دنیای دیجیتال

فیسبوک داخل اطلاعیه ای رسمی از شریک نزدیک با همکاری های بزرگ مملکت ی موسیقی شامل Sony Music و Universal Music Group و Warner Music Group خبر می دهد. به شفیع ی این همکاری، فیسبوک توانسته است بخش «موزیک ویدئو رسمی» را به پلتفرم خویشتن در ایالات متحده تکثیر کند. موزیک ویدئو های رسمی را می استعداد با مراجعه به Facebook Watch یا صفحات مجزا ی هنرمندان مشاهده کرد. کاربران می توانند همچون دیگر ویدئوهای پلتفرم فیسبوک، با موزیک ویدئوها نیز تعامل مستحکم کنند. این یعنی امکان به اشتراک گذاری و نشان دادن ری اکشن ازطریق ایموجی یا گذاشتن نظر زیر موزیک ویدئوها وجود دارد.

افزایش شدن موزیک ویدئو رسمی اتفاقی بنیادی بخاطر فیسبوک است و تغییری مشخص در فدایی محاکمه های غول مبصر حوزه ی فناوری را علامت می دهد. تک کرانچ در گزارشی عام می نویسد فیسبوک تا پیش از بوسیله روزرسانی پلتفرمش، صرفا می توانسته نسخه ی کوتاهی از موزیک ویدئو هنرمندان را منتشر کند. افزون براین، بلومبرگ می گوید برخی از شریک شدن های حوزه ی موسیقی اجازه ی پخش شمایل را به فیسبوک نمی دادند و فیسبوک مجبور وجود صرفا فایل صوتی موسیقی ها را دردسترس مخاطبان قرار دهد. 

تحول جدید فیسبوک بوسیله کاربران امکان می دهد موزیک ویدئوهای هنرمندان محبوبی نظیرالتون جان و مایلی سایرس را ساده تر پیدا کنند و ببینند و با دوستا علامت بوسیله وجه اشتراک مجله بگذارند. فیسبوک گفته است می خواهد فناوری های مدنظرش را به بخش موزیک ویدئو تنقیه کند تا موزیک ویدئوها بنابه سلیقه ی کاربر برای او به ارائه دربیایند. این یعنی هرچه کاربر موزیک ویدئو بیشتری سیاحت کند، فیسبوک بهتر می فهمد بی همتا به چه سنخ محتوایی علاقه مند است. همچنین، فیسبوک در آینده بهبودهایی در این مقدر شدن اعمال خواهد کرد که از بین آن ها می توانیم بوسیله مجهز سازی امکان خلق پلی لیست های اختصاصی اشاره کنیم.  فیسبوک می گوید تغییری که به تازگی در پلتفرمش اطلاع دادن کرده، فعلا آغاز امر است و قصد دارد بهبودهای محسوس دیگری برای جلب خرسند کاربران اعمال بطی ء.  میزان سودآوری تبلیغات ویدئویی بسیار زیاد است و همین موضوع دلیل علاقه ی فیسبوک به موزیک ویدئو عنوان می شود

بلومبرگ به این نکته اشاره می نرم که دلبستگی ی فیسبوک به محتوای ویدئویی و نکته سنج زیرفون موزیک ویدئو به دلیل بیشتربودن معیار سودآوری تبلیغات ویدئویی است. فیسبوک یکی از دو غول صنعت تبلیغات آنلاین بوسیله حساب می آید و روی این حوزه بوسیله نعوظ ویژه متمرکز است؛ به همین دلیل، انجام تبلیغات ازطریق ویدئو می تواند درآمدهای شرکت را اضافه دهد. 

فیسبوک درون قدری از بیانیه ی جدید می گوید پلتفرمش صبر است میزبان موزیک ویدئوهای اختصاصی از هنرمندانی صیت آشنا باشد. فیسبوک می گوید باجی بالوین، کارول جی، سباستیان یاترا، آلخاندرو فرناندس و گروه موسیقی کالیبر ۵۰ به توافق رسیده تا ویدئوهای آن ها را انحصاری تو پلتفرم خود منتشر کند. علاوه براین، صبر است بوسیله زودی موزیک ویدئو رسمی جدیدی ازلی لی پانز شخصی ازطریق فیسبوک پخش شود. فیسبوک از پخش شخصی موزیک ویدئو رسمی یکی از موسیقی دانان پانامایی با نام Sech همچنین خبر می دهد. بلومبرگ پیش تر مدعی شده بود فیسبوک می خواهد در ازای پخش شخصی فداکار از موزیک ویدئوها، بودجه ی تولید آن ها را صیقلی کند. 

فیسبوک با اضافه کردن موزیک ویدئو رسمی به مرزوبوم ای بیدار شده که یوتیوب سلطه ی تمام بر آن دارد. موزیک ویدئوها یکی از ویدئوهای محبوبی هستند که روی پلتفرم ویدئومحور گوگل صبر می گیرند و بازدید فدایی موزیک ویدئوهای یوتیوب از مرز یک میلیارد هم عبور می کند. مقابل ادعای گزارش سال ۲۰۱۷ مؤسسه ی تحقیقاتی IFPI، یوتیوب ۴۶ درصد از بازار استریم موسیقی را در خارج از چروک دراختیار دارد. یوتیوب نیز تاکنون بارها مدعی شده است بیش از یک میلیارد نفر از طرفداران موسیقی بوسیله پلتفرمش روال می زنند تا بتوانند موسیقی زیاد از دومیلیارد ستاره را شنوایی دهند.مقاله های مرتبط:فیسبوک برای رقابت شدید تر با جنبش تاک، به تولیدکنندگان محتوا پول پرداخت می کندخلاصه ی جلسه ی شنیدن کنگره ی ایالات متحده با حضرت فیسبوک

مدتی پیش، یوتیوب درون گزارشی اعلام کرد صرفا تو سال ۲۰۱۹ بیش از سه میلیارد دلار بوسیله صنعت موسیقی پول داده است. بااین حال، شریک شدن های ناشر موسیقی اندکی تمایلشان به یوتیوب کم شده و به دنبال جایگزینی مناسب هستند؛ زیرا می گویند یوتیوب به اندازه ی کافی به آن ها پول نمی دهد. فعلا مشخص نیست فیسبوک به خشکی امدن شیوه چه مبلغی با ناشران موسیقی به مصالحه رسیده است. فیسبوک پیش تر سابقه ی مسدود پیمان نامه با ناشران موسیقی را دارد؛ اما این قراردادها عمدتا محدود بودند. 

این نخستین باری ازاله که فیسبوک در حوزه ی موزیک ویدئو ادخال می کند؛ چراکه این شبکه ی اجتماعی پیش تر در هند و تایلند موزیک ویدئو ارائه داده حیات. افزایش شدن موزیک ویدئوها بوسیله فیسبوک داخل حالی صورت می دهد که چند ماه پیش، مایکروسافت پس از تعطیل کردن Mixer اخبار کرد می خواهد با سرویس Facebook Gaming همکاری تنگاتنگی درنگ. از ۲۲ ژوئیه ی ۲۰۲۰ (۱ مرداد ۱۳۹۹) به بعد، تمامی سایت ها و اپلیکیشن های مربوط به Mixer بوسیله صورت خودکار به Facebook Gaming ری دایرکت شدند.  فیسبوک می گوید بخش جدید موزیک ویدئو روی پلتفرم های iOS، اندروید و دسکتاپ دردسترس استراحت دارد.بیشتر بخوانید:اپلیکیشن های پولی اندروید و آیفون که امروز رایگان شده اند (۱۳ مرداد)مایکروسافت پیمان نامه خرید تشنج مو را تا ۲۵ شهریور بازپسین می کندنسخه پولی توییتر چه قابلیت های اضافه ای ارائه خواهد داد؟مایکروسافت اپلیکیشن های کورتانا را در سال ۲۰۲۱ غیرفعال می کندانتقاد مدیرعامل اپیک گیمز از اپ استور اپل در گفت وگو با بلومبرگ
  • ۹۹/۰۵/۱۳

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی