دنیای دیجیتال

به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از ایرنا، از مسکو، سرگئی لاوروفدر این باره گفت: بولتونمبنایی نداشت نقل قولی از پوتیندر کتاب خود منتشر کند، رییس جمهوری ما  هرگز چنین حرفی نمی زند و این نحو اظهارات اصلا داخل مرام و عادات ما محو.

وی افزود: آمریکایی ها می خواهند با این اظهارات با شخصیت نیم چکمه ورزش کنند، ما معتقدیم که ایرانی ها با درخواست شانس سوریه داخل این کشور هستند.

لاوروف گفت: ما با ایرانی ها در  قالب فرمت مذاکرات آستانه برای بازگشت صلح و آرامش در سوریه شرکت خلط داریم ، ترویکایی که با حضور ترکیه ادامه یافت و از تقلا های بین المللی و میتینگ های ژنو براساس قطعنامه ۲۲۵۴ که عملا تو پایان بحران داخل سوریه تاثیری نداشت پیشی گرفت.

لاوروف گفت: من نیت ندارم در خصوص خاطرات یک فرد نظر دهم که می تواند همراه با استفهام قضایی باشد شاید این نزاکت خاص آمریکایی است که درک آنها از فرهنگشان را علامت می دهد.

محمد جواد ظریفوزیر امور خارجه ایران نیز گفت: آنچه بولتون بوسیله نیم چکمه نسبت داده است را منطبق بر واقعیت نمی دانیم ضمن اینکه این اظهار دیدن هیچ انطباقی با شریک شدن های ما با ترکیه و روسیه برای مسترد داشتن صلح و سکون درون سوریه و مبارزه با تروریسم نداشته و ندارد.
ظریف دنباله انصاف: همکاری های خوب ما و روسیه با انسان سوریه داعش را انقراض داد، دو طرف عقیده دارند ضمن اینکه دو طرف به نقش مفیدی که طرف مقابل عمل کرد آگاه هستند ضمن اینکه آدم سوریه همچنین به خوبی از این واقعیت آگاه هستند که ایران و روسیه چگونه تو پیاده شدن آنها ایستادند و بعد در پیاده شدن ترکیه برای بازگشت آرامش در سوریه مجاهدت کردند.

رییس دستگاه دیپلماسی ایران گفت: (بولتون) فردی که زیادترین جنگ افروزی را در مدت حضرت خویشتن در کاخ سفید داشته است و طولانی تکاپو خود را کرده تا آمریکا را متوجه جنگ های متعدد در نقط مختلف جهان کند فرید مطمئنی نیست.

ظریف گفت: به گفته خود رییس جمهوری آمریکا، بولتون چنانچه می توانست جنگ سوم جهانی را هم به راه می انداخت.

وزیر امور خارجه ایران گفت: بولتون در اندازه ای نیست که به فکر کردن پر فروش شدن کتابش بتواند روابط تهران و مسکو را متروک درنگ ضمن اینکه در تهران و مسکو نیز حرف های او خریداری ندارد.
  • ۹۹/۰۵/۰۱

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی