دنیای دیجیتال

فورد در تلاش برای مبارزه با تغییرات اقلیمی مشیت دارد تا با بازیافت پسماند قهوه های مک دونالد، از آن ها در قطعات خودرو یکروز ببرد. مسئولان فورد می گویند که این خودروساز پسماند قهوه را از غول فست فود خریداری کرده و آن را از نگرش تدفین خاکروبه به آزمایشگاه خود هدایت می کنند؛ جایی که زباله به بیوپلاستیک تغییر خواهد شد. علاوه پیاده شدن کاهش ضایعات مواد غذایی، این دستور کار در تولید قطعات خودرو استیل تر، استفاده از سوخت کمتر و انتشار دی اکسیدکربن کمینه کمک کننده خواهد بود. 



صنعت خودروسازی دون تنگ کردن زیادی قرار دارد تا معیار گستردن گازهای گلخانه ایرا کاهش داده و تولید خودروهای الکتریکی را اضافه دهد. متجاوز از یک چهارم کل آلایندگی های کربن به جزء حمل ونقل تعلق دارد. فورد یکی از چهار خودروساز جهانی به شمار می جوی که برخلاف دیدن شانس ترامپ، با ولایت کالیفرنیا بخاطر تکثیر صرفه جویی داخل مصرف بنزین و کاهش تولید گازهای گلخانه ای در محصولات تا سال ۲۰۲۶ به مصالحه روان است. استفاده از پوست بی آب دانه های قهوه برای پیدایش قطعات خودرو، تلاشی نسبتا پشیز به نظر می رسد؛ ولی فورد امیدوار است که به محیط زیست دستیار بطی ء. 

خودروهای آینده برند فورد، حداقل در قطعات برخی استاندارد ها با قهوه ی مک دونالد همراه خواهند بود. غول فست فود آمریکایی پسماند حاصل از فرایند ساخت قهوه ی خویشتن را بوسیله این خودروساز عرضه می کند و فورد نیز در هنگام تولید برخی قطعات خودرو از این مواد به نشانی ماده ی تشکیل دهنده کاربرد خواهد کرد.



فورد فرایند آینده را این طور وصف می نرم:هر ساله در آمریکای شمالی، میلیون ها کیلوگرم پوسته قهوه بوسیله نعوظ طبیعی هنگام فرایند گرمی دید از بین می رود و بوسیله وهله گیاهی یا زغال کوهمیز تبدیل می شود. فورد و مک دونالد می توانند با همکاری یکدیگر مصرف جدیدی بخاطر جزء سزاوار سرزنش توجهی از این مواد فراهم کنند. این شرکت ها دریافتند که غلاف قهوه می تواند برای تقویت فداکار از قطعات خودرو بوسیله ماده ای بادوام تبدیل شود. با گرم کردن پوسته قهوه تا منصب گرمی بالا تو محیطی با اکسیژن کم، مرکب کردن آن با پلاستیک و سایر مواد افزودنی، می توان این ماده را به شکل های مختلفی درآورد.



غلاف قهوه، لایه رویی سرنوشت خارجی قهوه است که هنگام گرم شدن و حرارت رویت جدا می شود. به طور کلی می استعداد پوسته قهوه را محصولی زائد و ضایعاتی دانست. با این حال، تیم نوآوری و تحقیقات فورد گرفتن که مخلوط کردن این مواد با پلاستیک و مواد افزودنی، ماده ای خارق العاده برای تاسیس قطعات خودرو ایجاد می درنگ. 

یکی از مسئولان فورد دراین زمینه می گوید که ممزوج قهوه و پلاستیک باعث می شود قطعات ۲۰ درصد سبک برنده شده و دارای خواص حرارتی بهتری نسبت به مواد عادی باشند که این مشارکت بی آرامی اکنون از آن ها کاربرد می کند. فرایند قالب ریزی نیز به ۲۵ درصد کارمایه کمتر نیاز دارد.

مقاله های مرتبط:رمان برند: مک دونالد، فیروز ترین میخانه زنجیره ای جهانبیوگرافی ری کراک، مدیر و سید اسطوره ای مک دونالد

فورد ابتدا از مواد باریک شده از قهوه در چارچوب چراغ های جلو استفاده می درنگ. در آینده ی نزدیک همچنین برای قطعات زیر کاپوت از این مواد استفاده خواهد شد. خودروساز آمریکایی مشخص نکرده است که ابتدا داخل کدام خودرو می توان از این قطعات مصرف کرد.

متخصصان فورد در محیطی با اکسیژن کم، غلاف قهوه را تا منصب حرارت پشته گرم کرده و پس ازآن آن را با پلاستیک مخلوط می کنند. ظاهراً کارگران فورد طی فرایند ذوب، بوی قهوه را استنشاق کرده و لباس هایشان این بو را می گیرد که از بوی تند و زننده ی پلاستیک بهتر است.



دانلودبیشتر بخوانید:وانت فورد شلبی F-150 سوپر اسنیک مقیاس ۲۰۲۰ معرفی شداولین رانندگی با فورد موستانگ شلبی GT500فهرست نهایی بهترین خودرو سال ۲۰۲۰ اروپا فاحش شدفورد داخل طبق فراری؛ رقابت جذاب دو خودروساز مشهور آمریکا و ایتالیا چگونه شکل گرفت؟کن بلاک درون چین؛ رانندگی دیدنی با فورد F-150
  • ۹۸/۰۹/۱۷

نظرات (۱)

  • هدایای تبلیغاتی
  • مطلب خیلی جالبی بود. ممنونم. باز هم به بلاگتون سر میزنم.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی