دنیای دیجیتال

به گزارش دویچه وله، صدراعظم آلمان، آنگلا مرکل، احتمالا این روزها از شنیدن عنوان "نورد استریم ۲" اندوه ضابطه درد می گیرد؛ خط لوله ای که در اصل برای دولت آلمانپروژه ای درون چارچوب سیاست های مطمئن کارمایه محسوب می شد، اما حالا بوسیله یک معضل واقعی در عرصه سیاست خارجی مبدل شده است.

اوکراین با این شیار لوله که از دریای بالتیک می گذرد مخالف است در مدت بی تابی از دست عدول کردن درآمدهای خود از قانون ترانزیت مدفوع روسیه را دارد. این کشور همچنین سراسیمه است که با بی اهمیت شدن ترانزیت گاز، حمایت از اوکراین در مقابل تجاوزهای احتمالی روسیه نیز منتفی شود.

دانمارک و فرانسه، متحدان آلمان درون اتحادیه اروپا همچنین چندان دل خوشی از این خط لوله ندارند. گرچه منابع خبری ابتدای ماه فوریه گزارش داده بودند که برلین و پاریس بر طریق مهم ترین مسائل تک نفاق بر قانون خط لوله "نورد استریم ۲" به تفاهم رسیده اند.

برخورد ایالات متحده همچنین با این خط لوله خیر تنها بهتر حلق که دست بر قضا خیلی هم بدتر است؛ این پروژه زمان حال به یکی از معدود مسائلی تبدیل شده که سیاستمداران آمریکایی از هر دو حزب اصلی علیه آن، دوشادوش قد بینش کرده اند. آلمان، "گروگان و موقوف بوسیله روسیه"

داخل صدر این مخالفان، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، قرار دارد که معتقد است شیار لوله "نورد استریم ۲" آلمان را "گروگان روسیه" می نرم. پیک او بوسیله برلین نیز این سخنان را به شکل دیگری تکرار می کند.

ریچارد گرنل، رسول واشنگتن داخل برلین، در یادداشتی که به عنوان دبیر میهمان بخاطر دویچه وله نوشته می گوید آلمان و کشورهای اروپایی با این پروژه خود را موقوف به روسیه می کنند.

او می افزاید این پروژه برای اروپا و طولانی کشورهای غربی با ریسک هایی همراه است و وضعیت همه را "نامطمئن" می درنگ. ریچار گرنل تالیف که خط لوله "نورد استریم ۲" آسیب پذیری اروپا در برابر "باج خواهی روسیه" داخل عرصه انرژی را افزایش می دهد.

اینها مدل ای از اقرار دیدن سیاستمداران آمریکایی در مخالفت با انتقال گاز روسیه به اروپا است. ولی داخل میان شهروندان و افکار عمومی آمریکا چنین حساسیتی اندک به چشم می خورد.

دویچه وله درون این مورد با ۱۳ روزنامه نگار تو شهر واشنگتن دی سی، پایتخت ایالات متحده، گفتگو کرد؛ با کسانی که قاعدتا از تحولات دیپلماتیک بین المللی آگاه هستند. اغلب این افراد وقوف زیادی از این خط لوله نداشتند و مشت کم حساسیتی به آن علامت نداده اند.

بریجیت رید موراوسکی، روزنامه نگاره حوزه انرژی که درباره "نورد استریم ۲" گزارشی هم تهیه کرده، می گوید این عنوان برای اطرافیان او معنایی ندارد و اغلب دوستانش درون واشنگتن نمی دانند این عبارت صیت چیست. او می افزاید که این افراد بوسیله طور معمول از دوستان دیگرش درون دیگر مناطق آمریکا با این گونه مسائل بیشتر آشنا هستند. جمهوری خواهان و دموکرات ها، متحد میوه "نورد استریم"

به عبارت دیگر بیشتر شهروندان معمولی آمریکا چیزی درباره "نورد استریم ۲" به گوششان نخورده است؛ با این همه پروژه احداث این خط لوله موفق شده جمهوری خواستگار و دموکرات های ایالات متحده را که تقریبا به خشکی امدن سر هیچ موضوعی سازش ندارند داخل یک زبان اردو متحد درنگ.

طبیب آگنیا گریگاس، همکار ارشد یکی از اندیشکده های آمریکا و مولف کتاب "ژئوپولتیک جدید گاز طبیعی"، به دویچه وله می گوید: «مقدور است شهروندان آمریکایی "به روز" نباشند اما تا جایی که بوسیله امنیت انرژی داخل اروپا مربوط می شود در میان سیاستمداران و کارشناسان یک یگانگی نظر فراحزبی حکم فرماست. »

سیاستمداران دموکرات همچون جمهوری خواهان آمریکا با پروژه ارجاع گاز روسیه به آلمان مخالف اند و این مخالفت را پنهان نمی کنند. جان باراسو، سناتور جمهوری خواه ماه گذشته به یک وب سایت تخصصی انرژی گفت: «شیار لوله پوتین یک دام است. »

بوسیله تازگی سناتور دموکرات ایالت نیوهمپشر همراه با سناتور جمهوری یا تگزاس طرح مشترکی تمهید کردند که داخل آن پیش نهاد شده تمام همدستی هایی که تو احداث خط لوله "نورد استریم ۲" شریک دارند سرگشاده تحریم شوند. خطر ارتباط اروپا به مدفوع روسیه

سناتور نیوهمپشر می گوید روسیه از گاز ارزان سوءاستفاده می کند تا تامین انرژی اروپا را بوسیله تخصیص خویشتن در آورد و امان منطقه را به ریسک اندازد. او می افزاید در حالی که "قلعه کرملین مشغول ایجاد اسب ترویا است" آمریکا نمی تواند بی عمل بایستد و نظاره گر باشد.

آگنیا گریگاس خط لوله "نورد استریم ۲" را یک "معامله بد" برای آلمان و اروپا وصف کرده و معتقد است با این پروژه نفوذ روسیه درون آلمان افزایش می یابد و "در و درب اروپا" بوسیله روی جریان فساد مالی گشوده می شود.

او همچنین می گوید این رفتار آلمان متناقض است که از سویی برای برقراری صلح درون اوکراین تقلا می کند و از طرف دیگر با احداث خط لوله دریای بالتیک پول را به جیب مسکو سرازیر می کند. این ممیز خاطرنشان کرده که برلین باید وارد این واقعیت باشد که امروزه در بازار جهانی کارمایه صادرکنندگان گاز زیادی وجود دارند و آلمان برای مطمئن نیازهای خویشتن مجبور بوسیله روی آوردن به روسیه زدودن.

مطابق برنامه، خط لوله "نورد استریم ۲"، سرگین روسیه را از مسیری حدود یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر و از طریق دریای بالتیک به آلمان و از آنجا بوسیله دیگر کشورهای اروپایی منتقل می کند. مجری پا بر جا این طرح غول کارمایه روسیه همکاری "گازپروم" است. زمان آغاز نصیب برداری از این خط لوله سال ۲۰۲۰ و هزینه احداث آن ۱۰ میلیارد یورو برآورد شده است.
  • ۹۸/۰۴/۰۳

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی