدالت و تمام تمرکز خود را روی استریم ویدئوهایی مرتبط‌با بازی گذاشت.

آمازون داخل سال ۲۰۱۴، استارتاپ توییچ را به مقدار ۹۷۰ میلیون دلار فروش که مدتی بعد بوسیله معرفی کردن مشارکت با درخت سرو وجه اشتراک مجله آمازون پرایم منجر شد. توییچ مدتی پس ازآن از این ماجرا، شریک Curse را خریداری کرد تا بینندگان بتوانند ورزش موردنظر خود را ازطریق لینک بازی درون استریم‌ها خریداری کنند و استریم‌کننده‌ها عبث کمیسیونی بابت معرفی بازی بگیرند.

توییچ درون سال ۲۰۱۵ بیش از ۱/۵ میلیارد تولیدکننده‌ی ویدئو و ۱۰۰ میلیون کاربر کوشا ماهانه داشت و داخل سال ۲۰۱۷ به‌عنوان استارتاپ پیشرو در صنعتی پخش زنده‌ی ویدئوهایی مرتبط‌با ورزش شناخته شد. در سال ۲۰۱۸، تعداد تولیدکنندگان محتوای این استارتاپ از مرز ۲,۲ میلیارد نفر عبور کرد و تعداد کاربران روزانه‌ی آن به ۱۵ میلیون نفر رسید.

جاستین کان، هم‌بنیان‌گذار استارتاپ توییچ است که بعد از خریدن استارتاپ خود به‌عنوان یکی از شرکای وای‌کامبیناتور فعالیت می‌کند و همچنین، استارتاپ جدیدی در زمینه‌ی موسیقی الکترونیک راه‌اندازی کرده است. او درون مصاحبه‌ی خود با مجله‌ی Foundr، درمورد ادبیات شکل‌گیری توییچ و رمزهای موفقیت آن تشریح داده است. تو ادامه، بخش‌هایی از آن را می‌خوانیم.



نیتان: کار خود را چگونه آغاز کردید؟

جاستین: زمانی‌که از دانشگاه فارغ‌التحصیل شدم، کارآفرینی را آغاز کردم. من و دوستم اِمِت، شرکتی به‌نام کیکو (Kiko) راه‌اندازی کردیم که خدماتی مثل تقویم گوگلارائه می‌داد و موفقیت‌آمیز نبود؛ اما ما را با دنیای استارتاپ آشنا کرد. بعد از این ماجرا، استارتاپ‌های دیگری مانند Justin.tv و توییچ را راه‌اندازی کردیم و درحال‌حاضر از شرکای وای‌کامبیناتور هستم.

نیتان: بسیار برجسته. استارتاپ کیکو را فروختید؛ پایدار است؟

جاستین: بله، استارتاپ کیکو موفق نبود و برای اینکه بتوانیم بخشی از سرمایه‌ی سرمایه‌گذاران را بازگردانیم، کدها و سپس سایت آن را بخاطر معامله در سایت eBay آگهی دادیم. معلوم شد تعداد زیادی از آدم طرفدار کیکو بودند و توانستیم آن را به قیمت حدود ۲۵۰ هزار دلار به یک انبازی کانادایی به‌نام Tucows بفروشیم.

نیتان: البته فکر می‌کنیم ارزش فروش کیکو در مقایسه با آخرین معامله‌ای که داشتید، متجاوز ناچیز است. شما استارتاپ توییچ را نزدیک بوسیله یک میلیارد دلار بوسیله آمازون فروختید. لطفا درون مورد ماجرای توییچ و شراکت با وای‌کامبیناتور و تجربیات خویشتن از ابتدای راه‌اندازی استارتاپ بیشتر توضیح دهید. مقاله‌ی مرتبط:Twitch را آمازون تصاحب کرده، نه گوگل!

جاستین: ما با کیکو متوجه دنیای استارتاپ شدیم ولی ایده‌مان به‌اندازه‌ی کافی خوب نبود. کیکو یک تقویم ساده‌ی کشیدنی و رهاکردنی حیات که ظاهری شبیه‌به سرویس ایمیل Outlook داشت و تصمیم گرفتیم استارتاپ دیگری را راه‌اندازی کنیم. بعد از این تصمیم، ایده‌های دیگری را پیاده‌سازی کردیم اما هیچ‌کدام موفقیت‌آمیز نبودند؛ زیرا به‌اندازه‌ی کافی تمرکز نداشتیم. بنابراین غرض گرفتیم انبازی را ببندیم و ازآنجایی‌که دیگر پولی برایمان سرمد نمانده بود، کیکو را در سایت ای‌بی فروختیم.

سپس از فروختن کیکو، به وای‌کامبیناتور رفتیم و ایده‌ی خود را برای پل گراهام تعریف کردیم؛ ولی از آن استقبال نکرد و گرایش تا ایده‌ی دیگری ارائه دهیم. او از ایده‌ی راه‌اندازی یک شوی واقعیت به‌نام Justin.tv استقبال کرد و رابرت موریس، یکی دیگر از شرکای وای‌کامبیناتور و استاد مشهور علوم کامپیوتر دانشگاه ام‌آی‌تی پس ازآن از گوش دادن ایده‌ی متاخر ما گفت: «فقط بوسیله این دلیل روی ایده‌ای که دادید، سرمایه‌گذاری می‌کنم که ببینم از خودتان یک سفیه ساخته‌اید.»

تقریبا ۶ ماه زمان سرما تا سایت Justin.tv و سرویس استریم آن را راه‌اندازی کنیم و دو هم‌بنیان‌گذار دیگر به‌نام‌های کایل و مایکل که از دوستانمان بودند را به آویشن اضافه کردیم. سپس از پخش زنده‌ی شو، انسان استقبال مرحمت از ایده‌ی ما داشتند و هر ماه حدود ۳۰ میلیون نفر آن را تماشا می‌کردند.

سپس از خوابیدن تب‌وتاب ایده‌ی متاخر دانا شدیم باید کارهای جدیدی عرضه دهیم تا مشارکت بوسیله نمو خود امتداد دهد. بنابراین طوفان روحی برای پیاده‌سازی ایده‌های متاخر نظم دادیم و یکی از ایده‌ها این وجود که سایتی مختص ورزش داشته باشیم. امت، یکی از بنیان‌گذاران استارتاپ، این ایده را ارائه داده بود؛ در مقابل محتوای مربوط‌به ورزش که درحال‌حاضر روی سایت حیات را خیلی دوست داشت. درنهایت تصمیم گرفتیم روی این ایده کار کنیم و توییچ به رله فعلی خویشتن رسید.



نیتان: بیش ممتاز. کنجکاو شدم بدانم چه احساسی بابت ایده‌ی جدید داشتید؟

جاستین: ایده‌ی ما جدید بود و مردم علاقه‌ی زیادی بوسیله دید ویدئوهای مربوط‌به بازی محبوب خود مدال دادند. غلام از امتحان‌کردن موضوع‌ها و تجارب جدید استقبال می‌کنم و به‌همین‌دلیل، با پیاده‌سازی ایده‌ی پخش ویدئوهای مربوط‌به ورزش موافقت کردم و فکر می‌کنم کاربران نیز این موضوع را دوست داشتند.

نیتان: آیا فکر می‌کردید توییچ تا این معادل پرطرفدار شود و روزی استارتاپ خود را بوسیله آمازون بفروشید؟

جاستین: مطمئنا خیر، هرگز خاطر نمی‌کردیم استارتاپ خویشتن را بوسیله قیمت ۹۷۰ میلیون دلار به آمازون بفروشیم. در روزهای اولیه تصور می‌کردم اگر ماهانه ۱۰ میلیون کاربر فعال داشته باشیم، عالی است؛ اما همه‌چیز فراتر از تمایل اتفاق افتاد و ما اینک حدود ۱۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه داریم؛ درواقع همین موضوع باعث شد سطح انتظارهایی که داشتیم، کمی ارتفاع رود.

نیتان: استارتاپ‌های بزرگ زیادی تو وای کامینیتور شکل گرفته‌اند و می‌دانم رابطه‌ی احسان با بنیان‌گذاران سایر استارتاپ‌ها دارید؛ سفت است؟

جاستین: بله ما کارمان را هم‌زمان با سایر تیم‌ها آغاز کردیم و هنوز بی آرامی باهم مانوس هستیم. به‌عنوان مثال، با تیم ردیت هم‌دوره بودیم و هنوز تیمار با بنیان‌گذاران آن، یعنی استیو و الکس تماس داریم. در سال ۲۰۰۷ و بعد از راه‌اندازی Justin.tv، با بنیان‌گذاران استارتاپ‌های دیگری مانند Weebly، Xobni و دراپ‌باکس آشنا شدیم و هنوز هم به‌طور مرتب همدیگر را می‌بینیم و دوست‌های خوبی هستیم.

نیتان: فکر می‌کنید چه چیزی باعث شد همه‌ی شما بوسیله شرکت‌هایی موفق با نمو پشته تبدیل شوید؟

جاستین: فکر می‌کنم اغلب ما کارمان را در دوره‌ی رشد اینترنت بنیان‌گذاری کردیم و این موضوع هنوز هم سیلان دارد. ما از روزهای مطلع وای‌کامبیناتور آنجا بودیم و به‌همین‌دلیل فرصت‌های اضافی داخل اختیارمان قرار گرفت. فکر می‌کنم تمام استارتاپ‌های آن دوره به‌نوعی نیازهای مردم را برطرف می‌کردند و با حفظ ارتباط خویشتن با انسان تلاش می‌کردند محصولات موردنیاز آن‌ها را بسازند و به‌نظرمن، اگر هر استارتاپی تنها به‌اندازه‌ی کافی تلاش می‌کرد، می‌توانست موفق شود و این، موضوع چندان پیچیده‌ای نبود.



نیتان: جالب است. لطفا کمی داخل مورد وضعیت فعلی خویشتن توضیح دهید. بعد از اینکه توییچ را به قیمت ۹۷۰ دلار به آمازون فروختید، آیا کار جدیدی را آغاز کردید یا بازنشسته شدید؟ این مبلغ بسیار زیاد است؛ آیا برای مراحل بعد برنامه‌ریزی کرده‌اید؟

جاستین: درحال‌حاضر، غلام به‌طور تمام‌وقت در وای‌کامبیناتور کار می‌کنم. ما روی شرکت‌های متاخر سرمایه‌گذاری می‌کنیم و به آن‌ها مشاوره می‌دهیم؛ درواقع همان کاری که پل برای ما اجرا عدالت را ما بخاطر سایر استارتاپ‌ها انجام می‌دهیم.

به‌غیر از این فرمان تمام‌وقت، من به‌همراه تعدادی از دوستانم باهم اتحاد کردن جدیدی به‌نام The Artist Union درزمینه‌ی موسیقی الکترونیک راه‌اندازی کردیم. موسیقی الکترونیک نوعی موسیقی است که در مراحل تهیه‌ی آن، از سازهای الکترونیک و فناوری موسیقی الکترونیک مصرف می‌شود. درواقع ابزاری می‌سازیم که بوسیله هنرمندان موسیقی الکترونیک معاون می‌کند درون شبکه‌های اجتماعی شناخته شوند. غلام منتظر موسیقی الکترونیک هستم و قدیم می‌خواستم مربوط به طبقه کارگر و زحمتکش در این زمینه اجرا دهم؛ ولی سپس از این استارتاپ ترجیح می‌دهم کمی بوسیله خودم آسان بگیرم، روی سایر شرکت‌ها سرمایه‌گذاری کنم و موضوعات جدید یاد بگیرم. فکر می‌کنم این کار برای هر انسانی کافی باشد.

نیتان: برای فقره متاخر هم بوسیله اندازه‌ی توییچ هیجان‌زده هستید؟

جاستین: بله، ساختن محصولات جدید بسیار هیجان‌انگیز است. من خواستار کشف‌کردن محصولات جدید، استفاده از محصولات جدید و ساختن آن‌ها هستم. من یادگرفتن موضوعات جدید و ساختن محصولی بخاطر خودم و دیگران را نیز خویش دارم و به‌همین‌دلیل انجام کار جدید بسیار برایم هیجان‌انگیز است.

نیتان: تامل می‌کنم ابداع یک ثمر از ابتدا، لذت‌بخش‌ترین جنبه‌ی کاری یک کارآفرین است.

جاستین: بله، ساختن هر محصولی لذت‌بخش است.

نیتان: همان‌طور که می‌دانید، بنیان‌گذاری و مدیرعامل شدن تو یک شرکت بسیار با یکدیگر متفاوت هستند. بنیان‌گذار توییچ نیز سپس از بنیان‌گذاری، به‌عنوان مدیرعامل آن مشغول به‌کار شد و وظایفی قرین مدیریت کارمندان را برعهده داشت. می‌دانم که عمل این امر چالش عظمت است؛ آیا نصیحتی برای دیگران در این زمینه دارید؟

جاستین: چنانچه سابقه‌ی کاری مدیریتی ندارید، هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد و می‌توانید همه‌چیز را درطول خوش نویسی یاد بگیرید. مهم‌ترین نکته این است که محصولی را ترقی دهید که آدم واقعا به آن نیاز دارند و اراده دارند استفاده‌اش کنند. پس ازآن از آن، همه‌چیز روبه‌جلو پیش خواهد رفت و یادگرفتنش درطول حروف رخ می‌گیرد.

فکر می‌کنم نیکوترین راه، مشورت‌گرفتن از کسانی است که سابقه‌ی کار مدیریتی استارتاپ دارند؛ کارهایی قرین استخدام نیروهای جدید، مدیریت کارمندان و جذب سرمایه ازطریق صبحت‌کردن با دیگران و خواندن مقالات آموزشی را می‌توان یاد گرفت. اساسی این است که پیوسته درحال تدریس باشید و از انجام‌دادن کارهای متاخر نترسید.



نیتان: به‌غیر از ساختن محصولی که مردم واقعا بوسیله آن نیاز داشته باشند، چه نکاتی به توفیق استارتاپ دستیار می‌کند؟ ایفا چه کارهایی باعث رشد و توفیق توییچ شد؟ مقاله‌ی مرتبط:زوم‌اپ: استریم آنلاین بازی‌ها با سرویس محبوب Twitch

جاستین: غلام تمام اعتبار را بوسیله هم‌بنیان‌گذار توییچ، یعنی ملت می‌دهم. او واقعا بوسیله بسرنوشت شوم دچار کردن ویدئوهای بازی در Justin.tv تعلق داشت و زمانی‌که می‌خواستیم تغییر خوش نویسی (پیوت) دهیم، او پیشنهاد چرخش به‌سمت ویدئوهای مربوط‌به ورزش را انصاف و همه‌ی اعضای آویشن با آن اتحاد کردند.

او با تمام افراد فعال درون تولید ویدئوی بازی گپ کرد و دیدن آن‌ها را در مورد ویژگی‌های مورد علاقه‌شان جویا شد. از آن‌ها پرسید تحت چه شرایطی با توییچ مشارکت می‌کنند و آن‌ها نیز ویژگی‌هایی را که می‌خواستند، اعلام کردند. ما تمام آن ویژگی‌ها را به سایت تکثیر کردیم و همین باعث شد تمام فعالان دنیای بازی‌های کامپیوتری و پلی‌استیشن به سایت ما ملحق شوند و تمام طرفدارانشان را با خویشتن بیاورند.

این موضوع چندین ماه امتداد داشت و ما در تمام این مدت، با فعالان دنیای بازی در مناسبت بودیم؛ تا اینکه سایت به یکی از پاتوق‌های بازی‌دوستان تبدیل شد.

نیتان: قبل از خریدن توییچ بوسیله آمازون، مشارکت چند کارمند داشت؟

جاستین: فکر می‌کنم آن زمان ۱۷۰ نفر در شرکت استخدام شده بودند.

نیتان: برای استخدام نیروهای جدید چه نصیحتی برای سایر استارتاپ‌ها دارید؟ شما تیمی از بنیان‌گذاران و یک تیم اصلی بودید؛ بخاطر استخدام سایر کارمندان چه معیارهایی داشتید؟

جاستین: فکر می‌کنم آسان‌ترین شرایط، استخدام نیروی جدید، مدتی بعد از بنیان‌گذاری استارتاپ است. در این زمان، شما درجریان همه‌ی کارهای شرکت هستید و نیازهای واقعی شرکت را می‌دانید. فکر می‌کنم استخدام نیروی متاخر بخاطر انجام کارهایی که مدیر شرکت هرگز خودش ادا نداده، سخت‌ترین امر است. بنابراین فکر کردن می‌کنیم بهترین کار این است که مدیرعامل انبازی یا حداقل یکی از بنیان‌گذاران کارگر که عزم جذب نیرو بخاطر انجام آن دارید را مدتی امتحان کند تا بهتر بداند چه شخصی با چه توانایی‌هایی برای آن حکم بهتر است.

نیتان: آیا برای مدیریت غصه نکته یا نصیحتی دارید که به رشد و توسعه‌ی استارتاپ کمک کند؟

جاستین: نکته‌ای که اغلب بنیان‌گذاران تازه‌کار درون مورد آن اشتباه می‌کنند، این است که انتظارات شفافی ندارند. به‌نظرمن، بدوی نکته این است که هر فردی باید تعریف دقیقی از موفقیت و انقراض برای هر پروژه داشته باشد و دومین نکته نیز این است که به‌طور نیکو با سایر اعضای تیم و کارمندان جلسه‌ی شخصی نظام دهد. این دو نکته‌ی اساسی معمولا از سوی بنیان‌گذاران تازه‌کار نادیده اندوهناک می‌شود اما از ابراز ۸۰ درصد مشکلات در آینده جلوگیری می‌کند.

نیتان: شما با کارآفرینان موفق زیادی در رابطه هستید. خیال می‌کنید مهم‌ترین فردی مشترک کارآفرینان موفق چیست؟

جاستین: پندار می‌کنم کارآفرینان موفق، افراد زیرکی هستند که هرگز عودت نمی‌شوند و هیچ موضوعی نمی‌تواند آن‌ها را ایستا یواش. به‌غیر از این، فکر می‌کنم کامل کارآفرینان باید روی محصول خود تمرکز کنند و بابت ارائه‌ی آن لذت ببرند.



نیتان: برگردیم سراغ بحث استخدام نیروی جدید و گسترش دادن فعالیت‌های مشارکت. از کجا می‌دانید زمان استخدام نیروی جدیدی فرا رسا است و این موضوع را چگونه مدیریت می‌کنید؟

جاستین: ما زمانی نیروی متاخر استخدام می‌کنیم که واقعا به آن نیاز داشته باشیم. فکر می‌کنم هر شرکتی باید زمانی نیروی جدید استخدام کند که واقعا به حیات بی مانند جدیدی برای انجام امر نیاز داشته باشد و نیروهای سابق نتوانند از عهده‌ی انجام آن برآیند.

نیتان: شما برای فرهنگ سازمانی شرکت چه موثر عمل دادید؟ آیا موضوع خاصی بود که خلق آن معاون کرده باشد و توییچ را به شرکتی فوق‌العاده برای فقره کردن تحول کند؟

جاستین: زمانی‌که تبدیل دست خط توییچ را عملی کردیم، امت به‌عنوان مدیرعامل تفویض شد و به مشتری‌ها بوسیله چشم تولیدکننده‌ی محتوا نگاه نمی‌کرد. شاید تفکر کنید ما باید بیشتر روی بینندگان سایت تمرکز می‌کردیم تا بتوانیم آمار بازدید سایت را بالا ببریم؛ اما این‌طور نبود. واقعیت این وجود که اگر می‌توانستیم تولیدکنندگان محتوا را خوشحال و شادمان نگه داریم، مطمئنا آمار بینندگان سایت نیز پشته می‌رفت.

این هدف واقعی امت بود که به‌نظرمن، نتیجه‌ی احسان داشت. افراد زیادی علاقه داشتند در توییچ حکم کنند؛ در مدت توییچ مانند یک شریک شدن بازی‌سازی است.تمرکز و توجه نکردن به نیازهای بازار، بزرگ‌ترین دلیل شکست استارتاپ‌ها است

نیتان: شما درون وای‌کامبیناتور کار می‌کنید و برای سرمایه‌گذاری روی استارتاپ‌ها غرض می‌گیرید. به‌نظر شما، بزرگ‌ترین دشوار استارتاپ‌هایی که شکست می‌خورند، یا انفراد مشترک آن‌ها چیست؟

جاستین: احتمالا تمرکز کافی نداشته‌اند و محصولی که ساخته‌اند، برای بازار مفت نبوده است.

نیتان: چگونه متوجه می‌شوید محصول متناسب با نیازهای بازار را پیدا کرده‌اید؟

جاستین: رشد محصول و بازگشت دوباره مشتری‌ها. اگر مشتری‌هایی که ثمر یا خدماتی را تجربه کرده‌اند، مجدد بخاطر معامله ثمر تقاضا دهند خواه رضایت خویشتن را اعلام کنند، یعنی از علیه خواه خدمات ارائه‌شده راضی هستند.

نیتان: بسیاری از استارتاپ‌ها نمی‌دانند چه موقعی علیه مفت راسته را پیدا کرده‌اند و این شاق بزرگ بسیاری از آن‌ها است.

جاستین: بله. زمانی‌که روشی برای جذب مشتری درنظر محزون می‌شود، مطمئنا راهی بخاطر سنجش خرسند مشتری همچنین درنظر گرفته می‌شود. مقایسه‌ی آمار و ارقام به‌دست‌آمده، بهینه راه برای گمانه زدن موفقیت علیه درون راسته است.



نیتان: و درمورد تمرکز؛ آیا فکر می‌کنید بنیان‌گذاران روی موضوعات مختلفی غیر از حصول حقیقی تمرکز می‌کنند و زمان می‌گذارند؟

جاستین: مطمئنا همین‌طور است. درون هر استارتاپ، کارهای یدکی حیات دارد که تمرکز روی آن‌ها نتیجه‌ای نخواهد داشت و به آن‌ها کارهای مصنوعی گفته می‌شود. به‌عنوان مثال، برخی مجاهدت می‌کنند محبوبیت خویشتن را تو رسانه‌ها افزایش دهند؛ درصورتی‌که این موضوع هیچ تأثیر مثبتی روی افزایش تعداد خریدار ندارد. شاید در ابتدای کار، پیداکردن مشتری اولیه ایده‌ی خوبی به‌نظر برسد؛ اما تو بلندمدت هیچگاه تأثیری روی افزایش کاربران ندارد.

به‌عنوان مثال، همکاری در کنفرانس‌های متنوع و صحبت درمورد استارتاپ، مفید پوچ است؛ در مدت تأثیری در تکثیر کاربران یا تکثیر درآمد همکاری ندارد. البته، این موضوع درمورد همه‌ی استارتاپ‌ها صادق نیست؛ اما بخاطر اغلب آن‌ها، تنها یک امر اضافی است.

نیتان: مردم چگونه باید تمرکز خود را افزایش دهند؟

جاستین: باید به‌طور منظم با مشتری‌ها صحبت کنند تا ببینند آن‌ها واقعا چه می‌خواهند. یک استارتاپ، باید محصول موردنظر مشتری‌های خود را بسازد و سپس فرضیه‌های مختلف را امتحان کند تا ببیند آیا محصول تولیدشده، نیازهای خریدار را برطرف می‌کند یا خیر. سپس این مراحل را مکرر و دوباره انجام دهد تا نهایتا همدستی به موفقیت برسد.

گاهی‌اوقات یک استارتاپ پس ازآن از آگاهی‌یافتن از نیازهای واقعی مشتری، باید تعاقب استخدام نیروهای فنی برود. گاهی‌اوقات ممکن است تا اینکه پول کافی برای استخدام آن‌ها نداشته باشد؛ در چنین شرایطی، شاید تولید علیه نهایی زمان ببرد، اما نهایتا این سه گانه فرایند باید به‌طور مرتب پشت‌سرهم انجام شوند: صحبت‌کردن با مشتری‌ها، تاسیس مجدد میوه و سپس امتحان‌کردن و تقویم محصول ساخته‌شده.

نیتان: روش موثر شما بوسیله چه عارض بود؟ توییچ یک انبازی بسیار موفق و بزرگ بود که نزدیک به یک میلیارد دلار به آمازون فروخته شد. شما چند ساعت در هفته کار می‌کردید؟ ۸۰ شایسته کردن تو هفته یا بیشتر؟

جاستین: بله، ما در دو سال اول، خیلی سخت فقره می‌کردیم. تقریبا هفت روز هفته، نزدیک‌به ۸۰ ساعت فرمان می‌کردیم؛ اما سپس از آن دو سال، شرایط کمی بهتر شد. فکر می‌کنم کمبود تجربه هم بسیار مهم بود و باعث شد ما سال‌های فاتحه بسیار امر کنیم.

نیتان: درحال‌حاضر، کارآفرینان زیادی به سیلیکون‌ولی می‌آیند تا استارتاپ خود را راه‌اندازی کنند و موفق شوند. آیا فکر می‌کنید این افراد خارج از سیلیکون‌ولی و در هر جای دنیا هم به همین معادل بخت موفقیت دارند؟

جاستین: بله، پندار می‌کنم استارتاپ‌ها درون هر جایی از گیتی می‌توانند مظفر شوند؛ اما اندیشه می‌کنم اغلب استارتاپ‌های موفق، فرمان خود را در سیلیکون‌ولی آغاز کردند؛ از طرف دسترسی بوسیله استعدادها در این جا راحت‌تر است و شاید در هیچگاه جای دیگری این شرایط مهیا نباشد.

نیتان: سؤال انتها این است که سه اقدام اساسی یا سه کار اصلی که کارآفرینان باید به‌طور دائم انجام دهند، چیست؟

جاستین: به‌نظرمن، اولین اقدام بنیادی این است که همین زمان حال شروع کنید. فکر می‌کنم داخل هیچ برهه‌ی زمانی راه‌اندازی یک استارتاپ به این حد ارزان نخواهد بود. اولیه گام، سخت‌ترین گام است و اگر ایده‌ای دارید، بهتر است همین حالا شروع کنید.

دومین رفتار اساسی پس ازآن از راه‌اندازی شرکت، فکر کردن به این موضوع است که چگونه می‌توان بخاطر مشتری‌ها ارزش‌آفرینی کرد؟ بنابراین پشت راه‌هایی باشید که محبوبیت علیه را نزد مشتری افزودن می‌دهند. با مشتری‌ها صحبت کنید و بعد از خبر نیازهای مشتری، راه‌حل مناسبی بخاطر برطرف‌کردن آن‌ها پیدا کنید.

سومین اقدام اساسی این است که دید آن‌ها را در مورد محصول جویا شوید. به‌عنوان مثال، محصول یا خدمات خود را دراختیار آن‌ها راحتی دهید و ببینید آیا واقعا از آن‌ها کاربرد می‌کنند خواه خیر. سپس درمورد نتایج با خودتان صادق باشید. تفکر می‌کنم اگر یک استارتاپ این سه مرحله را بارها و بارها ارتکاب دهد، هیچ سرنوشتی جز موفقیت تو انتظارش نخواهد وجود.

نیتان: ممنون از اینکه وقت خویشتن را در اختیار ما قرار دادید.

جاستین: خواهش می‌کنم؛ ممنون از شما.بیشتر بخوانید:چگونه کارآفرینان داخل سازمانی را امتیاز دهیم؟مصاحبه با توماس بیلیو، بنیان‌گذار استارتاپ کوئست نوتریشنهوش ساختگی برای بهینه‌سازی گرافیک بازی‌های باستانی استفاده می‌شودچگونه کارآفرینی ریسک‌پذیر باشیم؟اشتباهاتی که طی مذاکره باید از آن‌ها دوری کرد
مدیتیشن یکی از روش‌های درمانی اثبات‌شده برای بهبود اختلال اضطراب است. طبق آمار منتشرشده در مجله lifehack، در‌ حال حاضر به‌ازای هر هزار نفر، تنها یک روان‌درمانگر متخصص وجود دارد. به‌علاوه، رویت انسان جامعه نسبت به کسی که به متخصص روان‌درمانگر مراجعه می‌کند، خواه‌ناخواه تغییر خواهد کرد و استفاده از مدیتیشن، از این حیث بسیار سودمند خواهد وجود. البته مزیت‌های مدیتیشن محدود به کاهش ترس نمی‌شود و علاوه پهلو آن، به شما کمک می‌کند که بوسیله سلامت ذهنی پایداری دست پیدا کنید. داخل امتداد این مطلب درمورد گوناگون مدیتیشن بیشتر خواهید خواند.

حتما بخوانید:آموزش مدیتیشن برای تازه‌کارها با ۲۰ نکته عملیمدیتیشن صبحگاهی چه تأثیری بر سلامت بدنه و روح شما دارد؟مراقبه چیست و چه تاثیری به خشکی امدن ذهن ما دارد؟ استعمال از انواع مدیتیشن به‌منظور افزایش ذهن‌آگاهی

با مدیتیشن و دست‌یابی به سلامت مجرد پایدار، روابط سالم‌تری خواهید داشت، کمتر دچار بیماری خواهید شد و به‌طور کلی، زندگی پربارتری خواهید داشت. کمال مطلوب از گردآوری مطالب این مقاله که درون واقع به‌نوعی راهنمای تکنیک‌های مختلف و گوناگون مدیتیشن است، کمک بوسیله شما بخاطر انتخاب نوعی از مدیتیشن است که برای‌تان سودمندتر خواهد بود و با آن، احساس قرار بیشتری خواهید داشت. به‌خاطر داشته باشید که شعار نهایی شما، فارغ از تکنیک انتخابی، باید رسیدن به رهایی از ضیق و التهاب زندگی روزمره و تکثیر ذهن آگاهی باشد. پس برای انتخاب از میان گوناگون مدیتیشن، این حاصل را ملاک صبر بدهید. ۱. مدیتیشن برای افراد مبتدی



در میان انواع مدیتیشن پیش از هر چیز تمرین ابتدایی و اساسی‌ای شناساندن خواهد شد که بخاطر افراد بی تجربه مناسب‌تر است و با استفاده از آن، فعلا از یاد گرفتن تمرین‌های پیچیده‌تر بی‌نیاز خواهید شد و تو عین حال، از مزایای مدیتیشن بهره خواهید سرما و با چگونگی قضیه انجام آن آشناییِ نسبی پیدا خواهید کرد. این مانور باعث می‌شود تا از عظمت تنفس، توجه کردن به احساسات و قضاوت نکردن افکار و احساسات داخل مدیتیشن درک بهتری پیدا کنید. راهنمای مرحله‌به‌مرحلهٔ مانور مبتدی مدیتیشن بنشینید خواه دراز بکشید. چشمان‌تان را ببندید. راحت نفس بکشید و سعی به خشکی امدن تنظیم کردن تنفس نداشته باشید. اجازه بدهید ادا لمحه و بازدم در حالت عادی ایفا بگیرد. سعی کنید بر روی احساسی تمرکز کنید که به‌هنگام تنفس به شما دست می‌دهد. به حرکت شکم، قفسهٔ سینه و شانه‌ها توجه کنید و بوسیله لحظات ادخال و خروج هوا از ضابطه بینی دقت کنید. اگر احیانا حواس‌تان پرت شد، جدیت کنید مکرر بر روی تنفس متمرکز بشوید. سه دقیقه درون روز را بوسیله ادا این مسابقه اختصاص دهید و هر چه پیش رفتید، کم‌کم زمان مشق را بیشتر کنید. ۲. ذاذن



ذاذن یکی از انواع مدیتیشن است که عین داخل مکتب بودایی ذن (مکتبی است که پیروان آن بیشتر به مدیتیشن و خرد و دریافت ابهت می‌دهند تا خواندن متون مقدس یا مشارکت درون مراسم‌های مذهبی) دارد. بعضی از بودایی‌های پیروِ این مکتب، ذاذن را به‌عنوان نوعی مدیتیشن به‌رسمیت نمی‌شناسند و در سوی دیگر، چندی بخاطر آن شکوه بسیاری قائل هستند. بوسیله هر نشانی میان‌شان اتفاق‌نظر وجود ندارد.

ذاذن شامل سه گانه اِلِمان وابسته‌به‌هم است: موقعیت بدنی به‌هنگام نشستن، تنفس، و افکار و ذهنیت به‌هنگام نشستن و لمحه کشیدن. بودایی مکتب ذن، به‌واسطهٔ مانور و تکرار، دیگر تمایزی میان این سه اِلِمان قائل نمی‌شود و به‌هنگام تمرین این جنس مدیتیشن، هر سه داخل پهلو هم برایش حکم یک عمل را دارند. با تمرین مداوم می‌توان بوسیله این منصب رسید. راهنمای مرحله‌به‌مرحلهٔ مدیتیشن ذاذن بالش کوچکی را روی زمین بگذارید و روی آن بنشینید. می‌توانید به‌جای بالش لحافی را تا کنید و از آن مصرف کنید. هدف این است که به‌هنگام نشستن قدری با زمین بور داشته باشید. پیاده شدن روی یک‌سوم جلویی بالش بنشینید. از میان گوناگون حالات بدنی مورداستفاده در ذاذن، یکی را انتخاب کنید. امانت بوسیله انعطاف‌پذیری بدن‌تان می‌توانید از یکی از حالت‌های بدنی والا مصرف کنید: چهارزانو بنشینید، اما اذن ندهید پاهایتان روی هم صبر بگیرند. قسمت پشتی هر دو پا باید بی پیرایه روی زمین باشد و زانو بی آرامی تو تماس با زمین (این حالت نشستن، حالت برمه‌ای نام دارد، به‌انگلیسی Burmese position)؛ چهارزانو بنشینید و پای چپ‌تان را بدون اینکه خم شود روی ساعد پای حق قرار بدهید. پای عبث را غم زیر پای چپ ببرید (حالت گل نیلوفر نصفه‌ونیمه، به‌انگلیسی half lotus position)؛ چهارزانو بنشینید و هر پا را بدون اینکه پیچ بشود، بر روی ران پای دیگر قرار بدهید (حالت گل نیلوفر کامل، به‌انگلیسی full lotus position)؛ دست‌هایتان را دقیقا بر روی پاها بگذارید، بوسیله این عارض که کف دست‌ها رو به اوج باشد. پشت انگشت‌های یک دست، باید روی انگشتان دست دیگر قرار بگیرد. قعر شست‌های دو مشت هم باید به غصه برسد؛ صورت‌تان را هم رو به بالا بگیرید. شانه‌ها را کاملا آزاد و راحت بگذارید. دهان‌تان را بسته نگه دارید، دندان‌ها را روی تیمار بگذارید. واژه بی قراری باید در تماس با سقف دهان باشد. از عادت دماغ ثانیه بکشید و تمامی تمرکزتان را متوجه ضرب‌آهنگ نفس کشیدن کنید. شمردن می‌تواند باعث تمرکز بیشتر شود و احیانا اگر حواس‌تان گاه‌به‌گاه پرت می‌شود، می‌توانید از این راهکار کاربرد کنید (از مغز ۱۰ مطلع کنید و هر بار که عمل وقت را انجام می‌دهید بشمارید. وقتی به ۱ رسیدید، مجددا از ۱۰ شروع کنید.). تلاش کنید حالت بدنی‌تان را همان‌گونه که هست حفظ کنید. اگر بتوانید هم‌زمان روی حالت بدن، تنفس و ذهن‌تان تمرکز داشته باشید، به کمال مطلوب ایده‌آل و سلیقه این سنخ از انواع مدیتیشن دست پیدا کرده‌اید و در لحظه، میان حافظه و بدن‌تان یگانگی به حیات خواهید آورد. ۳. چی‌کونگ

چی‌کونگ (یا چی‌گونگ) یکی دیگر از گوناگون مدیتیشن است. «چی» در زبان چینی به معنای کار و «کونگ» به معنای انرژی درونی است. ترکیب این دو به معنای تعالی یا تدریس کارمایه درونی است. این نوع مدیتیشن محتوی تمرینی می‌شود که بر اساس مدرسه فکری-فلسفی تائوئیسم چینی طراحی شده است و به‌صورت کلی، ترکیبی است از تمرین‌های مرتبط با تکنیک‌های تنفسی. برای استعمال از این نوع مدیتیشن، باید تلاش کنید پیاده شدن «چی» متمرکز شوید، که همان انرژی حیاتی شما است. راهنمای مرحله‌به‌مرحلهٔ مدیتیشن چی‌کونگ اسایش بنشینید و کمرتان را بی پیرایه نگه دارید. تمامی قسمت‌های بدن‌تان را آزاد و مایه تسلی بگذارید. بر نفس‌های ژرف و تمام (به‌اندازه‌ای عمیق که قسمت پایینی بطن همگام با حین کشیدن حرکت کند) تمرکز کنید و سعی کنید بوسیله هیچ‌چیز دیگری فکر نکنید. طبق این مدرسه روحی-فلسفی، مرکز تجمع انرژی «چی» درون بدن، در نقطه‌ای حدودا ۵ سانتی‌متر پایین‌تر از بطن قرار دارد. با تمام توان، تمرکزتان را معطوف بوسیله این عمه کنید. درون حالی که متمرکز روی نقطهٔ ازدحام انرژی هستید، سعی کنید نیرویی را که به‌واسطهٔ جریان انرژی درون بدن‌تان پدید می‌آید، عاطفه کنید. اگر بتوانید بر نقطهٔ تجمع انرژی متمرکز بمانید، نیروی جریان آن را هم احساس خواهید کرد. ۴. ذهن‌آگاهی



ذهن‌آگاهی در میان سایر گوناگون مدیتیشن محبوبیت زیادی در دنیا غرب واضح کرده است، چراکه برای عمل آن، بوسیله مکان یا امکانات بخصوصی نیاز نیست و به‌علاوه، بخاطر کاهش استرس و اضطراب بسیار مؤثر است. بسان تمامی انواع مدیتیشن دیگر، تو ذهن‌آگاهی تیمار هدف این است که هم‌زمان بر وضعیت مجرد و جسمانی مهارت رک کنیم و بر آن‌ها متمرکز شویم. حتما بخوانید: انواع مدیتیشن بخاطر افزایش آگاهی ذهن و آموزش ایفا آنها راهنمای مرحله‌به‌مرحلهٔ مدیتیشن ذهن‌آگاهی راحت بنشینید و چشمان‌تان را ببندید. روی تنفس متمرکز شوید. عمل دم را به‌آرامی از طریق بینی انجام دهید و به‌دنبال آن، ایفا بازدم را هم آهسته اجرا بدهید. در تک افکاری که به ذهن‌تان می‌رسند و حواس‌تان را پرت می‌کنند، هیچ قضاوتی نکنید و دنبال‌شان را نگیرید. بگذارید ذهن‌تان از این طور افکاری خالی شود، اما نباید دستور بدهید تمرکزتان مدام صرف وارسته کردن افکار شود؛ به‌جای آن بر تنفس‌تان تمرکز کنید. تو مواجه با احساسات هم همان رویکرد مواجه با افکار را داشته باشید: پس از آنکه متوجه احساسات بخصوصی شدید، رهایش کنید و مکرر به تنفس‌تان توجه کنید. سعی کنید به‌مرور زمان این مانور را وارد فعالیت‌های یومیه کنید و داخل هر لحظه، بوسیله فعل‌وانفعالاتی توجه کنید که به‌واسطهٔ حین کشیدن در بدن‌تان ائتلاف می‌افتد. ۵. مدیتیشن عشق و مهربانی



عشق و نرمی یکی دیگر از انواع مدیتیشن است که با نام « مدیتیشن متا» هم شناخته می‌شود. متا تو زبان سانسکریت (زبان هند باستان با قدمتی ۳۵۰۰ ساله) به‌معنای خیرخواهی، دوستی، رفاقت و شکوه دادن به دیگران است. این مدیتیشن ریشه تو تراوادا دارد که یکی از کهن‌ترین شاخه‌های قرض بودایی است و هدف پا بر جا آن، موجب اعطا کردن و هدایت کردن افکار و احساساتی بخصوص است. این مدیتیشن برای کسانی که از رنجش رنج می‌برند، خواه دچار فوران‌های ناگهانی هیبت می‌شوند یا مرتبا افکار منفی به‌سراغ‌شان می‌آید، بسیار مفید خواهد حیات. راهنمای مرحله‌به‌مرحلهٔ مدیتیشن خاطرخواهی و مهربانی اسودگی بنشینید و چشمان‌تان را ببندید. افکار و حساس را به‌سمت خودتان هدایت کنید که از کمال خیرخواهی و خاطرخواهی عاری قیدوشرط برآمده باشند. پس از آنکه بخاطر چند جلسه این کار را دنباله دادید و خوشحالی و کیف شاگرد از آن را عاطفه کردید، شناخت یا آشنایی را گزینش کنید و این بار، خاطرخواهی و مهربانی‌تان را به سمت او هدایت کنید. پس از مدتی عشق و نرمی را بوسیله سمت آشنایی هدایت کنید که چندان صمیمیتی با او ندارید. و بعد از آن عشق و مهربانی را به جانب کسی تربیت کنید که دوستش ندارید. با ادامهٔ این روند و تمرین مکرر به جایی خواهید رسید که خاطرخواهی و مهربانی‌تان را برای طولانی انسان گیتی خواهید فرستاد. این فقره برای‌تان بسیار لذت‌بخش خواهد وجود و هیبت و افکار سلبی را از شما دور خواهد کرد. ۶. مدیتیشن چاکرا



در ادامهٔ شناساندن انواع مدیتیشن به مدیتیشن چاکرا می‌رسیم. چاکرا، در زبان سانسکریت به‌معنای چرخ یا ورق است و در واقع، چرخی است که باعث قضیه فاش کردن انرژی و حرکت آن می‌شود. به‌طور کلی هفت چاکرا در بدن بود دارد و مکان‌شان از پایین‌ترین قسمت استوانه فقرات (دنبالچه) مبدا می‌شود و تا تضاد سر ادامه ظاهر می‌کند. هر چاکرا داخل مطابقت طولانی با رشته‌های عصبی و اندام‌های اصلی بدن فعالیت می‌کند.

هدف اصلی در این نوع مدیتیشن، باز کردن چاکراهای بدن و تنظیم فعالیت آن‌هاست. بر اساس طبقه‌بندی‌های صورت‌گرفته، هر چاکرا درون بدن با عبارت (اشعار عبارت مرتبط با هر چاکرا بخاطر متمرکز شدن پهلو روی آن مؤثر است، این عبارت با واژه مانترا، به‌انگلیسی mantra شناخته می‌شود) و رنگ بخصوصی شناخته می‌شود. به‌عنوان شهید پایین‌ترین چاکرا در قسمت دنبالچهٔ ستون فقرات، چاکرای ریشه معروفیت دارد و با رنگ قرمز شناخته می‌شود؛ این چاکرا با غریزهٔ بقای مردم و اقتدار تحصیل مهارت‌های جدید تماس دارد. کمی بالاتر از آن چاکرای ساکرال فراغت دارد که با رنگ زرد شناخته می‌شود و مرتبط با تمایلات جنسی و علاقه است. این سیر صعودی دنباله واضح می‌کند تا در نهایت بوسیله چاکرای هفتم می‌رسیم که تاج اشتهار دارد، با رنگ بنفش شناخته می‌شود و به ارتباط‌های آدم و فرزانگی یا حکمت او ارتباط دارد. راهنمای مرحله‌به‌مرحلهٔ مدیتیشن چاکرا راحت و به‌صورت چهارزانو روی بالشی بنشینید. آهسته و پیوسته ثانیه بکشید. چشمان‌تان را ببندید، چرخ قرمزرنگی از انرژی را تو ذهن‌تان مجسم سازی کنید و با استفاده از آن، کنار چاکرای جوهر متمرکز شوید. تمرکزتان باید معطوف به مکان چاکرا داخل بدن باشد. عبارت مرتبط با چاکرا را تکرار کنید. حالا جریان پیدا کردن انرژی داخل بدن‌تان را تجسم کنید. به این فرمان امتداد بدهید تا تو نهایت شمایل واضحی از جریان انرژی چاکرای قرمز در قالب چرخی که در حال غلتیدن است، درون ذهن‌تان شکل بگیرد. این حکم را با سایر چاکراها هم ادا دهید و فعالیت‌تان را ادامه بدهید تا به چاکرای تاج برسید. برای هر چاکرا به‌اندازهٔ کافی دم بگذارید و عجله نکنید. زمان بیشتری را صرف شناخت طولانی چاکراهای مختلف کنید و به مدیتیشن و مانور خودآگاهی ادامه بدهید تا بوسیله درجه‌ای برسید که اگر چاکرایی مسدود شد، بتوانید آن را شناسایی کنید. پس از آن قادر خواهید بود مدیتیشن را به‌طور مجزا به خشکی امدن روی چاکرای دلخواه‌تان انجام بدهید. ۷. مدیتیشن با خیره نگاه کردن



خیره نگاه کردن تکنیک دیگری است که در حساب گوناگون مدیتیشن قرار می‌گیرد و متأثر از تمرین‌های یوگا است. درون این نوع مدیتیشن تمرکز بر روی جسمی خارجی خواهد حیات. راهنمای مرحله‌به‌مرحلهٔ مدیتیشن خیره نگاه کردن اسودگی بنشینید و به جسمی که انتخاب می‌کنید خیره بشوید (شمع یا نماد و نشانه‌ای بخصوص). تا جایی که برایتان امکان پذیر است، پلک نزنید و مجاهدت کنید این کار را با آرامش‌خاطر ارتکاب بدهید. تمرکزتان را بر بدنه تک نظر نگه دارید تا زمانی که چشم‌تان به سوزش بیفتد. حالا چشمان‌تان را ببندید. برای چند دقیقه شمایل جسمی را که به آن خیره شده بودید تو ذهن‌تان تجسم کنید. پس از آن مکرر چشمان‌تان را باز کنید و همین سیلان را تکرار کنید. ۸. مدیتیشن چشم سوم



مدیتیشن چشم ثالث جنس دیگری از انواع مدیتیشن است و درون آن تمرکز صرفا معطوف به چاکرای آجنا یا چشم سوم می‌شود. چشم سومی که مکانش کنار روی پیشانی و میان ابروها است. راهنمای مرحله‌به‌مرحلهٔ مدیتیشن چشم سومین چهارزانو بنشینید و تمرکزتان را به نقطهٔ میان ابروها معطوف کنید. هر جنین فکر دیگری بوسیله ذهن‌تان می‌آید و حواس‌تان بعید می‌شود، تکاپو کنید مجدد تمرکزتان را بوسیله همان نقطه برگردانید. به‌مرور زمان مشاهده خواهید کرد که افکار، دیربه‌دیرتر بوسیله سراغ‌تان خواهند آمد و در ذهن‌تان نوعی خموشی و خاموش کردن بوسیله حیات خواهد آمد. این کار را با چشمان بسته هم می‌توانید انجام بدهید. عبارت مربوط به چاکرا را تکرار کنید و با تجسم کردن چرخ نیلی‌رنگ (چاکرای چشم سوم با اثر جزیی نیلی شناخته می‌شود)، بر روی نقطهٔ میان دو ابرو تمرکز کنید. حتما بخوانید: ۴۳ روال ساده که زندگی‌تان را بهبود می‌بخشد ۹. مدیتیشن کندالینی

مدیتیشن کندالینی یکی دیگر از انواع مدیتیشن است که ریشه درون فلسفهٔ هند باستان دارد. کندالینی بوسیله اصطلاح هندی به‌معنای پیچ‌خورده یا مارپیچ‌شده است و بوسیله انرژی‌ای اشاره دارد که مانند مار، کمی پایین‌تر از سرنوشت انتهایی ستون فقرات به دور خویشتن پیچیده است. این انرژی پس از رها شدن تو بدن روانی پیدا می‌کند و بالا می‌رود تا بوسیله فرق سر برسد. این نوع از انواع مدیتیشن شامل رژیم های غذایی، تمرین‌های تنفسی و حرکت‌های بخصوص است. راهنمای مرحله‌به‌مرحلهٔ مدیتیشن کندالینی سوراخ جانب چپ بینی‌تان را عقد کنید و نفسی ژرف و طولانی بکشید. برای عمل دمِ بعد اینده این بار سوراخ سمت حق را مسدود کنید. این کار را برای مدتی جبران کنید و در این حین، بوسیله چیز دیگری فکر نکنید. نباید فراموش کرد که کندالینی، از تمرین‌های یوگا گرفته شده است و بخاطر یادگیری‌اش بوسیله مطالعه و پشتکار نیاز است. مقالات متعددی دربارهٔ فواید این نوع از گوناگون مدیتیشن تصنیف شده است، اما به‌طور کلی طرفدارانِ آن ادعا می‌کنند که در تغییر فیزیولوژی، امواج مغزی و سطوح انرژی بدن نقش دارد. ۱۰. مدیتیشن نادا یوگا

نادا در حقیقت یکی از انواع یوگاست که به عالم مدیتیشن هم راه پیدا کرده است. نادا سیستمی متافیزیکی و فلسفی است و مانند برخی دیگر از انواع مدیتیشن که در این مقاله تذکر شد، عین داخل سنت‌های هند باستان دارد؛ نظریه‌ها و جنبه‌های کاربردی این جهیز متکی بر این انگاره است که فقیه کیهانی، و هر آنچه داخل آن بود دارد (از جمله انسان‌ها)، شامل ارتعاشات صدایی می‌شوند که «نادا» نام دارد. بوسیله اعتقاد پیروان این سیستم باستانی، سیلان پیدا کردنِ انرژیِ ناشی از صداهاست که پایه و زمینه شکل‌گیری فقیه کیهانی را فراهم کرده است؛ نه انرژی ذرات و اجسام. با این تفاسیر احتمالا می‌توانید احتمال بزنید که نادا یوگا، نوعی مدیتیشن تکیه گاه به لحن است و استفادهٔ از آن تو به خشکی امدن موسیقی‌درمانی که این روزها طرفداران بسیاری پیدا کرده است، می‌تواند نتایج بیش سودمندی به‌دنبال داشته باشد. راهنمای مرحله‌به‌مرحلهٔ مدیتیشن نادا یوگا از میان حالت‌های بدنی مختلف گوناگون مدیتیشن، هر کدام را که ترجیح می‌دهید انتخاب کنید. چشمان‌تان را ببندید و روی صدایی که به گوش‌تان می‌رسد تمرکز کنید. صداهای آرامش‌بخش مختلفی مشابه صدای باران یا روند آب رودخانه تو اینترنت وجود دارد که می‌توانید دانلود کنید و برای این منظور مصرف کنید. پس از مدتی، در تمرکز بر این صداهای دل مهارت زیادی محسوس می‌کنید. پس از آن طالع بوسیله گوش دادن به بدن و ذهن خودتان می‌رسد. درون نهایت، قادر به استماع صدایی خواهید بود که عملا ارتعاشی ندارد: این صدا، همان صدای دنیا هستی است و با تشبیه کردن یا مانترای مقدس «اُم» از آن یاد می‌شود. ۱۱. کاوش خفیه



کاوش درونی جنس دیگری از انواع مدیتیشن است که داخل آن، با سؤال کردن از «من»، خواه بوسیله عبارت بهتر از خودمان، سعی بر آن است تا از دوگانگی وجودی، رهایی یابیم و میان ذهن و بدن، نوعی موافقت و یگانگی پدید بیاید. این مدیتیشن ریشه در عبارت سانسکریت «آتما ویچارا» دارد که به معنای کاوش خواه تفحص تو تو است. راهنمای مرحله‌به‌مرحلهٔ کاوش درونی هر حالت بدنی مدیتیشنی را که اولویت می‌دهید، برگزینی کنید. زمانی که فکری به ذهن‌تان می‌رسد یا احساسی بخصوص بهتان مشت می‌دهد، از خودتان بپرسید «چه کسی آن احساس را پدیدار کرده است؟» یا «آن پندار بوسیله ذهن چه کسی رسیده است؟». جواب سؤال مشخصا «من» خواهد حیات. از خودتان بپرسید «من کیستم؟»، اما سعی نکنید جوابی بخاطر آن پیدا کنید. به این صورت، به‌مرور زمان تمرکز معطوف به داخل خواهد شد و هر بار که تامل دیگری به ذهن‌تان برسد، آن را افسون شده می‌کنید و مجددا بر سؤال یادشده تمرکز خواهید کرد. زمانی که در این امر تسلط پیدا کنید و بتوانید بدون حواس‌پرتی، بر درون خودتان تمرکز کنید، به‌مرور به یگانگی میان ذهن و بدن دست خواهید یافت. ۱۲. تانترا

بسیاری تصور می‌کنند این نوع مدیتیشن لزوما متمرکز بر رابطهٔ جنسی خواهد بود؛ حال آنکه در این دبیرستان هند باستان بالغ پهلو ۱۰۰ موضوع مختلف مطرح شده است که امکان به کار گرفتن‌شان برای مدیتیشن و مراقبه وجود دارد. البته بیشتر این موضوعات، تو سطوح پیشرفتهٔ مدیتیشن بوسیله فقره گرفته می‌شوند و برای استفاده از آن‌ها، حداقل باید با تمرین‌های اصلی و پایه‌ای مدیتیشن آشنایی داشته باشید.

داخل دنباله راهنمای یکی از موضوعات مطرح تو مدیتیشن تانترا را تو اختیارتان قرار خواهیم انصاف. این موضوع ریشه در این باور فکری تانترا دارد که بدن از نور خدایی به حیات آمده است. راهنمای مرحله‌به‌مرحلهٔ تانترا (نور الهی) از میان حالت‌های بدنی گوناگون مدیتیشن هر کدام را که تقدم می‌دهید، انتخاب کنید. با آگاهی ذهنی کامل به فعل‌وانفعالات بدن و تنفس‌تان توجه کنید. بوسیله پای راست‌تان (پایین‌ترین قسمت پا دربرگیرنده انگشتان) توجه کنید و تخیل کنید پرتوهای طلایی‌رنگ پرتو آن را در بر گرفته‌اند. بوسیله این تامل کنید: «پایم طلایی‌رنگ است.». این امر را با پای چپ تیمار تکرار کنید و بعد از آن، به‌مرور والاتر بیایید و این کار را با یک‌یکِ اندام‌ها اعاده کنید. پاشنهٔ پا، ساق، ران و همین روند را امتداد بدهید تا بوسیله مغز و اختلاف شیوه برسید. تلالو طلایی‌رنگ را به تمامی اندام‌های بدن‌تان بدمید. در حالی که این کار را انجام می‌دهید، این باور را در ذهن‌تان نگه دارید که تمامی اندام‌های بدن متشکل از پرتو‌های طلایی‌رنگ نور هستند. در پایان به این تامل کنید: «غلام بکلی نور شده‌ام. غلام تلالو هستم.». پرتوهای طلایی‌رنگ تلالو را با نفس کشیدن خبردار بدن‌تان کنید و سپس، آن را در جهان هستی بدمید. ۱۳. مدیتیشن تهی‌سازی تائو



تهی‌سازی تائو، همان نعوظ که از نامش معلوم است از انواع مدیتیشن الهام‌گرفته از سنت‌های تائوی چین است و تأکید آن بر وارسته کردن افکار، احساسات و فعل‌وانفعالاتی است که در وقت به‌سراغ انسان می‌آیند و صریح می‌شوند. راهنمای مرحله‌به‌مرحلهٔ مدیتیشن تهی‌سازی تائو چهارزانو بنشینید، کمرتان را کاملا بی پیرایه نگه دارید و چشمان‌تان را نیمه‌باز بگذارید (در حدی که تنها نوک بینی دیده شود). هر زمان فکر یا احساسی به سراغ‌تان آمد، دنبال آن را نگیرید و رهایش کنید. جایی بنشینید که تسکین و آرام باشد. بوسیله تمرکز به خشکی امدن سکوت محیط اطراف‌تان دنباله بدهید و تقلا کنید نسبت به خاطر کردن، یا ظهر کردن هیجانات و احساسات بی‌میلی علامت بدهید. حتما بخوانید: ۱۲ حرکت یوگا بخاطر حفظ کردن صلح و صفا که می‌توانید عقب میزتان هم انجام دهید ۱۴. ویپاسانا

ویپاسانا (از زبان سانسکریت و به‌معنای بینش است)، از گوناگون دیگر مدیتیشن است که ذات تو سنت‌های بودایی دارد و پدیده‌ای که امروزه تحت‌عنوان ذهن‌آگاهی می‌شناسیم، از آن گرفته شده است. نظیر ذهن‌آگاهی و انواع دیگر مدیتیشن، برای استعمال از ویپاسانا هم با تمرین‌های تنفسی شروع می‌کنیم. راهنمای مرحله‌به‌مرحلهٔ مدیتیشن ویپاسانا به‌مانند آنچه دربارهٔ مراحل ارتکاب ذاذن عنوان شد، روی بالشی کوچک، چهارزانو و با کمر بی پیرایه بنشینید. روی تنفس و ورود و خروج هوا از طریق سوراخ‌های بینی تمرکز کنید؛ یا روی حرکات ناف حین نفس کشیدن. به احساسات و افکاری که بوسیله سراغ‌تان می‌آیند یا به صداهایی که می‌شنوید، توجه نکنید و تمرکز اصلی‌تان روی نفس کشیدن باشد. چنانچه ادراک حسی‌ای پدیدار کردید، برایش برچسبی انتخاب کنید. به‌عنوان مثال اگر صدای سگی را شنیدید، آن را با برچسب «نوا» درون ذهن‌تان ثبت کنید، یا بوق اتومبیل را با برچسب «ترافیک». فکر کردن ناراحت‌کننده‌ای را که دربارهٔ تجربه‌های زندگی بوسیله ذهن‌تان می‌رسد، با برچسب «تفکر» ثبت کنید و به‌همین منوال کار را ادامه بدهید. پس از انتخاب برچسب، دیگر بوسیله ادراک حسی توجه نکنید و تمرکزتان را مجددا بر تنفس معطوف کنید. ۱۵. مدیتیشن مانترا

مانترا فاقد معنایی بخصوص است و صرفا، واژه یا نمادی است که تکرار می‌کنید تا بوسیله سطح مطلوب از تمرکز دست صریح کنید. مانترا با سایر گوناگون مدیتیشن از این حیث تفاوت دارد که تو آن تقلا می‌شود با تکرار مانترایی بخصوص، و با کاربرد از لرزه صوتی ناشی از آن، امواج مغزی را داخل تطابق و هماهنگی با دیگر امواج دنیا هستی قرار داد، امواجی که گاهی سفر صعودی دارند و گاهی سیر نزولی (امواج نوری، امواج صوتی، امواج رادیویی و …). راهنمای مرحله‌به‌مرحلهٔ مدیتیشن مانترا یکی از حالت‌های بدنی سلیقه نشستن انواع مدیتیشن را تفویض کنید و بنشینید. از میان مانتراها یکی را گزینش کنید. «اًم» شناخته‌شده‌ترین مانترا است. از دیگر انواع مانترا می‌توان به «اًم ناماه شیوایا»، «هام»، «یام» و «راما» اشاره کرد. بازهٔ زمانی مشخصی را برای خودتان تعیین کنید؛ فرضا پنج‌دقیقه برای اول و به‌مدت پنج دقیقه مانترای انتخابی را در ذهن‌تان تکرار کنید. چنانچه بخواهید می‌توانید تکرار مانترا را با ضرب‌آهنگ تنفس‌تان تنظیم کنید (فرضا با هر بار عمل دم مانترا را تکرار کنید) خواه آنکه بوسیله تکرار مجرد بسنده نکنید و مانترا را زمزمه کنید. هدف نهایی این است که افکار دیگر را پهلو بگذارید و تمامی حواس‌تان واقف صدای خفیه مانترا شود. ۱۶. مدیتیشن با استفاده از راهنما

مدیتیشن با استفاده از راهنما یکی دیگر از انواع مدیتیشن است و داخل آن، صحبت از نیازی می‌شود که در مدیتیشن متعالی هم مطرح است: نیاز به مربی برای آموزش صحیح تمرین‌ها. البته میان این دو سنخ مدیتیشن تفاوت عمده‌ای وجود دارد. برای استفاده از مدیتیشن متعالی، باید هزینهٔ زیادی به مربی صیقلی کنید؛ حال آنکه برای مدیتیشن با کاربرد از راهنما بوسیله این طور هزینه‌ای حاجت نخواهید داشت و کافی است یکی از اپلیکیشن‌های مرتبط با آن را دانلود خواه بوسیله منابع اینترنتی مرتبط موجود دسترسی پیدا کنید. راهنمای مرحله‌به‌مرحلهٔ مدیتیشن به‌همراه راهنما می‌توانید از میان اپلیکیشن‌های رایگان موجود بخاطر تلفن‌های هوشمند یکی را انتخاب کنید که البته نیازمند آشنایی سطحی با اصطلاح انگلیسی است. مصرف از ویدئوهای موجود تو سایت‌هایی نظیر یوتیوب انتخاب دیگری است که پیش رو دارید. این ویدئوها شامل راهنمای کامل استعمال از گوناگون مدیتیشن است. بدون قضاوت عطا یا بدی تمرین‌های ارائه‌شده داخل این راهنماها، سعی کنید درون انجام‌شان مهارت پیدا کنید. تا حدی که بتوانید عاری احتیاج دوباره به راهنما تمرینات را ارتکاب بدهید. ۱۷. پویش بدن

پویش بدن در میان گوناگون مدیتیشن شباهت زیادی با ذهن‌آگاهی دارد و در آن، هدف واقعی تمرکز بر تمامی نقاط بدن و فعل‌وانفعالاتی است که تو آن‌ها عارض می‌گیرد. طبق توصیهٔ محققان دانشگاه برکلی، برای دست‌یابی به نتیجهٔ دلخواه با کاربرد از این نوع مدیتیشن، باید سه تا شش روز در هفته را به انجام دادنش اختصاص بدهید و هر جلسهٔ تمرینی، مدت‌زمانی بین ۲۰ تا ۴۵ دقیقه داشته باشد. راهنمای مرحله‌به‌مرحلهٔ پویش بدن حالت بدنی را ودیعه به ترجیح خودتان انتخاب کنید؛ می‌توانید بنشینید، دراز بکشید خواه بایستید. اگر با بسته شدن چشم‌ها آرامش‌خاطر بیشتری پیدا می‌کنید، این کار را اجرا بدهید. فارغ از اینکه روی چه سطحی استراحت گرفته‌اید، سعی کنید بر احساس شاگرد از فشاری که وزن‌تان روی آن ایجاد می‌کند، تمرکز کنید. از طریق دماغ چند دم عمیق بکشید و به‌هنگام ایفا انجام بازدم، به آرامش‌تان توجه کنید. اکنون سعی کنید بوسیله احساسات و فعل‌وانفعالات قسمت‌های مختلف بدن توجه رک کنید. می‌توانید به‌صورت سلیقه اقدام به اطلاع آن‌ها کنید یا آنکه از پایین‌ترین قسمت‌ پاها شروع کنید و یک‌یکِ قسمت‌های بدن را تا بالا معاینه کنید. اگر در جایی گرفتگی احساس کردید، جدیت کنید هم‌زمان با اجرا بازدم، گرفتگی‌ها را برطرف کنید. به بدن‌تان به‌طور کلی توجه کنید. نفس بکشید، آرامش‌خاطرتان را حفظ کنید و هر زمان آماده بودید، چشمان‌تان را باز کنید. گزینش یکی از انواع مدیتیشن بسته به نتایج حاصل



استفاده از مدیتیشن در بلندمدت نتیجه‌های سودمند بسیاری به‌دنبال دارد که شاید مهم‌ترین آن‌ها، رهایی از صدای زیر مردانه به خاطر کردن دربارهٔ مسائل سلبی زندگی باشد. افزایش زیبایی و انضباط، گشایش قوهٔ تمرکز و مهارت‌های نظارتی، کاهش اضطراب و اضافه آگاهی نسبت به بدن، افکار و هوا اطراف، از دیگر نتایج سودمند استفاده از مدیتیشن هستند.

از میان انواع مدیتیشن، آن‌هایی را انتخاب کنید که احساس می‌کنید برای‌تان بهترین نتیجه را به‌همراه دارند. می‌توانید بخاطر این برگزینی از سیاق آزمون و منکر استعمال کنید و هر کدام از انواع مدیتیشن را بخاطر بازهٔ زمانی کوتاهی ایفا بدهید و در نهایت، رفتار به مقایسهٔ نتایج حاصل کنید. پس از انتخاب مدیتیشن مناسب، به تمرین کردن ادامه بدهید و مطمئن باشید پس از مدتی، نتایج مثبت آن را در زندگی‌تان مشاهده خواهید کرد. داخل دنباله بخوانید: ریلکسیشن؛ تکنیک‌ها و روش‌هایی برای آرامش روح و جسم
وصل‌شدن به دنیای نامتناهی اینترنت، امری زیاد سهل به‌نظر می‌رسد. درون چند نفس وای‌فای مایه را معین و آن را بوسیله مودم وصل و زومیت را در گوگل جست‌و‌جو می‌کنید و تمام. شما هم‌اکنون بوسیله اینترنت متصل هستید.

دراین‌بین، وقتی مشکلی برای تجهیزاتتان پیش می‌آید یا اینکه حس می‌کنید زمان ارتقای برگ اینترنتی‌تان فرارسیده، بوسیله فدایی اصطلاحات برمی‌خورید که شاید در نگاه اول هم‌معنا باشند؛ ولی تفاوت‌هایی باهم دارند. 

اصطلاحات مهمی که دراین‌میان مطرح می‌شوند، مودم، روتر، اکسس‌پوینت و سوییچ هستند که تفاوت‌های بین آن‌ها، شمار زیادی از کاربران را سردرگم می‌کند. زومیت را یگانگی کنید تا درادامه، به‌ زبان ساده تفاوت‌های موجود در بین این تجهیزات را برایتان تطویل دهیم.

مودم شما را به اینترنت متصل می‌کند

مودم (Modem) درحقیقت، دروازه‌ی شما برای ورود به اینترنت است. کابلی ویژه یا کدر نوری (فیبر نوری) یا خط تلفن از جانب شریک مخابرات وارد محله‌ی شما می‌شود و به در خانه‌ می‌رسد و به مودم وصل می‌‌شود. مودم صفرها و یک‌های دیجیتالی کامپیوتر شما را بوسیله داده ها آنالوگ (قیاسی) توجیه می‌کند و به کابل یا سیم تلفن تحویل می‌دهد. این اجرا ماژولیشن (Modulation) نامیده می‌شود.مودم دروازه‌ی ادخال به اینترنت است

برعکس این اتفاق نیز رخساره می‌دهد؛ یعنی مودم سیگنال‌های آنالوگ دریافتی را به صفر و یک تعبیر کردن می‌کند و به کامپیوتر می‌فرستد. این عمل دی‌‌ماژولیشن (Demodulation) صیت دارد. جالب است بدانید شهرت مودم بی آرامی از ترکیب این دو عبارت می‌آید: Modulation Demodulation=Mo-Dem. 

معمولا بسته به جایی‌که در آن زندگی می‌کنید، فدایی از ارائه‌دهندگان سرویس‌های اینترنتی (ISP) مودمی با هزینه‌ی کم درمقایسه‌با قیمت‌های معمول دیگر دراختیارتان قرار می‌دهند. تهیه‌ی مودم کم قیمت می‌تواند تأثیر درخورتوجهی بر کیفیت اینترنت دریافتی بگذارد؛ پس، باید همواره گزینه‌های ارزان را برگزینی کنید.

روتر دستگاه‌های شما را به‌ یکدیگر و مودم متصل می‌کند

چنانچه فقط یک کامپیوتر در خانه داشته باشید، به‌سادگی می‌توانید آن را مستقیما ازطریق کابل اترنت (Ethernet) به مودم وصل و از اینترنت کاربرد کنید. این درحالی است که اکثر استفاده‌کنندگان از اینترنت، بیشتر از یک کامپیوتر در ساختمانی دارند. بسیاری از افراد درکنار کامپیوتر، دستگاه‌های دیگری همچنین همچون گوشی‌های هوشمند و تبلت و کتاب‌خوان الکترونیکی دارند و آن‌ها را نیز به اینترنت وصل می‌کنند.

مودم‌های سیمی نمی‌توانند داده‌های اینترنتی را هم‌زمان به چندین وسیله بفرستند؛ چراکه این مودم‌ها معمولا فقط یک درگاه اترنت دارند؛ بنابراین، فقط می‌توانند یک IP Address بسازند. گفتنی است آی‌پی آدرس مکان شما را بخاطر اینترنت معین می‌کند. به‌بیان ساده‌تر، آی‌پی آدرس فقره آدرس خیابان نگرش زندگی‌تان را تو دنیای حقیقی ادا می‌کند.اگر آی‌پی آدرس مودم حکم آدرس خیابان محل عمر را داشته باشد، آی‌پی آدرس‌های تویی روتر درون نقش پلاک هر آپارتمان معین می‌شوند

روتر (Router) تمامی دستگاه‌های خانه‌ی شما را ازطریق کابل اترنت خواه وای‌فای به‌ یکدیگر و سپس آن‌ها را به مودم وصل می‌کند. این کار باعث می‌شود هریک از دستگاه‌ها آی‌پی آدرس تویی مختص به‌خود را داشته باشد. روتر ازطریق همین آی‌پی آدرس‌ها می‌تواند ترافیک بین دستگاه‌ها را مسیریابی یواش. به این ایفا روتینگ می‌گویند.

اگر آی‌پی آدرس مودم امر آدرس خیابان ساختمان محل زندگی را داشته باشد، آی‌پی‌ آدرس‌های تویی روتر کار پلاک هریک از آپارتمان‌های آن ساختمان را انجام می‌کند. داخل اینجا، مودم اطلاعات اینترنت را شهود می‌کند و آن‌ها را به روتر می‌فرستد و درنهایت، روتر این اطلاعات را به دستگاه نشانه ارسال می‌کند. دقیقا به‌همین دلیل است که اگر هم‌زمان با گوشی و لپ‌تاپ بوسیله اینترنت وصل شوید و ازطریق لپ‌تاپ بخواهید تجسس ویدئویی گلکسی اس ۱۰ پلاس را از زومیت تماشا کنید، این ویدئو روی لپ‌تاپ پخش خواهد شد و خیر گوشی. 

شبکه‌ای که روتر ساختن می‌کند، با اشتهار شبکه‌ی محلی (برگردان عبارت Local Area Network یا LAN) شناخته می‌شود. همین شبکه‌ی محلی، شما را به شبکه‌ی وسیع‌تری به‌نام شبکه‌ی گسترده (ترجمه عبارت Wide Area Network یا WAN) هموار می‌کند. در بسیاری از خانه‌ها، WAN کمیت همان اینترنت است. 

البته، تمامی روترها به وای‌فای مجهز نیستند و برخی از آن‌ها صرفا ازطریق کابل‌های اترنت، کامپیوترها را به‌هم وصل می‌کنند. دقیقا همینجا است که اکسس‌پوینت بااطلاع ورزش می‌شود.

اکسس‌پوینت،برقراری اتصال بی‌سیم را امکان‌پذیر می‌کند

سال‌ها پیش، تمامی کامپیوترها ازطریق مجموعه‌ی درهم‌پیچیده‌ای از سیم‌ها به اینترنت متصل می‌شدند. امروزه با پیشرفت فناوری، این امکان فراهم شده بتوانیم تمامی این دستگاه‌ها را ازطریق وای‌فای به شبکه‌ی خانگی و به‌تبع، اینترنت وصل کنیم. برای عملی‌کردن این کار، به وسیله‌ی خاصی نیاز داریم تا سیگنال بی‌سیم را در فضا پخش یواش.

اکسس‌پوینت بی‌سیم یا نقطه‌ی دسترسی بی‌سیم (Wireless Access Point) معمولا ازطریق درگاه اترنت به روتر وصل می‌شود و ازطریق بسامد بی‌سیم، با دستگاه‌های دیگر فاقد اتصال اترنت با روتر ارتباط استوار می‌کند. روترهایی که اکثر کاربران شوهردار دراختیار دارند، به اکسس‌پوینت داخلی مجهزند و این، یعنی نیازی محو جداگانه آن را تمهید کنید. اکسس‌پوینت به‌صورت وارسته نیز فروخته می‌شود

فراموش نکنید اکسس‌پوینت به‌صورت مختار همچنین فروخته می‌شود. این نوع اکسس‌پوینت‌ها برای محیط‌های شرکتی کاربرد دارند؛ چراکه می‌توانید با مصرف از چندین اکسس‌پوینت، شبکه‌ی خود را در فضا وسیع‌تری پخش کنید تا افراد حاضر در شریک شدن بتوانند هرجا که هستند، به‌راحتی بوسیله اینترنت متصل شوند.

البته از مدتی قبل، افرادی که تو خانه‌ی بزرگ زندگی می‌کنند، بوسیله تهیه‌ی کیت‌های شبکه‌ی مِش بی‌سیم (Mesh Network) روی آورده‌اند. فناوری شبکه‌ی مِش بی‌سیم به‌مراتب کارایی بهتری درمقایسه‌با تجهیزاتی متشابه اکسس‌پوینت‌ها دارد. برای آشنایی بیشتر با فناوری شبکه‌ی مِش بی‌سیم، می‌توانید وارد این مقاله در زومیت شوید.

سوییچ کامپیوترهای بیشتری را به روتر هموار می‌کند

تمامی روترها درگاه اترنت دارند؛ ولی بسته به وزن و نوع روتری که از راسته تهیه می‌کنید، این درگاه‌ها مقدور است چندان زیاد نباشند و نتوانید تمامی کامپیوترهای خود را بوسیله آن‌ها متصل کنید. این موضوع به‌ویژه داخل عصر فعلی می‌تواند دردسرساز شود؛ چراکه در دوره‌ی خانه‌‌های هوشمند زندگی می‌کنیم و اسباب این‌ طرز خانه‌ها، معمولا بوسیله درگاه‌هایی مشابه اترنت نیازمند هستند.

اگر تمامی درگاه‌های اترنت موجود در روترتان را دستگاه‌های مختلف استفاده کنند و دیگر درگاهی پاینده نماند، سوییچ (Switch) واقف حکم می‌شود و می‌تواند درگاه‌های اترنت بیشتری بوسیله روتر اضافه بطی ء تا از‌این‌طریق، دستگاه‌های بیشتری به آن وصل شوند. برای این فقره فقط کافی است دستگاه‌های اضافی خود را به سوییچ و سپس، سوییچ را بوسیله روتر وصل کنید. بدین‌ترتیب دستگاه‌های یادشده درون شبکه‌ی شما رک خواهند شد.سوییچ را با هاب اشتباه نگیرید

به‌خاطر داشته باشید برای مصرف از سوییچ به روتر احتیاج دارید. سوییچ برخلاف روتر نمی‌تواند به‌طور وارسته آی‌پی آدرس‌های مخصوصی به دستگاه‌‌هایتان خاص دهد. این دستگاه تا اینکه توانایی ایجاد شبکه را نیز ندارد. درواقع، روتر حکم پلیس کنترل ترافیک را بخاطر سیگنال‌های ورودی دارد. 

سوییچ را با هاب (Hub) سهو نگیرید. این دو شباهت یدکی به‌ یکدیگر دارند و افراد بسیاری آن‌ها را از هم تشخیص نمی‌دهند. با حیات شباهت بین سوییچ و هاب، این دو دستگاه عملکرد متفاوتی دارند. هاب وسیله‌ای است که چندین رایانه را تو یک شبکه‌ی محلی بوسیله یکدیگر متصل می‌کند. هریک از اطلاعاتی که در شبکه ردوبدل می‌شود، به تمام پورت‌های هاب ارسال می‌شود که سوی دیگر آن وسیله‌ای دیگر راحتی دارد. درواقع، هاب به‌جای مسیریابی ترافیک بین چندین دستگاه، صرفا سیگنال ورودی را می‌گیرد و آن را در تمامی دستگاه‌های شبکه کپی می‌کند. بخاطر دانستن جزئیات بیشتر درباره‌ی تفاوت‌های بین روتر و سوییچ و هاب از شما دعوت می‌کنیم این مقاله‌ حسین خلیلی‌صفا را مطالعه کنید.

این برگ را می‌توان در یک مایه با یکدیگر ادغام کرد

افراد کمی هستند که در خانه‌‌شان، مودم و روتر و اکسس‌پوینت مجزا داشته باشند. امروزه، می‌توان تمامی این تجهیزات را درون داخل یک وسیله‌ی ویژه پیدا کرد. برای مثال، همان‌طورکه گفتیم، بسیاری از افراد از روترهای بی‌سیم استفاده می‌کنند و همین روترها اکسس‌پوینت تویی دارند؛ بنابراین، به تهیه‌ی اکسس‌پوینت مستقل نیازی محو. 

برخی دیگر همچنین هستند که از وسایل خاصی کاربرد می‌کنند که مودم و روتر و اکسس‌پوینت بی‌سیم را با یکدیگر ادغام کرده است. تهیه‌ی این طور وسایلی تیمار فضای ناچیز اشغال می‌کند و تیمار ارتباطات سیمی را تاحدممکن کاهش می‌دهد. 

دیدگاه شما درون این مبنا چیست؟ آیا از تجهیزات جداگانه بخاطر یگانگی بوسیله اینترنت استفاده می‌کنید؟ دیدگاه‌های خود را با زومیت و کاربران دیگر در میان بگذارید.جدیدترین مقالات آموزشی دنیای اینترنت را ازطریق این صفحه درون زومیت دنبال کنید.بیشتر بخوانید:انقلاب صنعتی چهارم: ظهور قناعت خودمختاریادگیری ماشین شکاف بین بصیرت و دریافتن را عمیق‌ می‌کندکیتی بومن چگونه بوسیله چهره حقیقی پروژه سیاه چاله تبدیل شد؟نابودی محتوا؛ چرا گذشته در‌‌ اینترنت ناپدید شده است؟بررسی روتر ایسوس بلو کیو