دنیای دیجیتال

۱۳ مطلب در آبان ۱۳۹۸ ثبت شده است

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، شفق رحمانی همسر این پژوهشگر داخل این باره گفت: کامیل احمدی عصر روز یکشنبه با راحتی وثیقه ۵۰۰ میلیون پس از سه ماه بازداشت موقت آزاد شد.

احمدی در سال های اخیر در بنیاد آسیب ها و مسائل اجتماعی استیناف ها و کتاب هایی با موضوعات زناشویی کودکان(کودک همسری)، صیغه و صیغه محرمیت، ازدواج سفید، ختنه زنان، زباله گردی کودکان در تهران، دگرباشان جنسی، هویت و قومیت در ایران عمل داده و منتشر کرده است.

کامیل احمدی ۲۰ مرداد ماه سال ساری در تهران بنده شده بود.
مقدمه اسفندماه ۱۳۹۷، گلکسی فولد، گوشی تاشدنی سامسونگ شناساندن شد. البته باتوجه به مشکلاتی که نخستین دستگاه تاشدنی اکراه ای ها داشت، سامسونگ در اواسط تیرماه بازنگری در مدل سازی گلکسی فولد را به سرانجام رساند. 

از آن زمان تاکنون هیچ گونه صحبتی در تک دومین گوشی هوشمند تاشدنی سامسونگ یعنی گلکسی فولد ۲ مطرح نشده است. براساس آخرین اخبار، وب سایت آفریقایی سامسونگ صفحه ی رسمی این دستگاه را با عده ی استاندارد SM-F700F به روز رسانی کرده است.

مقاله های مرتبط:قیمت گلکسی فولد 2 کم قیمت نمدار از مدل اولیه خواهد بود

به دید می رسد این شماره مقیاس مربوط به گوشی هوشمند تاشدنی مربوط باینده سامسونگ است که از رویت طراحی معنوی شباهت زیادی به گوشی هوشمند تازه معرفی شده ی موتورولا Razr 2019 دارد. 

البته در صفحه ی ایجادشده اطلاعات خاصی تو مورد مایه جدید سامسونگ ارائه نشده است. اما به دیدن می رسد باید منتظر گوشی هوشمندی با کدنام Bloom باشیم که پیش تیز بینایی شده بود این کد اشتهار مربوط به دستگاهی است که پس ازآن از گلکسی اس ۱۱ معرفی خواهد شد.



خلال هفته های آتی جزئیات بیشتری در مورد مشخصات گوشی هوشمند تاشدنی بعدی سامسونگ منتشر خواهد شد.بیشتر بخوانید:قیمت گلکسی فولد 2 مفت نم از مدل اولیه خواهد بودآسیب پذیری گوشی های حاضر به پردازنده های کوالکام داخل تراوش معلومات حساساحتمال عرضه اندروید ۱۰ بخاطر گلکسی اس ۸گلکسی A51 سامسونگ با باتری ۴۰۰۰ میلی آمپرساعتی معرفی می شودسامسونگ به رابطه ۱۰ سالگی قوم گلکسی امانت خاص ای ارائه می بطی ء
ASASASASASASASASASASASASASمقالاتHAROOOONHAROOOONHAROOOONHAROOOONHAROOOONHAROOOONHAROOOONHAROOOONHAROOOONHAROOOONHAROOOONHAROOOONHAROOOONSGHAROOOONSGHAROOOON مرتبط:راهنمای خرید کارت گرافیکراهنمای ابتیاع CPU

مانیتور ها دریچه ای به دنیای کامپیوترهای دسکتاپ هستند. عاری داشتن نمایشگری کم ارزش هر طرز کار با کامپیوتر شخصی، کمینه سو و بی ته رنگ و لعاب بوسیله نظر می رسد، چه آن اجرای ورزش باشد، چه تماشای عکس ها و ویدئو ها و چه تا اینکه مرور متون وب سایت. سازندگان مانیتور بوسیله دهش می دانند که تجربه کار با دسکتاپ تا چه اندازه تحت تأثیر کیفیت، ابعاد و مشخصات مانیتور ها است و میدان را با انواع واریته از مانیتور ها با فردی ها و رده های کاربری مختلف انباشته می کنند.

مانیتور های زیادی با رزولوشن های مختلف، ابعاد و ویژگی های متفاوتی در راسته یافت می شود و از سویی ما اهداف متفاوتی برای فرمان با یک مانیتور داریم. فدایی از ما به مانیتوری برای کارهای روزمره، مرور وب و تماشای ویدئو حاجت داریم، برخی به متعاقب مانیتوری برای ارتقای تجربه گیمینگ خود هستیم و برخی دیگر خواهان نمایشگری درخور برای ادا کارهای حرفه ای نظیر آفرینش گرافیکی، طراحی سه بعد اینده و بهسازی ویدئو هستیم. بنابراین باید بدانیم برای هر کدام از این کاربرد ها چه نمایشگری با چه ویژگی هایی مناسب است و باید در بازار به عقب چه مانیتوری باشیم. پیش از سودا دانستن تفاوت هایی که بین مانیتور های حرفه ای، گیمینگ و مصارف اختصاصی وجود دارد، حائز شکوه است و بهتر است بدانیم بخاطر ابتیاع هر نوع مانیتور، تمرکز ما بیشتر کنار کدام ویژگی ها باشد.



بنابراین نکته ی عمده تو فروش یک مانیتور اولویت بندی انتظارات مان از این کالای سخت افزاری است. مانیتوری که انتظارات یک گیمر و داخل حقیقت حال یک ویرایشگر ویدئو را تیمار زمان برآورده کند، اگرچه شاید در راسته بود داشته باشد؛ ولی قطعاً قیمت فوقانی خواهد داشت. پیش از آنکه متوجه مناظره موارد حائز عظمت داخل خرید یک مانیتور شویم، بهتر است ابتدا با انواع مانیتورهای موجود داخل میدان آشنا شویم و پس از آن به بررسی توصیفی انفراد های کلیدی مانیتورها که باید تو طی خرید درنظر پژمرده شود می پردازیم. گوناگون مانیتور های موجود در بازار

مانیتورها را از نظر مرزوبوم ی استعمال می توان به سه گانه رده ی کاربری مصارف عام، حرفه ای و گیمینگ تقسیم کرد که درون ادامه با حوزه ی کاربرد هر نوع مانیتور آشنا می شویم.مصارف اختصاصی

 مانیتور های مصارف عام، مانیتورهایی هستند که بخاطر انجام امور روزمره، دفتری، تصرف و فقره و اداری در بناء ها و دفاتر کار و ادارات یافت می شوند. این مانیتورها بیشتر برای کاربردهای عادی، اجرای نرم ابزار های آفیس، بهسازی متن، مرور وب و درون کل اجرای پروگرام هایی که محتوای گرافیکی خاصی عرضه نمی کنند، کاربرد می شود. معمولاً از روی برچسب قیمت می توان به راحتی دریافت که با نمایشگری از این رده سر و کار داریم. کامپیوترها نیاز بوسیله منابع سخت افزاری چندانی برای هماهنگ شدن با این مانیتور ها ندارد.

مانیتورهای صنف ای

برای آفرینندگان هنری، گرافیست ها، تولیدکنندگان محتوا، معماران، طراحان، انیمیشن ساز ها، سینماگران، ویرایشگران ویدئو و همگی افرادی که در حوزه سرگرمی های بصری فعالیت می کنند، بهینه گزینه انتخاب و سودا یک نمایشگر حرفه ای است. دقت درون نمایش اثر جزیی ها و نمایش ی فضای رنگی به گستردگی گیتی اصلی دو انفراد کلیدی چنین مانیتورهایی است.



اگرچه قیمت این مانیتور ها تو مقایسه با دیگر نمایشگر های کامپیوتر بالا است، اما برای کارهای گرافیکی نباید به سراغ مانیتورهای ارزان بها رفت؛ چرا که رنگ های به نمایش درآمده روی یک مانیتور رده پایین، پس از تکمیل کار مقدور است روی نمایشگر های دیگر با آنچه که در ذهن دارید بسیار متفاوت دیده شود. داخل پیاده شدن مانیتور های حرفه ای نیاز به کامپیوتری دارید که قادر به اجرای رسیده نرم افزار های گرافیکی و سه اتیه بسان فتوشاپ، اتوکد، پریمیر و… باشد.مانیتور های گیمینگمهم ترین ویژگی یک مانیتور گیمینگ زننده بودن آن بوسیله معنای قیمت تازه سازی بالا و زمان پاسخگویی کوتاه است

اساسی ترین مشخصه ی یک مانیتور گیمینگ خوب، سرعت بالای آن داخل نمایش محتوا است؛ بوسیله عبارت دیگر این قسمت قسمت کردن از محصولات باید نرخ تازه سازی (Refresh Rate) بالا و زمان پاسخگویی (Response Time) کوتاهی داشته باشند. حداکثر ارج تازه سازی در مانیتور های امروزی ۲۴۰ هرتز است. این مشخصه بوسیله این مفهوم است که چیز پهن های بازی را می توان تا ۲۴۰ فریم در حین روی صفحه عرضه مانیتور نمایش انصاف. بدین ترتیب شاهد نمایشی روان، بدون پرش و هاله زایی (Ghosting) از بازی در حال اجرا روی مانیتور خویشتن خواهید حیات. سرعت پاسخگویی نیز معیاری از اقتدار مانیتور در دگرگونی اثر جزیی سریع پیکسل ها و جایگزین کردن محتوای پیکسلی است. تو حال حاضر سریع ترین مانیتور ها سرعت پاسخگویی کمیت یک میلی ثانیه (1ms) دارند. این انفراد ها در دنباله ی مقاله به تفصیل واکاوی خواهند شد.



حال که با انوع مانیتورهای بازار آشنا شدیم، لازم است با مشخصه های تخصصی دنیای مانیتورها و پارامترهای مؤثر در انتخاب و خرید آن ها به انعام آشنا شویم. داخل ادامه به معاینه ویژگی های پا بر جا یک مانیتور خواهیم پرداخت.مشخصات فنی مانیتور

اولین شلنگ برای بیع مانیتوری ایده آل مفت با هر کاربری، آشنایی با مشخصات فنی این دسته از محصولات است. با اطلاع از این مشخصه ها تا کمیت زیادی قادر بوسیله گزینش گزینه های تک دید خود خواهید بود که درون ادامه با معاینه های بیشتر، نمونه ی ایده آل را خریداری کنید.رزولوشن مانیتور

تصاویری که روی پنل هر نمایشگر LCD ارائه داده می شود، متشکل از میلیون ها نقطه ی نوری خواه پیکسل کوچک است. بنا به تعریف، پیکسل کوچک ترین اصل شایان آدرس دهی در یک نمایشگر دیجیتال با قابلیت آدرس دهی کامل نقاط است. سیگنالی که از کارت گرافیک بوسیله خروجی نمایشگر ارسال می شود، حامل اطلاعات رنگ و سو جداگانه به ازای هر پیکسل است. پس هر پیکسل را می توان کوچک ترین جزء قابل کنترل از پنل مانیتور یا تصویری دانست که در آن به نمایش تو می آید. هر پیکسل شامل سه ساب پیکسل و هر ساب پیکسل مسئول نمایش یکی از رنگ های اصلی قرمز، سبز و آبی (RGB) است. نمایشگر های مختلف امروزی محتوی انواع پلاسما، پروژکتورها و نمایشگرهای کریستال مایع شامل LCD و LED آرایه ی ثابتی از پیکسل ها محتوی صدها دست خط و سیلندر دارند که تصاویر را با صراحت بالا به وجود می آورند.



رزولوشن نمایشگر از تعداد پیکسل مجزا در اعتبار و تعداد پیکسل در پشته نمایشگر وقوف می دهد. رزولوشن  به عارض تعداد پیکسل ها در شرف ضربدر تعداد پیکسل ها در ارتفاع نمایشگر یا تمثال بیان می شود. برای مثال اگر نمایشگری امکان نمایش ۱۰۲۴ پیکسل داخل عرض و ۷۶۸ پیکسل درون بالا تمثال را داشته باشد، گفته می شود که رزولوشن آن ۷۶۸×۱۰۲۴ پیکسل است.

بیشتر مانیتور های امروزی عموماً با رزولوشن های زیر روانه بازار می شوند:

1920×1080=1080p (Full HD)

2560×1440=1440p (QHD)

3840×2160=2160p (4K) (UHD)

البته مشتقات دیگری از این رزولوشن ها نیز در بازار یافت می شود که داخل بخش مربوط به نسبت تصویر به بررسی آن ها خواهیم پرداخت. در تصویر دون انواع دیگری ار رزولوشن ها به صورت قیاس پذیر ترسیم شده است.



اگرچهبا تکثیر تعداد پیکسل های شایان نمایش داخل یک مانیتور، تصویری بهتر و با جزئیات بیشتر دریافت می کنید، ولی فدایی ویژگی ها در مانیتور هایی با رزولوشن والاتر بود دارد که پیش از خرید باید بوسیله آن توجه داشت.

اولین ویژگی نیاز بوسیله منابع سخت افزاری زورمند تر و پردازنده ی گرافیکی با توان عملیاتی اعلی برای پردازش پیکسل های بیشتر به ویژه در زمان اجرای ورزش ها است. داخل زمان اجرای ورزش پردازنده ی گرافیکی باید بتواند تمامی پیکسل های نمایشگر را با زمانبندی نکته سنج و بدون تأخیر، با ارسال سیگنال های پی درپی تغییر داده و محتوای شمایل را داخل کسری از ثانیه جایگزین کند. محتوایی که شامل اطلاعات رنگ و فروغ عمه به عمه است، برای داشتن حرکات و نمایشی روان چند روستا وهله تو ثانیه تحول می کند. مانیتورهای 4K تصویری با جزئیات اعجاب انگیزی ارائه می دهند، اما اگر کامپیوتر آمادگی لازم برای پردازش ۸/۳ میلیون پیکسل این رزولوشن را داخل کسری از لحظه نداشته باشد، امتحان ی تصویری به شدت محدود شده و تجربه ی تماشای ویدئو و اجرای بازی ها با کندی و تأخیر مفرط ضربه ی عظمت خواهد رویت. رزولوشن بالایی که می تواند تو بازی های کامپیوتری جلوه گری بی نظیری داشته باشد، خود تغییر به ارشد ترین مانع در اسلوب اجرای آن ورزش می شود. بسته به کاربرد و سایر منابع سیستمی خویشتن مقدور است گاه لازم باشد از رزولوشن های وافر رفعت صرف دیدن کرده و مثلاً به جای خرید یک مانیتور 4K به سراغ نمایشگری با رزولوشن QHD بروید.اگرچه تصاویر درون مانیتوری با رزولوشن اعلی دارای جزئیات بیشتری است، پردازش پیکسل ها احتیاج به سخت افزاری توانمند دارد

دومین نکته ای که ممکن است مانع از داشتن تجربه ی کاربری خوب با یک مانیتور 4K شود، استعداد فونت اسکیلینگ سیستم عامل است. غلظت پیکسل ها درون مانیتوری با رزولوشن فوق العاده بالا باعث می شود اشیا و فونت های ویندوز کوچک و فشرده بی پرده شوند و گاه حتی خواندن متن در چنین نمایشگرهایی دشوارتر باشد. درون تک این موضوع درون قسمت تراکم پیکسلی بیشتر صحبت خواهیم کرد، اما با درنظر گرفتن این فردی شاید مایل باشید مانیتوری تهیه کنید که اگرچه دیدن فیلم و تصاویر در آن لذت جزء است، شما را با مشکلات جدی در خوانایی ویندوز مواجه نکند.اندازه ی نمایشگر

بوسیله هنگام گشت و گذار در بازار برای یافتن مانیتوری مناسب، معمولاً اولین چیزی که درون ذهن نقش می بندد، ابعاد و اندازه ی صفحه نمایش است. هرچه این قطع و ابعاد بزرگتر باشد تجربه کاربری از امر با مانیتور بهتر است؛ اما باید توجه داشت که ابعاد متعدد بزرگ در بور نزدیک کمتر از ۷۰ سانتی متر با ناظر همچنین محدودیت های خود را دارد.



مانیتور های امروزی معمولا ابعاد و وزن هایی از ۲۱ تا ۳۴ اینچ دارند، ولی گاه مدل هایی با نسبت تمثال متفاوت تا ۴۹ اینچ همچنین داخل بازار به چشم می خورد. گذشته از کامل فناوری هایی که در پیدایش یک نمایشگر به حکم می رود، معمولاً با افزایش ابعاد نرخ نمایشگر نیز بیشتر می شود. هنگام بیع باید دقت کرد که تو رزولوشنی معین، هرچه مانیتور بزرگ برنده شود، از تراکم پیکسل ها کاسته خواهد شد و به همان نمونه چونی تصویر نیز سقوط خواهد کرد. به طوری که حتی مقدور است در بور ی نزدیک پیکسل های شمایل با چشم عادی از یکدیگر زیبنده تفکیک باشند. بنابراین سفارش ما این است که تنها درون صورتی مانیتوری با ابعاد بزرگتر از ۲۷ اینچ تمهید کنید که از رزولوشن بالاتر از 1080p بهره ببرد. در بخش انبوهی پیکسلی تو تک نسبت ابعاد یک مانیتور و رزولوشن آن بیشتر گفتگو خواهیم کرد.نسبت تصویر (Aspect Ratio)

اکنون که با مفهوم رزولوشن و اندازه ی نمایشگر آشنا شدیم، زمان مناسبی برای تبیین مفهوم نسبت تمثال است. نسبت تصویر عبارت است از نسبت عرض ورق نمایش بوسیله بالا آن. تلویزیون های قدیمی نمایشگری مربعی شکل داشتند و با عرض اندکی بزرگتر از ارتفاع، نسبت تصویر برابر با ۴:۳ داشتند. در سال ۱۹۸۷ اولین مانیتور ها با این نسبت تصویر و رزولوشن ۴۸۰×۶۴۰ به راسته عرضه شد. تو زمان نگارش این مقاله، بیشتر مانیتورهای موجود نسبت تمثال ۱۶:۹ دارند. مانیتورهای FHD با رزولوشن ۱۰۸۰×۱۹۲۰، نمونه های QHD و 4K با رزولوشن ۱۴۴۰×۲۵۶۰ و ۲۱۶۰×۳۸۴۰ با این نسبت تصویر تو بازار یافت می شوند. در یک نسبت تمثال ثابت، چنانچه تعداد پیکسل ها درون اعتبار و اوج تمثال دو موافق شود، تصویر بسیار فروزان نمدار و واضح لطافت به دست می آید. بنابراین می قابلیت گفت در نسبت تصویر ۱۶:۹ مانیتور 4K جزئیات چهار برابر بهتر از انواع FHD دارد.



اما مانیتور های خاصی درون بازار یافت می شود که نسبت تمثال در آن ها متفاوت است. در دنباله رادیکال ترین مقیاس های موجود از این نوع را بررسی خواهیم کرد.مانیتورهای زبر فراخ (Ultra Wide)

این مانیتور ها همان طور که از نام شان پیدا است، عزت بیش بیشتری داخل مقایسه با انواع ۱۶:۹ مد دارند. مانیتور های فوق فراخ فضای نمایش بیشتری در اختیار کاربر قرار می دهند که حالتی شبیه پهلو غم استراحت قبض چند مانیتور را شبیه سازی می بطی ء. این محصولات بخاطر نمایش دریچه های چند اپلیکیشن به صورت کنار به پهلو در به خشکی امدن هم گزینه ی ایده آلی هستند و می توانند بهترین انتخاب برای خرید مانیتوری حرفه ای تو نظر گرفته شوند. نسبت تصویر ۲۱:۹ (با رزولوشن ۱۰۸۰×۲۵۶۰ خواه ۱۴۴۰×۳۴۴۰) و گاه حالت عریض پر حرارت ۳۲:۹ (با رزولوشن ۱۰۸۰×۳۸۴۰) برای این دسته از مانیتورها در دسترس است. باتوجه بوسیله اینکه بیشتر فیلم ها و محتواهای ویدئویی با نسبت تصویر ۱۶:۹ عرضه می شوند، ممکن است تطبیق ویدئو با چنین نمایشگرهایی به سادگی اجرا نپذیرد.

مانیتورهای خمیده

بی آرامی زمان با ورود تلویزیون های خمیده در سال ۲۰۱۴ بوسیله بازار، گوناگون مختلفی از این نوع صفحات نمایش نیز بوسیله دنیای مانیتورها سیاق یافت. هدف اصلی از این طراحی عرضه ی تمام تصویر در کرانه دید کاربر و ایجاد دریافتن غوطه وری تو فضای تصویر است. مانیتورهای خمیده تنوع زیادی درون بازار دارند و بوسیله همین دلیل با بهره وری از نسبت تصویر مختلف، نمونه های عادی یا گشاد و فوق عریض از آن ها یافت می شود. البته مانیتور های فوق گشاد برای نمایش بهتر محتوا به کاربر به خصوص داخل پاره های کناری خود، عموما بوسیله قیافه خمیده تولید می شوند. انبوهی پیکسلی یا PPI

یکی از فاکتورهای بنیانی در کیفیت و شفافیت تصویر یک نمایشگر LCD تراکم پیکسلی یا تعداد پیکسل هایی است که در هر اینچ مربع پنل نمایشگر جا خوش کرده است. هرچه تعداد پیکسل ها داخل هر اینچ مربع (PPI) والاتر باشد، تمثال مشعشع مرطوب و واضح تری به دست می آید.

درون رزولوشن معین هرچه پیمانه ی پنل بزرگتر شود، PPI کمبود می کند و کیفیت تصویر کاهش می یابد و به پشت هرچه اندازه ی پنل کوچکتر شود، بالطبع PPI ارتقا یافته و چونی تمثال افزایش باید. به همین برهان در نمایشگرِ کوچک گوشی های موبایل ویدئو های 1080p شفاف تر و بی پرده تر از تلویزیون های ۵۰ اینچی به نظر می رسند. اگر به قفا مانیتوری با ابعاد بزرگتر از ۲۷ اینچ هستید، حتماً به ظهر گزینه ای با رزولوشن های والاتر از 1080p باشید تا با کاستی تراکم پیکسلی و پدیده سزاوار سرزنش تفکیک بودن پیکسل ها از فاصله ی نزدیک مواجه نشوید.درون رزولوشن مدلل هرچه پیمانه ی نمایشگر بزرگتر شود، تراکم پیکسلی اندک شده، صراحت تمثال کاهش می یابد

غلظت پیکسلی بهینه درون مانیتوری که قرار است با سیستم عامل ویندوز حکم کند، ۱۰۹ پیکسل به خشکی امدن اینچ مربع است. داخل این حالت متون، نوشتار ها و آبجکت های ویندوز از نظر خوانایی و شفافیت در بهترین وضعیت قرار دارند. هرچه انبوهی پیکسلی افزودن یابد، متون و آبجکت ها ریزتر و ناخواناتر می شوند. بنابراین اگرچه کیفیت تمثال مانیتوری با تراکم پیکسلی بالا بهتر است، حکم با نرم افزار های متنی و منو های ظریف را دشوارتر می کند. البته ویندوز برای قدرت پهلو این مشکل از نبوغ میزان دهی DPI مصرف می کند؛ با این کمال مطلوب که متون را خواندنی تر و آبجکت ها را واضح تر عرضه دهد. اما همیشه نمی توان از کارایی این اسباب برای خواناتر کردن متن های ریزنوشته بوسیله خصوص در فضا و نرم افزار های مختلف اطمینان داشت.

سازندگان نمایشگر ها براساس استقبال کاربران رایانه های شخصی، پهلو ارائه ی رزولوشن های بالاتر با ابعاد نمایشگر فعلی متمرکز هستند تا شفافیت و کیفیت تصاویر را افزودن دهند. مشاهده ی رزولوشن های بالایی همانند 4K روی نمایشگر های ۲۴ تا ۲۸ اینچی، این روزها پدیده ای مرسوم است. ولی بوسیله نشانی یک شیوه طاسی درون نظر داشته باشید که برای رزولوشن 4K به سراغ ارشد ترین ابعاد در دسترس در محدوده ی بودجه ی خود بروید؛ برای رزولوشن QHD بهترین ابعاد ۲۷ تا ۲۸ اینچ است، گرچه تو رزولوشن 4K غم تجربه ی مناسبی با این قطع نمایشگر خواهید داشت.زمان پاسخگویی (Response Time)

سرعت پاسخگویی مشخصه ای است که زیادترین کاربرد را در دنیای مانیتورهای گیمینگ دارد. از نظر فنی معادل ی این پارامتر ودیعه به سرعت پیکسل های کریستال ابگونه در دگرگونی حالت خود دارد؛ سرعت دگرگونی رنگ جزیی پیکسل های نمایشگر از رنگ سیاه بوسیله سفید (Black to White) یا از خاکستری به خاکستری (Gray to Gray) دو طرز متداول اندازه ی گیری زمان پاسخ گویی پنل های صفحه نمایش است. لذا زمان پاسخگویی را می توان سرعت نمایشگر درون ترسیم فریم شمایل بعدی بوسیله جای فریم سابق با دگرگونی وضعیت تمام خواه قدری از پیکسل ها دانست.

هرچه زمان پاسخگویی کمتر باشد و تغییر وضعیت پیکسل ها سریع تر انجام شود، روند نمایش و جایگزینی تصاویر روان تر شده و از پدیده هایی شبیه تاری (Blurring) و هاله زایی (Ghosting) واداشتن می شود. اگر زمان پاسخگویی نمایشگری مناسب نباشد، این کاستی های بصری تجربه ی کاربری را تخریب خواهد کرد.



به طور کلی هرچه زمان پاسخگویی نمایشگر ناچیز باشد، بهتر است. نمایشگری با زمان پاسخگویی 1ms (یک میلی ثانیه) بهتر از نمونه هایی با 5ms است. با این وجود چندان نمی توان پهلو زمان پاسخگویی درج شده تو جداول مشخصات متخصص یک مانیتور اتکا کرد. سازندگان مختلف روش های متفاوتی بخاطر سنجش زمان پاسخگویی مانیتور های خود دارند و ممکن است نمایشگری با زمان پاسخگویی 5ms از یک برند، تو تحول شرایط پیکسل ها کندتر از مانیتور مشابهی از برند دیگر ارتکاب کند.

از سوی دیگر زمان پاسخگویی ارتباط تنگاتنگی با نوع پنل دربرگیرنده IPS ،VA یا TN دارد که در امتداد با تشریح انواع این پنل ها و مشخصه های آن ها بیشتر آشنا خواهیم شد. قاموس دیگری نظیر زمان پاسخگویی خاکستری بوسیله خاکستری G2G نیز تو میان محدودیت های یک مانیتور دیده می شوند که تاریکی بیشتری ایجاد می کنند. با این بود هرچه زمان پاسخگویی اعلام شده برای مانیتوری کمتر باشد، آن مانیتور از معایبی مثل تاری (Blurring) و هاله زایی بور ی بیشتری دارد. زمان پاسخگویی درون مانیتور های رده بالای امروزی 5ms و درون بهترین حالت 1ms است.





شمایل بالا مربوط به نمایشگری با زمان پاسخگویی رفعت است که درون آن تاری و هاله ی تصویر کاملا قابل رویت است؛ تصویر پایین مربوط به نمایشگری با زمان پاسخگویی مطلوب استروشنایی (Brightness)

مشخصه ی سو مانیتور مبین شدت شعاع روشن ترین رنگ سفیدی است که نمایشگر قادر به تولید آن است و گاه به پیش روی متخصص خیس بوسیله آن درخشندگی (Luminance) نیز گفته می شود. بوسیله طور متعارف نمایشگرهای LCD برای فقره در شرایط معمولی بسیار روشن جلوه می کنند و از منوی تنظیمات نمایشگر یا On-Screen Display (بوسیله اختصار OSD) برای انتظام و تعدیل شدت روشنایی استفاده می شود. واحد عبرت روشنایی فیزیکی یک نمایشگر شمع بر متر مربع (cd/m2) خواه عزیمت است. روشنایی توصیه شده بخاطر نمایشگر LCD جهت کار در شرایط عادی نوری (نه زیاد روشن و خیر خیلی تاریک) 120cd/m2 است. اما استاندارد روشنایی پیش فرض نمایشگر ها حرفی بسیار بزرگتر است و بخاطر حصول نتایج بهتر، به خاص در محیط های تاریک باید از شدت روشنایی نمایشگر کاست. در فداکار مانیتورهای مدرن، حسگر هایی (مشابه با گوشی های هوشمند) بود دارد که براساس روشنایی محیط کار، شدت روشنایی نمایشگر را انتظام و تعدیل می کنند.نسبت کنتراست (Contrast Ratio)نسبت کنتراست بنیانی ترین پارامتر تأثیرگذار بر کیفیت تصویر یک مانیتور است

نسبت کنتراست بیانگر تباین روشنایی میان تیره ترین فام مشکی و روشن ترین فام سفیدی است که نمایشگر قادر به تولید آن است. ساختار پیکسلی نمایشگر ها و توانایی آن ها درون گذر و انسداد نور برتابیده از واحد بک لایت میزان این پارامتر را نمایان می کند. به طور کلی هرچه کنتراست اعلی باشد، با نمایشگر مرغوب تری رو به رو هستیم. عمق رنگ جزیی های سیاه و میزان روشنایی نقاط سفید تصویر در نمایشگری با کنتراست بالا، متجاوز بهتر است. هرچه عمق اثر جزیی سیاه بیشتر باشد، روشنایی پیکسل های سیاه خالص به صفر نیت (حداقل فروغ) نزدیک تر است. نسبت کنتراست همچنین بوسیله جنس پنل زیاد وابسته است. نسبت کنتراست ۱۰۰۰:۱ داخل نمایشگرهای TN و IPS متداول است و در پنل های VA کنتراست گاه بوسیله ۳۰۰۰:۱ یا والاتر می رسد که بوسیله طور چشمگیری بالاتر از سایر پنل ها است.

موارد سابق الذکر همه داخل توصیف مشخصه ی کنتراست استاتیک صفحات نمایش است. برخی شرکت ها مشخصه ای با نشانی نسبت کنتراست دینامیکی یا DCR را در مشخصات مانیتورهای خویشتن برجسته می کنند. این نسبت براساس معیار محاسباتی آن، اعدادی بسیار بزرگتر از نسبت کنتراست استاتیک است و گاه بوسیله چند میلیون به یک می رسد. مراقب باشید که این مشخصه ها تنها مربوط به حالت های دینامیک است و فناوری های مربوط به آن، در عمل چندان کاربردی نیست. لذا در میان مشخصه های یک نمایشگر بیشتر بوسیله قفا نسبت کنتراست استاتیک آن بگردید و مرض ابله ترفند های مختلف تبلیغاتی مشارکت ها را نخورید.عمق رنگ

 عمق رنگ جزیی خواه عمق بیت یک نمایشگر معیاری است از فراوانی تعداد رنگ هایی که پنل قادر به تولید و نمایش آن است. این پارامتر را نباید با مفهوم فضای رنگی یا گاموت ته رنگ یک نمایشگر اشتباه گرفت؛ گرچه این دو مفهوم در پیوند با یکدیگر است.

عمق رنگ یک پنل نمایشگر با سطوح عرضه رنگ هر یک از ساب پیکسل های پنل دربرگیرنده رنگ جزیی های قرمز سبز و آبی گلچین می شود. پیچیدگی های رنگی مختلف ساب پیکسل ها اساساً باعث تاسیس رگه های رنگی می شود و هرچه این پیچش ها خواه به اصطلاح شلنگ های رنگی بیشتر باشد، هر پیکسل قادر به نمایش رنگ های بیشتری است و واگذاری میان رگه های مختلف رنگی رسیده تر عارض می پذیرد. عمق رنگ بالاتر یک پنل مانع از ابداع پدیده باندینگ خواه جدایش طیفِ رنگی می شود؛ چرا که تعداد اثر جزیی های بسیار بیشتری را در هر پیکسل می توان بازتولید کرد. 



تو لوله کوچک پایین تر عمق رنگ انواع پنل ها و تعداد دامنه های رنگی ارائه شده تو هر عمق طعم جزیی ارائه شده است.تعداد رنگ های قابل تولید نمایشگرتعداد شلنگ های رنگی هر ساب پیکسلمجموع عمق بیت هر پیکسلعمق رنگ262,1446418-bit6-bit16.2-16.7 Million--6-bit FRC16.7 Million25624-bit8-bit1.07 Billion256-8-bit FRC1.07 Billion102430-bit10-bit>68 Billion409636-bit12-bit

داخل پنل های TN که گزینه های اقتصادی تری است، هر ساب پیکسل تنها توانایی نمایش ۶۴ گام رنگی (۲ بوسیله قابلیت ۶) مختلف را دارد و تعداد رنگ های واقعی برازنده ارائه توسط این طور پنلی با سه مرحله صدمه عدد ۶۴ در خودش، ۲۶۲،۱۴۴ رنگ جزیی است. در چنین پنلی عمق فام هر ساب پیکسل ۶ بیت است و لذا این پنل قادر بوسیله نمایش رنگ های ۱۸ بیتی (۶×۳) است. لذا عمق طعم جزیی پنل های TN بسیار محدود است و برای رسیدن بوسیله ۱۶ میلیون اثر جزیی مرسوم داخل نمایشگرهای LCD، پنل سازان معمولاً از دو تکنیک Dithering و FRC مصرف می کنند. با هر دو تکنیک رنگ ها به نحوی شبیه سازی می شود که امکان بهبود تعداد رنگ های قابل تولید تا ۱۶.۲ میلیون طعم جزیی مهیا شود. توضیح نحوه ی فرمان این دو تکنیک جزو اهداف این متن نیست. ولی در رویت داشته باشید که کاربرد از پنل هایی با نبوغ بومی ارائه عمق رنگ بیشتر، نتیجه ی بسیار مطلوب تری در مقایسه با تکنیک های نرم افزاری افزایش بازه ی رنگی هر پیسکل و ساب پیسکل های آن خواهد داشت.

پنل های VA و IPS عموماً با داشتن عمق فام ۸ بیت قادر به تولید ۲۵۶ گام (۲ به نبوغ ۸) در هر یک از رنگ های اصلی هستند و بدین ترتیب با سه کود ضرب مغز ۲۵۶ درون خودش، تعداد رنگ های زیبنده تولید توسط این پنل ها اعلی از ۱۶ میلیون رنگ خواهد شد. بنابراین گفته می شود که چنین پنل هایی قادر به بازتولید رنگ های ۲۴ بیتی است. نمایشگر های مدرن تازگی همچنین هستند که شبهه های رنگی بسیار بیشتری را داخل هر ساب پیکسل برمی تابند و عمق ته رنگ اعلی ۱۰ خواه ۱۲ بیتی دارند. این نمایشگر ها قادر به بازتولید رد های رنگی زیاد بیشتری در هر ساب پیکسل دارند. پنل های ۱۰ بیتی امکان تولید تا یک میلیارد ته رنگ را داشته و پنل های ۱۲ بیتی قادر به بازتولید بیش از ۶۸ میلیارد رنگ مختلف در هر پیکسل هستند.یک پنل نمایشگر ۱۲ بیتی قادر به بازتولید متجاوز از ۶۸ میلیارد مدل فام در هر پیکسل است 

در مشخصات بسیاری از مانیتورهای VA و IPS عبارت پنل خواه پشتیبانی از عمق رنگ ۱۰ بیتی تبلیغ می شود؛ باید مداقه شود که بیشتر این پنل ها ۸ بیتی است که با تکیه گاه به خشکی امدن تکنیک FRC رگه های رنگی بیشتری را شبیه سازی می کنند. این مانیتور ها اگرچه تعداد رنگ های بیشتری نسبت بوسیله پنل های ۸ بیتی تولید می کنند؛ اما فرسنگ ها تا استاندارد یک پنل بطرف خانه بیتی پا بر جا فاصله دارند. پنل های ۱۰ یا ۱۲ بیتی واقعی معمولاً درون مانیتورهای گران ارج و تخصصی بازار یافت می شود که مختص گرافیست ها و تولیدکنندگان محتوای ویدیویی و سینمایی هستند.گاموت طعم جزیی

یکی دیگر از مشخصه های مانیتور که به خصوص در هنگام فروش میزان های حرفه ای باید به آن توجه کرد، گاموت رنگ جزیی است. گاموت عبارت است از گستره ی اثر جزیی هایی که یک نمایشگر قادر به بازتولید آن است. فضاهای فام استانداردی وجود دارد که توانایی نمایشگر برای بازتولید رنگ ها تو مقایسه با آن ها سنجیده می شود. هر نمایشگر درصد مشخصی از فضاهای رنگ میزان را پوشش می دهد. گاموت رنگ هر نمایشگر اساساً داخل ارتباط با فناوری نور پس زمینه ی پنل است و چندان مرتبط با ساختار خود پنل نیست.

بنا به قرارداد گستره ی رنگ هایی که چشم آدم قادر بوسیله حس آن است، با یک دیاگرام CIE ترسیم می شود. داخل سطح روشنایی روشن (محور Z مدلل) این نمودار کنار دو بعد X و Y ترسیم می شود. شکل مافوق دیاگرام CIE را عرضه نمی دهد.





دیاگرام CIE گستره ی اثر جزیی های قابل درک توسط چشم انسان را نشان می دهد

هر خط مرزی دیاگرام نعلی لباس CIE متشکل از طعم جزیی های خالص مونوکروماتیک است. فضای داخلی نیز در برگیرنده ی اثر جزیی های غیر کروماتیک است که تا طعم جزیی سفید سره در میانه ی دیاگرام ادامه می یابد. توضیح کمی محورهای مختصات این دیاگرام و اعدادی که هر رنگ با آن بیان می شود، موضوعی تخصصی است و در اداره مباحث این مقاله حلق.

اگر مختصات سه گانه رنگ اصلی قرمز، سبز و آبی قابل تولید توسط نمایشگر معین را تو این دیاگرام با خطوط صافی به یکدیگر هموار کنیم، مثلث به مشت آمده همان گاموت رنگی نمایشگر است. گاموت به دست آمده، گستره ی رنگ های برازنده تولید توسط یک نمایشگر را نشان می دهد. نمایشگر های لیزری قادر بوسیله تولید وسیع ترین گاموت رنگ در سیستمی با سه گانه رنگ اساس هستند؛ اما تا اینکه این طور نمایشگری نیز قادر به بازتولید تمامی طعم جزیی های برازنده ادراک توسط چشم انسان نیست. با این حال گاموت این تجهیزات به نوع دوستی به مرزهای دیاگرام CIE نزدیک است.

گاموت طعم جزیی یک نمایشگر لیزری درصد قابل توجهی از دیاگرام CIE را پوشش می دهد

گاموت نمایشگرهای LCD امروزی تباین اضافی با مرزهای دیاگرام CIE دارد. رئوس مثلث متناظر چنین گاموتی از خطوط مرزی CIE فاصله گرفته و به مرکز آن نزدیک می شوند. هرچه محدوده ی گاموت نمایشگر وسیع تیز باشد و رئوس گاموت بتوانند خویشتن را به خطوط مرزی فضاهای فام استاندارد نزدیک تر کنند، با نمایشگری تواناتر و نبوغ بازتولید رنگ جزیی های بسیار بیشتر روبه رو هستیم. در این حالت مداقه رنگ های قابل تولید توسط نمایشگر منطبق بر فضای رنگ نمونه بوده و نمایشگر اثر جزیی های دقیقی را تولید می بطی ء.

نمایشگرهای LCD (شامل مانیتورهای LED) معمولاً تا حد زیادی قادر به پوشش فضای رنگ مرجع sRGB هستند که تو لباس کوچکتر حدود آن ترسیم شده است. با این حال برخی از نمایشگرهای LCD فضای طعم جزیی گشاد تری را نسبت به sRGB پوشش می دهند.

فضای رنگ sRGB

فضای رنگ استاندارد NTSC محدوده وسیع تری نسبت بوسیله sRGB داشته و گاه به نشانی استاندارد مرجع، گاموت فام نمایشگرها با آن مقایسه می شود. sRGB تقریبا ۷۲ درصد فضای رنگ NTSC را پوشش می دهد.



سه فضای اثر جزیی استاندارد sRGB ،NTSC و Adobe RGB تو مقایسه با یکدیگرپشتیبانی حداکثری از فضای فام sRGB نمونه رایجی داخل نمایشگرهای LED است

اگرچه فضای ته رنگ sRGB محدوده وسیعی از طعم جزیی ها را به ویژه در ملک ی سبز در مقایسه با چشم مردم پوشش نمی دهد، بااین حال رادیکال ی محتوای بصری رایج نظیر محیط ویندوز، ویدئوها، برنامه های کاربردی و محتوای وب پهلو پایه ی این فضای رنگ نمایش داده می شود. گاموت هر مانیتور تو فهرست مشخصات آن به صورت درصدی از یک فضای رنگ جزیی استاندارد توصیف می شود. همان طور که گفته شد فضای رنگ استاندارد ویندوز مایکروسافت و بیشتر اپلیکیشن های متناسب اجرا در آن sRGB است. عزب تو صورتی باید به سراغ مانیتوری با فضای فام گشاد تر از sRGB رفت که مرام بهسازی یا تماشای محتوایی با عمق اثر جزیی بالا خواه فضای رنگی عریض نمدار باشد.

یکی از فضاهای رنگی پرکاربرد تو نمایشگر های امروزی DCI-P3 است. این فضای فام عموما درون نمایشگرهای OLED و انواع رده اوج پیاده سازی می شود. اپل این فضای طعم جزیی را Display P3 می خواند و نمایشگرهای خود را مبتنی پهلو پشتیبانی از این هوا تولید می یواش و آن را بخاطر ساخت تجهیزات نزدیک خیس بوسیله محدوده ی یقین مردم توصیه می کند. DCI-P3 حدود ۲۵ درصد وسیع مرطوب از sRGB است و همان گاموت معیار در صنعتی فیلم سازی آمریکا است.



دو فضای رنگ sRGB و DCI-P3 در مقایسه با یکدیگر

اگر تأثیر مقیاس روشنایی (پایه Z) را در دیاگرام CIE یا کمی از آن داخل دیدن بگیریم، یک نمودار سه بعدی به مشت می آید که بوسیله آن حجم رنگ جزیی اطلاق می شود. تو دیاگرام حجم طعم جزیی در هر سطحی از روشنایی، نحوه ی نمایش رنگ جزیی ها توسط نمایشگر مشخص می شود. نمایشگری که قادر به تولید عمده ی رنگ های یک فضای فام علنی در هر سطحی از سو باشد و با تکثیر شدت روشنایی، محدوده ی رنگ جزیی های برازنده عرضه آن محدودتر نشود، نمایشگر مرغوب لطافت است. بخاطر مثال مداقه رنگ نمایشگرهای QLED درون بالاترین سطوح روشنایی تقریبا ثابت می ماند.



فدایی دیگر از فضاهای ته رنگ مدل شامل Rec.2020 (فضای رنگی ایده آل نمایشگرهای HDR)، فضای اثر جزیی Adobe RGB (بهینه فضای اثر جزیی بخاطر ویرایش عکس در فوتوشاپ) و Rec.709 (استانداردی بخاطر فضای رنگ تلویزیون های HD) است.دقت رنگ

دقت رنگ جزیی عبارت است از اقتدار یک نمایشگر داخل نمایش دقیق شلنگ های رنگی خواه رگه های خاکستری مطلوبی که تقاضای نمایش آن از شیوه کارت گرافیک بوسیله خروجی نمایشگر می رسد. تصور کنید شیئی به رنگ قرمز قرار است داخل خروجی نمایشگر ظاهر شود، چنانچه ته رنگ عرضه داده شده قرمز غریزی بوسیله نظر برسد و مایل به نارنجی نباشد، دقت رنگ این نمایشگر بالا است. پارامتری به صیت Delta E گویای مدل خطای یک نمایشگر و اختلاف رنگ اصلی با رنگ نمایش داده شده است. چنانچه dE
برخی از مانیتور های موجود درون بازار از محدوده دینامیکی گسترده خواه HDR پشتیبانی می کنند. این فناوری با تولید ته رنگ های سیاه ژرف تر و فام های سفید روشن تر کنتراست را بهبود بخشیده و محدوده ی رنگ های وسیع تری را که گفته می شود بوسیله اثر جزیی های دنیای واقعی نزدیک است، تولید می درنگ. مشخصه ی لازم یک مانیتور HDR برخورداری از شدت سو بالایی است. شدت روشنایی حداقل 600cd/m2 برای ارائه محتوای HDR توصیه شده است و نمایشگر باید تا معادل امکان قادر به پوشش طعم جزیی های فضای رنگی استاندارد Rec.2020 باشد. بسیاری از مانیتورهای دسکتاپ باوجود برجسته کردن پشتیبانی از HDR تو مانیتورهای خود، از استانداردهای رنگ و روشنایی بهینه برای نمایش چنین محتوایی فرسنگ ها بور دارند. آنچه بسیاری از این مانیتورها بوسیله عنوان محتوای HDR به کاربر عرضه می هند، در محدوده ی استاندارد مدح محدوده ی دینامیکی عریض واقع نمی شود.

بنابراین یکی از نکات لازم تو هنگام ابتیاع یک نمایشگر HDR توجه به حداکثر سو آن نمایشگر است. Vesa HDR مقیاس هایی را دراین زمینه تعریف کرده است. استاندارد پایه ی تمجید شده با درنظر قبض سقف روشنایی ۴۰۰ عزم در یک نمایشگر Vesa HDR400 است. این استاندارد بخاطر نمایش محتوای HDR استاندارد نازلی به حساب می رود. بنا به نظر کارشناسان Vesa HDR600 مقیاس متعادلی در نمایش محتوای HDR بوده و بهترین حالت که در محدوده ی مقیاس Vesa HDR1000 تعریف می شود، نصیب مندی نمایشگر از فروغ ۱۰۰۰ قصد است. در حال حاضر کمتر مانیتوری یافت می شود که به سطح سو ۶۰۰ سرود و بالاتر دست یابد. بنابراین اگر به تعاقب یک مانیتور HDR هستید، بهتر است بوسیله پشت فروش نمایشگرهایی باشید که حائز استاندارد Vesa HDR هستند.زاویه دید

زاویه دید یک نمایشگر حداکثر راسته دیدن عمودی و افقی نمایشگر است که داخل آن محتوای رنگ و روشنایی تصویر دستخوش تغییر نشود. زاویه نظر غالباً با فرمت A/A B بیان می شود A که A بیانگر راسته دید افقی و B مبین میدان دید. عمودی است برای یک مانیتور دسکتاپ که از محاسبه ارگونومیک مستقر داخل طبق قیافه و چشمان شما قرار می گیرد، راسته دید افقی بیش حائز عظمت است؛ سوا آن که نیت گمارش مانیتور را بوسیله خرابه با پایه های نگهدارنده ی مخصوص.



داشته باشید ممکن است با حرکت بوسیله طرفین تصویری تیره تیز یا فاحش مرطوب شود خواه رنگ جزیی ها از زوایای مختلف نظر دچار پیچش شوند و از طرفین و حاشیه نویسی ها متجاوز متفاوت با آنچه که درون مرکز دیده می شود، به. نظر برسد زاویه ی دیدن معمولاً پارامتری مرتبط با جنس. پنل است همان نعوظ که گفته شد پنل های IPS بالاترین زاویه نظر ممکن را داشته و پنل های VA و TN به ترتیب در جایگاه های بعدی قرار.می گیرند نرخ

تازه سازی در مانیتورهای قدیمی CRT، کچل تمثال یک ورق درون هر حین بارها با تابش مکرر اشعه ی کاتدی تجدید. می شد این اشعه نمایشگر را با سرعت صریح هدف استراحت. می دهد کارت گرافیک با تنظیم بسامد عمودی سرعت شورعشق اشعه را تو هر ثانیه روشن. می کرد اما تمثال در مانیتور هایLCD با روش دیگری تجدید می شود و این طور ازاله که کل تصویر هر مرحله و با سرعت معینی باز. ترسیم شود در این نمایشگر ها هر پیکسل بوسیله نعوظ جداگانه و رها از دیگر پیکسل ها با آهنگ معین، امکان تجدید و تازه سازی در هر ثانیه. را دارد نمایشگرهای LCD بها تازه سازی طبیعی ۶۰ هرتز خواه ۶۰ کود در دم دارند و مشکلات ناشی از پایین بودن ارزش ابتکاری سازی نظیر (ایجاد) نوسان Flickering و پرش فریم در آن ها بسیار کم دیده. می شود اگرچه بها های تازه سازی بالاتری برای این نمایشگر ها تو دسترس است، سازندگان مانیتور نرخ تازه سازی ۶۰ هرتز را پیشنهاد می کنند؛ چرا که منطبق پیاده شدن تناوب عمودی است که پنل های LCD با آن فرمان.



می کنند با افزایش نرخ تازه سازی، مانیتور قادر بوسیله نمایش فریم های تصویر بیشتری در هر وقت و تکثیر (وضوح حرکتی) Motion. Clarity است اما روزی مندی از مزایای نرخ تازه سازی بالاتر نیازمند تجهیز سیستم شما بوسیله کارت گرافیکی قدرتمند همراه با رابط وحدت به مانیتور. مناسب است باتوجه به اینکه گیمر ها برای داشتن بازی فصیح تر به مقدار فریم های فراتر از ۶۰ فریم بر حین اهمیت می دهند، معمولاً تو بازار به عقب مانیتورهایی با نرخ بدیع سازی اعلی از ۶۰ هرتز. می قضیه از سویی اشتیاق بیش گیمرها به نمایش حداکثر فریم های امکان پذیر در خروجی مانیتور، سازندگان نمایشگرهای دسکتاپ را بوسیله پیدایش مانیتور های با نرخ ابتکاری سازی بالا از ۷۵ تا ۲۴۰ هرتز سوق. داده است نمایشگر های گیمینگ ۱۴۴ هرتزی بخش بنیانی ای از نیاز بازار را در این پاره برآورده.می سازند استعداد های همگام سازی

مانیتور  ها داخل تنظیمات کارت گرافیک گزینه ای بوسیله اشتهار Vsync حیات دارد که تعداد فریم های خروجی کارت گرافیک را با فرکانس عملیاتی آن یعنی بها تازه سازی مانیتور تطبیق. می دهد عاری فعال کردن Vsync کارت گرافیک محدود به فرکانس عملیاتی خروجی خود نمی شود و برپایه ی توانایی خویشتن در تولید فریم، سیگنال های حاوی اطلاعات این فریم (ها را محتوی فام و روشنایی پیکسل) به پیکسل به خروجی نمایشگر ارسال. می کند چنین روندی مقدور است باعث ناهنجاری هایی در شمایل به نمایش درآمده روی مانیتور شود و پدیده ای به صیت انشقاق تصویر را. ایجاد کند تو این حالت محتوای دو یا چند فیلم هم زمان روی مانیتور داخل حال نمایش است؛ یعنی هنوز ترسیم یک فریم تمام نشده که مانیتور محتوای دیگری برای نمایش قبض می نرم و آن را همراه با کمی از فریم سابق عرضه. می دهد این حالت حاصل تلاش مانیتور برای همراه شدن با تقاضای موثر است که از سوی کارت گرافیک به آن محول. می شود با اعمال قابلیت Vsync بها فریم خروجی کارت گرافیک محدود بوسیله مرزهای نرخ تازه سازی مانیتور شده و بدین نظام میان این دو قطعه ی سخت افزاری هماهنگی ساختن. می شود اما در این وضعیت قابلیت های پردازنده گرافیکی دچار ویژگی اجباری.



می شود پدیده ی بریدگی تصویر وقت اجرای بازی ناشی از عدم انطباق مقدار فریم و ارج تازه سازی:مانیتورمقالات مرتبط آشنایی با G-فناوری های G

Sync و Freesync شرکت های سازنده کارت گرافیک برای غلبه پهلو این مشکل شیوه های همگام سازی مخصوص به خود را توسعه داده اند که ضمن جلوگیری از بریدگی خواه پرش فریم، هیچ محدودیتی در عملکرد پردازنده ی گرافیکی. اعمال نمی شود براساس این فناوری ها، پردازنده ی گرافیکی با حداکثر سرعت به کار خود دنباله می دهد و فریم های بیشتر و بیشتری را تولید و برای نمایش بوسیله خروجی مانیتور. ارسال می کند انویدیا تو همین راستا G-نبوغ همگام سازی G Sync را توسعه داده است که کنترل عملیات توسط تراشه ای با G-همین نام داخل مانیتورهای. G Sync انجام می شود AMD نیز در همین راستا روشی نرم افزاری با اشتهار Freesync ترقی داده که مبتنی.پیاده شدن درگاه ارتباطی DisplayPort 1 2 است و به سبب مجانی بودن آن، درون بسیاری از مانیتور های گیمینگ. بوسیله فرمان گرفته می شود هر دوی این فناوری ها نرخ نو سازی مانیتور را تو هر لحظه با نرخ فریم خروجی. کارت گرافیک تطبیق می دهند به عبارت دیگر نرخ نو سازی مانیتور در هر لحظه طبق است با نرخ فریم. حصول شده از کارت گرافیک بدین ترتیب ناهنجاری های بصری مانند پرش فریم و بریدگی تصویر به کمترین میزان خود خواهد رسید و تجربه ی گیمینگ روانی همراه با لگ ورودی. کمتر به مشت می G-آید برای استعمال از فناوری G Sync درون مانیتور هایی که از آن پشتیبانی می کنند، داشتن کارت گرافیک Geforce سری ۱۰ خواه ۲۰ انویدیا ضروری است و نصیب بردن از قابلیت Freesync.نیازمند کارت گرافیک رادئون G-AMD است قابلیت های همگام ساز G Sync و Freesync مقدار تازه سازی مانیتور را در هر لحظه با

نرخ فریم کارت گرافیک معادله می دهند تو میان انواع پنل های LCD، پنل TN بالاترین ارزش نو سازی امکان پذیر را دارد و مانیتورهایی از این جنس با قیمت تازه سازی تا ۲۴۰. هرتز همچنین داخل بازار یافت می شود همچنین سازندگان درون معلول کشف کردن سیاق هایی بخاطر بهبود بها نو سازی پنل های VA و IPS نیز هستند و پنل هایی از این دست با نرخ تازه سازی بالاتر از ۶۰ هرتز نیز تو بازار یافت می شوند. که البته ارزش های بالاتری نیز دارند تو بعضی از مانیتور ها امکان اورکلاک مقدار ابتکاری سازی مانیتور. تا حد معینی پیش بینی شده است مثلاً نرخ تازه سازی مانیتور Acer Predator Z35 با پنل VA را می قابلیت از مقدار اصلی.۱۴۴ هرتز به ۲۰۰ هرتز اورکلاک

کرد قابلیت گمارش روی محور یا دیوار یکی از مهم ترین قطعاتی که همراه با هر مانیتور نمایش می. شود پایه ی نصب یا استند است استعداد های ارگونومیک هر. مانیتور ربط تنگاتنگی با استند آن دارد استند امکان لول رو به بالا و پایین، رو بوسیله جلو و متعاقب و زاویه دادن به ورق نمایش مانیتور. را تا ۹۰ درجه خلق کردن می درنگ اما درون نظر داشته باشید. هر استندی این قابلیت ها را ندارد هرچه قابلیت های استند بیشتر باشد، مانیتور را درون محیط حکم در وضعیت بهتری نسبت به بدن.



و چشم ها می نبوغ استراحت داد برخی از مانیتور های امروزی با قابلیت نصب روی خرابه VESA روانه ی راسته می شوند و می توان آن ها را عاری نیاز بوسیله قرارگیری روی میز، بر دیوار نصب کرد و رله. های محاسباتی منحصر به فردی ساختن کرد چه مانیتور را روی استند فراغت دهید و و چه آن را از شیوه پایه های نگهدارنده مخصوص به خرابه هموار کنید، سیلان اساسی حالت قرارگیری درست. بدن و چشمها در جلوی مانیتور است داخل لباس زیر شرایط نیکوترین ی بدن در حالت نشسته و ایستاده.

رو بوسیله روی مانیتور

تصویر شده است رابط های اتصال مانیتور یکی از ویژگی های مهم هر مانیتور که پیش از ابتیاع باید تو نظر پژمرده شود، رابط های پیوند مانیتور و تطبیق.آن با خروجی های کارت گرافیک است در دنباله این مقاله با دو سنخ رابط اتصال اصلی امروزی.

و کابل های



متناظر آشنا خواهیم شد رابط اتصال DisplayPort یکی از نیکوترین رابط های یگانگی خروجی گرافیکی رایانه به مانیتور. های امروزی.پیشگاه های دیسپلی پورت است DisplayPort 1 4، آخرین نسخه ی این رابط اتصال امکان پشتیبانی از مانیتور 4K با مقدار بدیع. سازی ۱۲۰ هرتز را.فراهم می کند رابط وحدت DisplayPort 1 2 نیز پشتیبانی از نمایشگر 4K با بها تازه. سازی ۶۰ هرتز را مقدور می بطی ء کابل های دیسپلی پورت علاوه پهلو محتوای بصری قادر به انتقال داده های صوتی هستند و این روانی کم قیمت مانیتورهایی است. که فراهم به جهیز صوتی داخلی هستند نبوغ فری سینک AMD نیز.

مبتنی بر درگاه



DisplayPort عمل می یواش رابط وحدت HDMI این استاندارد بخاطر اتصال انواع برگ نظیر کارت گرافیک، ... انواع پلیر ها، کنسول های بازی و بوسیله نمایشگرهای. HD و البته مانیتورها توسعه یافته است آخرین نسخه.ی این رابط همراهی یعنی HDMI 2 0 امکان پشتیبانی از مانیتوری با رزولوشن 4K و نرخ ابتکاری. سازی ۶۰ هرتز را حاضر می کند کابل های HDMI نیز نبوغ احاله و تحویل محتوای صوتی به. اسپیکر های مانیتور را ساختن:می کنند مروری کنار گوناگون نمایشگرهامقالات مرتبط مقایسه AMOLED ،OLED ،LED ،LCD و پلاسما؛

تشریح عمیق پنل های صفحه نمایشمانیتورهای LCD نمایشگرهای کریستال مایع یا LCD مدتی بعد از تلویزیون ها در اواسط دهه ی ۹۰ میلادی به. دنیای مانیتور های کامپیوتر نیز پا گذاردند این نمایشگر ها پنلی متشکل از دو قطعه ی شیشه ای دارند که فضای بین این دو. قطعه با کریستال مایع لبالب می شود صفحه ارائه به هزاران سطر و ستون در هم تنیده تقسیم بندی می شود که حاصل. این تقسیم بندی ایجاد پیکسل ها است تابیدن تلالو بک لایت از فانوس های فلورسنت کاتدی علت. تولید فام در پیکسل ها می شود فانوس های فلورسنت. طول عمر معادل ۳۰ هزار روزگار دارند مانیتورهای LCD بنا به قدمت خود و عظمت بخشی مثل لامپ کاتدی در مقایسه با نمایشگرهای LED ضخیم زیرفون و وزین تر هستند و. معمولاً حداکثر رزولوشن آن ها 1080p است کنتراست رنگ این. نمایشگر ها در اغلب موارد محدود است این نمایشگرها در مقایسه با LED قیمت کمتری داشته و شاق اتش گیری اجزای داخلی که درون مانیتورهای LED.



رایج است، در آن ها وجود ندارد ساختار تویی

یک نمایشگر کریستال ابگونه خواه LCDمانیتورهای LED از دید فنی LED نوعی از مانیتورهای کریستال مایع LCD است که داخل آن بوسیله جای لامپ های فلورسنت کاتدی، از دیودهای ساطع کننده تلالو خواه LED برای تأمین. شعله زدن پرتو پس بنیاد استفاده می شود از همین رو مانیتورهای LED معمولاً روشن نم از. LCD بوده و نبوغ مصرفی کمتری دارند طول عمر مفید. LEDها بالغ پیاده شدن ۵۰ هزار روزگار است نمایشگرهای LED به دلیل کنتراست ته رنگ اعلی و کیفیت شمایل بهتر. بها بیشتری در مقایسه با LCDها دارند همچنین بوسیله دلیل وجود واحد ابکی افزاری تلالو پس زمینه فشرده تر نسبت به لامپ های کاتدی، نمایشگرهای. 

LED مخلوق نمدار و سبک نمدار هستند یکی از انفراد های مانیتورهای LED امکان سوختن نابهنگام برخی از LED ها است که باعث. خلق کردن پیکسل راحت روی نمایشگر می شود بنابراین بهتر است گزینه ی اسکرین سیور ویندوز را همواره فعال نگه داریم خواه به هنگام عدم. کاربرد از مانیتور آن را آرام کنیم با منسوخ شدن نمایشگرهای LCD، عمده.ی مانیتورهای

امروزی از جنس LED هستند مانیتورهای OLED OLED فناوری. دیود مشعشع کننده ی تلالو ارگانیک است این فناوری در برخی از تلویزیون های جدید دیده می شود و بوسیله تری راه خویشتن را به. دنیای مانیتور ها همچنین باز کرده است فناوری نمایشگر OLED تشکیل یافته از موادی برپایه ی کربن است که طی اتصال به جریان. برق از خویشتن پرتو ساطع می کنند نمایشگرهای OLED نیازی به منبع نور پس اساس یا. فیلتر جداگانه ای بخاطر ابداع رنگ ندارند برای سازندگان نمایشگرها OLED فناوری محبوبی است؛ چرا که ساخت. نمایشگر برپایه LED های ارگانیک ساده است این نمایشگر ها سبک و باریک.



بوده و محموله و نقل راحتی دارند قابلیت تولید رنگ جزیی توسط هر یک از پیکسل ها به صورت جداگانه منجر بوسیله عمق رنگ جزیی عالی داخل مانیتورهای OLED می شود که بزرگ ترین خال ی قوت آن در مقایسه.بار قبای

 خویشتن بوسیله شمار می رود مانیتورهای QLED سنخ دیگری از نمایشگر ها که اخیرا بوسیله دنیای مانیتور ها همچنین گونه یافته ند، نمایشگر های نقاط کوانتومی خواه QuantomDot LED است که سامسونگ. آن را بوسیله اختصار QLED می نامد در این مانیتور ها که ساختار مشابهی با LEDها دارند، از نانو کریستال های نیمه هادی بخاطر تولید ته رنگ های قرمز، سبز. و آبی مونوکروماتیک خالص استفاده می شود یک لایه ی کوانتومی شامل ذرات کوانتومی بوسیله پنل این نمایشگر ها افزودن می شود که با دگرگونی پرتو پس بنیان به رنگ های خالص تلفات نوری را کاهش داده، سو و فضای رنگ جزیی وسیعی را.



برای این نمایشگرها بوسیله ارمغان می آورند نمایشگرهای QLED امکان دستیابی بوسیله کنتراست و عمق. رنگ سیاه برجسته را بوسیله همراه دارند البته باید به تامل داشت که مانیتورهای QLED ممکن است سطح سو و فضای رنگ محدودتری درون مقایسه با تلویزیون های ساخته شده با این فناوری داشته باشند، بخاطر مطالعه بیشتر دراین بن خوب است پیش از خرید، بوسیله بررسی های رها مانیتورهای.QLED در سایت های

 فناوری مراجعه کنید انواع پنل های نمایشگر در نمایشگر های امروزی که عموما برپایه ی فناوری LED توسعه یافته اند، از سه جنس پنل پا بر جا استفاده می شود که هر یک:مزایا و معایب خاص خود را دارند پنل Twisted Nematic یا-TN پنل Vertical Alignment

یا VAپنل In Plane Switching یا IPS پنل های مختلف از دید زاویه دید، زمان پاسخگویی، قابلیت مصرفی و سایر موارد تضاد هایی با یکدیگر دارند که. هرکدام را مناسب کاربرد خاصی می کند در این مقاله عزیمت نداریم به توضیح جزئیات و ویژگی های متخصص هریک از این پنل ها بپردازیم و فقط مشخصه هایی را که هر یک از این پنل ها ارائه می.کنند، به

نعوظ طاسی بیان خواهیم کرد پنل TN برای گیمرهای حرفه ای،. پنل های TN اولین انتخاب امکان پذیر است این پنل ها بالاترین نرخ تازه سازی و زمان پاسخگویی را بین. تمامی مانیتور های LCD و LED دارند پنل های TN به عنوان یکی از قدیمی ترین فناوری های نمایشگر مداقه فام چندانی ندارند و گستره ی ته رنگ. و زاویه دید محدودی نمایش می دهند با این بود مانیتور های مجهز بوسیله این پنل ها، مقرون به نفع ترین نمایشگر های موجود داخل بازار کامپیوتر هستند که آن ها را تبدیل به. گزینه ی جذابی برای گیمرها کرده است اگر به پشت حصول بالاترین سطح عملکرد ممکن از کامپیوتر گیمینگ خود هستید، پنل TN. گزینه ای غیر متناسب چشم پوشی است TN تنها پنل نمایشگری است که نرخ تازه سازی. آن حداکثر به ۲۴۰ هرتز می رسد بنابراین می تواند تجربه ی گیمینگ بسیار خوبی را بخاطر کاربران رقم بزند، بوسیله شرط آنکه کارت گرافیک آن ها نیز قادر بوسیله تولید. حداکثر فریم ممکن داخل هر لمحه باشد همان نعوظ که گفته شد، این پنل ها داخل مقایسه با گوناگون. IPS و VA زاویه دید محدودتری دارند اگرچه زاویه رویت/پنل های TN معمولاً بوسیله صورت ۱۶۰ ۱۶۰ بیان می شود، اما اندازه گیری و اظهار چنین اعدادی مبتنی بر عادت های عبرت نه چندان کارآمد سازندگان پنل ها است.و نباید به

آن اطمینان یدکی کرد پنل های IPS برخلاف TN، پنل IPS بالاترین زوایای دید و کنجکاو. ترین اثر جزیی ها را نمایش می دهد پنل های IPS بوسیله طور اختصاصی با کمال مطلوب جبران محدودیت پنل. های TN مدل سازی و تولید شده اند این پنل ها بیشتر مناسب تولید کنندگان محتوا، گرافیست ها و سینماگرانی است که دقت رنگ و نزدیک وجود داشتن نتایج خروجی نمایشگر. به دنیای واقعی برای پایگاه جلال دارد پنل های IPS عموماً نرخ ابتکاری سازی و زمان پاسخگویی کمتری. در مقایسه با پنل های TN دارند اکثر این پنل ها به نرخ:تازه سازی ۶۰. هرتز و کنتراست ۱۰۰۰ ۱ محدود هستند با این وجود با G-برخورداری از فناوری همگام ساز تصویر مثل G Sync و Freesync، یک نمایشگر IPS به طور بالقوه می تواند یکی از بهترین راهکارها بخاطر اجرای بازی. و بی آرامی زمان داشتن چونی تصویری ممتاز باشد پنل های IPS زاویه دید عریض رطوبت داخل مقایسه با VA و TN داشته و بازار دید ذکر/شده در.مشخصات متخصص آن

 ها معمولا ۱۷۸ ۱۷۸ است پنل های VA پنل های VA دقیقا. جایگاهی میان پنل های TN و IPS دارند پنل های VA با بهره مندی از نرخ تازه سازی خوب، کنتراست عالی و عمق ته رنگ بهتر در مقایسه با مدل های TN، جایگزینی. بخاطر این پنل ها به حساب می سیلان البته باید همچنان در نظر داشت که نرخ تازه سازی و زمان پاسخگویی پنل. های TN درون کارهایی مثل گیمینگ ارجحیت دارد پنل های VA برای تماشای محتوای چند رسانه ای خواه اجرای اپلیکیشن های آفیس و تصحیح عکس و متن و به طور طاسی به. نشانی یک مانیتور مصارف عام، بهترین گزینه هستند اگرچه پنل VA زاویه دید گسترده تری در مقایسه با TN دارد، ولی با فاصله ستاندن از مرکز دید مانیتور و حرکت به پرگیر امکان پذیر است شاهد. ایجاد ابهام تو رنگ و کنتراست شمایل باشیم بخاطر برخی افراد این تیرگی چندان مشهود تراشیدن و بخاطر افراد دیگر ممکن است. به شدت:زیبنده حس و متزلزل کننده باشد کنتراست ۳۰۰۰ ۱ داخل نمایشگرهای:VA مرسوم است و.گاه کنتراست به ۵۰۰۰ ۱ نیز می رسد پنل های TN بهترین ارزش نو سازی، پنل های IPS نیکوترین زاویه دید و پنل های VA

بالاترین کنتراست را نسبت به رقبای خود دارند اکنون که با انواع پنل های LCD آشنا شدیم دو نکته ی کلیدی را:

درون. برگزینی سنخ پنل به یاد داشته باشید ۱ کنتراست بنیادی ترین فاکتور در چونی شمایل و اطمینان:پذیری یک نمایشگر است؛ اگر نمایشگری کنتراست ۳۰۰۰ ۱ داشته باشد، کیفیت:تصویری بهتر از نمونه. ای با کنتراست ۱۰۰۰ ۱ عرضه می دهد بدین ترتیب به صورت تلخیص پنل های VA بهترین کیفیت تصویر را در.

میان. این سه نوع پنل عرضه می دهد ۲ بسیاری از پنل های TN امروزی فرق فام چندانی با. پنل های IPS و VA نشان نمی دهند اگرچه اعتقاد عمومی بر آن است که دقت ته رنگ و کنتراست پنل های TN تو مقایسه با پنل های رقیب کمتر است، این گمان وجود دارد که تا حدی بااطلاع اختلاف کیفیت تصویر درون یک پنل. TN در مقایسه با IPS و VA نشوید درون بسیاری از مانیتور های گیمینگ برای اضافه سرعت. پاسخگویی از پنل های TN استفاده می شود چونی رنگ پنل داخل نمایشگر های امروزی بیشتر درون ارتباط با مقدار آن محصول است و.سنخ پنل تأثیر چندانی در ارج

محصول ندارد چه مانیتوری برای ما کم قیمت است؟ حال که با انواع مانیتورها، فناوری های نمایشگر و انفراد های کلیدی یک مانیتور آشنا شدیم، به احسان می توان به این پرسش پاسخ داد که بهینه مانتیور مصارف عام، صنف ای و گیمینگی را که.ارزان کار شما است، چگونه می قابلیت

یافت نکات پا بر جا در خرید مانیتور مصارف عام همان نعوظ که گفته شد مانیتورهای مصارف عام بخاطر مصرف های روزمره، تماشای ویدئو، مرور وب، کار با ویندوز، اجرای کند. افزار های غیرگرافیکی و آفیس نیکوترین گزینه است برای چنین کاربردهایی، داشتن مانیتوری با خصوصیات محور و به دور از فناوری. های گرانبها ارزش در ذهن اغلب کاربران است بنابراین اولین گزینه. روبیدن به سراغ مانیتورهای ارزان نرخ بازار است اما اگر به دنبال مانیتوری هستید که به انعام در ادا امور محاسباتی، مشغولیت های خانگی و کارهای گرافیکی غیرحرفه ای شما را.



یاری کند، دنباله ی این مطلب را بخوانید حتی افرادی که به متعاقب مانیتورهای معمولی می. روند کیفیت تمثال نامطلوب را بر نمی تابند نسبت کنتراست تصویر رادیکال ترین معیاری است که در چونی تصویری که از مانیتور. خویشتن دریافت می کنید، تأثیر بوسیله سزایی دارد پس از کنتراست غنای رنگ، مداقه داخل عرضه طعم جزیی ها و رزولوشن رله های بعدی را درون انتخاب یک. مانیتور مصارف عام به خود اختصاص می دهند نمایشگری که فضای رنگ جزیی گسترده ای را پوشش می دهد و به ویژه نمایشگرهای HDR، تصویری با رنگ های غنی پر حرارت و. نزدیک تر به دنیای واقعی ارائه می دهند پنل های VA کنتراستی ۳ تا. ۵ موافق پنل های IPS یا TN دارند اگر یک پنل VA و IPS را با سطح سو و معیار های کالیبراسیون همسان درون کنار یکدیگر استراحت دهیم، نمایشگر VA تو عرصه ی چونی شمایل بوسیله.

سادگی از دو پنل دیگر پیشی می گیرد اگر بیش از ۸ شایسته کردن درون روز پشت-مانیتور می نشینید،. حتماً نمایشگری عاری لرزه Flicker Free تهیه کنید این نمایشگرها داخل هر سطحی از روشنایی لرزش ندارند و تا اینکه افرادی که نسبت بوسیله نوسان شمایل حساس هستند،.از کار:با چنین مانیتورهایی ناخوشایند نخواهند حیات مقالات مرتبط فانوس های LED به برهان ترویج نور آبی با

طول موج کوتاه به چشم آسیب می رسانند موضوع دیگری که در میدان عرف یافته، فروش. مانیتور هایی با قابلیت فیلتر نور آبی است نور آبی حامل طول موج کوتاه و فرکانس فوقانی است که آن را داخل انتهای محدوده ی پرتو قابل دیدن و. تو نزدیکی پرتو ماوراء بنفش قرار می دهد گفته می شود که این تابش. تأثیرات مضری به خشکی امدن صلح و صفا و یقین افراد دارد بعضی از محققان نور آبی را برای بدن بی زیان می دانند و. فداکار برای آن مزایا و معایبی برمی شمرند گاه گفته می شود که تأثیر این نور به دلیل استفاده از گوشی همراه پیش از خواب و در فضا تاریک بیشتر است. و حرکت دورانی ی رویا را متاثر می سازد گذشته از مزایا و معایب نور آبی، بیشتر جهیز های عامل بسان ویندوز. ۱۰ حالت هایی برای کاهش تلالو آبی دارند هرچند بسیاری از مانیتور ها توان فیلتر نور آبی را در میان مشخصه های خویشتن دارند، ضرورتی. برای تجهیز مانیتور به این محدودیت بود ندارد کاهش فروغ آبی بوسیله طور ذاتی یا از قانون برخی فیلترها تمام طعم جزیی های دیگر و دقت عرضه آن ها را منفعل می سازد و ممکن است باعث پیدایش جلوه ای. غیرطبیعی تو تصاویر گرافیکی و ویدئو ها شود اگرچه کاهش سطح پرتو آبی از خستگی چشمان شما در خلال کار با کامپیوتر می کاهد، اما می. تواند کالیبراسیون رنگ نمایشگر را به هم بزند درون اولویت قرار اعطا کردن فیلتر نور آبی برای سودا یک مانیتور به هیچ اسکناس لازم نیست، ولی باتوجه بوسیله استقبال بازار از این رویه، این روزها کم مانیتوری.می توان یافت که چنین قابلیتی نداشته باشد

نکات اصلی در فروش مانیتور های صنف ای کاربران حرفه ای نیازهای اختصاص خود را دارند و نمایشگری می. خواهند که بتواند نیازهای آنان را برآورده کند برای یک عکاس، فیلمبردار، اشاعه آزما، طراح وب، آفریننده ی هنری، گرافیست حرفه ای، طراح گیم، طراح صنعت و طولانی افرادی که نیاز به کنترل دقیق اثر جزیی ها داشته باشند، مانیتوری با دقت رنگ جزیی بالا و پشتیبانی از. گستره ی رنگ وسیع تیز ابزاری ضروری است مانیتورهای IPS با برخورداری از مداقه پشته در نمایش طعم جزیی.

ها اولین گزینه ی حرفه ای ها است داخل بازار مانیتورهایی یافت می شود که از سوی شرکت سازنده. مداقه اثر جزیی بالای آن ها تأیید شده است این مانیتور ها اگرچه گرانبها تر از انواع دیگر است، اما به عنوان خریدی ارزشمند. در دنیای نمایشگرهای صنف ای نصیحت می شود اگر بوسیله دنبال مانیتوری هستید که بلافاصله پس از نصب و بدون احتیاج به کالیبراسیون اضافی، به خوبی بتوان کنار دقت رنگ های آن اتکا کرد، بهترین طرز خرید مانیتوری از پیش. کالیبره شده و با مداقه رنگ بالا است مانیتور های حرفه ای باید عاری حاجت به هرگونه کالیبراسیونی آماده به فرمان باشند؛ چرا که همه افراد نمی توانند نتایج سلیقه و مناسبی از کالیبراسیون دستی یک نمایشگر به دست آورند. و این نیازمند آزمون و خطای بسیار است درون این میان معیاری با نام Delta E وجود دارد که مقیاس تضاد در هوش بصری دو رنگ را بیان می بطی ء و. نشان دهنده ی دقت رنگ جزیی یک مانیتور است اگر داخل مشخصه های یک مانیتور معیار این پارامتر کمینه از ۲ باشد، این مانیتور.



از دیدن دقت رنگ وضعیت مطلوب تری دارد درون این میان افرادی همچنین هستند که بوسیله دنبال گزینه ای برای اعمال کالیبراسیون دلخواه و تک. رویت خود در میان مانیتور ها می گردند این افراد برای دستیابی بوسیله کالیبراسیون تک. نظر خود دو روش درون پیش رو دارند متد شروع کاربرد از OSD مانیتور. و راه دیگر کالیبراسیون نرم افزاری نمایشگر است کاربران صنف ای ممکن است مانیتورهایی تهیه کنند که اگرچه تاییدیه ی دقت رنگ ندارند، ولی هنگام کالیبراسیونی حرفه ای، بوسیله. دقتِ رنگِ مورد دیدن تولیدکنندگان نزدیک می شوند گزینه های کالیبراسیون یک مانیتور ممکن است تو برگیرنده ی دقت رنگ در گاموت های مختلف،. دماهای رنگ جزیی و منحنی های گامای متفاوت باشد مانیتورهای با گاموت های رنگی مختلف از sRGB به بالا، حرارت های رنگی از ۵ هزار تا ۷۵۰۰.کلوین و تنظیمات.پیش فرض گاما از. ۱ ۸ تا ۲ ۴ درون دسترس است مانیتور های تک مصرف برای تولید فیلم.و  محتوای ویدئویی. باید از استاندارد گامای BT 1886 پشتیبانی کنند داخل ضمن تولیدکنندگان محتوا چنانچه بیش از ۸ ساعت با نمایشگر خود امر می کنند، باید. به ظهر مانیتوری بدون از لرزش تمثال باشند البته بسیاری از مانیتور.

های امروزی این طور قابلیتی را نمایش می دهند موضوع دیگری که برای آفرینندگان هنری و تولید کنندگان محتوا در خرید. مانیتور حائز شکوه است، عمق رنگ جزیی نمایشگر است هرچه تعداد بیت های رنگ بالاتر باشد،. مانیتور در امور حرفه ای مصرف بهتری دارد صنف ای ها دست ناچیز بوسیله مانیتوری. با عمق فام طبیعی ۱۰ بیت احتیاج دارند پنل ۸ بیتی جوابگوی. برخی نیازهای گرافیست های حرفه ای نخواهد بود اگر از لحاظ بودجه در مضیقه نیستید، حتماً بوسیله.

سراغ پنلی با عمق رنگ ۱۲ بیتی بروید البته تو کنار داشتن مانیتوری با عمق اثر جزیی ۱۰ تا ۱۲ بیت که اطلاعات رنگ جزیی بسیار بیشتری را نسبت بوسیله مانیتور های معمولی پوشش می دهد، نیاز به کارت گرافیکی خواهید داشت که بتواند خروجی سیگنال ۱۰ یا ۱۲. بیتی را به سمت آن نمایشگر ارسال بطی ء بسیاری از کارت های گرافیک مخصوص مصارف.اختصاصی خروجی سیگنال محدود به ۸

 بیت دارند نکات اصلی در معامله مانیتور گیمینگ تو بازار مانیتور های گیمینگ گزینه های زیاد و اصطلاحات بازاریابی سردرگم کننده. ی فراوانی پیش روی خریداران گیمر وجود دارد در دنباله این مطلب به تجسس رادیکال ترین ویژگی هایی خواهیم صیقل که کاربران گیمر در خلال خرید یک مانیتور.

گیمینگ باید دم بیشتری صرف بررسی آن کنند برای گیمینگ رقابتی و آنلاین. سرعت داخل اولویت پارامتر های انتخاب مانیتور است سرعت به معنای نرخ تازه سازی بالای دست کم ۱۴۴ هرتزی، (کمترین میزان لگ ورودی و) حداقل. زمان پاسخگویی اندک از ۵ میلی ثانیه است این پارامتر ها شما را محدود به خرید مانیتوری. با معادل ۲۵ تا ۲۷ اینچ خواهد کرد بهای اضافه سرعت نمایشگر، کاهش چگالی پیکسلی و محدود شدن گستره ی.

 رنگ و دقت درون نمایش ته رنگ ها است اما برای گیمرهای غیرحرفه ای که بوسیله داشتن ۱۴۴ فریم در هر نفس یا تعداد فریمی بیشتر از آنچه بخاطر اجرای گویا بازی ضروری است، اهمیتی نمی دهند و تو جوهر حال مایل هستند که نمایشگر آن ها کیفیت تصویر ممتازی در پخش ویدئو و کارهای آفرینش. گرافیکی ارائه دهد، گزینه های دیگری وجود دارد برای این افراد فروش نمایشگری بزرگتر از ۳۰ اینچ و با خلل وفرج دار پیکسلی زیاد همراه با مدل.

های رنگ جزیی غنی تر متشابه HDR ارجحیت دارد حداقل نرخ تازه سازی یک مانیتور گیمینگ ایده آل باید ۷۵ هرتز و آمیخته با کمترین زمان پاسخگویی. ممکن باشد که داخل بازار یافت می شود از آنجایی که نرخ نو سازی برای گیمر ها زیادترین جلال را دارد و مانیتوری با قیمت ابتکاری سازی بالاتر، نمایش تعداد بیشتری از فریم های استخراج شده از کارت گرافیک را پوشش می دهد، بیشتر مانیتور های گیمینگ امروزی از نرخ. نو سازی بالای ۱۴۴ هرتز پشتیبانی می کند افزون کنار این حداکثر زمان پاسخگویی یک مانیتور. گیمینگ نباید از ۵ میلی ثانیه تجاوز کند صرف کردن نظر از این موارد، مانیتور های گیمینگ ارزشمندی با نرخ بدیع سازی ۶۰ هرتز همچنین در راسته وجود. دارد که رزولوشن های والاتر از 1080p دارند اگر به تعاقب مانیتوری ۶۰ هرتزی هستید و عزیمت ورزش روی آن G-را دارید، استاندارد ای انتخاب.



کنید که از G Sync یا Freesync پشتیبانی کند خراج اختلاط یک کارت گرافیک رده اوج و کاهش رزولوشن ورزش دستیابی به تعداد فریم های بیشتر است و برای پوشش نیکوترین فریم ها باید. به مانیتوری با ارزش ابتکاری سازی بالاتر مجهز شوید برخی از مانیتور ها رزولوشن محدودتری داشته و در. معاوضه از ارزش بدیع سازی بالاتری پشتیبانی می یواش مثلاً Acer Predator z35 با داشتن رزولوشن QHD که یک رزولوشن متعادل بخاطر گیمینگ است، نرخ تازه G-سازی ۲۰۰ هرتزی داشته. و از سویی به توان G Sync انویدیا مهیا است چنانچه مانیتوری سریع برای یک بازه کامل مدت خریداری می کنید، به یاد داشته باشید که عمر مفید کارت گرافیک شما بین ۱ تا ۳ سال است و ممکن است درون عناوین آینده گیم، کارت گرافیک تان یارای.

وحدت و تطبیق با توانمندی های مانیتور را نداشته باشد لگ یا تأخیر ورودی مسئله ی دیگری است که. گیمر ها تو خرید مانیتور باید بوسیله آن توجه کنند تأخیر ورودی عبارت است از مدت زمانی که مانیتور شما سرعت تشخیص خروجی ارسال شده از کارت گرافیک می کند، این همان زمانی است که برای نمایش تأثیر ناشی از فشردن یک دکمه. ی جوی استیک یا کیبورد روی نمایشگر صرف می شود مانیتورهایی که. نرخ تازه سازی بالاتری دارند، عموماً لگ ورودی کمتری دارند میزان لگ ورودی معمولاً در مشخصات یک مانیتور اعتراف نمی شود و برای احراز این عدد باید به سایت هایی همانند Displaylag.

و مطالعه های وارسته مانیتور تو فضای وب مراجعه کرد نکته ی دیگر در معامله مانیتور. گیمینگ توجه بوسیله توان های همگام سازی این G-محصولات است همان طور که گفته شد فناوری همگام ساز G Sync ‏انویدیا که با کارت های گرافیک ساخت این باهم اتحاد کردن برابری دارد و فری سینک AMD که با کارت های رادئون سازگار. است، تو بسیاری از مانیتور های گیمینگ امروزی دیده می شود هدف هر دو فناوری که اولی مبتنی بر سخت اسباب و دومی بر محور ی. نرم افزار کار می کند، کاهش انشقاق و پرش تصویر است هر G-دو فناوری باعث افزایش بهای مانیتور می شوند؛ اما معمولاً مانیتورهای G Sync که بر محور. ی یک تراش ی رقیق افزاری انجام می کنند، بهای بیشتری دارند اگر بودجه ی شما اجازه ی ابتیاع یک کارت گرافیک اقتصادی خواه میان رده را می دهد، مانیتوری با حداقل مقدار تازه سازی بخرید.

که بوسیله یکی از این دو فناوری همگام ساز مجهز شده باشد استدلال دیگری که در بیع مانیتور گیمینگ می توان داشت سخت افزاری. است که هم اینک تو کیس کامپیوتر شما جا خوش کرده است یکی از مهم. ترین قطعاتی که خرید مانیتور متاثر از آن است، کارت گرافیک است چنانچه کارت گرافیک GTX خواه RTX سری ۱۰ G-یا ۲۰. انویدیا داخل اختیار دارید، بهینه پیشنهاد خرید مانیتوری با قابلیت G Sync است آنهایی که کارت گرافیک Radeon RX. خواه Radeon Vega درون اصالت دارند، باید به قفا مانیتورهای فری سینک G-بگردند براساس اعلام انویدیا کمی از مانیتورهای فری سینک نیز قابلیت پشتیبانی از. G Sync را دارند که فهرست چنین مانیتورهایی از این لینک برازنده مشاهده است. هر دوی این فناوری ها وزن G-یکدیگر است و تفاوت چندانی داخل اجرا ندارند.

گرچه این اعتقاد بود دارد که G Sync خروجی بهتری را به نمایش. می گذارد رزولوشن مانیتور گیمینگ نیز منفعل از کارت گرافیکی است که در اصالت دارید چنانچه کارت گرافیک RTX 2080 TI خواه RTX Titan در اصالت دارید، در سودا یک مانیتور گیمینگ 4K با حداقل نرخ ابتکاری سازی ۶۰ هرتز. یواش نکنید؛ در مدت بدون داشتن این طور نمایشگری توان های کارت گرافیک شما سترون خواهد ماند چنانچه به کارت های گرافیک رده بالای GeForce خواه Radeon. دسترسی دارید خرید مانیتوری با رزولوشن QHD با مقدار تازه سازی فراز موعظه می شود چنانچه کارت گرافیکی میان رده خواه. اقتصادی در اصالت دارید، حداکثر امکان اجرای روان بازی هارا داخل رزولوشن 1080p خواهید داشت بنابراین بخاطر بازی در این رزولوشن، مانیتوری متناظر با بالاترین مقدار ابتکاری.سازی ممکن

و حتی الامکان فناوری همگام ساز متناسب با کارت گرافیک خود تمهید کنید سخن اختتام داخل این مقاله سعی شد تمامی نکات و. مواردی که برای سودا یک مانیتور برای کاربردهای انواع حائز اهمیت است، پوشش داده شود نکات و موارد اصلی را که تو این.مقاله گفته شد، تو ادامه به صورت خلاصه بخاطر جمع بندی بحث نرم کردن می کنیم. بخاطر پرهیز از هزینه های اضافی، کمال مطلوب.خود را از خرید مانیتور جدید مشخص کنید هر مانیتور محدوده ی کاربردی.مشخصی دارد هرچه رزولوشن و کنتراست مانیتور اعلی باشد، تمثال بهتری به دست می. آورید اگر رزولوشن مدنظر شما 1080p است، مانیتوری بزرگ نم از ۲۷ اینچ تهیه نکنید بهترین اندازه برای QHD بین ۲۷ تا ۲۸ اینچ است و.مانیتورهای 4K با قطع ی بزرگتر از ۲۸ اینچ امتحان ی بهتری ساختن. می کنند هرچه نرخ تازه سازی بالاتری داشته باشید، بازی گویا تری تجربه خواهید کرد.برای اجتناب از بریدگی تمثال سعی کنید مانیتوری مجهز بوسیله فناوری های همگام ساز بخرید زمان پاسخگویی.بهتر جلوگیری کننده از پدپده ی هاله زایی و تاری تصاویر درون حرکت کندرو می شود عمق رنگ بیشتر مانیتور باعث بازتولید رنگ های متجاوز بیشتر نسبت بوسیله حالت عادی.می شود و از طرفی از ایجاد پدیده ی جدایش طیف رنگی. جلوگیری می کند پنل های VA زیادترین کیفیت شمایل را برای پوشش چندرسانه ای دارند پنل های IPS نیکوترین زاویه دید و مداقه رنگ را برای کاربردهای حرفه ای داشته و پنل های.

TN با:داشتن بالاترین نرخ ابتکاری سازی و زمان پاسخگویی بهترین گزینه برای گیمینگ هستند بیشتر بخوانید گوشی Mi Note 10 شیائومی با پنل OLED ساخت Visionox نمایش شدتعداد بازی های سرویس اپل آرکید به عدد ۱۰۰ رسیدریزر جانگل کت شناساندن شد؛ گیم پد ۱۰۰ دلاری برای گوشی های هوشمندآیفون 2020 به پردازنده پنج نانومتری
قطعا شما هم فیلمی که چند سال قبل مشاهده کرده اید، هنوزهم به یاد دارید؛ اما مطالبی که از روی کتاب مطالعه می کنید، داخل مدت زمان کوتاهی از ذهنتان بیرون می شود. اینجا است که نقش پرورش شهودی پررنگ پر حرارت می شود.



در سال ۱۳۹۰، مؤسسه ی دست افزار آخر با هدف ارائه ی جدیدترین استیل آموزش کنکور و حذف روش های کلاسیک با مدیریت عبدالرضا منتظری، مدرس باسابقه و نامی کنکور، تأسیس شد. در مؤسسه ی حرف آخر، فراگیری به سبکی کاملا متفاوت دراختیار بینش آموزان صبر می گیرید و مبنای اساسی آن استعمال از حافظه ی بلندمدت تصویری و استفاده از الگوسازی در آموزش است. برای تحصیل دروس مختلف از برترین استادان کنکور استفاده شده است و حرف عاقبت سبکی کاملا متفاوت با سایر منابع دراختیار کنکوری ها قرار می دهد.خرید با تنزل و تحفه از فروشگاه حرف اختتام

مؤسسه ی دست افزار خاتمه بخاطر لفافه های ریاضی و تجربی فیلم های آموزشی باکیفیت و مفهوم محور پرونده کرده است. استادان دست افزار ته زمان بسیاری را صرف کردن پیدایش انیمیشن های جذاب با استفاده از نرم ابزار های تخصصی کرده اند که نتیجه ی این تلاش ها یادگیری آسان مطالب بخاطر داوطلبان کنکوری است. حرف آخر، تنها مؤسسه ی آموزشی کنکور است که تمام دروس را با انیمیشن های منحصربه فرد آموزش می دهد. این یادداشت در اخبار شبکه دو و شبکه وقوف همچنین پیش از این منتشر شده بود. آموزش پویانمایی مختص به چند درس خاص نیست؛ بلکه در تمامی دروس موجود درون فروشگاه حرف اختتام این نوع از آموزش کاملا به چشم می خورد. فروشگاه حرف انتها به قصد خرید آنلاین محصولات کنکوری راه اندازی شده و تنها با چند کلیک می توانید خریدی مطمئن را امتحان کنید.چرا علم آموزان طایفه جدید حرف اختتام را انتخاب می کنند؟

منظور از جدیدترین تکنولوژی آموزشی بوسیله کارگیری نیمکره ی راست مغز با استعمال از شهودی سازی است. انفراد که از روش های عادی در آموزش استعمال کند، مطالب وارد نیمکره ی چپ مغز خواهد شد که مدت زمان ماندگاری مطالب در این تقدیر زیاد کوتاه است؛ اما هنگامی که تدریس بوسیله صورت شهودی عمل شود، مطالب مستقیما وارد نیمکره ی راست عدد با ماندگاری چندبرابر خواهد شد. بوسیله عنوان مثال، در شیمی دست افزار ته داخل جزء ساختار اتم با استفاده از انیمیشن وارد اتم خواهید شد و تمامی مفاهیم مرتبط را یاد خواهید گرفت؛ یعنی امکان فراموشی مطالب با شیمی دست افزار فرجام بسیار اندک است.

بهینه شیوه ی آموزش حیاتی ترین درس کنکور؛ زیست شناسی

زیست شناسی درسی است که اگر تو کنکور به خوبی به آن پاسخ داده شود، می تواند سرنوشت داوطلب را تغییر دهد. با استفاده از روش های معمولی، داوطلب باید مدت زمان فراوانی را صرف یادگیری زیست شناسی کند و برای رسیدن بوسیله درصد بالا همچنین باید دوره های مرور و یادگیری فراوانی درون برنامه قرار داشته باشد؛ اما در حرف آخر برای درس زیست شناسی از چهار لایه استعمال می شود و یک مرحله مطالعه ی زیست دست افزار آخر، معادل است با چندین بار مطالعه ی زیست از روی تاریخچه های قطور و این یعنی صرفه جویی درون زمان.

در آموزش زیست دست افزار آخر از صدها انیمیشن استفاده شده است که سختی یادگیری هر مفهوم را به حداقل کاهش می دهد و به سادگی نامزد می تواند مفاهیم را به جای حفظ کردن لمس کند. در روش های کلاسیک آموزشی، استعمال از فرمول متداول بوده است؛ اما در تدریس های حرف آخر، فرمول ها به حداقل رسیده است و داوطلب به حفظ کردن فرمول های مفرط نیازی ندارد؛ چراکه تمام مطالب در قالب سرمشق بوسیله او آموزش داده می شود.

در درود الگو باید گفت الگو مشابه سلطان ­کلید است. همان سیاق که تمامی قفل ها با مصرف از شاه­ کلید باز خواهد شد، با استفاده از سرمشق همچنین می نبوغ تمامی سؤالات هر مبحث را پاسخ رحم. تفاوت اصلی فرمول با سرمشق این است که با استعمال از فرمول می قابلیت ظرفیت محدودی از سؤالات را حل کرد؛ اما با کاربرد ی الگوهایی که تو دست افزار آخر آموزش داده می شود، می قابلیت تمامی سؤالات مربوط به آن مبحث را بدون استثنا پاسخ رحم.

از الگوهایی که در حرف آخر استفاده می شود، می توان به سرمشق V-T اشاره کرد. همه ی داوطلبان کنکوری با فصل لول شناسی و فرمول های فراوان آن آشنایی دارند؛ اما درون حرف آخر این منفصل بدون هیچگاه فرمولی آموزش داده می شود و تمامی سؤالات ۱۰ سال اخیر کنکور نیز فقط با یک الگو و بدون فرمول تحلیل و بررسی می شود. استثنا از مناظره آموزش در حرف سرانجام ، بحث مشاوره نیز مطرح است؛ به طوری که داوطلبانی که با حرف اختتام پیش می روند، با کاربرد از برنامه ۱۰۰۰ ساعته دست افزار سرانجام در چهار بایگانی تمامی دروس را خواهند بست.

برای ارتباط با مشاوران دفتر مرکزی حرف خاتمه می توانید با شماره های پایین تر تماس بگیرید:

۰۲۱-۶۶۵۷۶۱۸۲

۰۲۱-۶۶۵۷۶۳۷۱

۰۲۱-۶۶۵۶۶۶۲۳بیشتر بخوانید:مشکلات دانش آموزان بخاطر خرید تاریخچه تستی و اسلوب حل آن از نگاه سایت چی بخونمرونمایی مانیتور منحنی ۳۴ اینچی برند مسترتک در ایرانکاربرد کند اسباب CRM پیام گستر در مدیریت ربط با خریدار چیست؟مشکلات کاربران هنگام ابتیاع ارز دیجیتال و وضع حل آن از نگاه کوین نیککسب درآمد درون منزل با کمک وسیله جوجه کشی گروه صنعتی اسکندری
به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، در این بازی تیم ذوب آهن درون همان ثانیه های اول بازی روی تعلل مدافعان ماشین سازی صاحب موقعیت خوبی شد و امیر ارسلان مطهری با ضربه ای متین گل نخست را به علیه رساند.

در نیم دوم ورزش ماشین سازی تو کمینه از ۱۰ دقیقه طوفانی بوسیله طرز انداخت و موفق شد سرنوشت ورزش را به وضع ای دیگر نما بزند. مقدمه درون دقیقه ۸۵ روی یک ضربه ایستگاهی توپ روی درب ذوب آهن ارسال شد و تهی سازی معیوب معراج اسماعیلی دروازه بان میهمان باعث شد تا ادواردو دوسانتوس مهاجم برزیلی سامان سازی درب هماورد را باز نرم.

پس ازآن از این تراب آل کثیر می توانست گل دوم را برای یاران خطیبی بوسیله میوه برساند اما ضربه او توسط سنگر بان ذوب آهن خالی کردن شد. ماشین سازی درون ادامه حملات دامنه دارش در دقیقه ۹۲ صاحب یک ضربه ایستگاهی دیگر شد که محکم اسلامی خواه توپ را روی درب فرستاد و احمد زنده روح با یک ضربه سر گل دوم را بوسیله ثمر رساند.

سامان سازی با این پیروزی در لیگ برتر دوازده امتیازی شد و سومین ورزش بدون باختش را پشت طریق گذاشت. این تیم در بازی هفته نهم نیز موفق شده بود در ورزشگاه آزادی پرسپولیس را متوقف بطی ء. عید گل شاگردان استراماچونی | تراکتور به سپاهان هم باختن
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا سازمان مستمری اشتراکی ناجا در اطلاعیه ای اعلام کرد: «کلیه مشمولان فارغ التحصیل مقاطع کاردانی، دیپلم و زیردیپلم که تجهیزات آماده بوسیله خدمت به کتاب ۱۹ آبان ماه سال ۹۸ گرفتن کرده اند، می بایست با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی نماینده ۱۰ ، برگ شناساندن نامه مشمولان به مراکز آموزش را دریافت و طبق مفروضات مندرج در آن اقدام کنند.»

در ادامه این اطلاعیه آمده است: «مشمولان بی حرکت تهران ارشد غصه می بایست ساعت ۶ بامداد روز یک شنبه (۱۹ آبان ماه) و مشمولان ساکن سایر استان ها نیز ساعت ۷ بامداد کتاب ذکرشده، در نگرش و مراکزی که در برگ معرفی روزنامه مشمولان بوسیله مراکز آموزش نیروهای مسلح اطلاع دادن شده حضور یابند تا به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.»

بنا پهلو این گزارش، عدم حضور به موقع داخل زمان و محل های تعیین شده، غیبت محسوب می شود و برابر ماده ۵۸ عادت خدمت وظیفه عمومی، محرومیت های مدنی را برای آنان در پهلو خواهد داشت.

به گزارش گیرایی خبری پلیس، متقاضیان درون عارض نیاز به اطلاعات بیشتر می توانند از طریق گیرایی اطلاع رسانی موسسه بوسیله نشانی http: //www. vazifeh. police. ir، سامانه تلفن گویا بوسیله عده ۰۹۶۴۸۰ یا کانال دایره در پیام رسان سروش بوسیله نشانی sarbazvazifeh@ از آخرین اخبار شروع شوند.
ایسنا نوشت: کوروش امیری نیا کمک پروگرام ریزی متوسطه دفتر تالیف تاریخ های درسی ابتدایی و متوسطه عملی تو پاسخ بوسیله مواردی که در فداکار خبرگزاری ها و فضای مجازی نسبت به کتاب های درسی فارسی پیرامون دوم متوسطه مطرح شده است، گفت: کتاب درسی بوسیله عنوان یکی از اجزاء مهم بسته آموزشی در فرآیندی شمار شده و متناسب با منطق اسناد بالادستی از جمله مدرک برنامه درسی ملی و راهنمای برنامه درسی مملکت تربیت و یادگیری با تأیید استادان و صاحب نظران شورای دستور کار ریزی درسی و اعتباربخشی توسط تعداد یدکی از استادان و دبیران سراسر کشور تهیه و تدوین می شود. درون این راستا تاریخچه های درسی فارسی حوالی دوم متوسطه نیز از سال ۱۳۹۵ همسو با برنامه درسی ملی، نو نگاشت بوده و داخل سه گانه سال گذشته متنی از این کتب حذف نشده است. آشنایی با سازمان استیناف و برنامه ریزی آموزشی

امیری نیا یادآور شد: در تولید تاریخچه های جدید و نو نگاشت گرداگرد دوم متوسطه، بنیانی ترین اصل، احترام گذاردن خواسته ها و انتظارات سند برنامه درسی ملی بوده است و همین کار علت شده تا تاریخ های جدید ساختار و محتوایی متفاوت از تاریخ های سابق داشته باشند. بنابراین تاریخچه های قبلی از مهر ۱۳۹۵ در مدارس درس نمی شود و تمامی موارد تذکر شده توسط ادیب از کتاب های مربوطه حذف نشده بلکه مربوط به کتاب های قبل از سال ۱۳۹۵ است. شورای برنامه ریزی درسی و گروه تألیف سعی کرده است تا وزن امکان از متون تاریخچه های درسی رمان ۴۰ سال گذشته در قیافه تناسب با اهداف و سرفصل های تاریخچه های متاخر استفاده کند. با نگاهی بوسیله تاریخ کتاب های درسی به عطا می نبوغ فهمید که در گذر زمان، محتوای کتاب های درسی با توجه به ضرورت های مختلف آموزشی، اجتماعی و فرهنگی اصلاح و بازنگری شده و تغییر یافته است.

معاون دستور کار ریزی متوسطه دفتر تالیف تاریخ های درسی ابتدایی و متوسطه عملی افزود: در انتخاب شاعران و نویسندگان عنصر بر انطباق متون نظم و نثر با موضوع و اهداف برنامه درسی زبان و ادبیات، مراعات سیر زمانی (گذشته و امروز) و پرهیز از متون دارای پندار های انگیزه دار و ... است. بنابراین تاریخچه درسی جایی برای معرفی اندیشه های اشخاص اختصاص نیست که منتهی به سهم خواهی فرد خواه افراد باشد. متن دروس با نمره شورای برنامه ریزی درسی، نتایج ارزشیابی پایانی و مکاتبات دبیران داخل طی چند سال یک کود حذف، سازش خواه افزوده می شود.

وی یادآور شد: از آنجا که هر تحولی در حوزه آموزشی به ویژه اصطلاح و ادبیات فارسی، مستلزم آشنایی با فلسفه آن و تعدیل شیوه های قبلی در تدریس است، لذا غریزی است فدایی از همکاران با ابهامات، پرسش ها و چالش های انتزاعی و نظری مواجه شوند. از این افراد به اختصاص فعالان عرصه کنکور درخواست می شود آموزه های جدید این حوزه یادگیری را با مراجعه به پیشگفتار کتاب ها و راهنمای معلم معاینه کنند تا بیشتر و بهتر در جریان چرایی تغییرات کتاب های فارسی حوالی متوسطه راحتی بگیرند.

امیری نیا در ادامه شیوه عرضه مباحث آموزشی پرداخت و پیش روی کرد: شیوه ارائه مباحث آموزشی بر اساس منطق پروگرام درسی، مهارتی و کاربردی بوده و هدف واقعی در این رویکرد تسهیل فرآیند آموزش، یادگیری، درس غلبه تحلیل، توانایی تولید متن و توانایی دوست و به کارگیری علوم ادبی در بررسی متون ادبی است. بنابراین مباحثی مثل شعر، داستان، حکایت، دستور و آرایه های ادبی به شکلی تازه تو ساختار کتاب ها مطرح شده است.

معاون دستور کار ریزی متوسطه دکه تالیف کتاب های درسی ابتدایی و متوسطه نظریه در فرجام متذکر شد که از استادان و صاحب نظران طلبیدن می شود قبل از هر نقد و نظریه در خصوص ساختار و محتوای کتاب های فارسی بوسیله راهنمای معلم تاریخ های کلمه و ادبیات فارسی گرداگرد مبدا و دوم متوسطه رجوع کنند تا از سرفصل ها و موضوعات مصوب پروگرام آگاهی داشته باشند. هر متنی که در تاریخ آمده منطبق پهلو منطق برنامه درسی بوده است. تشریح یک مؤلف کتاب درسی درباره حذفیات تاریخچه ها

محمدرضا سنگری که داخل تألیف کتاب های درسی باهم اتحاد کردن داشته است، درباره تغییرات و حذفیاتی که داخل کتاب های درسی داستان فارسی ائتلاف می افتد، تشریح عدل.

این نویسنده، پژوهشگر و مؤلف تاریخ های درسی زبان و ادبیات فارسی در اثر انتشار فهرستی با نشانی «حذفیات تاریخ های درسی شعر فارسی» که تو فضای رمزی دست به دست می شود و از حذف رمان و داستان هایی از ادبیات کلاسیک و معاصر و جایگزینی متن ها و نام هایی دیگر حکایت دارد و البته راه اندازی پژوهش و برنامه ریزی آموزشی امروز به این موضوع واکنش نشان رحم و اعلام کرد درون سه گانه سال گذشته متنی از کتاب های فارسی حذف نشده است، اظهار کرد: من در دوروبر ای تو تألیف کتاب های درسی بوده ام، اما بعدها ربط من کمرنگ برنده بوده است. گاه تصمیم گیری های بعد اینده ای می شد که در این تصمیم گیری ها چندان نقشی نداشتم.

او افزود: من نزدیک به ۱۵ سال است که دیگر مسئول دسته رمان سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی نیستم. فقط گاهی مرا در تیم تألیف دعوت می کردند و من هم با دوستان دسته باهم اتحاد کردن و همفکری داشتم. این که به چه دلیل درسی را برداشته اند و یا چرا درسی افزوده شده و یا این که تغییراتی ساختن شده، مسئول گروه رمان سازمان پژوهش و دستور کار ریزی آموزشی بهتر می توانند توضیح دهند و هر توضیحی که من بدهم مقدور است تشریح نادرست یا ناقصی باشد.

سنگری در توضیح چرایی حذف خواه اضافه شدن متن ها بوسیله کتاب های درسی ادبیات فارسی، گفت: گاهی افرادی در حذفیاتی که وجود دارد بزرگ نمایی می کنند. آن ها معمولا با واقعیت های تاریخ های درسی آشنا نیستند. گاهی اوقات فدایی از حذف ها پیشنهاد خویشتن دبیران است زیرا معمولا از آن ها نظرسنجی و نظرخواهی می کنند، یا دبیران نقدهایی می فرستند که باعث می شود درسی حذف یا درس دیگری تکثیر شود. این طور تراشیدن که ما تصور کنیم هر درسی را هر کس و هر ثانیه که دلش خواست می تواند حذف یواش و خواه فراگیری دیگری را بااطلاع کتاب های درسی کند و یا اسایش آن را بردارد. آن جا شورایی حیات دارد که اعضایش درباره درس ها دیدن می دهند و آن ها را مطالعه می کنند.

او با بیان این که شاید یک از دلایل حذف ها التماس دبیران باشد، خاطرنشان کرد: امکان پذیر است دبیران بگویند فلان تدریس هیچگاه تناسبی ندارد و زیبنده پرورش زدودن و یا درس بهتری وجود دارد که می تواند جایگزین آن شود خواه کودک ها از فلان تدریس لذتی نمی برند. پس صرفا این که این درس بخاطر فلان شخصیت است که متعلق بوسیله جناح این طرف است یا آن طرف یا بوسیله چهره های قبل از انقلاب برمی گردد، در تألیف کتاب های درسی مطرح نیست. حال مقدور است فداکار نسبت به آن حساسیت بوسیله خرج بدهند که مثلا این داستان چون برای غلامحسین ساعدی بوده و یا این شعر چون برای اخوان خواه برای فلان کس بوده شما حذف کرده اید و در واقع دارید مخالف می کنید خواه هر انگاره دیگری، معتمد نیست.

این مؤلف کتاب های درسی سپس پیش روی کرد: تاریخ های درسی پشتوانه دارد و حداقل چندین کلکسیون درباره آن ها فکر و مناقشه و تجسس و سپس از معلمان نظرخواهی می کنند. پیش از این که کتاب چاپ شود آن را در سایت می گذارند و معلمان آن را می بینند. موسسه همچنین بازخورد آن را می بیند. امکان پذیر است چند معلم گفته باشند این درس، تدریس مناسبی حلق. حتی ممکن است از یک شخصیت انقلاب درسی حذف شود، اصلا این نعوظ حلق که خدای نخواسته از سر مشاجره با ارج های انقلاب باشد؛ بلکه دبیران به این مولود رسیده اند که این درس، درس مناسبی نیست. گاهی وقت ها تیمار خواهندگانی هستند که متقاضی مطرح شدن در تاریخ های درسی هستند، گاهی درسی متناسب با این خواسته ها بیدار تاریخ درسی می شود، اما بعد فاحش می شود که این فراگیری بی شمار غصه کم قیمت نبوده و عکس العمل دبیران را تو پی داشته است. من موارد بسیار این چنینی دیده ام. گاهی دبیرانی ما را دیده و گفته اند «تو را به خدا این پرورش را بردارید در برابر تک طالع صغیر ها نیست»، در حالی که ممکن است این تدریس برای یک شخص نام آور و نویسنده مشهور باشد اما مورد دلبستگی بینش آموز نباشد، آن دم آن پرورش معاوضه می شود. آن نفس کسانی می آیند و بدون این که عقبه این سرگذشت را بدانند، برخوردهای این طوری می کنند.
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ای اس پی ان، از متراکم ستارگان تیمی که پنج عزل اخیر را قهرمان نشست باختر شد و سه انفصال هم بوسیله مقام قهرمانی NBA رسید، فقط استف کری و دریماند گرین مانده بودند؛ کوین دورانت پایان مفارقت پیش گلدن استیت وریرز را به نشانه بروکلین نتس ترک کرد، کلی تامپسن مصدوم و خانه نشین شد و زمان حال بخت به کری رسیده تا دست کم چند ماه دست سرمربی استیو کر را در غشا جوز بگذارد.

ورزش سلحشوران گلدن استیت با خورشیدهای فینیکس به دقایق نخستین شقه دوم فصیح بود که کری داخل یک حرکت جانب زنبیل فینیکس سانز با دست روی زمین افتاد. آرون بینز، بازیکن غول جسم استرالیایی هم با از مشت دادن اعتدال تمام حد بدن خود را روی فوق ستاره وریرز انداخت تا یک اتفاق بسیار ردی لباس بگیرد؛ رخدادی که برای دوستداران بسکتبال بوسیله خاص هواداران گلدن استیت یک ضغطه تمام عیار آن هم داخل آغاز گسستگی تازه ان بی ای است.

کری تا آن زمان عزب ۹ امتیاز محزون وجود و ناچار شد زمین بازی را ترک کند. آزمایش های پس از بازی غم نشان داد عظم مشت چپ او شکسته و باتجربه ترین بازیکن گلدن استیت و یکی از بهترین سه زوجه های تاریخچه با ۳۱ سال سن پس از ایفا جراحی باید چند ماه پرگیر نقاهت را بگذراند. استیو کر که این مفارقت یک آویشن بالغ در جوانمردی دارد، شاید حتی نتواند بوسیله رسیدن به مرحله پلی آف فکر کند و اولویت می دهد توان خود را بخاطر فصل آینده و آماده شدن کری و تامپسن بگذارد.

گلدن استیت این بازی را ۱۲۱ بوسیله ۱۱۰ به فینیکس سانز باخت تا با سه گانه باخت و یک سرما درون رده ۱۱ کنفرانس مغرب بایستد. در دیگر ورزش های بامداد پنجشنبه یوتا جز ۱۱۰ به ۹۶ لس آنجلس کلیپرز را برد، ساکرامنتو کینگز ۱۱۸ به ۱۱۱ به شارلوت هورنتس باخت تا یکی از دو تیم بدون برد این فصل باشد، پورتلند تریل بلیزرز ۱۰۲ به ۹۹ اوکلاهماسیتی تاندر را پشت سر گذاشت، کلیولند کاوالیرز ۱۱۷ به ۱۱۱ شیکاگو بولز را از پیش برداشت و اورلاندو مجیک ۹۵ به ۸۳ نیویورک نیکس را برد.

بازی بوستن سلتیکس با میلواکی باکس با نتیجه ۱۱۶ به ۱۰۵ به صرفه بوستنی ها پایان یافت و تورنتو رپترز، پیروز فصل گذشته با حاصل ۱۲۵ بوسیله ۱۱۳ دیترویت پیستونز را سرما. فیلادلفیا سونتی سیکسرز تیمار که به خشکی امدن سن آنتونیو اسپرز یکی از دو تیم بدون شکست این فصل است، ۱۱۷ به ۹۵ مینه سوتا تیمبرولوز را انقراض داد. نکته مهم این ورزش درگیری شدید و کتک کاری کارل-آنتونی تاونز از مینه سوتا با جوئل امبید، ستاره غول تن فیلادلفیا حیات که به اخراج هر دو انجامید.

پرگل ترین بازی این فصل غم در واشنگتن بین دو تیم واشنگتن ویزاردز و هیوستن راکتس ادا شد. داخل این بازی اضطراب انگیز و زیبا، ۳۱۸ امتیاز در سبدها رویید که سهم هیوستن یکی بیش از واشنگتن بود. آنچه در پایان بازی روی تابلوی امتیازها نقش بست، ۱۵۹ مقابل نام راکتس و ۱۵۸ پیاده شدن اشتهار ویزاردز بود. جیمز هاردن مقلب به آقای ریش ۵۹ تشخیص گرفت و بردلی بیل با ۴۶ امتیاز پاسخ او را قسط.

راسل وستبروک که این مفارقت از اکلاهماسیتی به هیوستن آمده، داخل آویشن بدیع حزن دست از عادت قدیمی خویشتن برنداشته و همچنان تریپل دابل ثبت می نرم. ۱۷ امتیاز، ۱۰ ریباند و ۱۲ مراعات گل درون این ورزش به صیت وستبروک تالیف شد که یکی از نکات شگفت انگیز آن داشتن ۴۳ پرتاب سه امتیازی چیره بود؛ ۲۳ پرتاب بخاطر هیوستن و ۲۰ پرتاب بخاطر واشنگتن. از این نظر هم یک رکورد جالب در ان بی ای ثبت شد.
فریم ورک کاتالیست اپل فناوری نوپایی به حساب می آید و هنوز در اول مسیرش قرار دارد. درواقع، بسیاری از سازندگان اپلیکیشن ها گفته اند هنوز نمی توان روی کاتالیست به عنوان پلتفرمی حرفه ای حساب بازکرد. در همین زمینه، اپل اعلام کرده است به بازخوردهای توسعه دهندگانش شنوایی فرامی دهد و با عبور زمان تغییرات مهمی روی کاتالیست اعمال می نرم.

کاتالیست که اپل هنگام معرفی کردن از آن به عنوان «پروژه ای چندلایه» یاد کرد، پلتفرم خاصی است که امکان پورت کردن اپلیکیشن های آیپد را بوسیله مک فراهم می نرم. درواقع، توسعه دهندگان می توانند ازطریق جهش زدن چک باکسی در ابزار ایکس کد (Xcode)، خروجی نسخه ی مک را از اپلیکیشن خود بگیرند.

ناگفته نماند ایکس کد محیط ترقی ی مجتمعی است که به توسعه دهندگان امکان می دهد بخاطر تمامی پلتفرم های اپل ازجمله iOS،iPadOS،macOS،watchOSو tvOS اپلیکیشن تولید کنند. اپلیکیشنی که ازطریق کاتالیست برای مک تولید می شود، کاملا بهنیه نشده است و باید تغییراتی روی آن اعمال شود. در حال حاضر، بوسیله غیر از توییتر و GoodNotes و JIRA اپلیکیشن محبوب دیگری ازطریق کاتالیست بوسیله مک آورده نشده است. 

مقاله ی مرتبط:وارسی عمیق کاتالیست؛ آینده درنگ افزارهای مک چگونه خواهد بود؟

گرچه استفاده از کاتالیست به نعوظ کلی امر سهل ای به شمار می آید، گروهی از سازندگان مدعی شده اند مشکلات و پیچیدگی هایی درون کاتالیست دیده می شود. سازندگان اپلیکیشن ها اعلام کرده اند کاتالیست در نسخه ی بتای مک OS کاتالینا با مشکلات مهمی دست و پنجه نرم می کرده است. مشکلاتی بسان APIهای ناقص و دردسترس نبودن برخی از توان ها باعث شده بودند استعمال از کاتالیست طرز کار چندان راحت و لذت بخش نباشد. 

یکی از مشکلات مهم کاتالیست این است که درون اپلیکیشن های تولیدشده ازطریق آن، جهیز پرداخت داخل پروگرام ای کار نمی بطی ء. درواقع، اپلیکیشنی را فرض کنید که روی iPadOS جهیز صیقل داخل دستور کار ای دارد و برای این فرمان مستقیما بوسیله اپ استور وصل می شود. سازندگان این اپلیکیشن ها می گویند با پورت کردن آن ها بوسیله مک، سیستم پرداخت درون برنامه ای غیرفعال می شود؛ زیرا اپلیکیشن نمی تواند با فروشگاه مک ارتباط برقرار کند. به عبارت دیگر، گرچه هر دو این اپلیکیشن ها با اتکا بر یک کد ذات نوشته شده اند، هنوزهم تفاوت هایی با یکدیگر دارند. این یعنی اگر اپلیکیشن مذکور اپلیکیشنی پولی باشد، کاربر باید طی استفاده از آن روی مک، مکرر این اپلیکیشن را بخرد.

ناگفته نماند برخلاف تخیل بسیاری از کاربران، کاتالیست پلتفرم زیاد جدیدی بوسیله شمار نمی آید و سال ها است اخباری درباره اش می شنویم. اپل داخل مک OS موهاوی، اپلیکیشن های خاصی قرار داده حیات که ازطریق نسخه ی اولیه ی کاتالیست تولید شده بودند. شایان ذکر است در ابتدا از کاتالیست به عنوان پروژ ه ی Marzipan یاد می شد. 



اپل می گوید کاتالیست شمار اپلیکیشن های سیستم عامل مک OS را بوسیله میزان درخوتوجهی تکثیر خواهد قسط و باعث اعمال بهبودهایی در اپلیکیشن های آیپد خواهد شد. با این حال، نباید فراموش کنید کاتالیست فعلا ماه های آغازین تولدش را سپری می یواش و تو ابتدای مسیرش فراغت دارد. 

آمار علامت می دهد جریان استفاده ی توسعه دهندگان اپل از کاتالیست بوسیله کُندی پیگیری می شود. اعمال بهبودهایی برای بهینه ترشدن کاتالیست می تواند توسعه دهندگان بیشتری را به سمت این پلتفرم ویژه بکشاند تا آن ها ازطریق کاتالیست، اپلیکیشن های آیپد را برای مک منتشر کنند. اپل به انعام از این موضوع هوشیار است و درون اطلاعیه ی جدیدی که به صورت اختصاصی دراختیار رسانه ی سی نت قرار داده، می گوید برای موفقیت کاتالیست مشت بوسیله هر کاری می زند. تاد بنجامین، مدیر بازاریابی محصول macOS اپل، درون اطلاعیه ی متاخر می گوید:چشم انداز ما برای Mac Catalyst متصل این حیات کاری کنیم استفاده از آن برای تمامی سازندگان اپلیکیشن های آیپد صرف نظر از اینکه سازندگانی بزرگ یا کوچک باشند، حکم ساده ای به احصائیه بیاید و آن ها بتوانند به فراغت اپلیکیشن هایشان را به مک پورت کنند. کاتالیست به سازندگان اپلیکیشن ها امکان می دهد ازطریق یک تیم توسعه و یک کد منبع، نسخه ی متاخر اپلیکیشنشان را بسازند و به کدنویسی متاخر نیازی نباشد. همچنین، Mac Catalyst به سازندگان اپلیکیشن های آیپد امکان می دهد چند قدم از بقیه جلوتر باشند. درضمن، بوسیله بسیاری از سازندگان فرصت جدیدی می دهد تا با اتکا به آن، بیشتر از قبل مسبوق دنیای مک شوند. کاتالیست نه تنها ابزاری ممتاز برای سازندگان است؛ بلکه بخاطر کاربران مک هم ابزار بسیار مناسبی بوسیله حساب می آید. بوسیله لطف کاتالیست، کاربران مک می توانند به کلکسیون ی جدیدی از اپلیکیشن های متعلق به اکوسیستم پرجنب و جوش آیپد دسترسی مشخص کنند و از مزیت های متنوع آن ها بهره بگیرند.

میزان متعهدبودن اپل بوسیله کاتالیست، زیاد بیشتر از آن است که به نظر می رسد و صرفا بوسیله پورت کردن اپلیکیشن های آیپد بوسیله مک تلخیص نمی شود. اپل از زمان اعلام رسمی نام کاتالیست در کنفرانس WWDC 2019 سعی کرده است همواره به بازخوردهای سازندگان گوش نرم و تو راستای دیدگاه آن ها، تغییراتی در کاتالیست اعمال کند تا میزان کاربردی بودن آن بوسیله ممارست زمان بیشتر از قبل شود.

تاد بنجامین درادامه ی صحبت هایش می گوید: بسیاری از سازندگانی که به استفاده از کاتالیست روی آوردند، بدوی بار بود اپلیکیشنی بخاطر این پلتفرم تولید می کردند و سابقه ای دراین اساس نداشتند. دستاوردهای این سازنده ها در مدت کوتاهی از آغازبه کار کاتالیست شگفت انگیز بوده است. ما از سازندگانی که از مبدا دست خط کاتالیست با آن همراه شده اند، چیزهای بسیار اضافی یاد می گیریم. درضمن، در حال تدارک منابع برای این سازندگان و پشتیبانی بیشتر از آن ها هستیم تا کمک کنیم تجربه های شگفت انگیز یدکی ازطریق مک کاتالیست روی جهیز عامل مک خلق کنند.

رسانه ی سی نت درون گزارش جدیدی که در این باره منتشر کرده، با فداکار از توسعه دهندگانی مصاحبه کرده است که بوسیله استفاده از کاتالیست روی آورده اند. بیشتر این توسعه دهندگان حرف های پیشین خود را تکرار می کنند و مدعی اند کاتالیست نبوغ های بسیار زیادی دارد؛ ولی هنوز داخل ابتدای مسیرش است و باید به نرم کردن زمان بهتر شود.

کاتالیست به سازندگان اپلیکیشن های iOS امکان می دهد با انتخاب گزینه ای متاخر در Xcode، به رخساره خودکار نسخه ی مک اپلیکیشن خودشان را تولید کنند. اپلیکیشنی که از این طریق به صورت خودکار به فرمت سیستم عامل مک درمی آید، برای این سیستم عامل بهنیه سازی نشده است و مشکلاتی درون آن دیده می شود؛ بنابراین، سازنده باید بهنیه سازی های خاصی درون آن اعمال یواش. اپل مدت ها پیش تو سال ۲۰۱۸ نسخه ی مک اپلیکیشن های News ،Stocks ،Home و Voice Memos را از همین روال منتشر کرد و درادامه درون سیستم عامل مک OS کاتالینا، بهبودهایی برای بهنیه شدن این اپلیکیشن ها اعمال کرد.



جیک آندروود، از اعضای شرکت Moleskine Digital Studio، سپتامبر گذشته در گفت و گو با رسانه ی اپل اینسایدر گفته بود: اپل به اسلوب ای کاتالیست را رونمایی کرد که بوسیله دیدن می رسید کارکردن با آن صرفا به پریدن زدن درون سیلی باکس محدود می شود و تا همین حد سهل است. این گفته از جوانب زیادی لب دارد. پس از برگزاری کنفرانس WWDC 2019، بوسیله دفتر کارمان بازگشتیم و جک باکس سابق الذکر را تشنج زدیم و دیدیم که با این حکم چه اتفاقی می افتد. 

آندروود حرف هایش را این متد ادامه می دهد: کاتالیست بسیاری از موانع موجود را برمی دارد تا بتوان به روشی متجاوز قدرتمند برای تولید اپلیکیشن های مک دست پیدا کرد. مقدور است اپلیکیشن های دیگری هم بود داشته باشند که از پسِ عمل این کار بربیایند؛ ولی می خواهیم بهترین امتحان ی مقدور را از اپلیکیشن هایی همانند Timepage خواه Actions روی رایانه های دسکتاپ به ارمغان بیاوریم.

پانتوس اکسلسون، یکی دیگر از افراد فعال در مملکت ی ساخت اپلیکیشن، در همان زمان تو مصاحبه ای با رسانه ی سی نت گفته حیات: «اولیه قدم تیک زدن چک باکس است. با ارتکاب این کار، چیزی به دست خواهید آورد که واقعا امکان استعمال کردن از آن بود دارد. سپس، می توانید فراتر از این فقره بروید و هرچه می خواهید روی اپلیکیشنتان ثانیه بگذارید تا آن را بهینه سازی و تجربه ای عالی روی رایانه های دسکتاپ حاضر کنید. 

فداکار از سازندگان اپلیکیشن ها نگاه بیش مثبتی بوسیله کاتالیست دارند؛ اما فداکار دیگر چندان به آن روی خوشی نشان نمی دهند؛ درنتیجه، نوعی تضاد در بین دیدگاه توسعه دهندگان اپل وجود دارد. با این حال، استیو تراتون اسمیت، از سازندگان اپلیکیشن می گوید کاتالیست همچنان در مسیرش به پیش خواهد رفت. این ترقی دهنده گفته است: کاتالیست روشی عالی است که از مدت ها پیش به آن نیاز داشتیم و دو سیستم عامل iOS و macOS را به یکدیگر نزدیک خیس می یواش. درواقع، کاتالیست بوسیله دو پلتفرم مذکور معاون می کند چیزهایی از غم یاد بگیرند. به وضوح می توانم ببینم کاتالیست با بود نقص های فعلی اش، قرار است روشی باشد که ازطریق آن تمامی اپلیکیشن های جدیدم را تولید می کنم.

دیدگاه کاربران زومیت درباره ی بهبودهای کاتالیست اپل چیست؟ بیشتر بخوانید:تو گستره دید اپل؛ از هوشمندی Smart HDR تا ژرفای دیپ فیوژنایرپاد پرو شناساندن شد؛ نبوغ حذف نویز محیطی و قیمت ۲۴۹ دلاریاپل قصد دارد حضور اکید تازگی داخل بازار مسکن های هوشمند داشته باشدآیفون 2020 احتمالا به نمایشگری با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز مجهز می شوداپل از دارندگان آیفون 5 می خواهد iOS 10.3.4 را هرچه زودتر انتصاب کنند
مقاله های مرتبط:اندروید 10 معروفیت رسمی Android Q شد؛ خداحافظی با نام گذاری آب نباتی گوگلچه گوشی هایی اندروید 10 را اخذ می کنند؟

یکی از مبصر ترین مشکلاتی که یقه سیستم عامل اندروید را گرفته، پراکندگی دستگاه های اندرویدی است. گستردگی دستگاه های اندرویدی اگرچه حق گزینش بیشتری را به مشتریان می دهد؛ اما از سوی دیگر، کار گوگل و تولیدکنندگان را بخاطر آماده سازی سریع به روزرسانی ها و انتشار آن ها رقیق زیرفون می کند.

خوشبختانه گوگل با شناخت این مشکل، دست روی مشت نگذاشت و همزمان با اشاعه به روزرسانی اندروید ۸ از برنامه ی جدید خویشتن برای دیر کردن مسئله پراکندن به روزرسانی ها دامن نامپروژه ی تربل رونمایی کرد؛ پروژه ای که به موجب ساختار ماژولار خود، به تولیدکنندگان امکان دستکاری اسودگی نم اندروید و انتشار سریع تر به روزرسانی های اندروید را می داد. 

حزن زمان حال دو سال از آغاز به کار پروژه ی تربل گذشته است و می استعداد تأثیرات آن را بهتر متوجه شد.

گوگل در مطلبی وبلاگی، بها بوسیله روزرسانی نسخه های گذشته اندروید را رک کرده که از پیشتازی اندروید ۹ در مقایسه با به روزرسانی پیشین اطلاع می دهد. برابر جزئیاتی که اهالی مانتین ویو منتشر کرده اند، پروژه ی تربل در نخستین سال توانسته نرخ بوسیله روزرسانی بوسیله اندروید ۹ را کندرو تر از نسخه های قبلی کند؛ اتفاقی که درنهایت منجر بوسیله این شده تا اندروید ۹ حزن اکنون ۲۲/۶ درصد از تسهیم اندروید را در دست داشته باشد. گوگل ادعا می بطی ء که به لطف پروژه ی تربل، میانگینِ زمانِ به روزرسانی از اندروید ۸ بوسیله اندروید ۹ نزدیک بوسیله ۳ ماه کاهش روبرو کرده است؛ مقداری که خواهش می رود امسال با اندروید ۱۰ باز هم کاهش پیدا کند.



بها بوسیله روزرسانی به اندروید ۸ و اندروید ۹ از زمان انتشارمقاله های مرتبط:اندروید 10 گو با وعده امنیت و سرعت بیشتر برای گوشی های اقتصادی معرفی شداندروید 10 برای کدام گوشی های سامسونگ منتشر می شود؟

HMD یکی از نخستین تولیدکنندگانی بود که اندروید ۱۰ را با انتشار یک بوسیله روزرسانی دراختیار دارندگاننوکیا 8.1 قرار داد. اسنشال، شیائومی و وان پلاس نیز ازجمله دیگر تولیدکنندگانی محسوب می شوند که عملکرد سریعی درون ارائه ی به روزرسانی اندروید ۱۰ داشته اند. 

مقابل امید گوگل، تا انتهای سال ساری میلادی، تولیدکنندگان بیشتری بوسیله این سیاهه اضافه خواهند شد.بسیاری از تولیدکنندگان نظیرایسوس، ال جی، اوپو، ریلمی، سامسونگ، شارپ، ترنشن و ویوو متعهد شده اند که تا آخر سال جاری، مایه ها و گوشی های خویشتن را به اندروید ۱۰ به روزرسانی کنند.

اگر این ادعای گوگل تا آخر سال جاری محقق شود، قطعا مؤفقیت اهمیت برای اندروید محسوب خواهد شد. انتظار می رود که مسئله انتشار به روزرسانی ها در سال های آتی با نسخه های بعدی اندروید بیش از پیش سریع شود.

دیدگاه خود را در این رابطه با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.بیشتر بخوانید:چرا مایکروسافت از اندروید درون سرفیس دوئو استفاده کرده است؟امپراتوری ویندوز در مایکروسافت رو بوسیله ضعف می گذاردهارمونی OS هواوی فعلا قرار زدودن جایگزین اندروید شودسامسونگ انتشار قریب الوقوع نسخه بتای اندروید 10 برای گلکسی نوت 10 را اثبات کردنسخه جدید گوگل کروم اندروید رم بیشتری اشغال می کند