دنیای دیجیتال

درست در همان وقت ای که اولین جرعه از نوشیدنی الکلی استعمال می شود، تأثیرش به خشکی امدن بدن شروع می شود. استعمال گاه بوسیله گاه و اندک این نوشیدنی ها در بر بعضی کود های غذایی در بسیاری از نقاط دنیا جزء سنن آدم است و برای سلامتی هم چندان زیان بخش زدودن. اما همانند هر طریق دیگری، کسانی هستند که تو آن زیاده روی می کنند و این مسئله، در اهتزاز مدت می تواند خطراتی جدی به ظهر داشته باشد. درون این مقاله خطرات و مالیات مصرف الکل را بررسی کرده ایم. این عوارض به تفکیک پیکر ها و وسیله های متنوع بدن تشریح داده خواهد شد تا دریافتن بهتر و جزئی تری از این نکته روبرو کنید که استفاده زیاد از حد الکل چطور می تواند بخش های متنوع بدن را زیر تأثیر قرار بدهد.

حتما بخوانید:قهوه گانودرما؛ با خواص و مالیات جانبی آن آشنا شویدمضرات سیگار؛ ۶ نفوذ کردن سلبی سیگار بر اعضای بدنمضرات آبمیوه؛ ۵ برهان که نباید آبمیوه را جایگزین دشت کنید آشنایی با مالیات کاربرد الکل بخاطر سلامتی ۱. غدد درون ریز و گوارشی

فعالیت غیرعادی و بسیار از معادل آنزیم های گوارشی تولیدشده تو لوزالمعده یکی از عوارض کاربرد الکل است. ازدحام این آنزیم ها می تواند التهاب لوزالمعده یا پانکراتیت را درون معلول داشته باشد. پانکراتیت از اختلالات بلندمدت است و می تواند تا مدت ها موجب قلق بشود. به علاوه، می تواند بن ساز ابراز اختلالات اکید دیگر هم بشود. ۲. تأثیر خوردن الکل به خشکی امدن سست شدن شش



کبد ترکیبات مضر برای بدن را تجزیه و دفع می نرم. الکل یکی از این ترکیبات است. یکی دیگر از عوارض استفاده الکل درون بلندمدت بی نظم شدن این فرایند است. کاربرد بیش از قطع الکل می تواند کار بزرگ ملتهب شدن کبد، و بروز نارسایی های کبدی را اضافه بدهد. هیجان کبد، باعث پیاده شدن جای ماندن اثر زخم التیام نیافته ای به خشکی امدن روی آن می شود. از این اختلال با اصطلاح سیروز کبدی یاد می شود. جاویدان ماندن پی زخم پهلو روی کبد بوسیله مرور زمان آن را از بین می برد. هرچه آسیب واردشده به کبد بیشتر و بیشتر بشود، دفع کردن ترکیبات زیان بخش و زهردار از بدن دشوارتر خواهد شد. این مسئله می تواند زمینه ساز بروز اختلالات دیگر بشود.

نارسایی کبد باعث ازدحام ترکیبات سمی و تلفات در بدن می شود و به همین خاطر، تهدیدی بسیار جدی برای صلح و صفا است و تا اینکه می تواند منجر به مرگ بشود. نارسایی کبد ناشی از استعمال الکل درون زنان شایع خیس است. جذب الکل تو بدن زنان، در مقایسه با مردان بیشتر است. به علاوه، فرایند تجزیه و تهی سازی الکل از بدن نسوان زمان برتر است. به همین تفکر کبد زنان سریع تیز دستخوش آسیب دیدگی و هیجان می شود. ۳. مالیات مصرف الکل تو نامتعادل کردن سطح قند خون



غدهٔ لوزالمعده به انتظام استفادهٔ انسولین بدن و مقیاس گلوکز موجود معاون می کند. مختل شدن کارکرد متعارف لوزالمعده و شش از جمله عوارض استفاده الکل است. این اختلال خطر هبوط قند خون را بیشتر می یواش. افت قند خون درون بدن با اصطلاح هیپوگلیسمی شناخته می شود. درهم شدن کارکرد معمول لوزالمعده نیز می تواند باعث تولید نشدن انسولین کافی بشود. در این رخساره قند موجود درون بدن به طور مؤثر به کار خمود نخواهد شد. این مسئله غم می تواند منجر به ابراز هیپوگلیسمی بشود؛ خواه از آن سو، موجب افزایش بسیار از حد قند خون بشود.

زمانی که بدن توانایی متعادل کردن و کنترل استاندارد سطح قند خون را از دست بدهد، امکان ابراز اختلالات متنوع و مالیات جانبی ناشی از دیابت بیشتر می شود. با این تفاسیر، عوارض کاربرد الکل برای کسانی که از هیپوگلیسمی یا دیابت رنج می برند، به مراتب قطعی پر حرارت خواهد بود. این افراد باید از کاربرد بیش از اندازهٔ الکل خودداری کنند. ۴. عوارض استفاده الکل تو مایه عصبی مرکزی



یکی از ساده ترین متد ها برای معلول بردن به مالیات استعمال الکل و تأثیر آن بر بدن، شناخت بهتر اثری است که بر مایه عصبی مرکزی می گذارد. کلام نامفهوم (اقرار نامتعادل و تسکین خواه سریع جملات و کلمات، با لکنت صحبت کردن و …) یکی از اولیه آماج های استفاده بیش از کمیت الکل است. مصرف الکل می تواند ارتباط معمول میان مغز و بدن را متلاطم بطی ء. در این رخساره حفظ هماهنگی در بدن دشوارتر می شود و به قفا آن، حفظ کردن اعتدال هم سخت می شود. بوسیله همین تفکر است که رانندگی بعد از مصرف الکل ممنوع است.

هرچه عوارض استفاده الکل درون مایه تندخو مرکزی بیشتر می شود (بوسیله واسطهٔ مصرف بیش از وزن الکل در بلندمدت)، نشانه های بیشتری ابراز برملا می کنند: یکی از آن ها بی حسی یا مورمور شدن دست ها و پاها است.

داخل کنار این مسائل، حافظهٔ بلندمدت هم مادون تأثیر مصرف زیاد از وزن الکل فراغت می گیرد. به بیان بهتر ارجاع اطلاعات به حافظهٔ بلندمدت دشوارتر می شود. از مشت اعطا کردن توانایی داخل تمرکز و ناتوانی در دریافت تصمیم های منطقی یکی دیگر از عوارض کاربرد الکل درون سیستم عصبی مرکزی است. داخل بلندمدت، لوب وصله یا قدامی ممکن است ذیل تأثیر استفاده الکل آسیب ببیند. کارکرد مسائلی چون کنترل هیجانات و احساسات، حافظهٔ کوتاه مدت، قضاوت و … مرتبط با این تقدیر از عدد است.

سوءمصرف الکل می تواند مبنا ساز بروز آسیب های دائمی عدد بشود. به دنبال این آسیب های دائمی خطر ابتلا به اختلالات قطعی لطافت زیرا سندرم ورنیکه-کورساکوف بیشتر می شود؛ این سندرم در بر مشکلات دیگری که به بود می آورد، حافظه را زیر تأثیر قرار می دهد. ۵. وابستگی به الکل



چندی از کسانی که بیش الکل مصرف می کنند، ممکن است به مرور زمان هم از لحاظ جسمانی و حزن از لحاظ فکری روانی بوسیله آن وابستگی جلوه گر کنند. این وابستگی یکی دیگر از عوارض مصرف الکل است. در نتیجهٔ آن، معادل استفاده الکل بسیار بغرنج و بعضا بخاطر سلامتی به شدت تهدیدکننده می شود. داخل بیشتر موارد، برای ترک الکل به کمک و مشاورهٔ متخصص حاجت خواهد حیات. به همین خاطر بسیاری از اشخاص الکلی از سم زدایی کمک می گیرند. سم زدایی مصون ترین گونه برای رهایی از وابستگی جسمانی بوسیله الکل است. بسته به خطر ناشی از نشانه های سم زدایی و صلاحدید متخصص، طی کردن جریان آن مقدور است حاجت به علیل شدن داشته باشد یا آنکه بوسیله رخساره سرپایی اجرا بگیرد.

از یکسره نشانه های قطع مصرف الکل می نبوغ بوسیله موارد تحت اشاره کرد: نگرانی و اضطراب؛ عصبانیت؛ حالت تهوع؛ رعشه؛ فشار خون بالا؛ ضربان نامنظم قلب؛ شیره کردن شدید.

درون بعضی موارد که وابستگی شدیدتر است، امکان پذیر است مقصد هایی مشابه تشنج، توهم و روان آشفتگی (شایعات گفتن و مسائل چنینی؛ معمولا بوسیله همراه تب) بروز پیدا کنند. حتما بخوانید: اگر افسردگی یا ناراحتی دارید این خوراکی ها را نخورید ۶. عوارض مصرف الکل در مایه گوارش



بخشی زمان می برد تا عوارض کاربرد الکل تو وسیله گوارش خود را علامت بدهند. به اعتراف بهتر، مصرف الکل بوسیله مرور زمان به دستگاه گوارش آسیب می رساند و هرچه استعمال بیشتر باشد، آسیب واردشده به مایه گوارش جدی تر خواهد شد.

در ابتدای امر بافت های دستگاه گوارش دچار آسیب دیدگی می شوند. به متعاقب این مسئله، روده ها دیگر قادر به هضم مواد غذایی و جذب مواد مقوی و ویتامین های لازم برای سلامت بدن نخواهند بود. داخل نهایت حزن سربزرگی ابتلا به سوءتغذیه بیشتر می شود.

عوارض استعمال الکل در وسیله گوارش می تواند بوسیله اختلالات و ناراحتی های زیر منجر بشود: افزودن گاز معده؛ نفخ؛ عاطفه سیری کاذب؛ اسهال خواه مدفوع دردناک.

سربزرگی ابتلا به ضرب معده و هموروئید خواه بواسیر در کسانی که بیش از معادل الکل مصرف می کنند افزودن هویدا می کند (بوسیله خاطر کمتر آب شدن بدن و دریا). این اختلالات می توانند خون ریزی های خطرناک تویی را به دنبال داشته باشند. به علاوه اگر زخم معده در همان مراحل اولیه امتیاز داده نشود و برای تداوی آن رفتار نشود، می تواند منجر بوسیله اجل بشود.

یکی دیگر از مالیات مصرف الکل افزایش خطر ابتلا به سرطان درون تنه های دستگاه گوارش است. مخاطره ابتلا به سرطان دهان، عطارد گلو، سرطان مری، سرطان کولون خواه رودهٔ بزرگ یا سرطان کبد، داخل کسانی که بوسیله طور مکرر الکل کاربرد می کنند افزایش مشخص می کند. اگر همراه با نوشانیدن الکل دخانیات بی آرامی استعمال بشود، این خطر به مراتب جدی خیس خواهد شد. ۷. مالیات مصرف الکل در دستگاه گردش خون



دل و ریه ها دیگر اندام هایی هستند که ممکن است مافوق تأثیر عوارض مصرف الکل صبر بگیرند. کار بزرگ ابتلا به نارسایی های قلبی در کسانی که به طور مکرر الکل می نوشند، تو مقایسه با افراد عادی بیشتر است. زنان الکلی بیشتر از مردان در معرض مخاطره ابتلا بوسیله این نارسایی ها قرار می گیرند.

از عموم عوارض مصرف الکل در دستگاه عزاداری خون می توان به موارد دامن اشاره کرد: فشار خون بالا؛ خیز نامنظم قلب؛ دشوار شدن پمپاژ خون به قسمت های مختلف بدن؛ سکته مغزی؛ حمله قلبی؛ بلای ناگهانی قلبی؛ نارسایی قلبی.

پیش تر عنوان شد که جذب ویتامین ها و مواد مغذی بوسیله واسطهٔ استفاده الکل تحت تأثیر قرار می گیرد. به دنبال این قضیه سربزرگی ابتلا به ناچیز خونی بیشتر می شود. کم خونی زمانی موافقت می افتد که تعداد گلبول های قزل خون کاهش واضح می کنند. از مد ترین تیر های کم خونی می قابلیت بوسیله خستگی اشاره کرد. ۸. عوارض مصرف الکل برای سلامت جنسی و باروری



بعضی فکر کردن می کنند با نوشیدن الکل و رهایی از احساسات بازدارنده و ناشی از خجالت، کیف بیشتری در رابطهٔ جنسی امتحان خواهند کرد. اما حقیقت خلاف این تصور است. مردانی که بوسیله طور مکرر الکل می نوشند، ممکن است دستخوش اختلال نعوظ بشوند. به علاوه مصرف بیش از وزن الکل باعث کمتر شدن هورمون های جنسی نشت شده می شود و به دنبال آن، امید جنسی کاهش پیدا می یواش.

ممکن است قاعدگی زنانی که الکل مصرف می کنند متوقف بشود. به قفا این مسئله مخاطره نازایی برای شان به مراتب بیشتر می شود.

اسقاء کردن الکل دردوران ابستنی خطراتی بمنظور زایمان زودرس، سقط شدن جنین، یا تولد طفل مرده را به قفا خواهد داشت. اگر هم بچه به گیتی بیاید، مخاطره ابتلا بوسیله برخی اختلالات آیندهٔ او را تهدید خواهد کرد. جدی ترینِ این اختلالات شاید سندرم ناهنجاری های جنینی ناشی از الکل (در انگلیسی به تلخیص FASD) باشد. این سندرم نشانه هایی در مدت معلوم غیرطبیعی نوزاد، کوتاهی قد، وزن کم و … دارد. برخی دیگر از اختلالاتی که این نوزادان را تهدید می کند عبارت اند از: مشکلات مربوط به یادگیری؛ بلای ناگهانی ها و اختلالات طولانی مدت؛ مشکلات عاطفی؛ رشد غیرطبیعی جسمانی. ۹. عوارض استعمال الکل در مایه عضلانی اسکلتی



یکی دیگر از عوارض کاربرد الکل درون بلندمدت ناتوان شدن عظم ها است. ضخامت عظم ها ناچیز می شود، ضعیف تر می شوند و مخاطره شکستن شان بوسیله طی زمین خوردن یا ضربه خوردن بیشتر می شود. در صورت بروز شکستگی هم بوسیله مدت زمان بیشتری برای بهبودی موجودی نیاز خواهد بود.

مصرف زیاد از حد الکل ضعف و گرفتگی (فشردگی دردناک) عضلانی را هم می تواند به دنبال داشته باشد. این ضعف و گرفتگی در نهایت به آتروفی تغییر خواهد شد. آتروفی اختلالی است که طی آن غشا خواه عضلات قسمتی از بدن به تفکر دریافت نکردن خون کافی به مرور انتزاع می جریان. ۱۰. عوارض نوشیدن الکل برای مایه ایمنی



تو اختتام این مقاله بوسیله ارائهٔ توضیحاتی دربارهٔ عوارض مصرف الکل و تأثیر آن پیاده شدن دستگاه ایمنی می رسیم. استفاده بسیار از حد الکل باعث ضعف مایه امنیت و محظور دفاع در موافق میکروب ها و ویروس های بیماری زا می شود. مصرف الکل در بلندمدت سربزرگی ابتلا بوسیله ریشه الریه (یا سینه پهلو؛ ناراحتی جگر ها) خواه سل را بیشتر می کند؛ بوسیله علاوه مخاطره ابتلا به سرطان دهان، عطارد سینه و رودهٔ ارشد را که می توانند خطرساز و مهلک باشند. در ادامه بخوانید: شرب خمر چه جرمی است و چه مجازاتی دارد؟
  • ۹۸/۰۳/۰۴

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی