دنیای دیجیتال

بخاطر بیشتر زنان ترس وابسته به موضع (احساسی که حین سخنرانی داخل جمع خواه اجرا یک خرید مهم مانند ساختمان یا ماشین به مردم دست می دهد) اندکی معمولی از عمر محسوب می شود. ولی اگر نتوانید مشت از نگرانی های فزاینده ی خود بردارید چه؟ تقریبا یک نفر از هر ۱۰۰۰ زن شرکت کننده در یک نظرسنجی دستخوش اضطراب بودند و درصد بالایی از آنها یعنی ۸۱٪ حداقل هفته ای یک وعده احساس تپش کرده اند. در این مقاله نتایج این نظرسنجی را شامل: چه چیزی زنان را مضطرب می کند و آنها از چه سیاق هایی به نزاع سست شدن پایگاه می روند؟ معاینه می کنیم و در نهایت راهکارهایی را برای بهبود اضطراب زنان معرفی می کنیم که به شما کمک می کنند آرامش بیشتری را امتحان کنید.

حتما بخوانید:۱۳ وعظ بخاطر اتصال با شریک عاطفی مشغول به اضطراببا این ویتامین ها و مواد معدنی استرس و ترس تان را کاهش دهیدکدام بازی ها به کاهش تپش و افسردگی کمک می کنند؟

بث باتلاگینو (Beth Battaglino)، مدیرعامل Healthy Women، می گوید: «خوف همه گیر شده است. بیشتر دوستان و اعضای خانواده مان از این بغرنج مشترک رنج می برند. باید درباره ی آن حرف بزنیم.» دیگر اینکه، بیشتر شرکت کنندگان تو این نظرسنجی احساس می کردند سست شدن مخل زندگی روزانه سندیت است. ترس می تواند سلامتی و راحتی بی نظیر را دچار اختلال کند، روی رویا و تمرکز او اثر منفی بگذارد و آرامش را دور از دسترس کند.

ولی ترفندهای اثبات شده ی علمی این مقاله به شما معاون می نرم تا وقتی نگرانی ها از راه می رسند اسیرشان نشوید و آرام نمدار بمانید. چه چیزهایی نسوان را نگران می کند؟



موفقیت تو کار و کسب درآمد کافی، به خصوص با بالارفتن سن و پیش آمدن بازنشستگی، موضوع اصلی نگرانی های زنان است. چنین نگرانی هایی داخل نسوان عمیق خیس از مردان بروز می کند که البته این تفاوت تخصیص به موضوع کار و پول تراشیدن. روی بی آرامی رفته،طبق گزارش انجمن اضطراب و رنجش آمریکا، نمره اختلال خوف در زنان دو برابر مردان پیوستگی می افتند.

این تفاوت دور از ذهن ازاله چرا که، طبق گفته ی جنیفر شنون (Jennifer Shannon)، یک رسا درمانگر فعال در کالیفرنیا: «نسوان اغلب حدس می کنند باید داخل تمام بنیان های زندگی خود مستحکم بوسیله مرکز کمال مطلوب بزنند و اگر نتوانند، خیال می کنند به نحوی شکست خورده اند. زنان مقصود دارند که عالی باشند، هرگز قانون فرزندان سندیت قسط نزنند، خانه را تمیز نگه دارند، بیشتر از دخل نفقه نکنند و در ملاقات ها معلول خوبی روی سایرین بگذارند.» درون نهایت زوجه ها مسئولیت همه را روی گرمابه خود می بینند. چه زمانی باید به پزشک رجوع کرد؟

خبر خوب اینکه ۵۷٪ نسوان شرکت کننده درون نظرسنجی گفتند از درمیان گذاشتن ترس خود با متخصصین شرمی نداشته اند، و۶۴٪ پاسخ دهندگان از این حکم رضایت داشتند. اینک چطور باید بفهمیم که لازم است با یک متخصص دیدار کنیم؟ پاسخ شنین این است: «زمانی که علائم اضطراب داخل عمر روزمره شما اختلال ساختن کرد.» چنانچه به مدت دوماه یا بیشتر است که هر هفته حداقل سه روز دچار بی خوابی می شوید یا هر هفته حمله پانیک را تجربه می کنید زمان مراجعه به متخصص است. پزشک امکان پذیر است به شما وعظ کند بوسیله مشاور مراجعه کنید تا فاحش شود به جلسات منظم فصیح درمانی نیاز دارید یا مصرف دارو. چرا بوسیله رویا احتیاج داریم؟

چنانچه پیش از رویا ذهن تان آشفته باشد، چنین تحریکی به خواب روبیدن را شاق می کند. طبق جستجو دانشگاه برکلی، کمبود خواب نواحی ای از عدد را تهییج می یواش که به تحلیل احساسات و نگرانی فزاینده مرتبط است. چرخه ی معیوبی که عمر و سلامت تان را تخریب می بطی ء. متناسب ذکر است که نیمی از زنان شرکت کننده در نظرسنجی معمولا کم از ۷ ساعت می خوابند، که میزان مطلوبی نیست.

اگر می خواهید خوب بخوابید، به روال روزمره تان دوباره فکر کنید. هر روز زمانی را بوسیله نوشتن نگرانی هایتان و اختصاص طرز هایی برای اداره ی آنها خاص دهید. با این وضع مسائلی که آزارتان می دهند ناچیز مزاحم افکار شب هنگام تان خواهند شد. چنانچه ساعت ۳ بامداد افکاری آشفته نمی گذارند دوباره بخوابید، کاغذ و قلمی کنار سریر داشته باشید و افکارتان را یادداشت کنید. حواس تان باشد که صبر نیست با گوشی این فرمان را کنید زیرا که نور صفحه ی گوشی رویا را بیشتر از سرتان می پراند. یائسگی چه تأثیری بر قلق زنان دارد؟

هشتاد درصد نسوان گفته اند که یائسگی باعث سست شدن آنها شده است. هورمون استروژن در انتظام ایجاد و خو، تنظیم خواب، و عاطفه طاسی سلامتی و صبر شما نقش دارد. سطح این هورمون در پیش یائسگی ابتدا به اوج و پایین رفتن می درنگ. تا اینکه چنانچه پیش از این روحیه ساکت لطافت داشتید، تحقیقات نشان می دهد در دوره ی پیش یائسگی و بعد از آن نسبت به هیجان آسیب پذیرتر خواهید بود.

علاوه کنار اختلال هورمونی، گرگرفتگی می تواند در خواب اختلال خلق کند و مصیبت نو ای به بار بیاورد. دراین مورد چه باید کرد؟ شاید حکیم پیشنهاد کند هورمون درمانی، مثلا کنترل کننده های بارداری با دز پایین، را امتحان کنید که می توانند نوسان هورمونی را تعدیل کنند. علاوه براین، بخشی محافظت عاشقانه و باملاحظه را به خودتان تقدیم کنید و زمانی که عاطفه خوشایندی ندارید از کارها و عوامل استرس زا دوری کنید. چطور باک را کنترل کنیم؟

۶۱ درصد از نسوان همکاری کننده گزارش دادند که به حمله پانیک دچار می شوند. این حمله احساس ناگهانی و ایستادگی ناپذیر از ترس است که با هیجان قلب، شیره کردن، لرزش، تنگی دم و اطمینان از اینکه اتفاق بدی استراحت است رخ بدهد همراه است.

ادنا فائو، دارای دکترای روانشناسی و مدیر مرکز درمان و مطالعات اضطراب تو دانشگاه پنسیلوانیا می گوید: اگر عاطفه می کنید داخل شرف یک حمله ی پانیک هستید، تلاش کنید به آرامی یا در کیسه ای کاغذی تنفس کنید. او می گوید اگر نمی توانید مانع حمله ی پانیک بشوید، اشکالی ندارد که بگذارید اتفاق بیافتند. این حملات خواهند اغماض – حملات پانیک معمولا اندک از ۱۰ دقیقه طول می کشند.

ولی ازآنجاکه ضیق مداوم اضطراب می تواند کنار روی بدن و ذهن تان فایده بگذارد، زیاد رادیکال است که راه هایی برای اداره ی علائم اضطراب معین کنید. ما آنها را با شما به پول اعانه می گذاریم: کمی نفس عمیق بکشید

دلیلی دارد که متخصصان این امر را توصیه می کنند. نفس کشیدن ژرف اکسیژن رسانی به مغز را اضافه می دهد. این تکنیک را از دکتر فائو داشته باشید: دمی عمیق داشته باشید و در حالیکه تا ۴ می شمرید به خود بگویید «آرام باش»، بعد بازدم را بیرون بدهید. این کار را به مدت یک دقیقه، خواه اگر محبوس ترافیک شده اید طولانی تر، ارتکاب بدهید. خودتان را در آغوش بگیرید



دقیقا منظورمان همین وجود. دکتر جین لاو تامپسون، روان درمانگر از فلوریدا می گوید: «وابستگی انسانی باعث ترشح هورمون اندروفین می شود که در زندگی مان به حد ی کافی اخذ نمی کنیم.» چنانچه دوست یا همسرتان کنارتان ازاله دکتر تامپسون روشی را به شما پیشنهاد می درنگ که بوسیله انزوا برازنده ادا است: «ساعدهایتان را از بالا به پایین بمالید، سپس بازوان تان را به دور خودتان بپیچید و فشار دهید.» کلمات آرامش بسرنوشت شوم دچار کردن را تکرار کنید

زمزمه ی آهنگین نه عزب بوسیله ذهن تمرکز می بخشد بلکه ضربان قلب و فشار خون را کاهش می دهد، که هر دو اینها هنگام اضطراب افزایش روبرو می کنند. خواندن موجب تحریک عصب واگ می شود که به تنظیم ایجاد کمک می کند. نمی دانید چه چیزی را بخوانید؟ قصد های دوران طفولیت یا اراده هایی که دوست دارید هر دو می توانند اثربخش باشند. ذهن خویشتن را آزاد بگذارید

تامپسون می گوید: «درون میان سیل پیام ها، خبرهای شبکه های اجتماعی، سریال های درانتظار بخاطر دیده شدن و پادکست های درانتظار برای شنیده شدن احساس برانگیختگی متجاوز از اندازه رایج است.» برای اینکه مدل شوید گوشی تان را ساکت کنید، درون حیاط خلوت بنشینید و بوسیله پیرامون نگاه کنید. او می گوید: «وقتی بوسیله آسمان، خور و درختان نگاه کنید، مشکلات تان پیش چشم شما کوچک پر حرارت جلوه می کنند.» بوسیله دنبال صلح باشید

احساسات اضطراب آور تیمار می گذرند. تسلیم شدن و آرامش داشتن در میانه ی التهاب تا زمانی که بوسیله طور طبیعی طولانی شود کمک کننده است. زمانی که تحت فشارید به جای اینکه فکر کنید حتما باید از آن خلاص شوید، به این اندیشه کنید که می توانید با تجربه ی این درک همین حالا بر بیایید. ارزیابی واقع گرایانه ای از خویشتن بکنید

آنچه آزارتان می دهد را بنویسید، پس ازآن از خویشتن سؤال کنید گمان اینکه چنین اتفاقی بیفتد چقدرا ست؟ چه شواهدی دارم که دلالت بر تصادم آن می کنند؟ چه کارگر از من برمی آید؟ فائو می گوید: «با اینکار بی اندازه مهلت می فهمید که همه چیز با قاعده می شود، دلیلی بخاطر وحشت بود ندارد و قرار زدودن کنترل اوضاع از مشت تان خارج شود.» آیا به دهش با اضطراب پهلو آمده اید؟

۴۴ درصد نسوان گفته اند که داخل هنگام تشویش تلویزیون می بینند. متخصصان معتقدند که کمی فرار از واقعیت های زندگی با عدول کردن بوسیله سراغ تلویزیون اشکالی ندارد. اما اطلاع دادن استرس آفرین را بیش دنبال نکنید و آنچه شما را آرام می یواش ببینید. همچنین، پشت عادت بی قراری به تماشای فیلم و سریال ننشینید زیرا مطالعات مدال می دهد عایق رویا تان می شود.

۴۱ درصد از نسوان گفته اند که به سراغ غذا می روند. متخصصان معتقدند که باید در این عادت تجدیدنظر کنید. غذاهای پرچرب و شیرین می توانند توجه شما را از استرس منحرف و مرکز دستمزد مغزتان را نمایان کنند، اما منجر به افزایش و پس ازآن افت قند خون می شوند که اتفاق خوشایندی تو طی درگیری با اضطراب نیست. بنابراین با هوس شیرینی بجنگید و تا حد امکان پذیر به سراغ غذاهای سالم بروید.

۳۳ درصد نسوان می گویند که در مواجهه با اضطراب بازی می کنند. متخصصان این حکم را انتخابی هوشمندانه می دانند. مثلا یوگا می تواند سیستم اعصاب را تسکین کند، که بخشی از آن به تمرکزی است که این تمرینات روی تنفس دارند. علاقه ای به یوگا ندارید؟ برای اینکه آرام شوید، بخشی قدم بزنید. محققان هاروارد کشف کرده اند که حتی ۲۰ دقیقه پیاده روی می تواند حافظه را تهی یواش و هورمون استرس را کاهش بدهد.



۳۳ درصد زنان گفته اند که خلال اضطراب، انزوا و تنهایی را اولویت می دهند. متخصصان معتقدند: چنانچه مضطربید فاصله شهود از مردم هایی که احساس نیکی به شما نمی دهند هوشمندانه است. اما ربط با افراد مثبت اندیش می تواند بوسیله مدیریت تشویش معاون کند. آدم ها برای بستگی ساخته شده اند. اگر درگیرید از دوستی بخواهید برای یک گفت وگو به شما سر بزند.

۳۱ درصد زنان گفته اند در مواجهه با بی تابی تاریخ یا مجله می خوانند. متخصصان معتقدند خواندن متنی خوب افکارتان را بوسیله جایی جدید می برد، یعنی دقیقا جایی که هنگام خوف می خواهید باشید. این فقره برای متوقف ساختن افکار درونی اضطراب آور راهکاری عالی است.

۳۳ درصد از نسوان گفته اند بخاطر غلبه بر تپش بوسیله نگاشتن افکار و مشاهدات یا انجام سایر کارهای خلاقانه روی می آورند. متخصصان معتقدند صرف زمان روی فعالیت های هنرمندانه بوسیله خارج پخش کردن آنچه در ذهن تان می گذرد کمک می درنگ. سعی کنید در یک کلاس منظم معروفیت نویسی کنید، مثلا سفال گری خواه نویسندگی، تا به عارض منظم خود را درون محیطی مبتکرانه قرار دهید.

شما بوسیله نشانی یک زن، بخاطر الحاق به آرامش و دور شدن از اضطراب و نگرانی های تان چه می کنید؟ آیا تجربه متفاوتی دارید که نتیجه جزء بوده باشد و بخواهید آن را با ما درمیان بگذارید؟ منتظر کامنت های شما هستیم. در ادامه بخوانید: غلبه بر بی تابی با ۲۳ عموم انگیزشی و آرامش بخش از بزرگان
  • ۹۸/۰۴/۲۶

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی