دنیای دیجیتال

امروزه با فراگیرشدن تلفن های هوشمند، کنترل کاربرد اینترنت روی تلفن های همراه دشوارتر شده، تا جایی که بسیاری از افراد برای جلوگیری از هزینه های سرگیجه آور، اولویت می دهند چشم های خود را روی مصرف اینترنت ببندند. تو این مقاله ی کوتاه، نشان خواهیم داد که چگونه این کار را با استفاده از ابزاری اجرا دهیم که اندروید دراختیارمان گذاشته است.

همه ی دستگاه های مبتنی پهلو اندروید از مجموعه ابزارهایی بخاطر نظارت پیاده شدن داده های مصرفی بهره می برند و این امکان را به شما می دهند تا با تنظیم هشدارها و محدودیت های لازم از استفاده ی بیش از کمیت از داده ها جلوگیری کنید. آموزش ذیل را با ما متعاقب کنید تا با دستیار این ابزارها جلو هزینه های بیش را بگیرید.

ورقه ی میان بر تنظیمات را درون تبلت خواه تلفن اندرویدی خود به پایین بکشید و روی نشان «چرخ دنده» ضربه بزنید تا متوجه منو «تنظیمات» آن شوید.



مکان تنظیمات داده ممکن است براساس گوشی های اندرویدی شرکت های متنوع متفاوت باشد؛ ولی به طور طاسی می توان در بخش «تنظیمات استفاده از داده Data Usage > Mobile Data بروید؛ البته در این آموزش، ما از تلفن Google Pixel استفاده می کنیم.

گزینه ی شبکه و اینترنت را از بالای منو تنظیمات انتخاب کنید.



حال، با تپ روی «Mobile Network» در بالای صفحه، مشاهده خواهید کرد که درون این ماه چقدر از ترافیک سیم کارت خود را استفاده کرده اید. 



نیز درون پایین صفحه با ورود بوسیله سرنوشت «App Data Usage» فهرستی از پروگرام هایی را مشاهده می کنید که زیادترین ترافیک استعمال شده را ازآنِ خود کرده اند.



همچنین، نموداری استعمال دستور کار های گمارش شده روی گوشی را به ترتیب از زیادترین تا کمترین مصرف به شما ارائه می دهد. باتوجه به امکان فراغت داده شده برای جلوگیری از دسترسی پروگرام ی مدنظر به اینترنت سیم کارت خود، روی آن ضربه بزنید.



گزینه ای با نشانی «Background Data» را مشاهده می کنید که می توانید آن را فعال کنید. با این کار، دسترسی برنامه بوسیله اینترنت داده ی تلفن همراه در حالت پس زمینه قطع می شود؛ بااین حال در رخ باز شدن برنامه، مجددا دسترسی آن برقرار می شود.



گزینه ی بعدی که می توان از آن استفاده کرد، انتظام اطلاع دادن هشدار و اعمال انفراد داده است. بخاطر این کار، یک وهله بوسیله عقب برگردید و وارد قسمت «Data Warning
  • ۹۹/۰۷/۱۷

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی