دنیای دیجیتال

به گزارش همشهری آنلاین، فرارو بوسیله نقل از The spruce نوشت: بسیاری از افراد تخیل می کنند سرویس های بهداشتی منازل آلوده ترین مکان ها هستند و گوناگون میکروب  و باکتری  تو این مکان ها وجود دارند. داخل این مطلب ۸ مورد از لوازمی تذکر شده است که هر روزه گرفتن با آن ها داخل تماس هستید و تا اینکه امکان پذیر است از دستشویی ها آلوده تر باشد.

۱. تلفن همراه

تلفن های همراه یکی از متاع آلوده ای هستند که هر بسرعت با آن ها تو مناسبت هستیم. محققان با اشاعه تصاویری از باکتری های موجود روی بدنه تلفن همراه مدال دادند که گوشی های هوشمند ۱۰ برابر آلوده تر از سرویس های بهداشتی هستند. پس دیگر لحظه آن روان که قبل از استفاده مجدد از گوشی هوشمند و تماس آن با پوست صورت، بخاطر تمیز کردن آن چاره ای بیندیشید.

بهینه روش پاکدامن کردن چنین لوازمی زیاد میسر است: کافی است مقداری از الکل، آب مقطر را روی یک پارچه بدون میکرو فیبر بریزید و سپس گوشی خود را تمیز کنید. همچنین می توانید از یک پد الکلی برای این امر استفاده کنید، برای اینکه میکروب ها را از بین ببرید اندرز می شود هر چند وقت یکبار ضدعفونی و پاکیزه کردن گوشی ها و گجت های تک استفاده داخل بناء را از یاد نبرید.



۲. کیبورد و ریموت ها
هر چند روز یکبار ورقه کیبورد لپ تاپ یا ریموت تلویزیون، ریموت سیستم های تهویه خواه حتی مفتاح آسانسور را لمس می کنید؟ تمامی موارد نام محبوس شده درست شبیه تلفن های هوشمند، مشت های زیادی با آن ها تو تماس بوده بنابراین می توانند آلوده به انواع باکتری ها و میکروب ها باشند.

تمیز کردن تمامی لوازم الکترونیک تو صورت استفاده از ضد عفونی کننده هایی مانند الکل آسان است. نظیف کردن این لوازم باید حداقل چند وعده درون هفته انجام شود، به ویژه درون صورتی که فردی در ساختمان مبتلا به ویروس خواه عفونت شده باشد.



۳. درِ سرویس بهداشتی
هر کسی که در خانه شما رفت وآمد می کند، مقدور است تنها برای شستن دست هایش از سرویس بهداشتی کاربرد کنید، دست های آلوده ای که قبل از آن می تواند با فضاهای آلوده بسیاری در تماس بوده باشد.

تنها درهای سرو بهداشتی نیستند که به باکتری ها و ویروس ها آلوده می شوند، بلکه تمامی دستگیره ها، کلیدهای روشنایی و ورق کلیدهای الکترونیکی و پریزهای پرگیر خانه نیز آلوده هستند. پاک کردن تند آن ها با مواد نقیض عفونی کننده، از ابراز مشکلات بهداشتی جلوگیری می کند.



۴. چوب بریدن آشپزخانه
باکتری های ناشی از مواد غذایی در آشپزخانه عامل بسیاری از بیماری های شایع در یک خانواده هستند. شکاف سرقت کردن تمامی مواد غذایی خام، نگهداری نادرست از مواد غذایی و دمای نامناسب، همه زمینه های پرورش باکتری ها را فراهم می آورند.

کوهمیز های برش، به ویژه کوهمیز های چوبی، از آلوده ترین اقلام هستند، در برابر باکتری ها می توانند در بریدگی های کوچکی که روی کوهمیز خلق می شود باقی بمانند. تخته های برش باید سپس از هر بار استفاده با آب گرم و صابون شسته شوند و برای گوشت و سبزیجات باید چوب های جداگانه ای تو نظر گرفته شود.



۵. اسفنج و اسکاچ آشپزخانه
هنگامی که بوی ناخوشایندی از اسفنج و اسکاچ آشپزخانه بوسیله مشام می رسد، بوی آن باکتری های کولیفرمی(Salmonella یا E.coli) است که در منافذ اسفنجی کمین کرده اند. هنگامی که شما از آن اسفنج بخاطر تمیز کردن کانتر استفاده می کنید، یک لایه ریز از آن باکتری ها را تو تمام سطوح پخش می کنید.

برای خلاصی از شر باکتری ها می توانید اسفنج ها را در مایکروویو برای چند دقیقه فراغت دهید و پس از یک دقیقه آن را خارج کنید. همچنین اسفنج ها را باید با مواد نقیض عفونی کننده قوی تو آب جوش نظیف بشویید تا به خوبی پاکیزه شوند. البته گزینه بهتر این است که هر چند هفته یکبار آن ها را با یک اسفنج و یا اسکاچ نو تعویض کنید.



۶. کیسه های پارچه های
کیسه های پارچه ای بخاطر حمل مواد غذایی برای محیط زیست برجسته هستند، اما می توانند خطری برای سلامتی خانواده شما باشند. هر کود که مواد غذایی خود را در آن ها بارگیری می کنید، باکتری های موجود در بسته های گوشتی، میوه ها، سبزیجات و سایر امانت های چرک همگی در کیسه ها قرار می گیرند.

هنگامی که به خانه می رسید و کیسه ها را تهی می کنید و یا آن ها را در صندوق ظهر ماشین تا خرید بعدی استراحت می دهید، همگی این عوامل می تواند آن ها را آلوده نرم. گرمای ماشین وضعیت مناسب برای رشد باکتری ها داخل منافذ کیسه های پارچه ای را مجهز می آورد. کیسه های پارچه ای که مدام تک استفاده هستند بوسیله ویژه برای اقلامی بسان گوشت، سبزیجات و مواد غذایی مبتدی پس از هر جنین مصرف باید شسته شوند.



۷. ظرف غذای حیوانات خانگی
حیوانات شوهردار امروزه بخشی از خانواده هستند و سلامت آن ها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. بیشتر ما پس ازآن از هر مرحله استفاده از ظروف غذا، آن ها را شسته تا از رشد باکتری ها روی ظروف و مریض شدن خودمان جلوگیری کنیم. آیا همین حکم را برای حیوانات شوهردار خود انجام می دهید؟

قید غذای حیوانات شوهردار انباشته از باکتری های موجود درون دندان حیوانات و غذاهای باقی مانده است و بعد از هر بار استعمال بیشتر اضافه می شوند. ظروف غذا حیوانات را باید بعد از هر وعده غذایی با آب داغ و صابون بشویید.

۸. کیف پول، کوله پشتی و کیف دستی
قرار دادن کیف پول و کوله پشتی تو اغلب مواقع تو کف فروشگاه ها، دفاتر و کلاس های درس علت آلوده شدنشان می شود. حالا تصور کنید چه چیزهای آلوده دیگری به آن ها در وفاق است. مشت های شما داخل کشش روز مقدور است هر شی و جسمانی را لمس کرده باشد، و می تواند بوسیله گوناگون مختلفی از باکتری ها آلوده باشد که این خود عامل دیگر بخاطر آلوده نمدار شدن لذت پول و کوله پشتی ها بوسیله شمار می رود.

وقتی یک کیف دستی یا کوله پشتی را روی میز یا میز آشپزخانه می گذاریم، طولانی آن میکروب ها و باکتری ها بوسیله سرعت تکثیر می شوند. اگر کیف پول یا کوله پشتی شایان شست وشو باشد، می توانید آن ها را گاهی اوقات با مواد ضدعفونی کننده بشویید خواه حداقل آن ها را از فضای نزدیک آشپزخانه و غذاخوری دور نگه دارید.
  • ۹۸/۱۰/۰۵

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی