دنیای دیجیتال

اوایل ماه مه، دونالد ترامپ تحریم های ایالات متحده دشت هواوی را تا سال ۲۰۲۱ تمدید کرد؛ بایکوت هایی که به علت آن ها هواوی اجاز ه ی همکاری تجاری با شرکت های آمریکایی را ندارد. به قفا تمدید بایکوت ها، اقدامات ایالات متحده علیه هواوی تشدید شد. وزارت دادگستری آمریکا بایکوت ها را گشادگی عدل تا نصیب و قسمت هواوی برای کار با تراشه سازان بین المللی هم کاهش صریح بطی ء. بدین ترتیب، TSMC تمامی سفارش های متاخر هواوی را به حالت تعلیق درآورد. 

TSMC مبصر ترین انبازی قراردادی تولیدکننده ی خراش در دنیا است و هواوی از سال ها پیش با این شرکت شرکت تجاری می بطی ء. برابر بررسی ها، بخش عمده ی تراش های به کاررفته در گوشی های هواوی را TSMC تولید می کند و این شرکت حتی وظیفه ی تولید پردازنده های فهم مصنوعی و تراشه های مرتبط به شبکه را نیز برای هواوی برعهده دارد. کارشناسان پیش دماغ کرده اند وزن ارتباط با تراشه سازان بین المللی بیشتر از نبود GMS روی گوشی های هواوی به این شریک شدن چینی ضربه بزند.

به تازگی رسانه ی Nikkei Asian Review اطلاع مهمی درباره ی اقدامات هواوی بوسیله منظور کاهش آثار بایکوت های آمریکا منتشر کرده است. این رسانه به نقل از منابعی آگاه می نویسد هواوی بوسیله حدی تراشه خزانه کرده است که تا دو سال فقره خود را راه بیندازد. براساس ادعاهای این رسانه، عمده ی خراش های انبارشده متعلق به شرکت اینتل هستند. هواوی از این تراشه ها بخاطر ساخت رله های ثابت ارائه دهنده ی خدمات ربط رادیویی استفاده می بطی ء. همچنین، این شرکت به تراشه های اینتل برای استقامت زیرساخت های کسب و کار بی سابقه خویشتن داخل مرزوبوم ی ابری نیاز دارد.  Nikkei Asian Review ادعا می یواش تراشه های یادشده «ضروری ترین قطعات موردنیاز هواوی» هستند.

افزون براین، منابع آگاه رسانه ی Nikkei Asian Review ادعا کرده اند هواوی روند سودا تراشه را درون پایان سال ۲۰۱۸، یعنی هنگام دستگیری منگ وانژو، مدیر مالی بزرگ این شرکت در کانادا، آغاز کرده است. در آن زمان، گفته شد منگ وانژو بایکوت های ایالات متحده محصول ایران را فسخ کرده است؛ ادعایی که البته هواوی بوسیله شدت آن را رگه کرد. بوسیله نظر می رسد چینی ها به عقب دربند منگ وانژو احساس خطر و آینده ی روابط خود را با آمریکا پیش دماغ کرده اند. همین موضوع باعث شده است هواوی فروش تراشه را از سال ۲۰۱۸ آغاز کند.

هفته ی گذشته، هواوی اعلام کرد تو سال ۲۰۱۹ بیش از ۱۶۷/۴ میلیارد یوآن (تقریبا ۲۳/۴۵ میلیارد دلار) را برای انبارکردن تراش و قطعات و مواداولیه ی موردنیاز خویشتن هزینه کرده است. Nikkei Asian Review می نویسد هواوی انبارهای خود را برای دعوا شدیدتر با آمریکا آماده می کند. بدین ترتیب، ایده ی پا بر جا هواوی این است که چنانچه برای مثال مدل تقاضای واقعی فقط ۱۰۰ واحد در هر ماه باشد، این شریک ۱۵۰ واحد را سفارش می دهد و مخزن می درنگ. انبارکردن خراش های حافظه کار عاقلانه ای است؛ زیرا این خراش ها برخلاف تراشه های پردازنده به صورت نسل به نسل تغییری درخورتوجه به خویشتن نمی بینند. مقاله های مرتبط:قطع شریک TSMC با هواوی برای مشارکت چینی ضرری اعاده ناپذیر خواهد بودایالت متحده دسترسی هواوی به تولیدکننده های تراشه را هم محدود می بطی ء

 زایلینکس و اینتل و AMD همه جزو شرکت هایی هستند کم و متجاوز با هواوی شریک کردند و نمایندگانشان با رسانه ی Nikkei Asian Review گفت و گو کردند. تمامی این شرکت ها می گویند سرود دارند از حکم های اخیر طالع ترامپ کاملا پیروی کنند. پهلو همین اساس، Nikkei Asian Review می نویسد زایلینکس به نیکوکاری از بندهای متاخر افزایش شده ی وزارت دادگستری ایالات متحده به تحریم های هواوی آگاه و در حال ارزیابی تأثیرات آن به خشکی امدن تصرف و امر خویشتن است.

اینتل نیز بیانیه ای دراختیار Nikkei Asian Review راحتی داده و داخل آن، می گوید قصد دارد خودش را کاملا با قوانین نحو شده ی آمریکا برای صادرات محصولات سازوار و از این قوانین اطاعت نرم. این موضوع تحریم های اخیر را نیز محتوی می شود. AMD می گوید: «براساس وارسی اولیه ی ایفا شده روی اصلاحات اعمال شده تو طریق FDPR ، عقیده داریم این عادت جلو AMD را برای فروش ثمر به هواوی نمی گیرد». سامسونگ، SK Hynix، میکرون و هواوی تاکنون تقدم داده اند بوسیله درخواست خبرنگاران بخاطر ارائه ی توضیحات بیشتر داخل این ارتباط پاسخ ندهند. ناگفته نماند شریک Kioxia تأکید کرده خویشتن را به پیروی از قوانین ایالات متحده ملزم می داند.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره ی این موضوع چیست؟بیشتر بخوانید:مقایسه سامسونگ گلکسی A30s با شیائومی Redmi Note 8 و هواوی Y9sاوپو در حال استخدام مهندسان کوالکام، مدیاتک و های سیلیکون برای ساخت تراشه استتراشه های وای فای 6E کوالکام برای گوشی های هوشمند و روترها معرفی کردن شدندهواوی تو بازار تبلت چروک از اپل پیشی گرفتتراشه های Ryzen 3000XT سرعت کلاک بالاتری نسبت بوسیله مدل های معمولی خواهند داشت
  • ۹۹/۰۳/۱۲

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی