دنیای دیجیتال

سلاله جدید تویوتا ونزا پس از پنج سال غیبت، با پلتفرم متفاوتی رونمایی شده است. زمان حال این خودرو کراس اور با داشتن ۴/۷۵ متر طول و دو ردیف صندلی، داخل دسته ی مدل های وزن متوسط ازجمله فورد Edge و هوندا پاسپورت و شورولت بلیزر قرار می گیرد. گفتنی است نسل پیشین این خودرو از پلتفرم تویوتا کمری نصیب می سرما. مقاله های مرتبط:تویوتا هریر ۲۰۲۱ بخاطر میدان ژاپن رونمایی شدکم استعمال ترین خودرو های کراس اور بنزینی راسته جهانی در سال ۲۰۲۰

ونزا جدید همان خودرو تویوتا هریِر است که داخل بازار ژاپن ارائه می شود. این خودرو از سال ۱۹۹۷ داخل ژاپن تولید و تو اکثر بازار های جهانی با عنوان لکسوس RX فروخته می شد و نهایتا درون سال ۲۰۰۹، پلتفرم آن از کراس اور لکسوس متمایز شد. نسل کنونی تویوتا هریر پلتفرم مشترکی با کراس اور های هایلندر و Rav4 از محصولات تویوتا دارد که امتحان ی رانندگی خوبی بوسیله ارمغان آورده است. طراحی مدل جدید تهاجمی زیرفون و از خطوط تیزتری برخوردار است.

تویوتا ونزا جدید فقط با غلبه محرکه ی هیبریدی و سامانه ی تمام چرخ متحرک نمایش می شود. این خودرو از پیشرانه ی چهارسیلندر ۲/۵ لیتری و سه اتومبیل الکتریکی مصرف می یواش و درمجموع، ۲۱۹ اسب بخار غلبه دارد. تویوتا زمان صفر تا صد کیلومتر کنار شایسته کردن ونزا را اعلام نکرده است؛ اما Rav4 هیبریدی با مشخصات فنی مشابه، در ۷/۸ دم می تواند از حالت سکون بوسیله سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. مصرف سوخت این کراس اور ۵/۹ لیتر تو صد کیلومتر رانندگی ترکیبی برآورد شده است.



تویوتا عزیمت ندارد نسخه ی پلاگین هیبریدی ونزا را ارائه کند و از مدل بنزینی نیز خبری نیست. درحالی که نسخه ی ژاپنی این خودرو با غلبه محرکه ی هیبریدی یا غیر هیبریدی و قابلیت برگزینی میان دیفرانسیل محرک جلو یا تمام چرخ متحرک عرضه می شود، میزان طولانی بنزینی با پیشرانه ی دولیتری چهارسیلندر و قدرت های ۱۶۹ اسب بخار و ۱۵۳ اسب بخار ارائه می شود.

در خودرو تمام چرخ متحرک ونزا از صدای زیر مردانه گاردان بخاطر ارجاع نیرو بوسیله دیفرانسیل عقب استعمال نشده و به جای آن، تویوتا یکی از موتور های برقی را در قسمت دنبال قرار داده تا هنگام نیاز، به چرخ های متعاقب نیرو بفرستد. ناگفته نماند گشتاور بوسیله طور متغیر از حالت تماما دیفرانسیل جلو تا ۲۰ درضد جلو و ۸۰ درصد عقب توزیع می شود. طبق گفته تویوتا، لغزش چرخ های جلو هنگام پیشدستی کردن گیری های کندرو کاهش یافته است و سامانه ی کمکی عبور از پیچ تویوتا از سامانه ی کنترل پایداری برای کاهش ناچیز فرمانی در پیچیدن های سریع معاون می گیرد و باعث چابکی بیشتر این کراس اور شده است.مقاله های مرتبط:تویوتا هایلندر XSE استاندارد ۲۰۲۱ شناساندن شدکدام خودرو ها در راسته جهانی، زیاد از ۱۵ سال کاربرد می شوند؟



امانت ی باتری این خودرو هیبریدی زیر صندلی های عقب جاسازی شده است؛ بوسیله طوری که فضای داخلی را کاهش ندهد. مقابل ادعای تویوتا، بیش از هزار لیتر فضای بار پشت صندلی های عقب وجود دارد و ازاین رویت میان رقبا در جایگاه متوسط و پشت ضابطه هوندا پاسپورت صبر می گیرد. البته فضای پای سرنشینان عقب درون ونزا کمی ناامید کننده و از هر خودرویی در این کلاس کمتر است.

داخل کابین از طراحی شکیل برخوردار است. تریم قهوه ای آبی درکنار خطوط برجسته دعوت توجه می یواش و کنسول مرکزی آن تو هیچگاه یک از خودروهای تویوتا دیده نمی شود. تو معیار استاندارد، سامانه ی اطلاعات و سرگرمی خودرو به صفحه نمایش هشت اینچی و در استاندارد سفارشی، به صفحه نمایش ۱۲/۳ اینچ مجهز است که بسیاری از کنترل ها ازجمله تنظیمات نغمه بوسیله عارض لمسی ایفا می شود. نظیر تویوتا هایلندر جدید، سامانه ی داده ها ونزا همچنین از دستور کار های کارپلی اپل و اتو اندروید و آلکسا آمازون بوسیله قیافه استاندارد پیشتیبانی می کند.



این دشت از سقف پانوراما لوزی ای بهره مند است. شیشه ی این پنل استعداد ساطع یا تار شدن دارد و نورگیری در خودرو را دامن تأثیر فراغت می دهد. ورق ی کیلومتر شمار نصف دیجیتالی است و در دو مدل با صفحه عرضه های ۴/۲ خواه ۷ اینچ دردسترس است. همچنین، صفحه ارائه هدآپ ۱۰ اینچی سفارشی و نمایشگر دیجیتالی دوربین عقب با قابلیت تا شدن بخاطر جلوگیری از نور خیره کننده، برای این خودرو نصب شدنی است.

سامانه ی مسیریاب تویوتا علاوه بر حروف یابی، قابلیت تجزیه وتحلیل وضعیت جوّی و حالات رانندگی را دارد و براساس آن، شارژ باتری را برنامه ریزی و خوش نویسی های تکراری و زمان و مکان های ترافیک شلوغ کار را شناسایی می کند و براساس آن، بهینه ترین دست خط را پیشنهاد می دهد تا مصرف انرژی به حداقل برسد. درون دست خط های سرازیری، این خودرو از ترمز پیشرانه بوسیله مشیت تولید انرژی بخاطر شارژ باتری استفاده می کند.مقاله ی مرتبط:راهنمای جامع جهیز های ایمنی و کمکی مدرن خودرو

سامانه ی دیگر این خودرو سامانه ی پس انداز ی کارمایه است که از لکسوس به عاریت خمود شده و جهیز تهویه محیط را فقط به افراد مهیا داخل خودرو تربیت می کن.؛ این موضوع برای گرم کن ها و سرد کننده های صندلی های جلو همچنین صادق است. تمام آپشن های امان تویوتا در این کراس اور به رخ استاندارد ارائه می شود. تویوتا ونزا از کروزکنترل تطبیقی، سامانه ی کمکی لول بین خطوط، فناوری تشخیص نقاط کور و سامانه ی بانگ ترافیک متعاقب یکروز می برد.

تاکنون جزئیاتی از مقدار ونزا متاخر منتشر نشده است؛ اما احتمالا این خودرو با کراس اور ها ی بی آرامی کلاس خویشتن ازجمله فورد Edge و هوندا پاسپورت حزن قیمت است؛ یعنی از کمتر از ۳۰ هزار دلار شروع می شود و در حالت فول آپشن به ۴۰ هزار دلار می رسد. طبق گفته تویوتا، ونزا ۲۰۲۱ از اوت امسال نمایش خواهد شد.



لینک دانلودبیشتر بخوانید:مینی ون هیبریدی تویوتا سیه نا معیار ۲۰۲۱ رونمایی شدکیا موهاوی Gravity معرفی کردن شدتویوتا بوسیله دنبال توسعه تحقیقات درزمینه فناوری بلاک گره تو صنعت خودروسازیتویوتا یاریس کراس رونمایی شداولین تصاویر مفهومی از کراس اور برقی اسمارت منتشر شد
  • ۹۹/۰۲/۳۱

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی