دنیای دیجیتال

بوسیله گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، این اندرز را بارها از بسیاری از کارشناسان تغذیه شنیده اید که صبحانه اساسی ترین جنین غذایی روزانه است، اما این توصیه زمانی اعتبار دارد که خوراکی ها برای صبحانه با آگاهی و زیبنده با این وعده غذایی انتخاب شده باشند.

به گفته کارشناسان تغذیه بسیاری از مواد خوراکی را نباید با شکم تهی استعمال کرد.

بنابر گزارش دویچه وله، "اشتفان هیله یان"، متخصص بلای ناگهانی های روده اندرز می بطی ء که با شکم تهی از خوردن این پنج ماده غذایی پرهیز شود:

۱- شیرینی هایی که با مخمر تهیه شده اند

کیک و شیرینی هایی که دارای خمیرمایه خواه مخمر هستند، قرین کروسان خواه انگبین هایی که با خمیر هزارلا تدارک شده اند، می توانند باعث درد معده شوند. خمیرمایه موجود در این شیرینی ها علت تحریک معده و روده ها می شود. این انگبین ها باعث تشکیل مدفوع معده می شوند. بهتر است که این شیرینی ها نه درون زمان صبحانه، بلکه داخل طول روز صرف شوند.



۲- گوجه فرنگی

تو گوجه فرنگی اسید سیتریک وجود دارد. این اسید علت اضافه اسید معده می شود. نوشانیدن گوجه فرنگی با شکم خالی می تواند انگیزه احساس سنگینی، رفلاکس معدهیا حتی دل درد شود.



۳- مرکبات

مرکبات (همچون لیمو، پرتقال، گریپ فروت و نارنگی) به موجب درصد بالای اسید می توانند جهت تحریک مجاری گوارشی شوند، به خاص زمانی که این مجاری دچار عفونت باشند. در بدترین حالت اسید این محصول ها می تواند به عفونت جداره معده منجر شود. بوسیله جای صرف گریپ فروت پیش از صبحانه، توصیه می شود که گوناگون توت ها تو برنامه غذایی صبح گنجانده شود.



۴- قهوه سیاه

اسقاء کردن قهوه سیاه و تلخ با بطن تهی انگیزه تولید اکید اسید معده می شود. از آن جایی که هنوز تو معده مواد غذایی موجود نیست، رسوخ شدید اسید می تواند به صدمه معده منجر شود. بهتر است که قهوه با شیر یا کمی خامه نوشیده شود. در مدت شیر حالت بازی (قلیایی) دارد و از آسیب اسید معده جلوگیری می کند.



۵- نوشیدنی های گازدار

صرف نوشیدنی های گازدار داخل زمانی که معده خالی است، انگیزه کاهش زمان هضم مواد غذایی و اخلال در کارکرد معده می شوند و می توانند در رخساره کاربرد دائمی به یبوستمنجر شوند. بوسیله ویژه اسید فسفریک موجود در کولا خواه آب محصول های گازدار بخاطر معده خالی مضر است.
  • ۹۹/۰۴/۱۵

نظرات (۱)

  • سید محمد علوی زاده
  • سلام علیکم

    وبلاگ خوبی دارید

    با مطلب گناهی که انسان را به بهشت می برد ! به روز هستم لطفا ببینید و نظرتان را بیان فرمایید.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی